Αβάντι Maestro, ένα καλαματιανό

maestro Facebook Twitter
Πρόκειται για το επιστέγασμα, για την κορωνίδα της αναγέννησης της ελληνικής τηλεοπτικής παραγωγής που παρατηρείται τελευταία, όπως διατρανώνουν σύσσωμα σχεδόν τα ελληνικά media.
0

ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ με την ζήλια και την κακία ορισμένων. Έχει και τα όρια της η ξινίλα, η γκρίνια και η αντίδραση.

Στους εθνικούς θριάμβους, όπως η υιοθεσία από το Netflix της νέας σειράς του Χριστόφορου Παπακαλιάτη που ήδη κρατά καθηλωμένο το πανελλήνιο, οπαδικά δεν χωράνε. Πανηγυρίζουμε όλοι ανεξαιρέτως συμπαθειών και προτιμήσεων αφήνοντας να βράζει στο ζουμί της η ντόπια ιντελιγκένσια και όσοι συμπλεγματικοί στάζουν σαρκασμό και απαξίωση για αυτό το σημαντικό επίτευγμα, την ώρα που οι πλέον επιφανείς θεσμικοί (ο πρωθυπουργός ο ίδιος) και εξωθεσμικοί (το ελληνικό Twitter) παράγοντες αποθεώνουν τον 47χρονο δημιουργό για τη μεγάλη διάκριση που χάρισε στη χώρα μας με το νέο του έργο. 

To «Maestro» θίγει φλέγοντα ζητήματα, περνά δικαιωματικά μηνύματα, καυτηριάζει κοινωνικές παθογένειες και μ’ έναν σατανικό τρόπο εκθέτει την αγία ελληνική οικογένεια την ώρα που την υπνωτίζει με τα σαγηνευτικά πλάνα του.

«Συγχαρητήρια κύριε Παπακαλιάτη, μας κάνετε όλους περήφανους», δήλωσε συγκινημένος ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την πρόσφατη συνάντησή τους στη Θεσσαλονίκη και ενώ ακόμα δεν είχαν κοπάσει οι παιάνες και τα βεγγαλικά στα ενημερωτικά σάιτ και στα κοινωνικά δίκτυα.

Μέχρι χθες ακόμα το σκορ στους τίτλους που φιλοξενεί η πλατφόρμα του Netflix ήταν 50-0 (τουλάχιστον) υπέρ της Τουρκίας, το Maestro όμως είναι η αρχή της μεγάλης αντεπίθεσης. Είμαστε πια πρωταθλητές, έρχονται άλλες εποχές.

Πρόκειται άλλωστε για το επιστέγασμα, για την κορωνίδα της αναγέννησης της ελληνικής τηλεοπτικής παραγωγής που παρατηρείται τελευταία, όπως διατρανώνουν σύσσωμα σχεδόν τα ελληνικά media.

Κάθε νέα σειρά τον τελευταίο καιρό είναι και μια υπέρβαση, ένα ζενίθ, μια ματιά στο άπειρο, τίποτα όμως δεν μπορεί να συγκριθεί με τον μεγαλόπνοο «Maestro» που τα έχει και τα κάνει όλα – με το αγέρωχο στυλ και την ψυχρή αυτοπεποίθηση που χαρακτήριζαν πάντα τον δημιουργό του. Τοποθεσίες, σκηνικά, μουσικές, υψηλές προδιαγραφές, υποβλητικές ατμόσφαιρες, εντυπωσιακές λήψεις, αγωνία, χλιδή, δράμα, σεξ, βία, ανατροπές, γκεστ σταρ, σινεφίλ αναφορές. Ποπ, έντεχνο, επικαιρικό και kinky συγχρόνως. Η κουλτούρα της ανάπλασης και του gentrification ως high-end μυθοπλασία. Δεν είναι μόνο μια σειρά, είναι event, attitude, κατάσταση.  

Και συνάμα θίγει φλέγοντα ζητήματα, περνά δικαιωματικά μηνύματα, καυτηριάζει κοινωνικές παθογένειες και μ’ έναν σατανικό τρόπο εκθέτει την αγία ελληνική οικογένεια την ώρα που την υπνωτίζει με τα σαγηνευτικά πλάνα του.

Και βέβαια, όπως πάντα, ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης κλείνει κι εδώ το μάτι στους πιο ενημερωμένους θεατές με κάποιες σκηνές που αποτελούν «φόρο τιμής» σε συγκεκριμένες ταινίες και σειρές που φαίνεται να είδε και να τον συγκίνησαν τελευταία, κάποιες εκ των οποίων μάλιστα βρίσκονται στο Netflix και σε λίγο καιρό θα στέκονται πλάι-πλάι με τη δική του.

«Το ταλέντο δανείζεται, η ιδιοφυΐα κλέβει», υποτίθεται ότι είχε πει ο Όσκαρ Γουάιλντ. Δεν είναι του ίδιου πνεύματος βέβαια, αλλά έρχεται συνειρμικά στον νου εκείνο το ανέκδοτο που κυκλοφορούσε πριν από καμιά δεκαετία: «Γιατί τα κάμπινγκ απαγόρευσαν την είσοδο στον Παπακαλιάτη;». «Επειδή τους κλέβει τις σκηνές». 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μπένος-Χαλκιάς: Οι πρωταγωνιστές του Παπακαλιάτη στην πρώτη τους κοινή συνέντευξη

Οθόνες / Μπένος-Χαλκιάς: Οι πρωταγωνιστές του Παπακαλιάτη στην πρώτη τους κοινή συνέντευξη

Οι δύο νεαροί ηθοποιοί του «Maestro», της πρώτης ελληνικής σειράς που θα προβληθεί μέσω της streaming πλατφόρμας του Netflix, έχουν διαφορετική αφετηρία, όμως οι δρόμοι τους διασταυρώνονται συχνά.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Maestro»: Πώς γυρίζεται μία ωμή σκηνή ενδοοικογενειακής βίας

Οθόνες / «Maestro»: Πώς γυρίζεται μία ωμή σκηνή ενδοοικογενειακής βίας

Το τηλεοπτικό κοινό υποκλίθηκε στο ταλέντο της Μαρίας Καβογιάννη, παρακολουθώντας μια σκηνή για την οποία όλοι γνωρίζουμε τι περιγράφει, αλλά πολλοί τρέχουν προς την αντίθετη κατεύθυνση όταν συμβαίνει δίπλα τους.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ