Η μικρή ταινία με τη μεγάλη καρδιά, τη μεγάλη ερμηνεία και τα μεγάλα κονέ

Άντρεα Ράιζμπορο Facebook Twitter
H Άντρεα Ράιζμπορο στον ρόλο μιας Τεξανής αλκοολικής, εμφανίζεται να παραδίδει μια σπουδή πάνω στον εθισμό και το τραύμα και μια ερμηνεία για τους αιώνες.
0

ΤΟ ΣΤΟΡΙ ΤΗΣ ΘΕΑΜΑΤΙΚΗΣ, παραμυθένιας και από το πουθενά προώθησης της «μικρής ταινίας με τη μεγάλη καρδιά» (και την ακόμα μεγαλύτερη κεντρική της ερμηνεία) κυκλοφορούσε εδώ και μέρες στα μέσα.

Έμοιαζε σαν να έχει κινητοποιηθεί ξαφνικά σύσσωμο σχεδόν το σταρ-σίστεμ του Χόλιγουντ για να εξυμνήσει μια ανεξάρτητη ταινία χαμηλού προϋπολογισμού με τίτλο «To Leslie» και ιδιαιτέρως την Άντρεα Ράιζμπορο, την Αγγλίδα ηθοποιό (μια ηθοποιό-ηθοποιό, όχι αστεία) που όλοι κάπου έχουμε δει και θαυμάσει, αλλά δεν θυμόμαστε πού ακριβώς, εδώ όμως, στον ρόλο μιας Τεξανής αλκοολικής, εμφανίζεται να παραδίδει μια σπουδή πάνω στον εθισμό και το τραύμα και μια ερμηνεία για τους αιώνες.    

Το «θαύμα» έγινε και η υποψηφιότητα της Ράιζμπορο είναι γεγονός. Το παραμύθι είχε καλό τέλος, όσο κι αν πάνε να το «μαγαρίσουν» ελαφρώς τα διάφορα δημοσιεύματα και οι θεωρίες συνωμοσίας που ξετυλίχτηκαν με άξονα την πιο σύντομη, ανέξοδη και αποτελεσματική καμπάνια όλων των εποχών.

Οι ειδικοί όμως περί τα Όσκαρ και τους μηχανισμούς της Ακαδημίας αναλυτές αμφέβαλαν πολύ ότι θα μπορούσε να έχει το παραμύθι ευτυχισμένο τέλος. Ήταν ήδη πολύ αργά, οι υποψηφιότητες είχαν «παγιωθεί» και επίσης επρόκειτο για μια ταινία που έμοιαζε να μην έχει δει κανείς εκτός από τους σταρ που με τόση θέρμη την υποστήριζαν.

Και πράγματι, παρόλο που η ταινία βρήκε διανομή στις αίθουσες του πλανήτη (και στις δικές μας πριν από μερικούς μήνες με τον αφηρημένα μοιρολατρικό τίτλο «Όσα φέρνει η ζωή»), είτε αγνοήθηκε, παρά τις ευνοϊκές κριτικές και τα θαυμαστικά για το tour de force της πρωταγωνίστριάς της, είτε θεωρήθηκε πολύ σεμνή και ταπεινή για το καρναβάλι των μεγάλων βραβείων. Κι ας ήταν συνδεδεμένη με κάποιο κοινωνικό ζήτημα (issue), κάτι για το οποίο ψοφάνε συνήθως στα Όσκαρ – τον αλκοολισμό εν προκειμένω. Τον τελειωμένο αλκοολισμό. Ζήτημα διαχρονικό και οικουμενικό, αλλά όχι ακριβώς διαταξικό, όπως δείχνει και η ταινία, που λειτουργεί και ως ελεγεία για την αμερικανική εργατική τάξη.

to leslie Facebook Twitter

Τελικά όμως το «θαύμα» έγινε και η υποψηφιότητα της Ράιζμπορο είναι γεγονός. Το παραμύθι είχε καλό τέλος, όσο κι αν πάνε να το «μαγαρίσουν» ελαφρώς τα διάφορα δημοσιεύματα και οι θεωρίες συνωμοσίας που ξετυλίχτηκαν με άξονα την πιο σύντομη, ανέξοδη και αποτελεσματική καμπάνια όλων των εποχών. Σίγουρα, πάντως, σύμφωνα με το περιοδικό «New York», βοήθησαν σημαντικά σ’ αυτή την πρωτοφανή κινητοποίηση τα «κονέ» του (επίσης Άγγλου) σκηνοθέτη της ταινίας.

Μπορεί να είναι η πρώτη του κινηματογραφική ταινία, ο Μάικλ Μόρις όμως είναι παλιά καραβάνα στην τηλεόραση και ως παραγωγός αλλά κυρίως ως σκηνοθέτης (Kingdom, Halt and Catch Fire, Preacher, 13 reasons why, House of Cards, Billions, Bloodline και Better call Saul, ανάμεσα σε άλλα). Υπήρξε επίσης ο καλλιτεχνικός διευθυντής ενός βαρυσήμαντου θεσμού όπως το θεατρικό σύστημα του Old Vic στο Λονδίνο, ενώ η σύζυγός του είναι η γνωστή ηθοποιός Μέρι ΜακΚόρμακ.

Όλα αυτά τα στοιχεία σημαίνουν πολλές και επιφανείς γνωριμίες και συμπάθειες, οι οποίες έσπευσαν να ενισχύσουν την ταινία με άμεσο και θεαματικό τρόπο. Η λίστα μιλά από μόνη της: Σαρλίζ Θερόν, Γκουίνεθ Πάλτροου, Τζένιφερ Άνιστον, Έντουαρντ Νόρτον, Κέιτ Γουίνσλετ, Κέιτ Μπλάνσετ, Λόρα Ντερν, Τζέιμι Λι Κέρτις, Τζέιν Φόντα… και δεν συμμαζεύεται. Σημαντικό ρόλο, τέλος, φέρεται να έπαιξε και ο «δαιμόνιος» μάνατζερ της ηθοποιού, Τζέισον Γουάινμπεργκ, ως επιμελητής μιας καμπάνιας που θα αποτελέσει πρότυπο και αντικείμενο μελέτης.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Daily / Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Αν υπήρξε ένα ναδίρ στην μαζική χρήση του Chat GTP για τη δημιουργία εικόνων που μιμούνται την αισθητική του γιαπωνέζικου Studio Ghibli, αυτό ήταν μάλλον η «παιγνιώδης» οικειοποίηση του εργαλείου από τις ένοπλες δυνάμεις του Ισραήλ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Daily / Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Έξι δεκαετίες μετά από την κλασική ταινία του Βισκόντι, το ιταλικό έπος του Τζουζέπε Τομάζι ντι Λαμπεντούζα αναβιώνει στο Netflix, σε μια άρτια και πολυτελή σειρά έξι επεισοδίων, λουσμένη στο σικελικό φως 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Daily / Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Μια εικοσαετία μετά την πρώτη έκδοση του βιβλίου, κυκλοφορεί ξανά σε αναθεωρημένη μορφή, η ενθουσιώδης, στοχαστική, λυρική μελέτη του έργου του σπουδαίου όσο και «πολωτικού» Έλληνα τραγουδοποιού από τον Δημήτρη Καράμπελα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ