In the junkyard again

In the junkyard again Facebook Twitter
0

Το νησάκι της Σπιναλόγκας στη νότια Κρήτη, όπου μέχρι το 1957 έστελναν σε απομόνωση τους λεπρούς, έδωσε το όνομά του στην αθηναϊκή κολεκτίβα και δισκογραφική (Spinalonga Records) που δρα τα τελευταία τρία χρόνια στην Αθήνα, με σκοπό να προωθήσει την ελληνική αγγλόφωνη εναλλακτική σκηνή. «Το όνομα επιλέχτηκε χωρίς να ξέρουμε τι είναι η Σπιναλόγκα» μου λέει Φίλιππος, ένα από τα ενεργά μέλη της ομάδας, «απλά μας άρεσε όπως ακουγόταν. Όταν συνειδητοποιήσαμε από πού προέρχεται, αυτός ο αναπόφευκτος συμβολισμός ήταν καλοδεχούμενος. Αλλά μέχρι εκεί. Η Spinalonga Records ξεκίνησε ως ιδέα το φθινόπωρο του 2004, με αρχικό σκοπό να κυκλοφορήσει μια συλλογή από πρωτοεμφανιζόμενα, τότε, σχήματα, που κινούνταν στον εναλλακτικό αγγλόφωνο χώρο. Στο πίσω μέρος του μυαλού μας είχαμε αυτό το εγχείρημα να ανοίξει και πέρα από μια συλλογή, να βοηθήσει να τεθούν οι βάσεις για τη δημιουργία μιας υγιούς ανεξάρτητης σκηνής».

Το σκεπτικό ήταν να γίνει κάτι αντίστοιχο με την κατάσταση των κολεγιακών στην Αμερική και τη συνεργασία των σχημάτων μεταξύ τους, για να υφίσταται πραγματικά ο όρος «σκηνή». «Είναι μια προσπάθεια που οργανώνεται από μέλη των γκρουπ που συμμετέχουν σε αυτή. Είναι μια κολεκτίβα, μια παρέα που προσπαθεί να προωθήσει τη δουλειά της, κάποιοι τρελοί τύποι που ονειρεύονται την αναγέννηση της εναλλακτικής σκηνής».

Ρομαντική διάθεση 25χρονων παιδιών, σε μια εποχή πολύ δύσκολη για τη δισκογραφία, που τίποτα σχεδόν δεν πουλάει στη μουσική, τουλάχιστον σε μορφή CD; «Είναι όντως μια εποχή που οι δίσκοι δεν πουλάνε, αλλά εμάς δεν απασχολεί το εμπόριο δίσκων. Το να φτιάξουμε τη Spinalonga Records δεν εμπεριέχει κάποιο ιδιαίτερο ρίσκο. Δεν ήταν απαραίτητα κάποια προαπαιτούμενα, άλλωστε. Στην ουσία, όταν ξεκινήσαμε, ούτε live σε μαγαζιά δεν μπορούσαμε να κλείσουμε. Αυτό που χρειάζεται είναι να μπορούν κάποιοι να διαθέτουν ενέργεια και χρόνο σε αυτό. Πουλάμε τις κυκλοφορίες μας 5 ευρώ, ακόμα και την τρίτη συλλογή μας που είναι διπλή. Μέχρι στιγμής δεν έχουμε ανοιχτεί πολύ οικονομικά, ελαχιστοποιώντας το πιθανό ρίσκο, εξάλλου οι κυκλοφορίες μας πουλάνε και όσες εξαντλούνται παραμένουν σε ζήτηση. Το κίνητρο για να κυκλοφορούμε συλλογές είναι να ακουστεί η μουσική που υπάρχει σε αυτές, το ότι τις πουλάμε είναι καθαρά θέμα κόστους».

Τι έχετε κερδίσει μέχρι τώρα, μετά από τρεις συλλογές;
Μετά από τρία χρόνια παρουσίας πιστεύω ότι το τοπίο έχει αλλάξει. Αρχίζει και δημιουργείται ένα underground κοινό που έχει επαφή με τα δρώμενα στο χώρο, αλλά κυριότερα τα συγκροτήματα είναι πλέον πιο συνειδητοποιημένα και διαρκώς εξελίσσονται. Σε αυτό πιστεύουμε ότι έχουμε συμβάλλει. Πλέον, με τη Spinalonga συνεργάζονται τουλάχιστον 40 συγκροτήματα από όλη την Ελλάδα. Στο διαδικτυακό τόποwww.spinalonga.grυπάρχουν δωρεάν downloads, σύνδεσμοι σε βίντεο και βιογραφικά από τα γκρουπ. Το site είναι μία καλή αρχή για να έρθει όποιος ενδιαφερθεί σε επαφή με την ελληνική αγγλόφωνη σκηνή.

Με ποια κριτήρια επιλέγετε τα γκρουπ που συμμετέχουν στις συλλογές σας;
Η επιλογή είναι καθαρά βασισμένη στο προσωπικό μας γούστο. Προσπαθούμε να είμαστε ανοιχτόμυαλοι, να ακούμε τους παλμούς της σκηνής, ώστε εάν προσπεράσαμε κάτι, αλλά αξίζει, να το ξανασυναντήσουμε. Η κατάσταση στην Αθήνα βελτιώνεται συνεχώς, κυρίως επειδή βελτιώνονται τα γκρουπ, οπότε τα μαγαζιά πρέπει να τα σεβαστούν. Η κατάσταση είναι σαφώς καλύτερη απ' ό,τι παλιότερα και υπάρχει ένα μικρό κοινό που υποστηρίζει τα σχήματα. Αυτό που κάνουμε σίγουρα δεν φτάνει για να αλλάξει η ελληνική σκηνή. Ελπίζουμε η δράση μας να συνεισφέρει παραγωγικά στο να γίνονται περισσότερα πράγματα, να βγαίνουν άλμπουμ, να γίνονται πιο καλά live, να υπάρχει ένας συνδετικός ιστός στη σκηνή. Να υπάρξει δηλαδή ουσιαστικά μια σκηνή».

Στις 16 και 17 του μήνα οργανώνεται στο Rodeo το In The Junkyard 3, με 5 γκρουπ κάθε μέρα και 5 ευρώ είσοδο, όσο κοστίζει μια μπίρα. Όποιος παραβρεθεί και τις δύο μέρες θα πάρει την τρίτη διπλή δωρεάν.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

WERA: Η τσελίστρια που αλλάζει το πρόσωπο της νυχτερινής διασκέδασης στην Αθήνα

Μουσική / Η τσελίστρια που κάνει το αθηναϊκό κοινό να σωπαίνει για να την παρακολουθήσει

Η Wera φτιάχνει κομμάτια βγαλμένα από σκανδιναβικό παραμύθι με νεράιδες, ξέρει τι θα πει «μουσικός στον δρόμο» αλλά και το πόσο δύσκολο είναι να είσαι μουσικός στην Ελλάδα.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
elton john

Μουσική / Το ντοκιμαντέρ που αποκάλυπτε τον πραγματικό Έλτον Τζον

Ένα νέο ντοκιμαντέρ στο Disney+ ακολουθεί τον διάσημο μουσικό στην πρόσφατη περιοδεία του και κάνει μια αναδρομή στην 55χρονη καριέρα του. Πριν από τρεις δεκαετίες όμως, μια άλλη ταινία τον έδειχνε σε όλο το αφιλτράριστο μεγαλείο του.
THE LIFO TEAM
Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM