Η Patricia Field αφηγείται τη ζωή της

Η Patricia Field αφηγείται τη ζωή της Facebook Twitter
ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΣΤΥΛΙΣΤΑΣ ΣΑΝ ΚΙ ΕΣΕΝΑ ''Γελάω όταν μου το λένε. Δεν πρόκειται να σκαρφαλώσεις στην κορυφή του Empire State Building με μια δρασκελιά αγάπη μου''.
0

Η μητέρα μου ήταν Ελληνίδα από τη Μυτιλήνη. Ο πατέρας μου γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Οι γονείς μου ήρθαν στη Νέα Υόρκη σε νεαρή ηλικία. Η μητέρα μου δούλευε στα πλυντήρια κι ο πατέρας μου ήταν ράφτης - έτσι γνωρίστηκαν. Παντρεύτηκαν κι άνοιξαν ένα καθαριστήριο. Έμαθα ελληνικά από τη γιαγιά μου που με πρόσεχε όταν ήμουν μικρή. Μου λείπει, αλλά νιώθω ότι την κουβαλάω πάντα μαζί μου - πάντα θέλω να έχω κάτι γύρω μου με το όνομα της: Σουλτάνα. Μεγάλωσα στο Μανχάταν, αλλά ήμουνα με τη γιαγιά μου στην Αστόρια όλη την ώρα. Ως παιδί έμπαινα στο ταξί κι έλεγα «Astoria please». Ήμουν πάντα εκεί γιατί εκεί ήταν η καρδιά μου.

Πήγα στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης - έκανα γλώσσες και φιλοσοφία. Είδα μια αγγελία στην εφημερίδα για ένα πολυκατάστημα που λεγόταν Alexander's. Ήταν το μεγάλο εκπτωτικό πολυκατάστημα της Νέας Υόρκης, βρισκόταν στα προάστια μόνο, στο Μπρονξ ας πούμε, και σε εκπαιδεύανε για να δουλέψεις στη λιανική και να γίνεις διευθυντής καταστήματος ή στέλεχος. Ως παιδί ήξερα από επιχειρήσεις - εξάλλου στην οικογένεια μου όλοι είχανε τη δική τους επιχείρηση.

Τρία χρόνια μετά, το 1966, άνοιξα το πρώτο μου μαγαζί, κοντά στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. Οι πρώτες μου πελάτισσες ήταν οι φοιτήτριες. Το μαγαζί μου άρχισε να έχει τη δική του ξεχωριστή ταυτότητα και να προσελκύει τα media στα τέλη της δεκαετίας του '70. Ήταν η εποχή της ντίσκο και των drag queens που με λάτρεψαν. Δεν έχει σημασία πάντως αν κάποιος είναι drag queen, straight ή gay, γέρος η νέος. Aυτό που με νοιάζει είναι να διασκεδάζω. H ψυχαγωγία είναι για μένα σαν εκπαιδευτική διαδικασία.

Λατρεύω το δράμα, το ρομάντζο, τη θεατρικότητα των πραγμάτων. Υποθέτω ότι ζω σε μια υπερ-πραγματικότητα. Δεν ζω εκτός πραγματικότητας, όχι. Απλώς ζω λίγο πιο πάνω, σαν να στέκομαι πάντα στις μύτες των ποδιών μου. Δεν θα μπορούσα να ζήσω χωρίς αυτή την ανύψωση. Μου αρέσει αυτή η αίσθηση πως η ατμόσφαιρα είναι λίγο ηλεκτρισμένη - ο αέρας λίγο πιο λεπτός, πιο ελαφρύς.

Δούλευα τόσα χρόνια, αλλά έγινα διάσημη με το «Sex and The City». Αυτό που με συνεπήρε είναι ότι ήταν μια παγκόσμια επιτυχία κι αυτό ήταν ασύλληπτο και συγκλονιστικό μαζί: Το βλέπανε άνθρωποι σε όλον τον κόσμο.

Η δουλειά μου έχει μια φόρμουλα. Σκέψου το σαν ένα τρίγωνο: Τα τρία σημεία είναι ο χαρακτήρας, ο ηθοποιός και τα κοστούμια. Η Carrie στο «Sex and the City» δεν υπάρχει. Αλλά η Sarah-Jessica Parker κι εγώ δημιουργήσαμε την Carrie μαζί. Για να μπορεί ένας χαρακτήρας να φαίνεται αληθινός μπροστά στην κάμερα πρέπει κι ο ηθοποιός να νιώσει ότι μπορεί να προβάλλει αυτόΝ το ρόλο. Η δουλειά μου κατά κάποιο τρόπο είναι να ενώσω τον ηθοποιό με το χαρακτήρα του.

Πάντα με ρωτάνε: Ποια είναι η επόμενη τάση της μόδας; Πώς σκεφτήκατε αυτό το λουλούδι; Γιατί η Carrie φορούσε ένα μενταγιόν με το όνομά της; Σας είπε ποτέ η Sarah-Jessica «αυτό δεν το φοράω»; Δεν τις μπορώ αυτές τις ερωτήσεις. Δεν ξέρω την επόμενη τάση της μόδας. Δεν έχω κάποια κρυστάλλινη σφαίρα που να προβλέπει τη νέα μόδα και η πρόθεσή μου, όταν δουλεύω, δεν είναι να τρέξουν όλοι να πάρουν ένα μενταγιόν με το όνομά τους ή μια saddle bag! Απλώς φτιάχνω διασκεδαστικές εικόνες που ψυχαγωγούν εμένα και τον ηθοποιό, ένα εργαλείο για να δημιουργήσω ένα χαρακτήρα που θα θέλει ο κόσμος να δει.

Τα παιδιά που δουλεύουν στο μαγαζί μου δεν τα αποκαλώ «πωλητές», είναι στυλίστες, αλλιώς δεν μπορούν να είναι στο μαγαζί μου. Σήμερα οι νέοι θέλουν να γίνουν στυλίστες γιατί νομίζουν πως έχει glamour και λεφτά. Όταν μου λένε «Θέλω να γίνω στυλίστας, να γίνω σαν και σένα» γελάω. Σκέφτομαι: «Δεν πρόκειται να σκαρφαλώσεις στην κορυφή του Empire State Building με μια δρασκελιά αγάπη μου. Mην μου λες πόσο σου αρέσει το στυλ μου και πως είσαι φαν μου». Θέλω να πω πως αν είσαι σε αυτό το επάγγελμα για κάποιο επιδερμικό λόγο, δεν θα αντέξεις πολύ. Η δική μου φιλοσοφία είναι πως στη ζωή πρέπει να αγαπάς αυτό που κάνεις κάθε λεπτό, όσο πιο πολύ γίνεται. Πρέπει να κάνεις αυτό που αγαπάς και η αγάπη σου θα σε κρατήσει για αρκετό καιρό στο επάγγελμα, για να γίνεις πολύ καλός.

Βρίσκω γελοία την έννοια του προσωπικού στυλίστα. Ο μόνος λόγος για να έχεις στυλίστα είναι αν δεν έχεις χρόνο. Δεν κάνω προσωπικό styling. Δεν ζούμε στο Γκόσφορντ Παρκ, κάνουμε ένα επάγγελμα. Δεν είμαι ο υπηρέτης κάποιου για να του φέρνω 50 φορέματα και να προσπαθώ να του υποδείξω ποιο να φορέσει.

Δεν αντέχω το κόκκινο χαλί, φοράνε μια τουαλέτα που κοστίζει 50.000 δολάρια, δανεισμένη, γιατί κάποιος σχεδιαστής θέλει να πουλήσει αυτό το φόρεμα σε άλλο κόσμο και δεν έχουν ούτε τα μαλλιά τους φτιαγμένα. Μου φαίνεται γελοίο. Γι' αυτό θαυμάζω τη Βικτόρια Μπέκαμ, γιατί είμαι σίγουρη πως όταν βγαίνει στο χαλί διαλέγει μόνη της τα φορέματά της. Ξέρει τι της γίνεται και μοιάζει με τον εαυτό της, έχει δημιουργήσει το δικό της στυλ: Δεν την βλέπεις να ψωνίζει με σαγιονάρες, είναι πάντα αψεγάδιαστη.

Οι άνθρωποι δεν ξέρουν ποιοι είναι όταν ντύνονται. Αν κάνεις μια πεντάλεπτη ενδοσκόπηση πριν ντυθείς και σκεφτείς λίγο βγαίνει καλύτερα. Εγώ ντύνομαι με τον τρόπο που με κάνει να αισθάνομαι ωραία. Αν δεν αισθάνεσαι ωραία, δεν θα δείχνεις ποτέ ωραίος. Αυτό εννοώ φυσικό ή οργανικό αν θες, να μην ακολουθείς ό,τι σου πουν οι άλλοι - αν σου πει κάποιος να πηδήξεις από τη γέφυρα θα πηδήξεις;

Μιλάω ελληνικά, όχι καλά, αλλά τα καταφέρνω. Μία φορά μόνο έχω δουλέψει στην Ελλάδα, το 2003, που έκανα τα κοστούμια των βραβείων Αρίων. Moυ αρέσει η Αθήνα πάρα πολύ γιατί μου αρέσει ο τρόπος της ζωής εδώ, ο ρυθμός που είναι πιο ανθρώπινος. Όλα είναι πιο κοντινά. Στη Νέα Υόρκη, για να δεις ένα μεγάλο αστέρι να τραγουδά ζωντανά, θα πρέπει να πας στο Μadison Square Gardens. Θα ‘θελα να αγοράσω ένα σπίτι εδώ. Θα πρέπει να 'ναι δίπλα στο νερό ή να έχει θέα στον Παρθενώνα. Κάθε φορά που κοιτάω την Ακρόπολη, νιώθω λες και μόλις πήρα μια δόση οξυγόνου.

Οι Αθηναίοι
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Οι Αθηναίοι / Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Η συνιδρύτρια και διευθύντρια της Black Light και συνδημιουργός της σειράς podcast της LiFO «Ζούμε ρε» δραστηριοποιείται ώστε οι ΑμεΑ να διαθέτουν ίσες ευκαιρίες και απεριόριστη πρόσβαση, δίχως στιγματισμούς και διακρίσεις. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Lorenzo

Οι Αθηναίοι / Lorenzo: «Η techno σκηνή έχει γίνει χρηματιστήριο»

Γνώρισε την techno στη Φρανκφούρτη των αρχών των ‘90s. Ερχόμενος στην Αθήνα, όσο έβλεπε ότι ο κόσμος σοκαριζόταν με τις εμφανίσεις του, τόσο περισσότερο του άρεσε να προκαλεί. Ο θρυλικός χορευτής του Factory και ιδρυτής της ομάδας Blend είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ελισάβετ Κοτζιά

Οι Αθηναίοι / «Τα πρώτα χρόνια λέγανε ότι τις κριτικές μου τις έγραφε ο πατέρας μου»

Η Αθηναία της εβδομάδας Ελισάβετ Κοτζιά γεννήθηκε μέσα στα βιβλία· κάποια στιγμή, τα έβαλε στην άκρη, για να ξανασυναντήσει τη λογοτεχνία μέσα από μια αναπάντεχη εμπειρία. Άφησε το οικονομικό ρεπορτάζ για την κριτική βιβλίου. Τη ρωτήσαμε γιατί το ελληνικό μυθιστόρημα δεν έχει ιδιαίτερη απήχηση στο εξωτερικό, και δεν πιστεύει πως για το ζήτημα αυτό υπάρχουν απλές απαντήσεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Σε μια από τις ελάχιστες συνεντεύξεις της, η κορυφαία θεατρική συγγραφέας της Ελλάδας, που πέθανε σαν σήμερα, μίλησε με πρωτοφανή ειλικρίνεια και απλότητα.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Αρετή Γεωργιλή

Οι Αθηναίοι / «Δεν θα σταματήσω να υπερασπίζομαι το δικαίωμα της γυναίκας να νιώθει ελεύθερη να εκφράζεται»

Η Αρετή Γεωργιλή γεννήθηκε στη Νέα Φιλαδέλφεια και τα δώδεκα τελευταία χρόνια, αφότου άνοιξε το Free Thinking Zone, ζει εκεί και στην Αθήνα. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατιάνα Μπαλανίκα

Οι Αθηναίοι / Κατιάνα Μπαλανίκα: «Μέσα μου είμαι κουτάβι, γι’ αυτό και με πάταγαν όλοι»

Η ηθοποιός που αγαπήθηκε για τους κωμικούς της ρόλους έκανε μόνο δράμα στη σχολή. Θα ήθελε να ξαναπαίξει στην τηλεόραση αλλά βλέπει πως δεν θυμούνται τη γενιά της πια. Είναι ευγνώμων για τη ζωή της και την αφηγείται στη LiFO - γιατί είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μάριο Μπανούσι

Οι Αθηναίοι / Μάριο Μπανούσι: «Αν δεν εκτεθείς στη ζωή, δεν έχει νόημα»

Ο νεαρός σκηνοθέτης, που έχει ήδη μετρήσει διαδοχικά sold out, άρχισε να βλέπει θέατρο όταν μπήκε στη δραματική σχολή. Του αρέσει η ανθρώπινη αμηχανία, η σιωπή και η ησυχία τον γοήτευαν πάντα. Αν και δεν τα πάει καλά με τα λόγια, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Γιώργος Τσιαντούλας, ηθοποιός, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / «Γελάτε γιατί χανόμαστε, κάντε σεξ, ταξιδέψτε, διαβάστε και φάτε, φάτε, φάτε»

Ο πολυσυζητημένος πρωταγωνιστής της ταινίας «Το καλοκαίρι της Κάρμεν», Γιώργος Τσιαντούλας, γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, ζει στο Παγκράτι, διατηρεί θεατρική ομάδα στα Τρίκαλα, έχει παίξει σε παραστάσεις του Ρομέο Καστελούτσι και του Δημήτρη Παπαϊωάννου και τα πιο ριψοκίνδυνα πράγματα που έχει κάνει είναι «γαστρονομικοί συνδυασμοί σε λάθος στιγμή και λάθος ώρα».
M. HULOT
Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LIFO

Οι Αθηναίοι / Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LiFO

Η μεγάλη κυρία του ελληνικού τραγουδιού μιλά για τις ανεξίτηλες συναντήσεις της πορείας της, για το πώς πήγε κόντρα στο ρεύμα της εποχής της, για μια ζωή χορτάτη. Δουλεύοντας επί 67 συναπτά έτη δεν ανέχεται να της πει κανείς «τι ανάγκη έχεις;».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αγνή Πικιώνη: «Η Αθήνα έχει εξελιχθεί σ’ ένα μαζικό λούνα παρκ»

Οι Αθηναίοι / «Δυσκολεύονταν να με πλησιάσουν επειδή ήμουν η κόρη του Πικιώνη»

Η Αγνή Πικιώνη, κόρη του οραματιστή αρχιτέκτονα που είχε αφοσιωθεί στη λαϊκή αρχιτεκτονική, μιλά για τη ζωή της δίπλα σε εκείνον, που της έμαθε ότι «ένας απλός άνθρωπος μπορεί να φτιάξει κάτι σημαντικό». Αρχιτέκτονας και η ίδια, φρόντισε να διασώσει και να ταξινομήσει το έργο του. Τη θυμώνει η μεταμοντέρνα αρχιτεκτονική και πιστεύει ότι η Αθήνα έχει χάσει το στοίχημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ