Σε κρίσιμη καμπή τα πνευματικά δικαιώματα των συνθετών και των τραγουδοποιών

Σε κρίσιμη καμπή τα πνευματικά δικαιώματα των συνθετών και των τραγουδοποιών Facebook Twitter
Καλούμε όλους τους δημιουργούς να έρθουν στην Αυτοδιαχείριση, η οποία διαθέτει νόμιμη άδεια λειτουργίας, σύγχρονο μηχανογραφικό σύστημα και εξειδικευμένο προσωπικό.
0

Τα πνευματικά δικαιώματα βρίσκονται σε ένα κρίσιμο μεταίχμιο. Όλο αυτό το διάστημα, τα τραγούδια ημών των δημιουργών εξακολουθούν να παίζονται στους σταθμούς, στις μουσικές σκηνές, στα νυχτερινά κέντρα και στο Διαδίκτυο. Κάποιοι εκμεταλλεύονται τα τραγούδια μας κερδοσκοπώντας εις βάρος μας. Δυστυχώς, όμως, οι μόνοι που δεν πληρώνονται όπως θα έπρεπε είναι οι ίδιοι οι δικαιούχοι, οι συνθέτες και οι στιχουργοί, λόγω του χάους που έχει δημιουργηθεί στην αγορά.

Και οι λόγοι είναι οι εξής: Με τη δημιουργία της Ειδικής Υπηρεσίας Έκτακτης Διαχείρισης Δικαιωμάτων (ΕΥΕΔ), οι ιθύνοντες παρέσυραν με υποσχέσεις τους απελπισμένους δημιουργούς, πρώην μέλη της ΑΕΠΙ, που εδώ και δύο χρόνια αντιμετωπίζουν σοβαρότατο πρόβλημα επιβίωσης, σε ένα πείραμα παγκόσμιας πρωτοτυπίας, βάζοντας σε δοκιμασία τα όρια των αντοχών και της αξιοπρέπειάς τους. Όταν τον Μάιο 2018 έγινε η ανάκληση της άδειας της ΑΕΠΙ, η τότε υπουργός Πολιτισμού δημιούργησε, με μία αιφνιδιαστική τροπολογία, την κρατική ΕΥΕΔ, η οποία ανήκει διοικητικά στον Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΟΠΙ) που ελέγχει όλους τους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης, με αποτέλεσμα ο ίδιος ο ΟΠΙ να καθίσταται στην ουσία ανταγωνιστής της Αυτοδιαχείρισης! Τα δύο τελευταία χρόνια οι κρατικοί λειτουργοί του ΟΠΙ/ΕΥΕΔ αμειβόντουσαν με παχυλούς μισθούς, ενώ παράλληλα οι διανομές για τους δημιουργούς ήταν πενιχρές. Επιπλέον, η ΕΥΕΔ μόνο έλαβε κρατική επιχορήγηση, ενώ η Αυτοδιαχείριση ήρθε αντιμέτωπη με μία μεθοδευμένη εκστρατεία σπίλωσης. Τέλος, οι χρήστες αδυνατούσαν πλέον να ανταποκριθούν οικονομικά στην κατάσταση αυτή.

Είναι γεγονός ότι η ελληνική αγορά δεν αντέχει πάνω από έναν οργανισμό συλλογικής διαχείρισης. Ένας βαθύτερος κατακερματισμός των δικαιωμάτων μας θα βλάψει ανεπανόρθωτα τον κλάδο μας. Πρέπει να ενωθούμε όλοι μαζί, χωρίς ανταγωνισμούς, εμπάθειες και διακρίσεις μεταξύ Ελλήνων και ξένων δικαιούχων.


Όλη αυτή η ταλαιπωρία και η διάλυση της αγοράς θα είχαν αποφευχθεί εάν, την αμέσως επόμενη μέρα της ανάκλησης άδειας της ΑΕΠΙ, όλοι οι δικαιούχοι ερχόντουσαν στην Αυτοδιαχείριση που ήδη λειτουργούσε ως μη κερδοσκοπικός συνεταιριστικός οργανισμός. Έτσι μόνο θα είχε γίνει μία ομαλή μετάβαση στην επόμενη μέρα με την ενεργό συμμετοχή όλων στη διοίκηση, την εποπτεία και την περαιτέρω εξέλιξη του οργανισμού.


Είναι γεγονός ότι η ελληνική αγορά δεν αντέχει πάνω από έναν οργανισμό συλλογικής διαχείρισης. Ένας βαθύτερος κατακερματισμός των δικαιωμάτων μας θα βλάψει ανεπανόρθωτα τον κλάδο μας. Πρέπει να ενωθούμε όλοι μαζί, χωρίς ανταγωνισμούς, εμπάθειες και διακρίσεις μεταξύ Ελλήνων και ξένων δικαιούχων. Πρέπει να απομονωθούν οι φωνές της διάσπασης και της διχόνοιας, τα μεμονωμένα άτομα που για διαφόρους λόγους έχουν τη δική τους ατζέντα.


Καλούμε όλους τους δημιουργούς και τα σωματεία τους να επανεξετάσουν τη στάση τους και να ευθυγραμμιστούν με το κοινό συμφέρον. Καλούμε όλους τους δημιουργούς να έρθουν στην Αυτοδιαχείριση, η οποία διαθέτει νόμιμη άδεια λειτουργίας, σύγχρονο μηχανογραφικό σύστημα και εξειδικευμένο προσωπικό. Είναι ένας οργανισμός που λειτουργεί σε μη κερδοσκοπική βάση, που δεν υπηρετεί συμφέροντα ιδιωτών επενδυτών και που έχει ως κύριο και μοναδικό σκοπό την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων των δημιουργών και λοιπών δικαιούχων. Συμπράττει ήδη με τη συντριπτική πλειοψηφία των ξένων οργανισμών, αποτελεί μέλος της παγκόσμιας συνομοσπονδίας οργανισμών πνευματικών δικαιωμάτων CISAC (Confédération Internationale des Sociétés d'Auteurs et Compositeurs) και της ευρωπαϊκής ένωσης οργανισμών GESAC (Groupement Européen des Sociétés d'Auteurs et Compositeurs). Μόνο μ' αυτό τον τρόπο οι δημιουργοί θα ενισχύσουν τη δική τους θέση και θα βοηθήσουν την ελληνική αγορά να ορθοποδήσει πάλι. Υπάρχει Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης (ΟΣΔ) στην Ελλάδα και είναι η Αυτοδιαχείριση. Δεν χρειάζονται άλλοι. Η πολυδιάσπαση δεν εξυπηρετεί κανέναν. Όλες οι χώρες του κόσμου έχουν μόνο έναν ΟΣΔ.


Η μουσική πάντα είχε νόημα στη ζωή μας. Και θα συνεχίσει να έχει. Όλοι μαζί ενωμένοι, με γνώμονα την ακεραιότητα, τη συνεργασία, την ουσιαστική αλληλεγγύη και το κοινό συμφέρον θα κατορθώσουμε να επανακτήσουμε τον φυσικό μας χώρο και χρόνο προκειμένου να συνεχίσουμε να φτιάχνουμε ωραία τραγούδια σε ένα περιβάλλον μακρόπνοης βιωσιμότητας και προοπτικής.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ