God's Away On Business

God's Away On Business Facebook Twitter
0

Αιδεσιμότατος Edwards

Αν και η σχέση μου με τη μουσική των 16 Horsepower ξεκίνησε σχεδόν ταυτόχρονα με την αρχή του τέλους τους, την κυκλοφορία δηλαδή του «Folklore» το 2002, η πρώτη μου επαφή με τους Woven Hand ήρθε απότομα, βλέποντας την παράσταση-από άλλο πλανήτη του Βέλγου χορογράφου Wim Vandekeybus στο Γκάζι. Πέρα από το γεγονός ότι έψαχνες το σαγόνι σου καθόλη την διάρκεια του έργου, το γκόσπελ φολκ του Edwards δεν είχε βρεθεί ποτέ ξανά σε πλεονεκτικότερη θέση. Να είναι δηλαδή ταυτόχρονα μαζικό, ενθουσιάζοντας ένα κοινό που ούτε πριν αλλά και ούτε μετά θα ασχοληθεί ξανά με αυτό, και απόλυτα μοναχικό, όπως οφείλει να είναι, αν θες να τρυπώσεις βαθιά στο ακατέργαστο και γι' αυτό πάντα ελκυστικό μοτίβο του. Με τη μετέπειτα προσθήκη του μπασίστα των 16 Horsepower, Pascal Humbert, o David Eugene Edwards κατάφερε να ξεπεράσει ό,τι έχει κάνει μέχρι σήμερα, κυκλοφορώντας το 2008 το «Ten Stones». Η φετινή του εμφάνιση (27/11, Gagarin 205) μπορεί να γίνεται στο πλαίσιο υποστήριξης του φετινού και σαφέστατα αδύναμου «The Threshing Floor», αλλά οι συναυλίες του είναι και θα είναι απαραίτητες.

Food Business

Πέρασαν 20 χρόνια από τη μέρα που ο Matt Black και o Jonathan More ίδρυσαν τη Ninja Tune και ξεκίνησαν τους πειραματισμούς για να αποδείξουν τη στενή μουσική σχέση της τζαζ με τα τότε σύγχρονα ηλεκτρονικά ρεύματα του Λονδίνου και κυρίως να την καθοδηγήσουν. Έτσι, με αριθμό καταλόγου ZEN001 κυκλοφόρησε το πρώτο μέρος της σειράς Jazz Breaks από το project DJ Food, που περιείχε αυτό ακριβώς που λέει ο τίτλος του. Λούπες και samples έτοιμα προς χρήση και πειραματισμό από τους πιο ανήσυχους DJs της εποχής. Από τότε αυτό το δίδυμο που δισκογραφικά γνωρίσαμε ως Coldcut παρέδωσε τη σκυτάλη στον Strictly Kev, που από το 2002 το τρέχει μόνος του και θα βρεθεί το Σάββατο (27/11) στο Δίπυλον, στην πλατεία Κουμουνδούρου. Η αμυδρή πιθανότητα να φέρει μαζί του το εξαντλημένο πλέον επετειακό box set της εταιρείας θέτει από μόνη της το πρόβλημα πώς θα τα προλάβουμε όλα.

ViaSound

Και η βραδιά έχει και συνέχεια, αφού το ίδιο βράδυ στο 6 D.O.G.S το ιντερνετικό ραδιόφωνο ViaSound γιορτάζει τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του, με καλεσμένους τους Elliot Dodge και Milenko Subotic. Από τα ονόματα καταλαβαίνεις πως ειδικεύεται στο techno, οπότε εμείς στηρίζουμε. Όπως και όλα τα web radios, το ViaSound έχει ξεκινήσει ως καψούρα του Adrea Zead που, αν και εκ πρώτης το όνομα του δεν μου λέει κάτι, στο βιογραφικό του διαβάζω πως ήταν ο resident DJ των Perfecto Parties στο γκαράζ της Σαρρή (αυτό, στο σημείο που στρίβεις για Κουμουνδούρου), δηλαδή σίγουρα θα έχουμε συναντηθεί. Το πάρτι γινόταν στο υπόγειο του κτιρίου όπου πήγαινες με το ασανσέρ που κατέβαιναν τα αυτοκίνητα και εκεί πλήρωνες είσοδο (νομίζω 3.000 δραχμές ήταν). Τελευταία μου ανάμνηση είναι ένα βράδυ που θα έπαιζε ένας διάσημος Γερμανός DJ, μακάρι να θυμόμουν ποιος, και πριν καν ξεκινήσει έκανε ντου η αστυνομία. Τα κλάψαμε τα λεφτά μας, και παρόλο που δεν μας συνέλαβαν γυρίσαμε απογοητευμένοι με τα πόδια στα Πατήσια, μια και δεν είχαμε ούτε δραχμή παραπάνω. Ωραίες νύχτες.

Royal Music

Ο Ludovico Einaudi θεωρείται το ιταλικό αντίστοιχο του Michael Nyman γιατί η μουσική του έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με άλλες δύο ντουζίνες κινηματογραφικούς συνθέτες. Μινιμαλισμός, κυκλικές μελωδίες στο πιάνο με μία και συνάμα απαραίτητη συνθήκη, την εικόνα. Ειδάλλως, η μουσική του είναι άνευρη, άστοχη, υπερβολικά καθαρή και δεν καλύπτεται από τη μελωδική φλέβα που ένας μουσικός αυτού του επιπέδου είναι δεδομένο πως έχει. Αυτό φαίνεται κυρίως στις προσωπικές του δουλειές, εκεί που δεν υπάρχει η πατερίτσα των κινηματογραφικών πλάνων, αλλά πρέπει να τα δημιουργήσει ο ίδιος. Προς μεγάλη μου έκπληξη, ακούγοντας τη ζωντανή ηχογράφησή του στο Royal Albert Hall (αλλά και βλέποντας το DVD που συνοδεύει αυτήν τη κυκλοφορία), τα θέματά του αποκτούν ζωή, μετατρέπονται σε κάτι τελείως διαφορετικό, απομακρύνονται από ό,τι σ' έχει αναγκάσει στο παρελθόν να τοποθετηθείς αρνητικά απέναντί τους. Δεν ξέρω αν ευθύνεται η παρουσία του Robert Lippok των To Rococo Rot στα ηλεκτρονικά μέρη γι' αυτήν τη μετάλλαξη (αμφιβάλλω) ή οι επικές ενορχηστρώσεις των εγχόρδων (και πάλι αμφιβάλλω), αλλά απλές αρμονικές μελωδίες όπως αυτές του περσινού «Nightbook» στην παρούσα ηχογράφηση γιγαντώνονται και προσπερνούν αρκετές από αυτές του Nyman.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT