Κι αν είμαι τραπ μη με φοβάσαι

Κι αν είμαι τραπ μη με φοβάσαι Facebook Twitter
«Δεν έχω κανένα πρόμπλεμ με τις γυναίκες, τα γουστάρω αυτά τα πλάσματα», δηλώνει ο MJ σε συνέντευξή του.
0


ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΙΟ ενδιαφέρουσες… τι ξενέρωτος που είναι πάντα αυτός ο προσδιορισμός, σβήστε τον – μια από τις πιο ωραίες και άρτιες ταινίες που μπορεί να δει κανείς από την ελεύθερη πλατφόρμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας είναι οπωσδήποτε η τελευταία ταινία του Γιώργου Φουρτούνη (αξίζει να αναζητήσει κανείς και τις τρεις προηγούμενες). Μια ταινία μικρού μήκους (27’) που, παρά την αυτοτελή της αξία, «κραυγάζει» να γίνει μεγάλου.

Ο τίτλος είναι «MJ», όπως και το «καλλιτεχνικό» όνομα του κεντρικού χαρακτήρα της ταινίας (τον υποδύεται ο Γιώργος Κατσής), ενός εγχώριου σταρ της (τ)ραπ, ο οποίος λεγόταν Μιχάλης Τζανής πριν αποφασίσει να κλέψει τα αρχικά του παιδικού του ειδώλου, του Μάικλ Τζόρνταν και να μετουσιωθεί σε «complete artist», όπως ο ίδιος δηλώνει (στον μάνατζερ του, τον οποίον ερμηνεύει με πλήρη άνεση ο Χρήστος Πασσαλής, αλλά κυρίως στον εαυτό του τον ίδιο).

Πέρα από την τεχνική της πληρότητα, η ταινία διαχειρίζεται ένα «θέμα» που τόσο ηθικό πανικό έχει προκαλέσει τα τελευταία χρόνια στην ελληνική κοινωνία, χωρίς πατρονάρισμα και διδακτισμό και χωρίς την απόσταση ασφαλείας (και ανωτερότητας) που θα πρόσφερε μια σατιρική προσέγγιση.

«Η ζωή είναι πάρα πολύ μικρή για ν’ αφήνεις να παίρνουν τα φράγκα οι φλώροι, οι πουθενάδες» και «δεν έχω κανένα πρόμπλεμ με τις γυναίκες, τα γουστάρω αυτά τα πλάσματα», δηλώνει ο MJ σε συνέντευξή του, εν μέσω γυρισμάτων του νέου του βίντεο-κλιπ σε τυπικά υπερχλιδάτο σκηνικό, βρίσκοντας παράλληλα την ευκαιρία να κλιμακώσει το beef του με ανταγωνιστή, στον οποίο απευθύνεται (εξ αποστάσεως) λέγοντάς του «βρωμάς φτωχίλα» και προ(σ)καλώντας τον να τα βρουν οι δυο τους.

Κι αν είμαι τραπ μη με φοβάσαι Facebook Twitter
«Η ζωή είναι πάρα πολύ μικρή για ν’ αφήνεις να παίρνουν τα φράγκα οι φλώροι, οι πουθενάδες».

Παρότι τέτοιου είδους δημόσιοι τσαμπουκάδες κατά κανόνα υπάγονται στο επιδεικτικό (και συχνά κραυγαλέα ψεύτικο και προμελετημένο) role playing που χαρακτηρίζει το σύμπαν της συγκεκριμένης σκηνής, η πρόσκληση γίνεται αποδεκτή, με αποτέλεσμα ο ευάλωτος, ανασφαλής και κλονισμένος MJ (ο οποίος κρύβει και μερικά χρονάκια από την πραγματική ηλικία του) να βρεθεί ενώπιον ενός εξαιρετικού ζόρικου διλήμματος: «Εσύ ή το μπουρδέλο σου;». Που σημαίνει ότι θα πρέπει να επιλέξει ανάμεσά στον δικό του ξυλοδαρμό και στην καταστροφή του αυτοκινήτου του (μιας κόκκινης Ferrari), που είναι και το πλέον εμβληματικό από τα πολυτελή αξεσουάρ του.

Τελικά επιλέγει το πρώτο με συνέπεια να βρεθεί στο νοσοκομείο, όπου τον επισκέπτεται η (μάλλον νεαρή) μάνα του (Εύη Σαουλίδου), την οποία έχει «μπλοκάρει» στα social. ¨Όταν εκείνη τον πληροφορεί ότι όλοι γελάνε με το πάθημά του, εκείνος ξεσπά: «Ποιος κόσμος [γελάει]; Οι έντεχνοι; Οι φλώροι; Τα ναυάγια της ζωής με τα ιδρωμένα πουκάμισα; Οι πρώην Πασόκοι που έχουν κάνει εικονοστάσι τον Χατζιδάκι κι ακούνε μπουζουκολαϊκά; Δεν έχετε πάρει χαμπάρι ρε, γεράσατε, πεθάνατε. Αφήστε αυτούς που ξέρουνε να βγάλουνε φράγκα…».  

Κι αν είμαι τραπ μη με φοβάσαι Facebook Twitter
Ο τίτλος είναι “MJ”, όπως και το «καλλιτεχνικό» όνομα του κεντρικού χαρακτήρα της ταινίας (τον υποδύεται ο Γιώργος Κατσής).

Πέρα από την τεχνική της πληρότητα, η ταινία διαχειρίζεται ένα «θέμα» που τόσο ηθικό πανικό έχει προκαλέσει τα τελευταία χρόνια στην ελληνική κοινωνία, χωρίς πατρονάρισμα και διδακτισμό και χωρίς την απόσταση ασφαλείας (και ανωτερότητας) που θα πρόσφερε μια σατιρική προσέγγιση. Κατά κάποια σύμπτωση, η ταινία εμφανίζεται λίγες μέρες πριν από την εκδήλωση με τίτλο Stop Misogyny in (t)rap: A Call by Sadahzinia, «μια συναυλία – κάλεσμα ευαισθητοποίησης απέναντι στον μισογυνισμό στη μουσική», που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.  

DISFF47 | MJ [NATIONAL COMPETITION]

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ