Μία σύντομη και περίεργη συνέντευξη με τον «νονό» της ντίσκο Giorgio Moroder

Μία σύντομη και περίεργη συνέντευξη με τον «νονό» της ντίσκο Giorgio Moroder Facebook Twitter
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο «νονός» της ντίσκο –κι ας τον σιχαίνεται τον όρο– έρχεται στην Ελλάδα.
0

Πέρσι τον Οκτώβριο ανακοινώθηκε ότι τη φετινή άνοιξη ο Giorgio Moroder θα έκανε την πρώτη του live παγκόσμια περιοδεία σε ηλικία 79 χρονών. Ως μουσικός παραγωγός κάνει εμφανίσεις ανά την υφήλιο από το 2013. Του αρέσει να κάνει DJ sets περισσότερο από τα live, αν και αυτά τα έχει περιορίσει το τελευταίο διάστημα. Ήταν έκπληξη το ότι ένας από τους σταθμούς του, τελικά, θα είναι και η Ελλάδα στο πλαίσιο του καλοκαιρινού Plisskën Festival που θα πραγματοποιηθεί στις 26 και 27 Ιουνίου στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων. Ο Moroder θα παίξει τη δεύτερη μέρα, την Πέμπτη 27 Ιουνίου.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο «νονός» της ντίσκο –κι ας τον σιχαίνεται τον όρο– έρχεται στην Ελλάδα. Έχει ξαναπαίξει εδώ, αλλά είναι αρκετά λακωνικός για να αναφέρει περισσότερες λεπτομέρειες στη συνομιλία μας. Είναι μία από τις πιο περίεργες συνεντεύξεις που έχω κάνει ποτέ. Ήθελε να στείλω τις ερωτήσεις γραπτώς και όταν έστειλε ο μάνατζέρ του τις ηχογραφημένες απαντήσεις είχα τρεις μέρες για να τις απομαγνητοφωνήσω, γιατί μετά θα καταργούσαν το link. Υποθέτω ότι δεν ήθελαν να υπάρχει μια ηχογράφηση με τη φωνή του.

Ηχογράφησαν τις οργασμικές κραυγές της 16λεπτης ηδονιστικής βερσιόν του «Love to love you» μετά από απαίτηση του Neil Bogart, τότε διευθυντή της Casablanca Records, που ήθελε ένα κομμάτι σαν μουσική υπόκρουση για τα όργια που διοργάνωνε σπίτι του. 


Η ηχογράφηση ήταν το ίδιο παράξενη με τον τρόπο που έγινε η συνέντευξη. Έμοιαζε με τους στίχους από το τραγούδι «Giorgio by Moroder» που έκανε το 2013 μαζί με τους Daft Punk. Σε αυτό εξιστορούσε με τη χαρακτηριστική ιταλική προφορά του τις απόψεις του για τη μουσική και τη σύνθεση, καθώς και τις φιλοδοξίες του όταν έκανε τα πρώτα του βήματα στην Ορτιζέι, μια κωμόπολη στις Άλπεις. Ακόμα περνάει 6 μήνες τον χρόνο στο πατρικό του. Εκεί θα πάει για διακοπές αμέσως μετά το Plisskën.

Τον υπόλοιπο καιρό ζει και δουλεύει στο Λος Άντζελες. «Ήταν διασκεδαστική η εμπειρία με τους Daft Punk» αναφέρει, αν και το κομμάτι έγινε με το ζόρι, μετά από πίεση. Τους γνώριζε αρκετά καλά πριν συνεργαστεί μαζί τους. Κατάφεραν να τον επαναφέρουν στο προσκήνιο και να του ανοίξουν ξανά την όρεξη για να κάνει μουσική. Το 2015, μετά από 23 χρόνια απουσίας από τη δισκογραφία, κυκλοφόρησε το «Déjà Vu» με συμμετοχές από την Kylie Minogue μέχρι την Britney Spears.

H αγαπημένη του συνεργασία ήταν, και παραμένει, όσα χρόνια κι αν περάσουν, με την Donna Summer. «Ήταν υπέροχα να δουλεύω με την Donna» λέει. «Κάναμε μαζί περίπου 70 τραγούδια. Τη γνώριζα καλά και ήξερα πώς αντιδρούσε, τον τρόπο που τραγουδούσε και πώς μπορούσα να τη βοηθήσω να τραγουδήσει ακόμη καλύτερα». Η Summer τραγούδησε ίσως το πιο influential ηλεκτρονικό κομμάτι όλων των εποχών, το «I feel love», που έγραψε ο ίδιος.

Είναι θρυλικές οι ιστορίες που βγήκαν στο φως με τα χρόνια από εκείνη τη συνεργασία, π.χ. ηχογράφησαν τις οργασμικές κραυγές της 16λεπτης ηδονιστικής βερσιόν του «Love to love you» μετά από απαίτηση του Neil Bogart, τότε διευθυντή της Casablanca Records, που ήθελε ένα κομμάτι σαν μουσική υπόκρουση για τα όργια που διοργάνωνε σπίτι του. Η Summer δήλωσε ότι το ηχογράφησε στο σκοτάδι, ξαπλωμένη στο πάτωμα του στούντιο.

Ο Moroder θυμάται ότι απλώς είχε βγάλει τον σύζυγό της και όλους τους άντρες από το δωμάτιο, επειδή η ντίβα ντρεπόταν να το κάνει κάτι τέτοιο μπροστά τους. «Έσβησα τα φώτα, εκτός από μια μικρή λάμπα, για να μπορώ να τη βλέπω, αλλά καθόταν σε μια καρέκλα. Μπορεί να έπεσε στο πάτωμα σε κάποια φάση, αλλά, απ' όσο ξέρω, εγώ ήμουν η έμπνευσή της» λέει. Για τον άνθρωπο που έγραψε μερικές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες όλων των εποχών, η ντισκοτέκ ήταν ένα μέρος όπου μπορούσε να δοκιμάσει τις δημιουργίες του. «Δεν μου άρεσε ποτέ να χορεύω και χόρευα ελάχιστα, γι' αυτόν τον λόγο και μόνο».


Η καριέρα του απογειώθηκε με τη μουσική επένδυση που έκανε σε διάφορες αμερικανικές ταινίες, από το πολυβραβευμένο Midnight Express μέχρι την τεράστια επιτυχία του Flashdance και το διαχρονικό Cat People με τη συμμετοχή του David Bowie. Δεν σταμάτησε ποτέ να γράφει σάουντρακ. «Το έκανα πιο αραιά από κάποια στιγμή κι έπειτα, επειδή βαριόμουν». Το τελευταίο που συνέθεσε ήταν για το βιντεοπαιχνίδι «Tron RUN/r».


— Πώς αισθάνεται σήμερα που τον αποκαλούν «super παραγωγό»;

«Δεν ξέρω πώς αισθάνομαι όταν το ακούω. Είμαι απλώς ένας καλός παραγωγός. Ποτέ δεν σκέφτηκα ότι θα γινόμουν τόσο επιδραστικός όταν άρχισα να τα πηγαίνω καλά με τη μουσική, αλλά υποθέτω ότι αυτό είμαι σήμερα».


— Για το μέλλον της μουσικής τι πιστεύει;

«Δεν μπορώ να προβλέψω τι θα συμβεί μελλοντικά στη μουσική. Ελπίζω μόνο ότι θα είναι λίγο καλύτερα από τώρα».

Ιnfo

O Giorgio Moroder θα εμφανιστεί στο Plissken Festival στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων στις 27 Ιουνίου, 23:00.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ