Bicep: Το πιο hot δίδυμο της παγκόσμιας ηλεκτρονικής μουσικής παίζει απόψε στην Αθήνα

Bicep: Το πιο hot δίδυμο της παγκόσμιας ηλεκτρονικής μουσικής παίζει απόψε στην Αθήνα Facebook Twitter
Oι Bicep έχουν γίνει ένα από τα πιο hot acts της παγκόσμιας χορευτικής σκηνής αυτήν τη στιγμή.
0

Για κάποιον περίεργο λόγο, οι Bicep έχουν γίνει ένα από τα πιο hot acts της παγκόσμιας χορευτικής σκηνής αυτήν τη στιγμή. Εντάξει, δεν είναι και τόσο περίεργο, το «Glue» είναι ίσως το πιο κολλητικό dance anthem της τελευταίας διετίας, που παιζόταν στους ελληνικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς ακατάπαυστα το 2017. Για τους πιο ψαγμένους, πριν από έναν χρόνο είχαν κατακτήσει τις πίστες των μεγαλύτερων κλαμπ της Ευρώπης με το «Vision of Love». Από κει τους πήρε πρέφα και η Ninja Tune, που τους «στρατολόγησε».

Το ντουέτο των Andrew Ferguson και Matthew McBriar, δυο κολλητών από το Μπέλφαστ, έφερε αλλαγή στον ήχο της house, με μια επιστροφή στα βρετανικά '90s, ιδωμένα με νέο μάτι. Σε αυτό βοήθησε και το τρομερό μπλογκ «Feel My Bicep» που τροφοδοτούσε το Διαδίκτυο με ξεχασμένους ρυθμούς από το αρχείο της disco, italo disco, Detroit και Chicago house από το 2008. Έκτοτε, το ντουέτο μετακόμισε στο Λονδίνο. Αυτό το διάστημα ετοιμάζουν πυρετωδώς το καινούργιο τους άλμπουμ και στη συνέχεια θα πρωταγωνιστήσουν σε διάφορα φεστιβάλ ανά τον κόσμο.


Στην Ελλάδα ήρθαν για πρώτη φορά στο Reworks Festival που έγινε στη Θεσσαλονίκη, ενώ στην Αθήνα θα παίξουν για πρώτη φορά στις 14 Δεκεμβρίου, στο Κτίριο 56, στον Ελληνικό Κόσμο.

 

Και οι δύο ακούγαμε πάντοτε πολύ techno και ντίσκο μαζί. Ανακαλύψαμε τον Aphex Twin στην εφηβεία μας και αυτό ήταν το σημείο καμπής για εμάς. Επηρέασε τους Bicep ως μουσικό πρότζεκτ, στον βαθμό που και οι δύο είμαστε ανοιχτοί σε διάφορες επιρροές όσον αφορά τη μουσική και τα sets μας. Δεν βαδίζουμε ποτέ βάσει αυτού που περιμένει η σκηνή από εμάς.

— Πού γνωριστήκατε;

Συναντηθήκαμε για πρώτη φορά όταν ήμασταν 9 χρονών σε μια προπόνηση ράγκμπι στο Μπέλφαστ και είμαστε φίλοι από τότε. Στο ίδιο μέρος γνωριστήκαμε και με τον Rory που παίζει ως Hammer και κυκλοφορεί από την εταιρεία μας, ενώ ταυτόχρονα ήταν από τους βασικούς αρθρογράφουςτου μπλογκ Feel My Bicep. Όπως όλα, είναι μια οικογενειακή υπόθεση.

— Πώς είναι να μεγαλώνεις στο Μπέλφαστ;

Μια χαρά. Ήμασταν μια ομάδα πολύ στενών φίλων, σε όλους μας άρεσε η μουσική. Ήμασταν ανήλικοι και προσπαθούσαμε να μπούμε στο τοπικό κλαμπ για να δούμε τον Richie Hawtin, ενώ όλοι συναντιόμασταν από πριν και δείχναμε ο ένας στον άλλο τις περίεργες μελωδίες που είχαμε ανακαλύψει μέσα στην εβδομάδα. Γι' αυτόν τον λόγο δεν πήραμε ποτέ τη μουσική στα σοβαρά, αλλιώς δεν θα είχε πλάκα.


— Πώς καταλήξατε να γράφετε μουσική, ξεκινώντας από ένα μπλογκ;

Καθώς το μπλογκ μας κέρδιζε σε δημοτικότητα, μας έκλειναν για να παίζουμε sets σε όλο τον κόσμο, αν και μέναμε σε διαφορετικές χώρες ο καθένας και είχαμε κανονικές, full-time δουλειές. Το μπλογκ και τα DJ sets έγιναν ο δικός μας τρόπος να ανακαλύπτουμε τη μουσική. Αυτή η ανάγκη μας μάς έκανε να φτιάχνουμε τις δικές μας μελωδίες και να στέλνουμε αποσπάσματα ο ένας στον άλλο. Μόλις το «Vision of Love» έγινε hit, το 2012, συνειδητοποιήσαμε ότι έπρεπε να ασχοληθούμε με τη μουσική, έτσι και οι δύο παρατήσαμε τις δουλειές μας και πέσαμε με τα μούτρα σε αυτήν.

 

Bicep - Vision Of Love

— Ποια ήταν η πρώτη σας εμπειρία με τη χορευτική μουσική;

Και οι δύο ακούγαμε πάντοτε πολύ techno και ντίσκο μαζί. Ανακαλύψαμε τον Aphex Twin στην εφηβεία μας και αυτό ήταν το σημείο καμπής για εμάς. Επηρέασε τους Bicep ως μουσικό πρότζεκτ, στον βαθμό που και οι δύο είμαστε ανοιχτοί σε διάφορες επιρροές όσον αφορά τη μουσική και τα sets μας. Δεν βαδίζουμε ποτέ βάσει αυτού που περιμένει η σκηνή από εμάς.

— Τι άλλαξε από το 2008 που ξεκινήσατε το μπλογκ;

Τα πράγματα εξελίχθηκαν με τρόπους που δεν μπορούσαμε να φανταστούμε. Από ένα απλό μπλογκ μετατράπηκε σε μια πηγή για diggers απ' όλο τον κόσμο, οδήγησε DJ sets και μετατράπηκε σε μια εταιρεία μέσω της οποίας ήμασταν αρκετά τυχεροί να κυκλοφορήσουμε καταπληκτική μουσική από υπέροχους ανθρώπους. Είναι, πραγματικά, τιμή μας.

— Με το μπλογκ τι γίνεται αυτό το διάστημα; Το συνεχίζετε;

Τώρα φιλοξενεί περισσότερο μια σειρά από mixes. To τελευταίο ήταν από τον Cailín, έναν τρομερό DJ από το Waterford.

— Πώς βλέπετε τη σύγχρονη ηλεκτρονική μουσική σκηνή; Ποιες είναι οι τελευταίες εξελίξεις;

H σκηνή της ηλεκτρονικής μουσικής αυτήν τη στιγμή είναι συναρπαστική. Όταν ξεκινήσαμε το μπλογκ μας, το YouTube δεν είχε αποκτήσει διαστάσεις φαινομένου. Έτσι, για να ανακαλύψεις μουσική για τα sets σου έπρεπε να κάνεις «ανασκαφές» σε δισκοπωλεία και στο Discogs. Ο τρόπος που αναπτύχθηκαν οι αλγόριθμοι στο Spotify και στο YouTube έφερε μια τεράστια αλλαγή στον τρόπο που ο κόσμος ανακαλύπτει νέα μουσική. Παρ' όλα αυτά, χρειάζεται να είσαι προσεκτικός και να μην ψάχνεις μόνο στα προφανή μέρη, ειδικά αν είσαι DJ και παίζεις σε μεγάλο κοινό.

— Ποια είναι η αγαπημένη σας μουσική δεκαετία και γιατί;

Όταν αρχίσαμε, αντλούσαμε έμπνευση από τη χορευτική μουσική της δεκαετίας του '90, αλλά δεν είμαστε σίγουροι αν είναι η αγαπημένη μας δεκαετία. Υπάρχουν διαμάντια όπου κι αν κοιτάξεις.

 

Bicep - Glue (Official Video)

Info:

Bicep, Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2019.

Κτίριο 56

Πολυκράτους 16, Μοσχάτο, 21 2254 0000

Ώρα: 23:00, εισ.: 20-24 ευρώ

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT