Jay-Z - So Ambitious

Jay-Z - So Ambitious Facebook Twitter
0

ο Jay Z κοντεύει τα 40, είναι πια ο σύζυγος της Beyonce και αναπόφευκτα celebrity, πάμπλουτος, πιο διάσημος από ποτέ, δηλαδή «ξοφλημένος» για ένα μέρος του κοινού που ψάχνει αφορμή για να στήσει τα είδωλα στον τοίχο. Ο Jay Z δεν έχει ελαφρυντικά, δεν δικαιούται να κάνει μια αποτυχία, όλοι τον περιμένουν με καχυποψία για να τον κρίνουν.

Αν εξαιρέσεις το «προβοκατόρικο» όλο αυτό το hype που προηγήθηκε από τα μέσα της προηγούμενης χρονιάς, μέχρι και αυτήν τη στιγμή που το άλμπουμ υπάρχει στα δισκάδικα, το τρίτο στη σειρά «Blueprint» είναι ένας θρίαμβος του Jay Z. Όχι επειδή είναι ένας δίσκος χωρίς ψεγάδια ή χωρίς βαρετές στιγμές, αλλά επειδή ο ίδιος καταφέρνει να είναι στην πρώτη γραμμή μετά από 11 δίσκους και τη στιγμή που εκατοντάδες hip hop νέα ονόματα εμφανίζονται, γίνονται αστέρες για μια νύχτα και χάνονται αυτός εξακολουθεί να χτυπάει κορυφή.
Ο θόρυβος είχε ξεκινήσει μήνες πριν, όταν οι «φήμες» έλεγαν ότι ξεκινούσε να ηχογραφεί για την Def Jam ένα άλμπουμ που θα ήταν ακόμα καλύτερο απ’ το πρώτο «Blueprint» και ακολουθεί ένα reality: το ολοκληρώνει, του το επιστρέφουν να το ξαναδουλέψει, πληρώνει τα δικαιώματα και το αποσύρει για να το κυκλοφορήσει στη δική του εταιρεία. Το άλμπουμ ηχογραφήθηκε στη Χαβάη για να υπάρχει μικρότερος κίνδυνος για διαρροές, με συνεργασίες που είναι αναμενόμενες (Timbaland, Kanye West, Rihanna, Alicia Keys, Kid Cudi, Drake, Pharrel Williams), αλλά και απρόβλεπτες, όπως του Luke Steele των Αυστραλών Empire of The Sun που συμμετέχει στο εντυπωσιακό πρώτο κομμάτι του δίσκου, το «What we talkin’ about».

Η υποδοχή από τα media μπορεί να μην είναι παντού η αναμενόμενη (έχει μαζέψει 65 στα 100 στο metacritic μέχρι στιγμής), αλλά στο μεγαλύτερο μέρος του το «Blueprint 3» είναι ένας πολύ καλός δίσκος. Η πρώτη έκπληξη ήρθε τον προηγούμενο μήνα, όταν κυκλοφόρησε το πρώτο single-δείγμα απ’ τον δίσκο, το «Run this town» με τη Rihanna στα φωνητικά και τον Kanye West στις ρίμες σε ένα από τα καλύτερα κομμάτια του δίσκου. Το αξιοσημείωτο ήταν το sample που χρησιμοποιεί στο κομμάτι από ένα ελληνικό psycho-folk γκρουπ των ‘70s, από το «Someday in Athens» των Τεσσάρων Επιπέδων της Ύπαρξης. Το ίδιο ψυχεδελικό είναι και το μοτίβο του κομματιού «D.O.A.» (Death Of Auto-tune), που χρησιμοποιεί επίσης το «Na na hey hey kiss him goodbye» στο τέλος κάθε στροφής. Οι πολύ δυνατές στιγμές συνεχίζονται στο «On to the next one» με το «D.A.N.C.E.» των Justice να παίζει στο background, το εξαιρετικά «κολλητικό» «Already Home» με τον απίθανο Kid Cudi να παρλάρει πάνω στο κλασικό ρέγγε «Mad mad Iny», το γλυκόπικρο «So Ambitious» με τον Pharel Williams να τραγουδάει στο ρεφρέν «το κίνητρο για μένα είναι να μου λένε τι δεν μπορώ να γίνω».

Το «Blueprint 3» δεν είναι το ίδιο εντυπωσιακό με το πρώτο του 2001, περιέχει 4 τουλάχιστον μέτρια κομμάτια (κανένα κακό), οι ρίμες του αν δεν είσαι Αμερικανός που ξημεροβραδιάζεται με hip hop κουράζουν, έχει ένα αδικαιολόγητα μελό φινάλε με ένα κομμάτι-κλισέ των ‘80s, που δεν το έχει πειράξει καθόλου, απλά βάζει τον Mr. Hudson να τραγουδάει πάνω από το «Forever Young» των Alphaville, στο χειρότερο κομμάτι του δίσκου. Το πιο δηλητηριώδες σχόλιο που γράφτηκε για τον δίσκο ήταν ότι «αν δεν ακουγόταν καθόλου ο Jay Z θα ήταν ένα αριστούργημα» - σχόλιο-καταστροφή, αν είσαι ράπερ του δικού του μεγέθους και ένας από τους πραγματικά καλύτερους που υπάρχουν. Και αυτό που περιέχει το «Blueprint 3» μπορεί να είναι εμπορικό hip hop -πιο εμπορικό δεν γίνεται- αλλά είναι το καλύτερο εμπορικό hip hop που μπορείς να πετύχεις σήμερα.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ