Μονογραφίες τρόμου

Μονογραφίες τρόμου Facebook Twitter
Tα «απίστευτα μυστικά» του Βαγγέλη Σειληνού και του Χρόνη Εξαρχάκου είναι δύο μόνο περιπτώσεις από τις μονογραφίες τρόμου που περιλαμβάνονται σε συγκεκριμένη ιστοσελίδα, όπου μπορεί κανείς να εντρυφήσει σε μια σειρά από γκραν γκινιόλ πορτρέτα αείμνηστων και δημοφιλών πρωταγωνιστών του παλιού ελληνικού σινεμά.
0

EΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΦΟΡΕΣ που μετανιώνεις την ώρα και τη στιγμή που είχες τη φαεινή ιδέα να ζητήσεις υπεύθυνες πληροφορίες από τον δαίμονα του Google, που είναι ύπουλος και απρόβλεπτος και μπορεί να σε παρασύρει σε περίεργες δίνες και ατραπούς.

Δεν θυμάμαι ακριβώς μέσω ποιας ακολουθίας αναφορών και συνειρμών είχα βρεθεί να αναζητώ στοιχεία για τη ζωή και την πορεία του Βαγγέλη Σειληνού, όταν αμέσως σχεδόν έπεσα πάνω σ’ ένα πρόσφατο κείμενο στο site / blog του Νίκου Μουρατίδη, που το υπέγραφε ο ίδιος. Τίτλος του, «Τα απίστευτα μυστικά του Βαγγέλη Σειληνού». 

Εξόφθαλμο clickbait, σκέφτηκα, αλλά τσίμπησα, εννοείται, όπως πάντα. Είμαι εθισμένος στους πάσης φύσεως ρετροφιλικούς συνδέσμους, ειδικά από τη στιγμή που είναι δύσκολο να πετύχεις επίσημα και αξιόπιστα λήμματα ακόμα και για πασίγνωστες προσωπικότητες του θεάματος στη χώρα μας. Κάτι ενδιαφέρον, άλλωστε, μπορείς να ανακαλύψεις οπουδήποτε, ακόμα και σε copy paste αναδημοσιεύσεις που επιπλέουν αδέσποτες στα θολά βαλτόνερα του διαδικτύου. 

Αυτό που δεν περίμενα με τίποτα ήταν ένα όργιο ομοφοβικών (και φοβικών γενικώς) εικασιών και υπονοούμενων που θα ενοχλούσαν με το ύφος και το περιεχόμενό τους ακόμα και την πιο μουλωχτή κουτσομπόλα παλαιάς κοπής.  

Αυτό που δεν περίμενα με τίποτα ήταν ένα όργιο ομοφοβικών (και φοβικών γενικώς) εικασιών και υπονοούμενων που θα ενοχλούσαν με το ύφος και το περιεχόμενό τους ακόμα και την πιο μουλωχτή κουτσομπόλα παλαιάς κοπής:  

Η προσωπική του ζωή, απ’ ότι μπόρεσα να καταλάβω, ήταν ενδιαφέρουσα, «πλούσια», αμφιλεγόμενη και γεμάτη μυστικά. Σαν ωραίο αγόρι που ήταν, έλκυε τους πάντες. Αρσενικούς και θηλυκές.

«Μα έκαναν παρέα κολλητή με τον Δαλιανίδη», μου λέει ένας παλιός φροντιστής που δούλευε στην Φίνος Φιλμ. «Και επειδή τότε ήμουν πολύ πιτσιρικάς με έβαζαν να κάνω θελήματα και εκτός δουλειάς. Είχα πάει πολλές φορές στο σπίτι του Δαλιανίδη –σε πάρτι του– για να του πάω άλλοτε παγάκια κι άλλοτε καφάσια με μπύρες. Το τι έχουν δει τα μάτια μου δεν μπορώ να σου περιγράψω. Δεν μπορώ να τα πω. Έχουν φύγει από τη ζωή οι άνθρωποι και δεν μου επιτρέπεται».

Για όλους τους καλλιτέχνες λένε πολλά, γι’ αυτό και πάντα κρατάω επιφυλάξεις, αλλά όταν σου μιλάνε ηθοποιοί και άνθρωποι που δούλευαν στον ελληνικό κινηματογράφο, όλες αυτές οι πληροφορίες παύουν να αποτελούν απλό κουτσομπολιό. Γιατί στην έρευνα που έκανα άκουσα χίλια-δυο. Από το ότι στα νιάτα του είχε περάσει σοβαρό αφροδίσιο νόσημα μέχρι ότι έκανε χρήση ναρκωτικών ουσιών.

Μόλις πέρασε το σοκ, είδα ότι αυτή είναι μόνο μία από τις μονογραφίες τρόμου που περιλαμβάνονται στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα, όπου μπορεί κανείς να εντρυφήσει σε μια σειρά από γκραν γκινιόλ πορτρέτα αείμνηστων και δημοφιλών πρωταγωνιστών του παλιού ελληνικού σινεμά. Οι τίτλοι και μόνο παγώνουν το αίμα και κομπλάρουν το μυαλό: 

«Χρόνης Εξαρχάκος: Είχε δύο μεγάλα μυστικά!» [spoiler: ήταν λέει υιοθετημένος και γκέι], «Δέσπω Διαμαντίδου: Πέθανε από άνοια και θλίψη», «Ταϋγέτη: Πέθανε πάσχοντας από άνοια», «Σμαρούλα Γιούλη: Είδε τον άντρα της να καίγεται», «Γεωργία Βασιλειάδου: Ελάχιστοι πήγαν στην κηδεία της» και ούτω καθεξής.

Ακόμα όμως και σε όσους έχουν την ατυχία να είναι ακόμα εν ζωή, το ίδιο μακάβριο makeover επιφυλάσσεται (π.χ. «Νόρα Βαλσάμη: Ζει καθηλωμένη…»). 

Θέλω να πω, έλεος κάπου. Εννοείται ότι δεν θα περίμενε κανείς κάτι σοβαρό και ουσιώδες (και αξιοπρεπές) από ένα τέτοιο «όχημα» –που, πάντως, εκτός από προσωπικό ιστολόγιο και προέκταση του brand του δημιουργού του, λειτουργεί και ως μαγκαζίνο με καθημερινό περιεχόμενο– αλλά, τέλος πάντων, ξέρω γω, τι να πω, λίγη αξιοπρέπεια μεσημεριανάδικου έστω…

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο φασισμός των κρυμμένων νοημάτων στους τίτλους της ιντερνετικής ειδησεογραφίας

Στήλες / Ο φασισμός των κρυμμένων νοημάτων στους τίτλους της ιντερνετικής ειδησεογραφίας

Οι τίτλοι της ελληνικής ενημέρωσης συχνά κρύβουν μέσα τους εμπάθεια, ρατσισμό, επίκριση και βία με τόσο εύσχημο τρόπο που πολλές φορές δεν γίνεται αντιληπτός από μία μεγάλη μερίδα αναγνωστών.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΓΡΙΜΑΝΑΚΗ
Μεταφέρεστε σ’ ένα βράδι του 1977. Σε ποιο νυχτερινό κέντρο της Αθήνας επιλέγετε να πάτε;

Δημήτρης Πολιτάκης / Μεταφέρεστε σ’ ένα βράδυ του 1977. Σε ποιο νυχτερινό κέντρο της Αθήνας επιλέγετε να πάτε;

Αν κάνεις το λάθος να παρασυρθείς και να αναλογιστείς σοβαρά το ερώτημα, γρήγορα θα νιώσεις το μυαλό σου να παραλύει από την απίστευτη πληθώρα επιλογών και τη μοναδική ευκαιρία να δεις από κοντά προσωπικότητες που έχουν καταστεί μυθικές και αναντικατάστατες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ