Melodrama

Melodrama Facebook Twitter
0

O διάσημος Νεοϋορκέζος γκέι δραματουργός Τέρενς ΜακΝάλι -γνωστός στην Ελλάδα χάρη στην ταινία Frankie and Johnny και το ιδιαίτερα επιτυχημένο θεατρικό του έργο Master Class βασισμένο στη ζωή της Μαρίας Κάλλας- συνδυάζει στο The Lisbon Traviata τη λατρεία του για τη μεγάλη ντίβα και τις προσωπικές του αγωνίες για τις γκέι σχέσεις. Τον τίτλο τον παίρνει από τη θρυλική πειρατική ηχογράφηση του 1958 της Τραβιάτα της Λισσαβόνας και γίνεται αφορμή για μια παράσταση όπου το δράμα, η τραγωδία και το κωμικό στοιχείο εναλλάσσονται αριστοτεχνικά. Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Λάζαρος Γεωργακόπουλος εξηγεί:

Τι σε έκανε να αναλάβεις τη σκηνοθεσία του «The Lisbon Traviata»;

Καταρχάς, με το που το διάβασα μου άρεσε πολύ. Και το έργο και ο ρόλος του Στίβεν. Όπως συμβαίνει πάντα με μένα και τη σκηνοθεσία, το αποφάσισα γιατί είχα να κάνω με φίλους. Είμαι πάνω απ' όλα ηθοποιός κι όχι ο σκηνοθέτης που έχει όραμα για ένα έργο. Μ' ενδιαφέρει να δουλέψω υποκριτικά. Βρεθήκαμε λοιπόν τέσσερις φίλοι που γνωριζόμαστε από παλιότερες δουλειές, και τα πράγματα λειτούργησαν με άνεση και ευκολία. Ακριβώς γιατί προϋπήρχαν αυτές οι πολύ καλές σχέσεις μεταξύ μας, ειδικά εδώ, που απαιτούνται σωματικές επαφές ανάμεσα σε άντρες. Εμάς μας βγήκε με τόση άνεση και φυσικότητα, που από ένα σημείο και μετά έπαψε να μας απα- σχολεί ότι είναι γκέι ήρωες και νιώθαμε ότι είχαμε να κάνουμε με καθημερινές ανθρώπινες σχέσεις.

Είναι ίδιος ο ανταγωνισμός στις γκέι σχέσεις με τις ετεροφυλόφιλες σχέσεις;

Όχι, είναι ακόμα πιο σκληρός, γιατί το να βρεις ως γκέι μια ιδανική σχέση είναι πολύ δύσκολο έως ακατόρθωτο. Ένα θέμα που θίγεται στο The Lisbon Traviata είναι η αναζήτηση του απόλυτου. Νομίζω ότι οι άνθρωποι είμαστε φτιαγμένοι για το απόλυτο, αλλά μονίμως καταλήγουμε να συμβιβαζόμαστε με το λιγότερο, «σκοτώνοντας» καθημερινά τον εαυτό μας. Ο Στίβεν, ο χαρακτήρας που παίζω, αναζητά απελπισμένα τον απόλυτο έρωτα. Είναι διχασμένος μεταξύ του έρωτά του για την όπερα και τη Μαρία Κάλλας, και τον έρωτα του για τον Μάικ. Ο Μάικ και η Μαρία δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους. Η προσπάθειά του να συνδυάσει αυτά τα δύο ανομοιογενή πρόσωπα τον οδηγεί σε ένα αναπάντεχο οπερατικό φινάλε!

Έπρεπε να φτάσουμε στο 2010 για να παιχτεί στην Αθήνα ένα έργο που γράφτηκε στα '80s;

Ίσως η κοινωνία να είναι πιο έτοιμη σήμερα να το δεχτεί, αλλά νομίζω ότι δεν υπάρχουν δύσκολες εποχές ή έργα και θέματα που δεν μπορούν να θιγούν. Εγώ πιστεύω στην παράσταση. Μια καλή παράσταση μπορεί να μας κάνει να δεχτούμε κάποια θέματα πιο εύκολα.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άκης Δήμου

Θέατρο / «Ζούμε σε καιρούς φλυαρίας· έχουμε ανάγκη τη σιωπή του θεάτρου»

Άφησε τη δικηγορία για το θέατρο, δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα. Ο ιδιαίτερα παραγωγικός συγγραφέας Άκης Δήμου μιλά για τη Λούλα Αναγνωστάκη που τον ενέπνευσε, και για μια πόλη όπου η ζωή τελειώνει στην προκυμαία, δίχως να βρίσκει διαφυγή στο λιμάνι της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ματαρόα στον ορίζοντα»: Φέρνοντας ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Θέατρο / «Ματαρόα στον ορίζοντα»: Ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Στην πολυεπίπεδη νέα παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, λόγος, μουσική και σκηνική δράση συνυπάρχουν ισάξια και συνεισφέρουν από κοινού στην αφήγηση των επίδοξων ταξιδιωτών ενός ουτοπικού πλοίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το video art στο ελληνικό θέατρο

Θέατρο / Video art στο ελληνικό θέατρο: Έχει αντικαταστήσει τη σκηνογραφία;

Λειτουργεί το βίντεο ανταγωνιστικά με τη σκηνογραφία και τη σκηνική δράση ή αποτελεί προέκταση του εθισμού μας στην οθόνη των κινητών μας; Οι γιγαντοοθόνες είναι θεμιτές στην Επίδαυρο ή καταργούν τον λόγο και τον ηθοποιό; Πώς φτάσαμε από τη video art στα stage LED screens; Τρεις video artists, τρεις σκηνοθέτες και ένας σκηνογράφος καταθέτουν τις εμπειρίες τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Οσιέλ Γκουνεό: «Είμαι πρώτα χορευτής και μετά μαύρος»

Χορός / «Δεν βλέπω τον εαυτό μου ως έναν μαύρο χορευτή μπαλέτου αλλά ως έναν χορευτή καταρχάς»

Λίγο πριν εμφανιστεί ως Μπαζίλιο στον «Δον Κιχώτη» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο κορυφαίος κουβανικής καταγωγής χορευτής Οσιέλ Γκουνεό –έχει λάβει πολλά βραβεία, έχει επίσης εμφανιστεί στο Θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, στην Όπερα του Παρισιού, στο Λίνκολν Σέντερ της Νέας Υόρκης και στο Ελίζιουμ του Λονδίνου– μιλά για την προσωπική του πορεία στον χορό και τις εμπειρίες που αποκόμισε, ενώ δηλώνει λάτρης της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ