ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Δεκαέξι χρόνων ξανά!

Δεκαέξι χρόνων ξανά! Facebook Twitter
0

Από την πρώτη φορά που εμφανίστηκε στις σελίδες της LifΟ έχουν περάσει σχεδόν 20 μήνες, ένα διάστημα αρκετό για να αλλάξουν τα πάντα στη ζωή της Sugahspank! Τότε είχε μόλις κυκλοφορήσει το Misplaced του Blend -στο οποίο συμμετείχε με τα φωνητικά της σε δυο κομμάτια- και έκανε εμφανίσεις με τους Sugah Galore, το πρώτο της σχήμα πριν γίνει μέλος στην κολεκτίβα τωνCast-a-Blast. Ακολούθησαν αμέτρητες ζωντανές εμφανίσεις με τα δύο σχήματα, ατελείωτες πρόβες και ώρες δουλειάς, πρωινή full-time απασχόληση σε ναυτιλιακή εταιρεία και υποχρεώσεις τα βράδια που κατέληξαν σε υπερκόπωση! Πέρσι ένα πρόβλημα με τη μέση την καθήλωσε για μήνες στο κρεβάτι, ακριβώς τη στιγμή που ξεκινούσε να ηχογραφεί τον πρώτο δίσκο της. «Ολόκληρος ο δίσκος έχει γίνει στο σπίτι μου μεμηδέν budget» λέει. «Έρχονταν οι μουσικοί που συμμετέχουν φιλικά και ηχογραφούσαμε χωρίς σπουδαίο PC, με μικρόφωνα των 15 ευρώ κι εμένα σαν τρελή απ' τους πόνους. Μόνο για το mastering δώσαμε λεφτά, που δεν μπορούσε να περάσει από εμάς. Γι' αυτό και έχουμε χαρεί τόσο από το αποτέλεσμα».

Ο πρώτος δίσκος της Sugahspank! είναι ένα θαύμα από κάθε άποψη. Καταρχάς, η παραγωγή του Blend είναι αξιοζήλευτη - δεν είναι καθόλου τολμηρό να συγκρίνεις κάποιες στιγμές με κομμάτια του Dilla ή του Flying Lotus, είναι πραγματικά τέτοιου επιπέδου. Ωμά και βρώμικα beats, εσκεμμένα έντονα μπάσα, vintage synths, samples από βινύλια που είναι αγνώριστα, dub σε σωστές δόσεις, συμμετοχές από εξαιρετικούς μουσικούς και τον Bitman στο beatbox. Δεν μπορείς να πιστέψεις ότι είναι ελληνικό δημιούργημα. Δεν ξέρω επίσης πόσο τυχαίο είναι το γεγονός ότι όλοι οι δίσκοι που απέχουν έτη φωτός από τους υπόλοιπους της ελληνικής παραγωγής δεν ανήκουν πια σε μεγάλη εταιρεία. Το The Incredible, The Invisible είναι άλλο ένα καθαρό δημιούργημα των Cast-a-Blast με προοπτικές να κάνει καριέρα κι εκτός Ελλάδας. Όχι επειδή θα βρεθεί κάποιος να το σπρώξει, αλλά επειδή αξίζει πραγματικά. Δεν είναι καθόλου flat, διαθέτει μεγάλη ποικιλία ήχων, είναι soul με ένα μοντέρνο τρόπο που φλερτάρει πότε με το σύγχρονο funk punk της Νέας Υόρκης και πότε με τα space blues της Erykah Badu, το R&B, το κιθαριστικό φανκ των ‘70s, το hip hop μέχρι τα ‘90s. Ξεκινάει με ένα πεντακάθαρο R&B που στέκεται περήφανα δίπλα στα καλύτερα downtempo κομμάτια του είδους, το «Invisible», και συνεχίζει με ένα δυναμίτη που χρωστάει περισσότερα στο νεοϋορκέζικο ήχο του παρόντος (το βρώμικο beat παραπέμπει στους Out Hud, έστω και ασυνείδητα) παρά στον Hendrix, «Kill the bitch u got in ya». Φτιαγμένο για να σαρώσει. Η σειρήνα του «Bad Tooth» (ίσως του καλύτερου κομματιού στο δίσκο) μεταμορφώνεται σε ένα space blues με τη Sugahspank! να αναρωτιέται πάνω στο «κλάμα» μιας κιθάρας: «why u wanna put chain on me? God has given me strong will but ain't no horse for the races...». Στο «Incredible» παρλάρει σε παχιά hip hop beats, ενώ στο «Dynamite» αλλάζει τη φωνή της ψιθυρίζοντας σχεδόν πάνω σε έναν απίθανο ρυθμό που είσαι σίγουρος ότι ξεπήδησε από δίσκο του Flying Lotus. Ακαταμάχηταsexy -κι επιτέλους!- ένας δίσκος που μπορεί να δανείζεται στοιχεία του παρελθόντος, αλλά είναι του 2008 όσο κανείς άλλος της εγχώριας παραγωγής. Στο ξεκίνημα του «Blush?» ακούγεται σαν diva ‘70s πριν αρχίζει να ραπάρει θυμίζοντας τις καταβολές της. Δεν δικαιολογεί καθόλου το πρώτο συνθετικό του ονόματός της (sugah) - αντιθέτως, ακούγοντας το δίσκο μοιάζει σχεδόν ειρωνικό. Τα κομμάτια έχουν μια «επιθετικότητα» ακόμα και στις πιο τρυφερές τους στιγμές. Ίσως αυτό να έχει σχέση με τις συνθήκες που ηχογραφήθηκαν τα κομμάτια - ακόμα κι όταν τραγουδάει το «Golden chain» που είναι μια soul μπαλάντα βγαίνει κάτι «άγριο». Οι στίχοι είναι ρεαλιστικοί, σχεδόν σαρκαστικοί, τα περιστατικά που εξιστορούνται είναι προσωπικές εμπειρίες, το εύρος της φωνής της τεράστιο. Ένας εξαιρετικός δίσκος απ' την αρχή μέχρι το τέλος.

«Με το που σηκώθηκα απ' το κρεβάτι το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να παραιτηθώ απ' τη δουλειά μου» λέει η Sugahspank!, «κάτι που μου άλλαξε ολόκληρη τη ζωή. Έχω όλο το χρόνο να κάνω αυτό ακριβώς που θέλω, πρόβες, να τρέχω γι' αυτό που μ' αρέσει και στην τελική να την παλεύω μια χαρά και να πληρώνω το νοίκι μου μέσα απ' αυτό. Είμαι σαν 16 χρονών».

0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ