Η μικρή ταινία με τη μεγάλη καρδιά, τη μεγάλη ερμηνεία και τα μεγάλα κονέ

Άντρεα Ράιζμπορο Facebook Twitter
H Άντρεα Ράιζμπορο στον ρόλο μιας Τεξανής αλκοολικής, εμφανίζεται να παραδίδει μια σπουδή πάνω στον εθισμό και το τραύμα και μια ερμηνεία για τους αιώνες.
0

ΤΟ ΣΤΟΡΙ ΤΗΣ ΘΕΑΜΑΤΙΚΗΣ, παραμυθένιας και από το πουθενά προώθησης της «μικρής ταινίας με τη μεγάλη καρδιά» (και την ακόμα μεγαλύτερη κεντρική της ερμηνεία) κυκλοφορούσε εδώ και μέρες στα μέσα.

Έμοιαζε σαν να έχει κινητοποιηθεί ξαφνικά σύσσωμο σχεδόν το σταρ-σίστεμ του Χόλιγουντ για να εξυμνήσει μια ανεξάρτητη ταινία χαμηλού προϋπολογισμού με τίτλο «To Leslie» και ιδιαιτέρως την Άντρεα Ράιζμπορο, την Αγγλίδα ηθοποιό (μια ηθοποιό-ηθοποιό, όχι αστεία) που όλοι κάπου έχουμε δει και θαυμάσει, αλλά δεν θυμόμαστε πού ακριβώς, εδώ όμως, στον ρόλο μιας Τεξανής αλκοολικής, εμφανίζεται να παραδίδει μια σπουδή πάνω στον εθισμό και το τραύμα και μια ερμηνεία για τους αιώνες.    

Το «θαύμα» έγινε και η υποψηφιότητα της Ράιζμπορο είναι γεγονός. Το παραμύθι είχε καλό τέλος, όσο κι αν πάνε να το «μαγαρίσουν» ελαφρώς τα διάφορα δημοσιεύματα και οι θεωρίες συνωμοσίας που ξετυλίχτηκαν με άξονα την πιο σύντομη, ανέξοδη και αποτελεσματική καμπάνια όλων των εποχών.

Οι ειδικοί όμως περί τα Όσκαρ και τους μηχανισμούς της Ακαδημίας αναλυτές αμφέβαλαν πολύ ότι θα μπορούσε να έχει το παραμύθι ευτυχισμένο τέλος. Ήταν ήδη πολύ αργά, οι υποψηφιότητες είχαν «παγιωθεί» και επίσης επρόκειτο για μια ταινία που έμοιαζε να μην έχει δει κανείς εκτός από τους σταρ που με τόση θέρμη την υποστήριζαν.

Και πράγματι, παρόλο που η ταινία βρήκε διανομή στις αίθουσες του πλανήτη (και στις δικές μας πριν από μερικούς μήνες με τον αφηρημένα μοιρολατρικό τίτλο «Όσα φέρνει η ζωή»), είτε αγνοήθηκε, παρά τις ευνοϊκές κριτικές και τα θαυμαστικά για το tour de force της πρωταγωνίστριάς της, είτε θεωρήθηκε πολύ σεμνή και ταπεινή για το καρναβάλι των μεγάλων βραβείων. Κι ας ήταν συνδεδεμένη με κάποιο κοινωνικό ζήτημα (issue), κάτι για το οποίο ψοφάνε συνήθως στα Όσκαρ – τον αλκοολισμό εν προκειμένω. Τον τελειωμένο αλκοολισμό. Ζήτημα διαχρονικό και οικουμενικό, αλλά όχι ακριβώς διαταξικό, όπως δείχνει και η ταινία, που λειτουργεί και ως ελεγεία για την αμερικανική εργατική τάξη.

to leslie Facebook Twitter

Τελικά όμως το «θαύμα» έγινε και η υποψηφιότητα της Ράιζμπορο είναι γεγονός. Το παραμύθι είχε καλό τέλος, όσο κι αν πάνε να το «μαγαρίσουν» ελαφρώς τα διάφορα δημοσιεύματα και οι θεωρίες συνωμοσίας που ξετυλίχτηκαν με άξονα την πιο σύντομη, ανέξοδη και αποτελεσματική καμπάνια όλων των εποχών. Σίγουρα, πάντως, σύμφωνα με το περιοδικό «New York», βοήθησαν σημαντικά σ’ αυτή την πρωτοφανή κινητοποίηση τα «κονέ» του (επίσης Άγγλου) σκηνοθέτη της ταινίας.

Μπορεί να είναι η πρώτη του κινηματογραφική ταινία, ο Μάικλ Μόρις όμως είναι παλιά καραβάνα στην τηλεόραση και ως παραγωγός αλλά κυρίως ως σκηνοθέτης (Kingdom, Halt and Catch Fire, Preacher, 13 reasons why, House of Cards, Billions, Bloodline και Better call Saul, ανάμεσα σε άλλα). Υπήρξε επίσης ο καλλιτεχνικός διευθυντής ενός βαρυσήμαντου θεσμού όπως το θεατρικό σύστημα του Old Vic στο Λονδίνο, ενώ η σύζυγός του είναι η γνωστή ηθοποιός Μέρι ΜακΚόρμακ.

Όλα αυτά τα στοιχεία σημαίνουν πολλές και επιφανείς γνωριμίες και συμπάθειες, οι οποίες έσπευσαν να ενισχύσουν την ταινία με άμεσο και θεαματικό τρόπο. Η λίστα μιλά από μόνη της: Σαρλίζ Θερόν, Γκουίνεθ Πάλτροου, Τζένιφερ Άνιστον, Έντουαρντ Νόρτον, Κέιτ Γουίνσλετ, Κέιτ Μπλάνσετ, Λόρα Ντερν, Τζέιμι Λι Κέρτις, Τζέιν Φόντα… και δεν συμμαζεύεται. Σημαντικό ρόλο, τέλος, φέρεται να έπαιξε και ο «δαιμόνιος» μάνατζερ της ηθοποιού, Τζέισον Γουάινμπεργκ, ως επιμελητής μιας καμπάνιας που θα αποτελέσει πρότυπο και αντικείμενο μελέτης.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ