Μια συνάντηση με τον Μπρους Γουίλις πριν από χρόνια

bruce willis Facebook Twitter
Ο Μπρους Γουίλις είχε βρεθεί στην Αθήνα για τα εγκαίνια μαγαζιού της αλυσίδας Planet Hollywood (δεν φτούρησε για πολύ) που είχε λανσάρει ο ίδιος μαζί με τον Σιλβέστερ Σταλόνε και τον Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ. Φωτ.: Mark Reinstein/Corbis via Getty Images/Ideal Image
0

ΠΡΟ ΑΜΝΗΜΟΝΕΥΤΩΝ ΕΤΩΝ (τέλη Αυγούστου του 2000) είχα πάρει για το περιοδικό «Symbol» (ένθετο στον «Επενδυτή») μια μικρή διά ζώσης συνέντευξη από τον Μπρους Γουίλις, με διαφορά το πιο διάσημο πρόσωπο που είχα συναντήσει ποτέ από κοντά, με εξαίρεση ίσως λίγα χρόνια πριν, όταν είχα βρεθεί μια ανάσα δίπλα από τη Λένι Ρίφενσταλ (το γράφω και με πιάνει σύγκρυο και υπαρξιακός τρόμος) όταν είχε έρθει για την ελληνική έκδοση της αυτοβιογραφίας της που είχε τίτλο «Άγριος Αιώνας». 

Ο Μπρους Γουίλις είχε βρεθεί τότε στην Αθήνα για τα εγκαίνια μαγαζιού της αλυσίδας Planet Hollywood (δεν φτούρησε για πολύ) που είχε λανσάρει ο ίδιος μαζί με τον Σιλβέστερ Σταλόνε και τον Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ (το στάτους των οποίων ως σούπερ σταρ ταινιών δράσης είχε καταφέρει, με κάποιο τρόπο και πέρα από κάθε πρόβλεψη, να αποκτήσει και ο ίδιος παρά το μικρό του «δέμας», που έμοιαζε ακόμα πιο μικρό από κοντά), και στο πλαίσιο αυτό είχε δώσει και καναδυό συνεντεύξεις σε επιλεγμένα μέσα.

Σ’ εκείνη την κουβέντα, ήταν ευγενής, συγκρατημένα ευδιάθετος και χωρίς το χαρακτηριστικό σαρκαστικό του μειδίαμα, που ο Τέρι Γκίλιαμ του είχε απαγορεύσει να κάνει στους «Δώδεκα Πιθήκους». 

Το πιο άσχημο ίσως είναι ότι λίγο πριν επιβεβαιωθεί αυτή του η κατάσταση, είχε δεχτεί από τους πάντες τόνους χλευασμού για τις ό,τι να ‘ναι ταινίες στις οποίες έπαιζε τα τελευταία χρόνια και για τις ό,τι να ‘ναι ερμηνείες του σ΄ αυτές.

Βρήκα μάλιστα το θάρρος να τον ρωτήσω, αφού του εξέφρασα τον (ειλικρινή) θαυμασμό μου για την ερμηνεία του στην ταινία, αν τον είχε ενοχλήσει το γεγονός ότι τα εύσημα της Ακαδημίας τα είχε κερδίσει ο συμπρωταγωνιστής του Μπραντ Πιτ με την υποψηφιότητα για δεύτερο ανδρικό ρόλο. Δαγκώθηκε, με κοίταξε λίγο στραβά, και για πρώτη φορά στα μάτια, πριν αφεθεί στον πιο σαρκαστικό μορφασμό που μπορούσε.

Αυτή η ανάμνηση ανασύρθηκε τώρα πρόσφατα με την είδηση της οριστικής του αποχώρησης από το σινεμά λόγω της διάγνωσής του με αφασία, πάθηση που εμφανίζεται με διαφορετικές διαβαθμίσεις ανά ασθενή, αλλά η λέξη και μόνο προκαλεί τις πιο δυσοίωνες σκέψεις.

Και το πιο άσχημο ίσως είναι (όχι για τον ίδιον, για εμάς τους υπόλοιπους, που μετά τα δυσάρεστα νέα γεμίσαμε ενοχές) ότι λίγο πριν επιβεβαιωθεί αυτή του η κατάσταση, είχε δεχτεί από τους πάντες τόνους χλευασμού για τις ό,τι να ‘ναι ταινίες στις οποίες έπαιζε τα τελευταία χρόνια και για τις ό,τι να ‘ναι ερμηνείες του σ΄ αυτές.

Λίγο καιρό μάλιστα πριν κοινοποιηθούν τα κακά μαντάτα, τα Χρυσά Βατόμουρα (ο γνωστός θεσμός που «επιβραβεύει» τις χειρότερες ταινίες και ερμηνείες κάθε χρονιάς) είχαν ανακοινώσει, μαζί με τις ετήσιες υποψηφιότητες, ότι αναγκάστηκαν φέτος να θεσμοθετήσουν μια νέα ειδική κατηγορία με τίτλο «Η χειρότερη ερμηνεία του Μπρους Γουίλις για το 2021», αναγνωρίζοντας το έργο του όχι σε μία, ούτε σε δύο, αλλά σε οκτώ κινηματογραφικά «φέσια» της περσινής σεζόν.

Το φθινόπωρο που μας πέρασε επίσης, ο 67χρονος ηθοποιός είχε δεχτεί χοντρό κράξιμο για την «ντροπιαστική» (και τότε αλλά ακόμα περισσότερο εκ των υστέρων) εμφάνισή του σε διαφημιστικό της ρωσικής εταιρείας κινητής τηλεφωνίας MegaFon, στο οποίο δεν συμμετείχε καν με φυσική παρουσία, αλλά έδωσε τη συγκατάθεσή του (έναντι αδράς αμοιβής) να ενσαρκωθεί μέσω της deepfake τεχνολογίας. 

Αυτοί που ντράπηκαν πιο πολύ όμως τελικά ήταν οι υπεύθυνοι των «Βατόμουρων», που μετά τα νέα για την υγεία του απέσυραν απολογούμενοι την «τιμητική κατηγορία», ενώ άγνωστο είναι αν εξακολουθεί να προβάλλεται η διαφήμιση στην οποία συμμετείχε μόνο ως πνεύμα ή ως ολόγραμμα στα ρωσικά μέσα (πιθανόν ναι).

Στα τέλη του προηγούμενου μήνα, πάντως, δημοσιεύτηκαν κάποιες φωτογραφίες, εμποτισμένες με την αδιάκριτη θολούρα του τηλεφακού, που τον έδειχναν να συντρώει σε εστιατόριο με φιλικό του πρόσωπο. Φαινόταν καλά. Εν τέλει, όλα τα υπόλοιπα δεν είχαν πια και τόση σημασία.  


 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ