Αλήστου μνήμης: Αναδρομή στα ’90s, τη δεκαετία που άλλαξε για πάντα τον κόσμο της μόδας και όχι μόνο

Αλήστου μνήμης: Αναδρομή στα 90s, την δεκαετία που άλλαξε για πάντα τον κόσμο της μόδας και όχι μόνο Facebook Twitter
Η σειρά μοιάζει συχνά με advertorial της Vogue.
0


Ο ΘΡΥΛΙΚΟΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ μόδας (και όχι μόνο) Μπιλ Κάνινγχαμ είχε πει κάποτε ότι «η μόδα είναι η πανοπλία που σου επιτρέπει να επιβιώσεις στην πραγματικότητα της καθημερινής ζωής». Ελάχιστη πραγματικότητα όμως –και ακόμη λιγότερη καθημερινή ζωή– θα συναντήσει ο θεατής αυτής της σειράς ντοκιμαντέρ In Vogue: The 90s που ξεκίνησε να προβάλλεται από την πλατφόρμα Disney+ και επιχειρεί μια λαμπερή διαδρομή –όχι χωρίς σκαμπανεβάσματα– «στη δεκαετία που άλλαξε για πάντα τη μόδα», όπως σημειώνουν διαρκώς οι διάφοροι εκλεκτοί προσκεκλημένοι στις συνεντεύξεις τους.

Και η παρουσία τους αποτελεί φυσικά το πιο μεγάλο ατού της σειράς, η οποία θυμίζει σε εμάς που τα «ζήσαμε» μερικά από τα πιο σημαντικά γεγονότα στον ευρύτερο χώρο της μόδας και του στυλ (αλλά και της κουλτούρας γενικότερα) που συνέβησαν στα αλήστου μνήμης ’90s – από τη ραγδαία άνοδο των supermodels μέχρι την επεισοδιακή έλευση του λεγόμενου «heroin chic» και της grunge αισθητικής στην πασαρέλα.

Η σειρά μοιάζει συχνά με advertorial της Vogue, γεγονός μάλλον αναμενόμενο, από τη στιγμή που το μεγαλύτερο μέρος της αφήγησης προκύπτει από τις συνεντεύξεις που παραχωρούν παλιές καραβάνες του περιοδικού.

Στη σειρά εμφανίζονται μεταξύ άλλων (βαθιά αναπνοή): Άννα Γουίντουρ, Χίλαρι Κλίντον, Κέιτ Μος, Γκουίνεθ Πάλτροου, Κλόντια Σίφερ, Άμπερ Βαλέτα, Ναόμι Κάμπελ, Νικόλ Κιντμαν, Κλερ Ντέινς, Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, Ελίζαμπεθ Χάρλεϊ, Ζαν Πολ Γκοτιέ, Μιούτσια Πράντα, Τζον Γκαλιάνο, Λίντα Εβαντζελίστα, Μαρκ Τζέικομπς, Τομ Φορντ, Κιμ Καρντάσιαν, Βικτόρια Μπέκαμ, Στέλα Μακάρτνεϊ, Μπαζ Λούρμαν.

Αλήστου μνήμης: Αναδρομή στα 90s, την δεκαετία που άλλαξε για πάντα τον κόσμο της μόδας και όχι μόνο Facebook Twitter
H Άννα Γουίντουρ, η οποία στα πρώτα δευτερόλεπτα που εμφανίζεται στην κάμερα, σπεύδει να επιβάλλει την «αινιγματική» αύρα της, αρνούμενη να βγάλει τα χαρακτηριστικά (όσο και το αιώνιο κούρεμά της) σκούρα γυαλιά της.

Αυτή που δεν εμφανίζεται είναι η Madonna παρότι αναφέρεται πιο συχνά από οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο ως η πιο καταλυτικά επιδραστική προσωπικότητα στο πεδίο του στυλ και της δημιουργικής αυτο-έκφρασης κατά τη δεκαετία του ’90.

Η σειρά μοιάζει συχνά με advertorial της Vogue, γεγονός μάλλον αναμενόμενο, από τη στιγμή που το μεγαλύτερο μέρος της αφήγησης προκύπτει από τις συνεντεύξεις που παραχωρούν παλιές καραβάνες του περιοδικού όπως ο Έντουαρντ Ένινφουλ, ο Χάμις Μπόουλς και η Τον Γκούντμαν.

Και βέβαια, η Άννα Γουίντουρ, η οποία στα πρώτα δευτερόλεπτα που εμφανίζεται στην κάμερα, σπεύδει να επιβάλλει την «αινιγματική» αύρα της, αρνούμενη να βγάλει τα χαρακτηριστικά (όσο και το αιώνιο κούρεμά της) σκούρα γυαλιά της. Όποιος/α περιμένει να την δει να λέει πράγματα που δεν έχει ξαναπεί ή να αποκαλύπτει κρυφές πτυχές της καλά φυλαγμένης προσωπικότητάς της, μάλλον θα απογοητευτεί.

«Γουορχολικό αίνιγμα» την αποκαλεί ο αρθρογράφος της Vogue, Τζόναθαν Βαν Μέτερ, ο ίδιος άνθρωπος που είχε πάρει εκείνη τη συνέντευξη της Λίντα Εβαντζελίστα στα βάθη των ’90s, στην οποία είχε δηλώσει πως ούτε η ίδια ούτε καμιά άλλη από τις επιφανείς συναδέλφισσές της «δεν σηκώνεται από το κρεβάτι για λιγότερα από $10,000 τη μέρα». Η Εβαντζελίστα εμφανίζεται στη σειρά για να δηλώσει, μεταξύ άλλων, βαθιά μετανιωμένη για την επιπόλαιη κουβέντα που ξεστόμισε τότε.

Η Κέιτ Μος από τη μεριά της, θυμάται γελώντας να την πλησιάζουν με απειλητικές διαθέσεις γονείς στον δρόμο, κατηγορώντας την για την νευρική ανορεξία που είχε πάθει η κόρη τους εξαιτίας της. Η πιο αστεία ατάκα όμως προέρχεται από τη Στέλα Μακάρτνεϊ, η οποία ακόμα νιώθει την αιχμή της «κακίας» που είχε πει εις βάρος της ο Καρλ Λάνγκερφελντ όταν τον αντικατέστησε στον οίκο Chloé: «Ήξερα ότι χρειαζόταν κάποιο μεγάλο όνομα για να πάρει τη θέση μου αλλά περίμενα ότι θα ήταν από τον χώρο της μόδας, όχι της μουσικής».

In Vogue: The 90s | Official Trailer | Hulu

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Όλα είναι λαϊκισμός

Daily / Όλα είναι λαϊκισμός

Δεν επιτρέπεται να συμβαίνουν αντικυβερνητικά γεγονότα. Δεν είναι σωστό. Είναι αχαριστία, είναι cringe, είναι λαϊκισμός. Η αμφισβήτηση είναι λαϊκισμός. Η διαμαρτυρία είναι λαϊκισμός. Η επίκληση του θυμικού είναι λαϊκισμός. Τα μνημόσυνα είναι λαϊκισμός.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Eno: Ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ για έναν μέγα οραματιστή και δημιουργό

Daily / Eno: Ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ για έναν μέγα οραματιστή και δημιουργό

Η εκδοχή του ντοκιμαντέρ για τον Brian Eno που είδαμε στις Νύχτες Πρεμιέρας ήταν μοναδική και αποκλειστική για τη συγκεκριμένη προβολή, αυτό που μένει όμως σε κάθε περίπτωση είναι η μαγνητικά χαρισματική και πάντα προσηνής προσωπικότητά του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ