Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής (Mad Max: Fury Road)

Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής (Mad Max: Fury Road) Facebook Twitter
0

Ο εμπνευστής και δημιουργός του πρωτότυπου Μαντ Μαξ, ο ελληνικής καταγωγής Αυστραλός σκηνοθέτης Τζορτζ Μίλερ, επανέρχεται 36 χρόνια μετά το πρώτο επεισόδιο της ανθεκτικής κινηματογραφικής σειράς με την ανυπολόγιστη επιρροή, με ένα reboot εκρηκτικό, ακούραστο, θεαματικό και απολύτως συμπαγές.

Το ότι ο Μίλερ διανύει την πέμπτη δεκαετία της καριέρας του και κινηματογραφεί τόσο πολύ στα κόκκινα είναι αξιοθαύμαστο, αλλά όχι και τόσο αξιοπερίεργο: Το Μαντ Μαξ είναι δικό του παιδί και γνωρίζει απ' έξω κι ανακατωτά το σύμπαν της έρημης χώρας, έχοντας ορίσει την έννοια του post-apocalyptic είδους για τις επόμενες γενιές. Το λανθάνον πολιτικό σχόλιο της ένδειας που προκαλείται από την απελπισμένη αναζήτηση υδάτινων πόρων και πετρελαίου, μαζί με την εκμετάλλευση της μάζας από επιτήδειους, διεφθαρμένους μονάρχες, παραμένει και επεκτείνεται, καθώς στον Δρόμο της Οργής ο τύραννος Immortan Joe υπόσχεται τη σωτηρία της μετά θάνατον ζωής στους τρελαμένους αλμπίνο πολεμιστές που ονειρεύονται να θυσιαστούν για να διαβούν τις πόρτες της μυθικής Βαλχάλα – άρπα την, πλανεμένε τζιχαντιστή...

Ο Μίλερ καταστρώνει τα σχέδιά του με γεωγραφική ακρίβεια και ανθρωπογραφική καθαρότητα, χωρίζοντας ευκρινώς τις περιοχές και τα πλάσματα που τις κατοικούν. Το βάρος της ταινίας σηκώνει στους έμπειρους ώμους της η βασίλισσα Φουριόζα που εξοργίζει τον Immortan, κλέβοντας τις πιο όμορφες κοπέλες που προορίζονται για μητέρες των προνομιούχων παιδιών του, για να τις οδηγήσει στα πατρογονικά της εδάφη, αναζητώντας μια χαμένη μητριαρχική κοινωνία. Η Σαρλίζ Θερόν είναι η αναμφισβήτητη πρωταγωνίστρια (μια εποχούμενη αμαζόνα ή αν, θέλετε, η νταλικιέρισσα από την κόλαση) μιας περιπέτειας που παίρνει ελάχιστες ανάσες και αμέσως επιστρέφει σε υψηλά οκτάνια και δεξιοτεχνικές σκηνές μάχης, διασκεδαστικές και αγωνιώδεις ταυτόχρονα.

Ο μόνος ριγμένος της υπόθεσης είναι ο τιτλούχος, ο Μαξ, ο ψυχικά τραυματισμένος lone survivor, που από τα χτυπήματα της μοίρας, όπως τα βλέπουμε αναδρομικά σε φλασιές, αδυνατεί να αρθρώσει λόγο και να παίξει ρόλο μεγαλύτερο του αρωγού. Ενδεχομένως, στο επόμενο επεισόδιο (ας μη γελιόμαστε, είναι το πιο πιθανό) ο Μαξ να γίνει πιο τρελός και πιο ουσιαστικός, όπως και το Road Warrior του 1981 ήταν μεστότερο του original.


Σκηνοθεσία: Τζορτζ Μίλερ

Πρωταγωνιστούν: Τομ Χάρντι, Σαρλίζ Θέρον, Νίκολας Χουλτ, Τζος Χέλμαν, Νέιθαν Τζόουνς, Ζόι Κράβιτζ, Ρόζι Χάντινγκτον-Γουάιτλι

Βαθμολογία: 3/5

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Οθόνες / Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Ξεκίνησε ως εφηβικό είδωλο στα ’80s, πρωταγωνίστησε σε δύο εμβληματικές ταινίες του Κόπολα και έχτισε την καριέρα του επιλέγοντας ταινίες με γνώμονα τα ενδιαφέροντά του. Στα 60 του έχει συνδεθεί με μερικές από τις πιο αγαπημένες καλτ ταινίες διεθνώς, δηλώνει ζωγράφος και διατηρεί σημαντική συλλογή τέχνης. Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει έναν τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οθόνες / Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο για σεξουαλική κακοποίηση έβαλαν στον γύψο όχι μόνο την καριέρα του στο Χόλιγουντ αλλά και τη στενή φιλία του με τον επί εικοσαετίας κολλητό και συνεργάτη του.
THE LIFO TEAM
15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Οθόνες / 15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Πάμελα Άντερσον, Αριάν Λαμπέντ, Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη, σινεφίλ τέρατα και όλη η νέα ελληνική κινηματογραφική παραγωγή της χρονιάς στην 65η διοργάνωση που για δέκα μέρες (31/10-10/11) θα μεταμορφώσει τη Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Απώλειες / Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Αστεία και ανθρώπινη, η αξιαγάπητη, υπερταλαντούχα Τέρι Γκαρ, που απολαύσαμε στο «Young Frankenstein» και το «Τούτσι» και αγαπήσαμε από τις εμφανίσεις της στο βραδινό talk show του Ντέιβιντ Λέτερμαν, ήταν μια από τις πιο λαμπερές σουμπρέτες του αμερικανικού σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ