Τα εντυπωσιακά ψηφιακά γυμνά του David Marinos

Τα εντυπωσιακά ψηφιακά γυμνά του David Marinos Facebook Twitter
7


Το να συζητήσεις με ένα δεκαεξάχρονο παιδί, και μάλιστα τηλεφωνικά, για την τέχνη του, ακόμα κι αν αυτή φαίνεται ιδιαίτερα προχωρημένη και αρκούντως ενήλικη, φαντάζει δύσκολο. Είχα σκεφτεί ότι θα ξεκινούσα την κουβέντα όσο πιο απλά γίνεται, για να νιώσει άνετα. Δεν χρειάστηκε, γιατί από το πρώτο λεπτό της συνομιλίας μου με τον David Marinos, τον ταλαντούχο Ελληνο-ουκρανό που έχει ξεχωρίσει μέσα από τη λεγόμενη γενιά του tumblr κι ετοιμάζεται να παρουσιάσει τη δουλειά του στο αθηναϊκό κοινό στις 29 Οκτωβρίου, κατάλαβα ότι μπορώ να τον αντιμετωπίσω ως συνομήλικό μου.

Τα εντυπωσιακά ψηφιακά γυμνά του David Marinos Facebook Twitter
Πάντα πίστευα ότι το ανθρώπινο σώμα, από μόνο του, είναι πολύ μινιμαλιστικό και πολύ θορυβώδες ταυτόχρονα...


Ο David αυτή την περίοδο ζει με την Ουκρανή μητέρα του στο Πλόβντιβ της Βουλγαρίας, αλλά ταξιδεύουν πολύ. Τον ρωτώ πώς ήρθε σε επαφή με τον χώρο της τέχνης. «Όταν ήμουν παιδάκι, η μητέρα μου μού έπαιρνε μπλοκ ζωγραφικής, χρωματιστά μολύβια, στένσιλ. Σχεδίαζα πολύ τότε. Όταν, όμως, μετακομίσαμε στην Αμερική, ανακάλυψα τη φωτογραφία, σε ηλικία 11 χρονών. Είχαμε ένα ειδικό μάθημα στο σχολείο και με προέτρεψε ένας φίλος να το παρακολουθήσω. Ήταν αρκετά ενδιαφέρον, μας μάθαιναν πώς να κρατάμε τη μηχανή, πώς να καδράρουμε, πώς να στήνουμε ένα σκηνικό». Τον διακόπτω υποθέτοντας ότι αναφέρεται σε ψηφιακές κάμερες και με διαψεύδει αφοπλιστικά, αναφερόμενος στην αναλογική φωτογραφία ως «η παλιά»: «Χρησιμοποιούσαμε αρχικά τις "παλιές" κάμερες κι έπειτα συνεχίσαμε με ψηφιακές. Στην αρχή έβγαλα μερικά πορτρέτα του φίλου μου, αλλά ήταν πραγματικά πολύ κακά. Πολύ σύντομα, όμως, καθώς άρχισα να μαθαίνω πώς να τη χειρίζομαι, πήγαμε σε ένα κοντινό πάρκο όπου μαζεύονται οι σκεϊτάδες, και τους τράβηξα μερικές φωτογραφίες. Πλέον με ενδιαφέρει πολύ ο ψηφιακός κόσμος και όλη η επεξεργασία που μπορείς να κάνεις σε μια φωτογραφία. Στα 12, είχαμε μάθημα Photoshop στο πλαίσιο των γραφιστικών δραστηριοτήτων, αλλά πραγματικά το βαριόμουν πολύ. Μας κατηύθυναν σε πιο εμπορικό περιεχόμενο, στο πώς να πειράζουμε τα γράμματα και τα σχετικά. Στα 13 άρχισα να το εξερευνώ μόνος μου και σταδιακά συνειδητοποίησα πόσο πολλά, παρόμοια προγράμματα υπάρχουν για να "παίξεις". Όταν συνήθισα να χειρίζομαι αυτού του είδους το software, έγινε σαν γλώσσα επικοινωνίας για μένα. Τώρα τα χρησιμοποιώ όλα μαζί, κάνω mix and match για να πάρω το αποτέλεσμα που επιθυμώ».

Οι περισσότεροι συμμαθητές και φίλοι μου γνωρίζουν με τι ασχολούμαι, αλλά δεν νομίζω ότι με παίρνουν και πολύ στα σοβαρά. Με κοροϊδεύουν όταν βλέπουν τα γυμνά μου, τα βρίσκουν απρεπή, χαζά ή αηδιαστικά. Νομίζω ότι είναι πολύ ανώριμο αυτό. Γιατί να φοβάσαι να δεις ένα γυμνό σώμα; Μας έχουν περάσει ότι δεν είναι πρέπον. Τα γυμνά σώματα είναι το πιο φυσιολογικό πράγμα του κόσμου, άσε που όταν σου λένε ότι κάτι δεν είναι πρέπον, τελικά είναι!


Από τα λεγόμενά του καταλαβαίνω ότι φοίτησε σε κάποιο ειδικό καλλιτεχνικό σχολείο στην Αμερική και του ζητώ να μου πει περισσότερα για το είδος εκπαίδευσης που έλαβε εκεί. «Ήταν μια καλλιτεχνική ακαδημία στο Όρεγκον. Μπορούσα να επιλέξω ανάμεσα σε μαθήματα χορού, μουσικής, κινηματογράφησης, φωτογραφίας, ζωγραφικής και γλυπτικής. Είχε τεράστιες εγκαταστάσεις, τον πρώτο χρόνο κάναμε λίγο απ' όλα για να καταλήξουμε πού θα εστιάσουμε. Έτσι, εγώ επέλεξα μαθήματα ζωγραφικής, φωτογραφίας και κινηματογράφησης». Υποθέτω ότι οι γονείς του πρέπει να είναι πολύ υποστηρικτικοί για να τον κατευθύνουν προς τα εκεί και μου αντιτείνει με ένα μικρό παράπονο στη φωνή: «Η μητέρα μου, ναι. Ο πατέρας μου δεν ξέρω αν γνωρίζει καν ότι είμαι καλλιτέχνης, δεν τον έχω δει από τότε που ήμουν πέντε ετών. Η μητέρα μου, όταν ήταν νεότερη, ασχολιόταν και η ίδια με τα καλλιτεχνικά. Πλέον είναι ποιήτρια και γράφει βιβλία».

Τα εντυπωσιακά ψηφιακά γυμνά του David Marinos Facebook Twitter
Mε ενδιαφέρει πολύ ο ψηφιακός κόσμος και όλη η επεξεργασία που μπορείς να κάνεις σε μια φωτογραφία...


Βιάζομαι να παρακάμψω το λεπτό θέμα του χωρισμού των γονιών του και ρωτώ τον David αν οι φωτογραφίες που χρησιμοποιεί στα ψηφιακά κολάζ είναι δικές του. Μου εξηγεί ότι κάποιες φορές φωτογραφίζει δικά του μοντέλα, ενώ σε άλλα έργα του χρησιμοποιεί φωτογραφίες που βρίσκει στο Διαδίκτυο ή σε περιοδικά και παλιά βιβλία. Με πορτρέτα του εαυτού του δεν έχει ασχοληθεί ακόμα, αλλά είναι ένα κομμάτι πάνω στο οποίο θέλει να δουλέψει στο μέλλον. Τι είναι αυτό, όμως, που τον ελκύει στην απεικόνιση του γυμνού σώματος; «Πάντα πίστευα ότι το ανθρώπινο σώμα, από μόνο του, είναι πολύ μινιμαλιστικό και πολύ θορυβώδες ταυτόχρονα. Η χρήση της σάρκας, της κίνησης και της ελαστικότητάς της δίνουν πάντα ένα τελικό αποτέλεσμα που για μένα παραμένει περίεργο και μυστηριώδες. Οι περισσότεροι συμμαθητές και φίλοι μου γνωρίζουν με τι ασχολούμαι, αλλά δεν νομίζω ότι με παίρνουν και πολύ στα σοβαρά. Με κοροϊδεύουν όταν βλέπουν τα γυμνά μου, τα βρίσκουν απρεπή, χαζά ή αηδιαστικά. Νομίζω ότι είναι πολύ ανώριμο αυτό. Γιατί να φοβάσαι να δεις ένα γυμνό σώμα; Μας έχουν περάσει ότι δεν είναι πρέπον. Τα γυμνά σώματα είναι το πιο φυσιολογικό πράγμα του κόσμου, άσε που όταν σου λένε ότι κάτι δεν είναι πρέπον, τελικά είναι!».

Τα εντυπωσιακά ψηφιακά γυμνά του David Marinos Facebook Twitter
Nιώθω συνδεδεμένος με το παρελθόν της Ελλάδας, όλη η καλλιτεχνική μεθοδολογία, η ιστορία, η μυθολογία, το δωδεκάθεο, έχουν μεγάλη επιρροή στη δουλειά μου. Είναι αυτό που αποκαλώ "η ελληνική φύση"...


Του ζητώ να μου πει από πού αντλεί έμπνευση. «Οτιδήποτε λειτουργεί ως δίπολο μπορεί να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για μένα. Ό,τι φαίνεται όμορφο έχει και μια άσχημη πλευρά. Σαν κάποιος να τραγουδάει πολύ ήσυχα και ξαφνικά να αρχίσει να ουρλιάζει. Οι άνθρωποι αλλάζουν όταν περνούν μέσα από τις μεγαλύτερες δυσκολίες τους. Αν στην τέχνη χρησιμοποιείς στιγμές που ενέχουν δύναμη, τότε κάνεις κάτι κι έχεις να πεις κάτι στο κοινό. Δεν είναι μόνο συναισθηματικό το ζήτημα της έμπνευσης. Η ίδια η δουλειά ξετυλίγει νέα συναισθήματα που δεν μπορείς να κατανοήσεις, που σε ενδιαφέρουν και είσαι ανοιχτός σε αυτά. Είναι τόσο όμορφο και σουρεαλιστικό όταν κάποιος φοβάται κάτι συγκεκριμένο, κάτι άγνωστο που δεν μπορεί να ερμηνεύσει, αλλά σταδιακά το προσεγγίζει, θέλει να μάθει περισσότερα και τελικά το κατανοεί».

Τα εντυπωσιακά ψηφιακά γυμνά του David Marinos Facebook Twitter
Η χρήση της σάρκας, της κίνησης και της ελαστικότητάς της δίνουν πάντα ένα τελικό αποτέλεσμα που για μένα παραμένει περίεργο και μυστηριώδες...


«Κι εσένα ποιος είναι ο μεγαλύτερός σου φόβος;». «Η καθημερινότητα. Να πρέπει να σηκωθώ και να πάω σχολείο και μετά να επιστρέψω. Η επανάληψη των πραγμάτων. Η ρουτίνα είναι πολύ ενοχλητική. Δεν με φοβίζει, αλλά μπορεί να με εξοργίσει. Ξέρω ότι μπορώ να εκμεταλλευτώ τον χρόνο μου για πράγματα πιο ουσιώδη, παρά να ακολουθώ μια ρουτίνα. Τρομάζω όταν ελέγχουν άλλοι ή ένα πρόγραμμα δραστηριοτήτων τον χρόνο μου ή κομμάτια της προσοχής και της ενέργειάς μου. Η ελευθερία είναι ό,τι σημαντικότερο υπάρχει».

Τα εντυπωσιακά ψηφιακά γυμνά του David Marinos Facebook Twitter
Οτιδήποτε λειτουργεί ως δίπολο μπορεί να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για μένα. Ό,τι φαίνεται όμορφο έχει και μια άσχημη πλευρά...


Στη συνέχεια της κουβέντας μας αρχίζει να μου μιλάει για τα αγαπημένα του πράγματα. Μου λέει πως προτιμά το σινεμά μυθοπλασίας, αυτό που του αφήνει ισχυρά νοήματα. Μια ταινία που τον έχει στιγματίσει είναι το Fight Club, γιατί «προκάλεσε θόρυβο, δείχνοντας κάτι καινούργιο». Την πρώτη φορά που την είδε έπαθε σοκ, ένιωσε ότι κάτι άλλαξε μέσα του. Σκέφτομαι ότι ο Φίντσερ γυρνούσε το Fight Club τη χρονιά που γεννήθηκε ο David. Καλλιτεχνικά του αρέσουν ιδιαίτερα ο Μεσαίωνας και η Αναγέννηση, που είναι εποχές γεμάτες συμβολισμούς, που τα έργα βγάζουν δύναμη μέσα από την κίνηση του ανθρώπινου σώματος. «Οι σημερινοί καλλιτέχνες μπορεί να μην το πετυχαίνουν, όμως είναι σημαντικό να προσπαθούν να επιδείξουν κάτι καινούργιο. Παίρνεις κάτι από το παρελθόν και το εμπλουτίζεις με στοιχεία από το προσωπικό σου στυλ. Σήμερα, δυστυχώς, είναι πολύ δύσκολο να κάνεις κάτι καινούργιο και αυθεντικό – σχεδόν ο καθένας είναι καλλιτέχνης ή δημιουργικό μυαλό». «Όλοι έχουμε γίνει φωτογράφοι μέσα από το instagram, ε;» τον τσιγκλάω, και μου απαντάει: «Είναι ενοχλητικό να βλέπεις ανθρώπους που δεν έχουν πάθος για την τέχνη, ή δεν την καταλαβαίνουν, να αυτοαποκαλούνται καλλιτέχνες. Σε τέτοιες περιπτώσεις νιώθω ότι η τέχνη εκλαμβάνεται απλως ως ένας διαφορετικός τρόπος ομιλίας, σαν να μεταπηδάς από μια γλώσσα σε μια άλλη. Όλοι μπορούν να το κάνουν αυτό».

Τα εντυπωσιακά ψηφιακά γυμνά του David Marinos Facebook Twitter
Η ρουτίνα είναι πολύ ενοχλητική. Δεν με φοβίζει, αλλά μπορεί να με εξοργίσει. Ξέρω ότι μπορώ να εκμεταλλευτώ τον χρόνο μου για πράγματα πιο ουσιώδη, παρά να ακολουθώ μια ρουτίνα...


Με το παιχνίδι των social media τι κάνει ο David; «Τα χρησιμοποιώ πολύ, αλλά κάποιες φορές είναι τόσο δύσκολο να προλαβαίνεις να ασχολείσαι με όλα. Παλιά, ένας καλλιτέχνης ασχολιόταν μόνο με την τελειοποίηση της τέχνης του και δεν τον ενδιέφερε τίποτε άλλο. Τώρα πρέπει να την "πουλάει" μέσω των social media. Βέβαια, η σωστή χρήση τους και οι δημοσιεύσεις μέσω αυτών της δουλειάς σου σού προσφέρουν πολλά. Εγώ μιλάω με πολλούς καλλιτέχνες μέσω του tumblr και του instagram. Έτσι γεννιούνται δεσμοί με άλλες χώρες που μπορεί να καταλήξουν σε ανταλλαγή ιδεών, μέχρι και συνεργασίες. Είναι τέλειο αυτό!».

Τα εντυπωσιακά ψηφιακά γυμνά του David Marinos Facebook Twitter
Τρομάζω όταν ελέγχουν άλλοι τον χρόνο μου ή κομμάτια της προσοχής και της ενέργειάς μου. Η ελευθερία είναι ό,τι σημαντικότερο υπάρχει...


Φυσικά, οι δραστηριότητες του David δεν περιορίζονται στο tumblr. Είναι ο εμπνευστής της κολεκτίβας Lucent Κids κι έχει λανσάρει ακόμα και δική του σειρά ρούχων. Μου μιλάει γι' αυτά συγκρατημένα, αλλά με υπερηφάνεια. «Τα Lucent Kids είναι παιδιά νέας εποχής. Είμαστε όλοι έφηβοι και ανήλικοι, έχουμε μαζευτεί συγγραφείς, μπλόγκερ, καλλιτέχνες με νέες, λαμπρές ιδέες, εξού και το όνομα. Τα μέλη της κολεκτίβας είναι διάσπαρτα σε όλο τον κόσμο, Ασία, Βραζιλία, Αφρική, πρόκειται για ένα διεθνές δίκτυο. Με τους περισσότερους μιλάμε μέσω mail ή μηνυμάτων, μερικές φορές κάνουμε skype, ενώ έχω συναντήσει και 2-3 παιδιά στην Αμερική. Νομίζω ότι ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία στην τέχνη είναι να μπορείς να μοιράζεσαι τις ιδέες σου και να εξελίσσεσαι, όταν όλοι νομίζουν ότι θα μείνεις στάσιμος. Όσο για τη μόδα, με ενδιαφέρει εδώ και χρόνια. Πέρσι λανσάραμε τα Icey Clothes με έναν Αμερικανό φίλο, αλλά είμαστε στη φάση να τα εξελίξουμε σε κάτι πιο ενήλικο, γιατί τα αρχικά σχέδια ήταν λίγο παιδικά. Έχουμε περισσότερα εφόδια πλέον και νέο team, πιο καταρτισμένο. Με τη μόδα άρχισα να ασχολούμαι από τότε που ήμουν στο Όρεγκον. Στο μάθημα γλυπτικής ήρθα για πρώτη φορά σε επαφή με τον κόσμο της μόδας, όταν ήμουν 12 χρονών. Έπρεπε να φτιάξουμε ένα φόρεμα από υλικά της επιλογής μας. Στην αρχή πανικοβλήθηκα, μου φάνηκε πολύ περίεργο. Τελικά, το κατασκεύασα από χαρτί και ήμουν τόσο ενθουσιασμένος, σαν ένα παιδί που περπατάει για πρώτη φορά. Από τότε αγοράζω βιβλία μόδας και τη μελετάω. Πριν από δύο χρόνια πήρα δύο ραπτομηχανές. Ράβω κομμάτια υφασμάτων μεταξύ τους, φτιάχνοντας έργα που δεν έχω παρουσιάσει ακόμα σε κανέναν. Όμως έχω μαζέψει αρκετά και ίσως κάποια στιγμή να τα φωτογραφίσω ή να τα εκμεταλλευτώ αλλιώς. Όταν βαριέμαι με την τέχνη και προσπαθώ να εκφραστώ προς κάποια άλλη κατεύθυνση, καταφεύγω στη μόδα για να κάνω κάτι άλλο. Από σχεδιαστές, μου αρέσει η δουλειά των Martin Margiela, Raf Simons, Craig Green, Versace, Yohji Yamamoto – αγαπώ ειδικά αυτούς που χρησιμοποιούν πολύ το μαύρο χρώμα. Το μαύρο μεγαλώνει τις σιλουέτες, τις κάνει να δείχνουν σαν γλυπτά».

Τα εντυπωσιακά ψηφιακά γυμνά του David Marinos Facebook Twitter
Οι σημερινοί καλλιτέχνες μπορεί να μην το πετυχαίνουν, όμως είναι σημαντικό να προσπαθούν να επιδείξουν κάτι καινούργιο...


Ανυπομονώντας πλέον να τον γνωρίσω και από κοντά, τον ρωτώ τι θα παρουσιάσει στο Occupy Atopos. «Θα ανοίξουμε έναν καλλιτεχνικό διάλογο γύρω από το ανθρώπινο σώμα. Η σάρκα, ο τρόπος που ελέγχει τα πάντα και υφίσταται έλεγχο θα είναι βασικός άξονας. Στο Atopos Unlocked θα παρουσιαστούν εγκαταστάσεις, εκτυπώσεις, θα γίνει ένας πειραματισμός. Εγώ θα φτιάξω κάτι εκεί, κάτι καινούργιο! Όλα αυτά τα χρόνια έχω ξανάρθει στην Ελλάδα τρεις φορές. Η αδερφή μου ζει εκεί και την επισκεπτόμαστε με τη μητέρα μου. Νιώθω συνδεδεμένος με το παρελθόν της Ελλάδας, όλη η καλλιτεχνική μεθοδολογία, η ιστορία, η μυθολογία, το δωδεκάθεο, έχουν μεγάλη επιρροή στη δουλειά μου. Είναι αυτό που αποκαλώ "η ελληνική φύση"».

Τα εντυπωσιακά ψηφιακά γυμνά του David Marinos Facebook Twitter
Είναι ενοχλητικό να βλέπεις ανθρώπους που δεν έχουν πάθος για την τέχνη, ή δεν την καταλαβαίνουν, να αυτοαποκαλούνται καλλιτέχνες...


Του προτείνω να επισκεφθεί οπωσδήποτε το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης και τον ρωτώ πώς θα περάσει το βράδυ. «Δεν είμαι σίγουρος. Θα δουλέψω λίγο πάνω σε κάποιες φωτογραφίες, θα σχεδιάσω κάποια πράγματα, θα μελετήσω για την Atopos». «Είναι Παρασκευή, δεν θα βγεις καμιά βόλτα;». «Δεν το κάνω συχνά. Όταν το κάνω όμως, μου αρέσει να περιφέρομαι σε όλη την πόλη, μέσα στα φώτα!».

Τα εντυπωσιακά ψηφιακά γυμνά του David Marinos Facebook Twitter
Παλιά, ένας καλλιτέχνης ασχολιόταν μόνο με την τελειοποίηση της τέχνης του και δεν τον ενδιέφερε τίποτε άλλο. Τώρα πρέπει να την "πουλάει" μέσω των social media...
Τα εντυπωσιακά ψηφιακά γυμνά του David Marinos Facebook Twitter
Νομίζω ότι ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία στην τέχνη είναι να μπορείς να μοιράζεσαι τις ιδέες σου και να εξελίσσεσαι, όταν όλοι νομίζουν ότι θα μείνεις στάσιμος...
Τα εντυπωσιακά ψηφιακά γυμνά του David Marinos Facebook Twitter
Τα Lucent Kids είναι παιδιά νέας εποχής. Είμαστε όλοι έφηβοι και ανήλικοι, έχουμε μαζευτεί συγγραφείς, μπλόγκερ, καλλιτέχνες με νέες, λαμπρές ιδέες, εξού και το όνομα...
Τα εντυπωσιακά ψηφιακά γυμνά του David Marinos Facebook Twitter
Στο Atopos Unlocked θα παρουσιαστούν εγκαταστάσεις, εκτυπώσεις, θα γίνει ένας πειραματισμός. Εγώ θα φτιάξω κάτι εκεί, κάτι καινούργιο!
Τα εντυπωσιακά ψηφιακά γυμνά του David Marinos Facebook Twitter
Όταν βαριέμαι με την τέχνη και προσπαθώ να εκφραστώ προς κάποια άλλη κατεύθυνση, καταφεύγω στη μόδα για να κάνω κάτι άλλο...
Τα εντυπωσιακά ψηφιακά γυμνά του David Marinos Facebook Twitter
Θα ανοίξουμε έναν καλλιτεχνικό διάλογο γύρω από το ανθρώπινο σώμα. Η σάρκα, ο τρόπος που ελέγχει τα πάντα και υφίσταται έλεγχο θα είναι βασικός άξονας...

Ο David Marinos θα βρίσκεται στην Αθήνα την Τετάρτη 29 Οκτωβρίου από τις 19.00 έως τις 23.00 για να εγκαινιάσει το Atopos Unlocked, το νέο πρόγραμμα της Atopos cvc σε συνεργασία με την παριζιάνικη Gaîté lyrique, με αντικείμενο έρευνας την απεικόνιση του γυμνού μέσα από τις σύγχρονες ψηφιακές πλατφόρμες. Θα ακολουθήσουν μηνιαίες επισκέψεις και άλλων καλλιτεχνών μέχρι τον Μάιο του 2015.
Atopos, Σαλαμίνος 72, Μεταξουργείο, www.atopos.gr
Είσοδος ελεύθερη.
Περισσότερα έργα του David Marinos στο: http://davidmarinos.tumblr.com/

7

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Tependris vs Tependris

Εικαστικά / Tependris vs Tependris

Μια αναδρομική έκθεση με πίνακες και γλυπτά, εικονογραφήσεις και ηχογραφήσεις, έργα του Κωνσταντίνου Κακανιά από το 1996 μέχρι σήμερα, με θεματικές που εκτείνονται από τα βαθιά παιδικά τραύματα μέχρι το χιούμορ που χαρακτηρίζει τον πολυδιάστατο καλλιτέχνη.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Εικαστικά / Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Η National Portrait Gallery του Λονδίνου φιλοξενεί μια από τις κορυφαίες εικαστικές εκθέσεις της χρονιάς παγκοσμίως, μια ρετροσπεκτίβα στο έργο του Βρετανού καλλιτέχνη που άλλαξε την προσωπογραφία, δημιουργώντας μια ανεπανάληπτη ζωγραφική της φιγούρας με σπαραγμό, απελπισία και ευαισθησία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Ο Τζάκσον Πόλοκ και η επιρροή που είχαν στο έργο του ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες

Πολιτισμός / Ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες στα πρώιμα έργα του Τζάκσον Πόλοκ

Μια μοναδική έκθεση στο Παρίσι παρουσιάζει πίνακές του από τα χρόνια που τον επηρέαζαν οι σουρεαλιστές και ο Καρλ Γιουνγκ, πριν ακόμα γίνει γνωστός για τα αφηρημένα έργα του με την τεχνική «dripping», το 1947.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Εικαστικά / Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Η μοναδική οπτική του Λουκά Σαμαρά παρουσιάζεται στο μουσείο Dia Beacon της Νέας Υόρκης, στην πρώτη μεταθανάτια έκθεσή του και τελευταία στην οποία συνεργάστηκε ο ίδιος ο καλλιτέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Εικαστικά / Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Tο Μουσείο Μπενάκη, με αφορμή την επέτειο 30 χρόνων από τον θάνατό του σπουδαίου Έλληνα καλλιτέχνη, διοργανώνει μια έκθεση αφιερωμένη στο ταξίδι του από τη Δύση στην Ανατολή το 1958. Ένα ταξίδι κυριολεκτικό και μεταφορικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια νέα γκαλερί τέχνης άνοιξε στην οδό Χαλκοκονδύλη στην Ομόνοια

Εικαστικά / Μια νέα γκαλερί τέχνης άνοιξε στην οδό Χαλκοκονδύλη στην Ομόνοια

Η Χριστίνα Ανδρουλιδάκη μετέφερε τη γκαλερί CAN από το Κολωνάκι στην Ομόνοια και μιλά για τη γοητεία του κέντρου και για την αρμονική συνύπαρξη με τις προκλήσεις της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στην Tate Modern και Tate Britain, στα έργα της δωρεάς Δ. Δασκαλόπουλου

Εικαστικά / «Η τέχνη έχει νόημα μόνο όταν βρίσκεται σε συνδιαλλαγή»: Η Tate υποδέχεται τα έργα της δωρεάς Δασκαλόπουλου

Έργα των Louise Bourgeois, Βλάση Κανιάρη, Martin Kippenberger, Damien Hirst και πολλών ακόμα μεγάλων ονομάτων της σύγχρονης τέχνης περιλαμβάνονται στη δωρεά του Δημήτρη Δασκαλόπουλου και φιλοξενούνται πλέον σε νέες εκθέσεις στην Tate Modern και στην Tate Britain.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι δουλειά έχει ένα ρομπότ στην οδό Κριεζώτου;

Εικαστικά / Τι δουλειά έχει ένα ρομπότ στην οδό Κριεζώτου;

Η γκαλερί Ζουμπουλάκη εγκαινιάζει τη φθινοπωρινή της βιτρίνα με ένα ρομπότ εντυπωσιακών διαστάσεων, φιλοδοξώντας να ανοίξει μια νέα συζήτηση για το αποτύπωμα της τεχνητής νοημοσύνης σε πεδία δημιουργίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Anna Boghiguian: Μια ακάματη ταξιδεύτρια επιστρέφει με νέα έκθεση στην Ελλάδα

Εικαστικά / Το εκπληκτικό ταξίδι της Anna Boghiguian καταλήγει στην Αθήνα ― μια συνέντευξη

Με αφορμή τη νέα της έκθεση στον Πειραιά, η σπουδαία καλλιτέχνις, που παρουσιάζει παράλληλα μια εκπληκτική εγκατάσταση στην Tate Modern, μας μίλησε για τις εμπειρίες μιας ζωής και για όσα τη συνδέουν με τον Καβάφη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

2 σχόλια
Παλι καλα που το παιδι ηρθε σε επαφη με ενα εκπαιδευτικο συστημα το οποιο σου δινει την ευκαιρια και τα ερεθισματα να ασχοληθεις με την τεχνη, γιατι αν ηταν μεγαλωμενο σε καποιο ελληνικο σχολειο, το πιο πιθανο θα ηταν να μην ειχε ιδεα πως εχει ενα τετοιου ειδους ταλεντο.
Το οτι υπαρχουν τετοια σχολεια στην Ελλαδα τα οποια κανουν αρκετα καλη δουλεια, δεν αναιρει το γεγονος πως σε ολα τα υπολοιπα σχολεια της Ελλαδας η επαφη με την τεχνη ειναι ειτε αμελητεα ειτε μηδαμινη.(Το λεω αυτο απο καθαρα προσωπικη εμπειρια, καθως επρεπε να αποφασισω εγω ο ιδιος, μετα τις πανελληνιες, να ασχοληθω με τη φωτογραφια για να ανακαλυψω πως ειναι αυτο ακριβως που θελω να κανω για την υπολοιπη ζωη μου, κατι το οποιο εχουν ηδη ερθει σε επαφη απο μικρη ηλικια τα παιδια που φοιτουν σε σχολεια στην Αμερικη ή σε καποια αλλη ευρωπαικη χωρα)
Μην ξεχνάς ότι από το ίδιο εκπαιδευτικό σύστημα που ασπάζεσαι με τόση ευκολία, προέρχονται και οι ορδές των ιερόδουλων Ουκρανών που κατακλύζουν την Ευρώπη. Μάλλον εκεί το γυμνό διδάσκεται με τη σέσουλα. Πάντως μόνο εμένα μου μοιάζουν τα έργα του σαν έτοιμα φτηνοεφεδάκια από Macintosh της δεκαετίας του 90; Οι φωτογραφίες αξίζουν, αλλά είναι δικές του;Αν πάει κάποιος στην έκθεση και τα δει, ίσως τα αξιολογήσει καλύτερα.
Τα εργα του οντως μοιαζουν επιτηδευμενα, αλλα μην ξεχναμε πως ειναι ενα παιδι 16 ετων (φαντασου τι θα μπορει να κανει οταν ωριμασει λιγο ακομα).
Jonathan R. Mayers είδες μάνα Ουκρανέζα και γιούρια ε;(...) Όταν, όμως, μετακομίσαμε στην *Αμερική*(...)Από τα λεγόμενά του καταλαβαίνω ότι φοίτησε σε κάποιο ειδικό καλλιτεχνικό σχολείο στην *Αμερική* (...) Ήταν μια καλλιτεχνική ακαδημία στο *Όρεγκον* (...)
Αρκετά ώριμη και καθαρή δουλειά για την ηλικία του David. Χίλια μπράβο σε όσους δεν σταματούν να δημιουργούν και μας εντύπωσιάζουν με την τέχνη και τους πειραματισμούς τους.