Sakis Rouvas in extremis

Sakis Rouvas in extremis Facebook Twitter
Ο ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΗ ΓΙΟΥΡΟΒΙΖΙΟΝ. Ετεροθαλής αδελφός του Ηλία Ψινάκη. Ήταν μουγγός ως τα 12, σκέφτεται να βγάλει δίσκο με αρχοντορεμπέτικα και να ανέβει στη σκηνή της Μόσχας με ένα γουρούνι.
0

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Κέρκυρα. Μητέρα μου είναι η Νάνα Μούσχουρη και πατέρας μου ένας Αλβανός λαδέμπορος όπλων, του οποίου το όνομα δεν έμαθα ποτέ. Η Νάνα Μούσχουρη με έδωσε για υιοθεσία, επειδή δεν ήθελε να καταστρέψει την καριέρα της. Έμαθα πως είμαι γιος της όταν ήμουν 28 ετών. Το 1987 ο Ηλίας Ψινάκης ήρθε στο Ποντικονήσι και μου εξομολογήθηκε πως αυτός είναι ο πατέρας μου, αλλά μετά από χρόνια έμαθα πως είναι αδελφός μου - είναι γιος της Νάνας Μούσχουρη από την παράνομη σχέση της με τον Μικ Τζάγκερ.

Μέχρι τα 12 δεν μιλούσα και όλοι νόμιζαν πως είμαι μουγγός. Το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου του 1984, μετά την πρώτη Ανάσταση, έφαγα μια κανάτα στο κεφάλι και άρχισα να τραγουδάω το «Ζαβαρακατρανέμια». Όλοι μίλησαν για θαύμα. Αργότερα έμαθα πως την κανάτα την είχε πετάξει η Άντζελα Γκερέκου. Στην Άντζελα οφείλω την καριέρα μου.

Στην εφηβεία μου οργανώθηκα στην ΚΝΕ και είχα για καθοδηγητές τον Γιώργο Κατσαρό και τη Ρένα Βλαχοπούλου. Την ημέρα που διαλύθηκε η Σοβιετική Ένωση, ένιωσα να χάνεται η γη κάτω από τα πόδια μου. Ήπια έξι μπουκάλια βότκα και έκλαιγα όλη τη νύχτα. Ήταν η μοναδική φορά που έκλαψα στη ζωή μου.

Στη διάρκεια του Φεστιβάλ ΚΝΕ-Οδηγητή στην Παλαιοκαστρίτσα με διέγραψαν από το Κόμμα. Ήθελα να τραγουδήσω το «Jailhouse Rock», αλλά τα τραγούδια του Elvis Presley θεωρούνταν ακόμα αντιδραστικά από την Κεντρική Επιτροπή. Τελικά, τραγούδησα τη «Διεθνή» και το «Ακορντεόν», κουνώντας τους γοφούς μου σαν τον Elvis. Την επόμενη μέρα με διέγραψαν. Τότε κατάλαβα πώς είχε αισθανθεί ο Άρης Βελουχιώτης. Το ΚΚΕ τρώει τα παιδιά του.

Μετά τη διαγραφή μου, η Κέρκυρα δεν με χωρούσε πια.Μετακόμισα στην Πάτρα και οργανώθηκα σε μια ομάδα καρναβαλιστών που είχαν ντυθεί μαζορέτες. Η παρουσία μου τράβηξε την προσοχή του Άλκη Στέα που με ρώτησε αν ενδιαφέρομαι να γίνω βοηθός σερβιτόρου στην ταβέρνα του «Τζίμη του Χοντρού». Αμέσως κατάλαβα πως ήταν η ευκαιρία της ζωής μου. Σερβίριζα με μεγάλη επιτυχία τους πελάτες και στο τέλος του προγράμματος με άφηναν και έλεγα μερικά τραγούδια του Στέλιου Καζαντζίδη. Μετά έμαθα πως ήταν κόλπο του μαγαζάτορα για να αδειάζει το μαγαζί και να μην ξημερωνόμαστε.

Έκανα το ντεμπούτο μου στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 1991, με το τραγούδι «Πάρ' τα». Ο αρχικός τίτλος του τραγουδιού ήταν «Πάρ' τα μωρή άρρωστη», αλλά οι δημιουργοί του φοβήθηκαν πως περιόριζε το κοινό, αφού απευθυνόταν μόνο σε γυναίκες. Το άλλαξαν σε «Πάρ' τα να μη στα χρωστάω» και τελικά κατέληξαν στο «Πάρ' τα» που είναι πιο ουδέτερο και, άρα, πιο pop. Τα πήραν όλοι με το τραγούδι μου και την επόμενη ημέρα όλη η Ελλάδα μιλούσε για μένα. Πολύ αργότερα έμαθα τι έλεγαν για μένα και στενοχωρήθηκα πάρα πολύ.

Ο Ηλίας Ψινάκης -εκτός από ετεροθαλής αδελφός μου- ήταν ένα μεγάλο σχολείο για μένα. Με έμαθε να χαμογελάω διαρκώς. Και όχι μόνο να χαμογελάω αλλά να χαμογελάω με νόημα. Αν το καλοσκεφτείτε, είναι σαν να έχω κάνει πλαστική. Το στόμα μου δεν κλείνει με τίποτα. Χαμογελάω με νόημα ακόμα και στις κηδείες και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μου την πέφτουν τόσο οι χήρες όσο και οι νεκροθάφτες. Το πιο σημαντικό που μου έμαθε ο Ηλίας ήταν ο σωστός τρόπος να κάνω αποτρίχωση. Μου δίδαξε τη χαλάουα και έτσι σταμάτησα να παλεύω με τα ξυραφάκια.

Στην πραγματικότητα, ο Ηλίας Ψινάκης είναι δικό μου δημιούργημα. Πριν γνωριστούμε, δεν τον ήξερε κανείς. Ο λόγος που αποφάσισα να χωρίσουν οι δρόμοι μας ήταν ότι υπήρχε ο κίνδυνος να αρχίσω να μιλάω σαν κι αυτόν. Αν άρχιζα να λέω «θεά», «γλυκιά» και «κουλό», θα ξενέρωναν τα κοριτσάκια και θα πήγαινε η καριέρα μου στο διάολο. Απέφευγα να μιλάω, μήπως μου ξεφύγει κάνα «άι μωρή». Με όλους αυτούς που ήταν γύρω μου επί δεκαπέντε χρόνια, είναι απορίας άξιο πώς δεν μιλάω καλιαρντά. Ευτυχώς, δεν είμαι καλός στις ξένες γλώσσες. Όταν φόρεσα τη φούστα του Valentino, πολλοί με κατέκριναν. Δεν γνωρίζουν, όμως, πως ο Ηλίας, εκτός από φούστα, ήθελε να φορέσω ζαρτιέρες, γόβες και σουτιέν. Ύψωσα το ανάστημά μου και τελικά φόρεσα μια μάξι φούστα, αν και ο Ηλίας επέμενε να φορέσω ένα καυτό μίνι με κουραδοκόφτη. Εκείνη την ημέρα κατάλαβα πως μπορούσα να πάρω την καριέρα μου στα χέρια μου.

Η απογείωση της καριέρας μου οφείλεται στην κινητή τηλεφωνία. Δεν ξέρω γιατί διάλεξαν για τη διαφημιστική καμπάνια κινητής τηλεφωνίας έναν άνθρωπο που έλεγε μόνο «ουάου», αλλά μου άλλαξαν τη ζωή, αφού με έβαλαν στη διαδικασία να πλουτίσω το λεξιλόγιό μου. Τώρα που μεγάλωσα κάπως, σκέφτομαι σοβαρά να κάνω στροφή στην καριέρα μου και να διαφημίζω αυτοκίνητα και προϊόντα για μεγαλύτερες ηλικίες. Για να συμβεί αυτό, θα πρέπει να αλλάξω λίγο την εμφάνισή μου και το ρεπερτόριό μου. Σκοπεύω να αφήσω μουστάκι και να βγάλω ένα δίσκο με αρχοντορεμπέτικα.

Η καλή φωνή είναι πρόβλημα για έναν όμορφο τραγουδιστή.Το κοινό εστιάζει στη φωνή και δεν δίνει σημασία στην εμφάνιση. Το σώμα μου θα περνούσε απαρατήρητο, αν είχα μια εντυπωσιακή φωνή. Νομίζω πως μπορώ να κάνω καριέρα στον κινηματογράφο, αλλά είναι κρίμα που οι ταινίες είναι ομιλούσες. Αν ζούσα στην εποχή του βωβού κινηματογράφου, θα μπορούσα να γίνω ο μεγαλύτερος σταρ του κόσμου. Θα ξεπερνούσα και τον Τσάρλι Τσάπλιν.

Ήταν δική μου επιλογή να με πλαισιώνουν στις φετινές μου εμφανίσεις οι αδελφές Μαγγίρα.Αρχικά, σκεφτόμουν να συνεργαστώ με τους αδελφούς Κατσάμπα, αλλά φοβήθηκα πως θα με επισκιάσουν και θα μου κλέψουν τη δόξα.

Τη μεγαλύτερη χαρά της ζωής μου την ένιωσα όταν έγινα πατέρας. Βέβαια, είμαι πάντα γελαστός και κάποιοι δεν κατάλαβαν πόσο πολύ χάρηκα. Αποφάσισα να κάνω παιδί όταν άρχισαν να έρχονται στα καμαρίνια οι πρώτες Ρουβίτσες μαζί με τα παιδιά τους. Μια Ρουβίτσα, μάλιστα, είχε γίνει γιαγιά. Μου έλειψε πολύ η κόρη μου στη διάρκεια της περιοδείας για τη Γιουροβίζιον. Ήθελα πολύ να τη θηλάζω. Ο γιατρός μου είπε να τη θηλάζω όσο θα κατεβάζω γάλα. Ξέρω πως ο θηλασμός χαλαρώνει το όμορφο στήθος μου, αλλά για χάρη του μωρού μου είμαι διατεθειμένος να κάνω κάθε θυσία. Ακόμα και τους κοιλιακούς μου θα θυσίαζα για χάρη της. Σκέφτομαι τη μέρα που η κόρη μου θα δει για πρώτη φορά τον εαυτό της στον καθρέφτη. Προσπαθεί η κακομοίρα να δει τη φάτσα της στον καθρέφτη, αλλά με την Κάτια κι εμένα μέσα στο σπίτι, δεν υπάρχει ποτέ καθρέφτης ελεύθερος.

Ειλικρινά, ούτε εγώ δεν ξέρω πώς ακριβώς θα παρουσιαστεί το «This is our night» στη σκηνή της Γιουροβίζιον. Τα πράγματα αλλάζουν από μέρα σε μέρα. Η τελευταία ιδέα του Φωκά Ευαγγελινού είναι να ανεβάσει δίπλα μου στη σκηνή ένα γουρούνι με γρίπη. Το γουρούνι θα κυλιέται στις λάσπες και στο τέλος του τραγουδιού θα το φιλάω στο στόμα. Είναι καλή ιδέα, αλλά ίσως το αλλάξουμε γιατί μάθαμε πως υπάρχει γουρούνι και στη συμμετοχή του Αζερμπαϊτζάν.

Οι Αθηναίοι
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τάσος Μαντής: Από τα υδραυλικά στα αστέρια Michelin

Οι Αθηναίοι / Τάσος Μαντής: Από τα υδραυλικά στα αστέρια Michelin

Ένα απρόσμενο Σαββατοκύριακο σε ένα κότερο στάθηκε αρκετό για να αλλάξει τη ζωή του. Από την πρώτη του εμπειρία ως μάγειρας στον στρατό μέχρι τις κουζίνες των κορυφαίων εστιατορίων του κόσμου, κάθε σταθμός διαμόρφωσε τη φιλοσοφία του βραβευμένου σεφ. Σήμερα, μέσα από το αστεράτο Soil, αποδεικνύει πως η μαγειρική δεν είναι απλώς τέχνη, αλλά τρόπος ζωής.
M. HULOT
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Γιάννης Μπακογιαννόπουλος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπακογιαννόπουλος: «Η δημοσιότητα που έχω είναι μεγαλύτερη από την αξία μου»

Τη δεκαετία του '50 έβγαλε το πιο φτηνό εισιτήριο, βρέθηκε στο Παρίσι και κοιμόταν στο πάτωμα, προκειμένου να γνωρίσει το «μαγικό σύμπαν» του κινηματογράφου. Ο Βούλγαρης τον φωνάζει ακόμα «δάσκαλο», ενώ κάποτε του έλεγαν ότι οι κριτικές του έμοιαζαν να απευθύνονται μόνο στους φίλους του. Όμως εκείνος παρέμεινε πιστός στον δικό του δρόμο. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
Μαίρη Κουκουλέ

Οι Αθηναίοι / Μαίρη Κουκουλέ (1939-2025): Η αιρετική λαογράφος που κατέγραψε τη νεοελληνική αθυροστομία

Μοίρασε τη ζωή της ανάμεσα στην Αθήνα και το Παρίσι, υπήρξε σύντροφος ζωής του επίσης αιρετικού Ηλία Πετρόπουλου. Ο Μάης του ’68 ήταν ό,τι συγκλονιστικότερο έζησε. Πέθανε σε ηλικία 86 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Σκρουμπέλος, συγγραφέας

Οι Αθηναίοι / «Δεν μπορεί να κερδίζει συνέχεια το δίκιο του ισχυρού»

Στο Λονδίνο, ο Θανάσης Σκρουμπέλος έλεγε ότι είναι «απ’ τον Κολωνό, γείτονας του Σοφοκλή». Έχοντας βγει από τα σπλάχνα της, ο συγγραφέας που έγραψε για την Αθήνα του περιθωρίου, για τη γειτονιά του και τον Ολυμπιακό, πιστεύει ότι η αριστερά που γνώρισε έχει πεθάνει, ενώ το «γελοίο που εκφράζει η ισχυρή άρχουσα τάξη» είναι ο μεγαλύτερός του φόβος.
M. HULOT
«Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Οι Αθηναίοι / «Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Στην Α’ Δημοτικού τη μάγεψε η φράση «Η Ντόρα έφερε μπαμπακιές». Διαμορφώθηκε με Προυστ, Βιρτζίνια Γουλφ, Γιώργο Ιωάννου και Κοσμά Πολίτη. Ως συγγραφέα την κινεί η περιέργεια για τις ανθρώπινες σχέσεις. Η Αγγέλα Καστρινάκη είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τζούλια Τσιακίρη

Οι Αθηναίοι / Τζούλια Τσιακίρη: «Οι ταβερνιάρηδες είναι ευεργέτες του γένους»

Με διαλείμματα στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, έχει περάσει όλη της τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας - το ξέρει σαν την παλάμη της. Έχει συνομιλήσει και συνεργαστεί με την αθηναϊκη ιντελεγκέντσια, είναι άλλωστε κομμάτι της. Εδώ και 60 χρόνια, με τη χειροποίητη, λεπτολόγα δουλειά της στον χώρο του βιβλίου και με τις εκδόσεις «Το Ροδακιό» ήξερε ότι δεν πάει για τα πολλά. Αλλά δεν μετανιώνει για τίποτα απ’ όσα της επιφύλαξε η μοίρα «εις τον ρουν της τρικυμιώδους ζωής της».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Οι Αθηναίοι / Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Μοναδική περίπτωση για το ελληνικό σινεμά, η ιδιοσυγκρασιακή σκηνοθέτις που τιμάται στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Ταινιοθήκης αφηγείται τη ζωή και την πορεία της στη LiFO.
M. HULOT