Γιατί επιλέξατε το Στάχτη στα μάτια και πώς αυτή η επιλογή σας εντάσσεται στη γενικότερη λογική επιλογής παραστάσεων που έχετε για το Από μηχανής θέατρο;
Το ρεπερτόριο της σεζόν που μόλις τελείωσε και που αποτέλεσε το παρθενικό τής Συν, Επί (+, Χ), έπαιξε, λίγο πολύ, το ρόλο δοκιμαστικού σωλήνα. Καταρτίστηκε με βάση την έγνοια να μην αποκλειστεί κανένας θεατής: μια κλασική φάρσα ευρείας αποδοχής με επίκαιρες αποχρώσεις, γραμμένη από ένα δημοφιλέστατο συγγραφέα, μια σύγχρονη ειρωνική και τραγική φάρσα έντονου κοινωνικού προβληματισμού ενός καταξιωμένου συγγραφέα κι ένα δράμα αλληγορικό, έντονα συμβολιστικό, ενός ανερχόμενου δραματουργού.
Ποια ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία στην αντιμετώπιση του ρόλου σας;
Το να ζήσω, έστω και για λίγο, τη ζωή ως φάρσα. Συνήθως την αντιλαμβάνομαι ως τραγωδία.
Πώς αισθάνεστε στο «περιβάλλον» του έργου που σατιρίζει την ταξική δομή και φιγούρες όπως τους επιχειρηματίες ως νεόκοπος θεατρικός επιχειρηματίας;
Το ότι ασχολούμαι και με τη θεατρική παραγωγή δεν με καθιστά αυτοδίκαια επιχειρηματία - δεν βγάζω χρήματα από το θέατρο. Όσοι ασχολούνται με τις επιχειρήσεις εγκλωβίζονται στην επίφαση ενός έξωθεν επιβεβλημένου lifestyle. Το θέατρο δεν σου επιτρέπει να ενδίδεις σε κάτι τέτοιο, και ειδικά το έργο Στάχτη στα μάτιαείναι ένα μεγάλο μάθημα ως προς τις παγίδες που πρέπει να κανείς να αποφεύγει.
Τι σας οδήγησε στην απόφαση να γίνετε θεατρικός επιχειρηματίας και μάλιστα μέσα σε ένα περιβάλλον που δεν μοιάζει ευνοϊκό για τις τέχνες εξαιτίας της οικονομικής κρίσης;
Όταν το περιβάλλον δεν μοιάζει ευνοϊκό για τις τέχνες, συνήθως είναιευνοϊκό για τις τέχνες, υπό την έννοια ότι η περιρρέουσα ατμόσφαιρα που προκύπτει από μια κοινωνική και οικονομική κρίση, από μια έντονη αμφισβήτηση ηθών, θεσμών και προσώπων, εμπνέει τους καλλιτέχνες. Ήθελα να εκφραστώ πάνω σε ό,τι συμβαίνει στην εποχή μας, στη χώρα μας, να έχω ενεργό συμμετοχή στην προσπάθεια για αλλαγή και για λίγη ομορφιά και όχι να είμαι παθητικός σχολιαστής της πραγματικότητας.
Πώς προέκυψε η συνεργασία με το Φεστιβάλ Αθηνών και τι ετοιμάζετε για το άμεσο μέλλον;
Έπεσε στα χέρια μου το τελευταίο έργο του Γιάννη Μαυριτσάκη με τίτλοΚωλοδουλειά,ενός νέου συγγραφέα με βαθιά γνώση της θεατρικής γλώσσας, ο οποίος συνομιλεί επί ίσοις όροις με τους Κεντροευρωπαίους συναδέλφους του. Λάτρεψα το έργο και ήθελα κάτι να κάνω μ' αυτό. Αποφασίσαμε από κοινού με τον Άγγελο Μέντη να υποβάλουμε πρόταση για την παρουσίασή του στο Φεστιβάλ Αθηνών και ο Γιώργος Λούκος μάς έκανε την τιμή να σταθεί στην πρότασή μας και τελικά να την επιλέξει για συμπαραγωγή.
σχόλια