ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Get Gotti: Η άνοδος και η πτώση του τελευταίου διάσημου αρχιμαφιόζου 

Get Gotti: Η άνοδος και η πτώση του τελευταίου διάσημου αρχιμαφιόζου  Facebook Twitter
Στη δεκαετία του 1980, ο Γκότι συναγωνιζόταν σε δημοτικότητα τους σταρ του Χόλιγουντ. Φωτ.: Netflix
0

ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ είκοσι χρόνια από τον θάνατο του Τζον Γκότι, του τελευταίου ίσως διάσημου αρχιμαφιόζου της Νέας Υόρκης, ο άνθρωπος όμως που είχε κερδίσει με το σπαθί του παρατσούκλια όπως Dapper Don (για την επιμελημένη δημόσια εικόνα του, το αστραφτερό του στυλ και τα πανάκριβα γυαλιστερά του κουστούμια) ή Teflon Don (για την αδυναμία των διωκτικών αρχών να τον στριμώξουν) εξακολουθεί να μνημονεύεται ως μία από τις πιο διαβόητες και αδίστακτες φιγούρες στην ιστορία του οργανωμένου εγκλήματος.

Στη δεκαετία του 1980, ο Γκότι συναγωνιζόταν σε δημοτικότητα τους σταρ του Χόλιγουντ, παρακάμπτοντας επιδεικτικά τις μυστικοπαθείς παραδόσεις της Μαφίας καθώς φλέρταρε διαρκώς με τα μέσα ενημέρωσης που ήταν παραπάνω από πρόθυμα να μετατρέψουν έναν στυγνό εγκληματία σε ποπ ίνδαλμα – σε σημείο που το  Time ανέθεσε στον Άντι Γουόρχολ να φιλοτεχνήσει ένα πορτρέτο του για το εξώφυλλο του περιοδικού.

Επιφανείς τηλεοπτικοί δημοσιογράφοι της εποχής αναγνωρίζουν εκ των υστέρων στο ντοκιμαντέρ ότι υπήρξαν συνένοχοι στο να καταστεί κάποιος σαν τον Γκότι διάσημος και δημοφιλής, ενώ ο πρώην μαφιόζος και συνεργάτης του Σαλ Πολίσι (μία από τις φιγούρες που εμφανίζονται στη σειρά και μοιάζουν να έχουν βγει από το γύρισμα του Good Fellas) δηλώνει γλαφυρά ότι ο Γκότι ήταν «ρομαντικά μπλεγμένος με την ίδια την εικόνα του». 

Το ντοκιμαντέρ “Get Gotti” που προβάλλεται σε τρία επεισόδια από το Netflix αποτελεί ένα χρονικό της επίπονης προσπάθειας των διωκτικών αρχών –του υπουργείου Δικαιοσύνης, του FBI και της Υπηρεσίας Δίωξης Οργανωμένου Εγκλήματος– να στείλουν τον Γκότι για πάντα πίσω από τα κάγκελα και να αποτυγχάνουν τη μία φορά μετά την άλλη. Μέχρι που αποφάσισαν να σταματήσει η μία υπηρεσία να υπονομεύει την άλλη, όπως παρακολουθούμε να συμβαίνει στο ντοκιμαντέρ μέσα από τις σημερινές μαρτυρίες όσων είχαν αναλάβει τότε την υπόθεση, και να συνεργαστούν στην τέταρτη και φαρμακερή δίκη εναντίον του Γκότι που θα τον έστελνε στη φυλακή μέχρι τον θάνατό του το 2022 σε ηλικία 61 ετών. 

Επιφανείς τηλεοπτικοί δημοσιογράφοι της εποχής αναγνωρίζουν εκ των υστέρων στο ντοκιμαντέρ ότι υπήρξαν συνένοχοι στο να καταστεί κάποιος σαν τον Γκότι διάσημος και δημοφιλής, ενώ ο πρώην μαφιόζος και συνεργάτης του Σαλ Πολίσι (μία από τις φιγούρες που εμφανίζονται στη σειρά και μοιάζουν να έχουν βγει από το γύρισμα του Goodfellas) δηλώνει γλαφυρά ότι ο Γκότι ήταν «ρομαντικά μπλεγμένος με την ίδια την εικόνα του». 

Get Gotti: Η άνοδος και η πτώση του τελευταίου διάσημου αρχιμαφιόζου  Facebook Twitter
Tο  Time ανέθεσε στον Άντι Γουόρχολ να φιλοτεχνήσει ένα πορτρέτο του για το εξώφυλλο του περιοδικού.

Η ιστορία του Γκότι ξεκινά από την δεκαετία του ’60, όταν ήταν ακόμα ένας άγνωστος αλλά αδίστακτος «στρατιώτης» της Μαφίας, το ντοκιμαντέρ αυτό όμως πιάνει το νήμα από τη δολοφονία του αφεντικού της φαμίλιας Γκαμπίνο (της πιο διάσημης μαφιόζικης «οικογένειας» στην Αμερική) Πολ Καστελάνο τον Δεκέμβριο του 1985 στο Μανχάταν.

Όλοι ήξεραν ότι τον είχε «φάει» ο Γκότι, ο οποίος αμέσως κατέλαβε τη θέση του, δεν ήταν εύκολο να αποδειχτεί, όπως και οι υπόλοιπες εγκληματικές δραστηριότητές του νέου capo di tutti capi. Θα ακολουθούσε ένα όργιο «κοριών» και παρακολουθήσεων εκ μέρους των αρχών που έμοιαζε με ένα δαιδαλώδες αδιέξοδο μέχρι που η επιμονή τους έπιασε τόπο.

Βοήθησε φυσικά και το γεγονός ότι ο Γκότι δεν κρατούσε στιγμή το στόμα του κλειστό, βέβαιος ότι θα παρέμενε για πάντα άτρωτος (και αν χρειαζόταν, μπορούσε πάντα να δωροδοκήσει ή να βγάλει από τη μέση έναν μάρτυρα ή έναν ένορκο). 

Get Gotti - 2023 - Netflix Docuseries Trailer

Daily
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ