Ο Ντίνος Καρύδης και η μοίρα του «ξανθού» στο σταρ σύστεμ του παλιού ελληνικού σινεμά

Ο Ντίνος Καρύδης και η μοίρα του «ξανθού» στο σταρ σύστεμ του παλιού ελληνικού σινεμά Facebook Twitter
Κανένας ξανθός δεν έγινε ποτέ σταρ στην «χρυσή» εποχή του βιομηχανικού ελληνικού σινεμά.
0


ΣΤΗΝ ΥΠΕΡ-ΚΑΛΤ ελληνική ταινία «Αναζήτησις» του 1972, ο Ντίνος Καρύδης υποδύεται τον επιθεωρητή Πλατή, ο οποίος αναλαμβάνει την εξιχνίαση του θανάτου της Τζένης, ενός μοντέλου / κολ γκερλ που τελικά δεν είναι η Έλενα Ναθαναήλ (it’s complicated) παρότι χρησιμοποιεί το όνομα και την ιδιότητά της για να προσεγγίσει έναν γοητευτικό, πλούσιο και πολυάσχολο άνδρα (Άγγελος Αντωνόπουλος) που ξεδίνει από τον φόρτο των υποχρεώσεών του με περιστασιακές ερωτικές συνευρέσεις στην καμπάνα του στο Λαγονήσι.

Όλοι σχεδόν οι βασικοί χαρακτήρες – συμπεριλαμβανομένου του επιθεωρητή – φοράνε εξαιρετικά (και σε κάποιες περιπτώσεις, εξωφρενικά) δείγματα της μόδας της εποχής.

Τέσσερα χρόνια αργότερα εμφανίστηκε στον ίδιο περίπου ρόλο σε μια ταινία αντίστοιχου είδους και ύφους (αστυνομικό softcore πολυτελείας σε τζετ σετ φόντο με εξαιρετικό lounge σάουντρακ) «Το αγκίστρι» και πάλι σε σκηνοθεσία Ερρίκου Ανδρέου και παραγωγή Κλέαρχου Κονιτσιώτη. Το επίθετό του, όπως αναφέρεται στα credits, ήταν και πάλι Πλατής, αυτή τη φορά όμως αναφέρεται ως υπαστυνόμος.

Ο Ντίνος Καρύδης ήταν «φίλος» στο Facebook – όχι ότι σημαίνει κάτι αυτό, και σίγουρα όχι κάποια αληθινή γνωριμία ή σχέση – και μου έκανε πάντα εντύπωση πόσο συγκινητικά περήφανος ήταν για την καριέρα της κόρης του (Σμαράγδα Καρύδη), την οποία αφορούσαν σχεδόν όλες οι αναρτήσεις του.

Σε μια άλλη εποχή ίσως – και σε μια άλλη χώρα – θα μπορούσε να είναι αυτή η διπλή εμφάνιση στο πετσί του ίδιου χαρακτήρα να είναι η αφετηρία μιας τηλεοπτικής σειράς με πρωταγωνιστή τον Ντίνο Καρύδη στο ρόλου του αστυνόμου Πλατή.

Παρότι όμως ο εκλιπών υπήρξε ένας ηθοποιός που κέρδιζε τις εντυπώσεις ανεξαρτήτως ρόλου (θυμάμαι τον πατέρα μου να δηλώνει την εκτίμησή του όποτε τον έβλεπε στην τηλεόραση), έμοιαζε καταδικασμένος να είναι πάντα «δεύτερος». Ίσως επειδή ήταν ξανθός. Και κανένας ξανθός δεν έγινε ποτέ σταρ στην «χρυσή» εποχή του βιομηχανικού ελληνικού σινεμά – από τον Φούντα, τον Αλεξανδράκη και τον Παπαμιχαήλ ως τον Καζάκο, τον Γεωργίτση, τον Φέρτη και τον Κούρκουλο.

Πιο κοντά έφτασε ο Λάκης Κομνηνός, αλλά κι εκείνος ήταν υποχρεωμένος να θητεύσει ως Ναζί στην οθόνη λόγω της «εξωτικής» για τα ελληνικά κριτήρια (τα παλιά χρόνια ειδικά) ξανθής του κώμης, μοίρα που δεν απέφυγε και ο Ντίνος Καρύδης, ο οποίος υποδύθηκε τον «λοχαγό Φίσερ» στην ταινία «Αυτοί που μίλησαν με τον θάνατο».

Ο Ντίνος Καρύδης ήταν «φίλος» στο Facebook – όχι ότι σημαίνει κάτι αυτό, και σίγουρα όχι κάποια αληθινή γνωριμία ή σχέση – και μου έκανε πάντα εντύπωση πόσο συγκινητικά περήφανος ήταν για την καριέρα της κόρης του (Σμαράγδα Καρύδη), την οποία αφορούσαν σχεδόν όλες οι αναρτήσεις του.

Πριν από δυο-τρία χρόνια είχε πέσει και θύμα hoax που διέδιδε πρόωρα τον θάνατό του. Νομίζω μάλιστα ότι δεν ήταν η πρώτη φορά και βέβαια, δεν ήταν ο πρώτος επώνυμος κάποιας ηλικίας που βρέθηκε στα τελετουργικά RIP του διαδικτύου όντας ακόμα εν ζωή. «Δεν έφυγα τελικά…γιατί είναι ακριβά τα διόδια» ήταν η απόκριση του τότε στη μακάβρια φήμη.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Daily / Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Αν υπήρξε ένα ναδίρ στην μαζική χρήση του Chat GTP για τη δημιουργία εικόνων που μιμούνται την αισθητική του γιαπωνέζικου Studio Ghibli, αυτό ήταν μάλλον η «παιγνιώδης» οικειοποίηση του εργαλείου από τις ένοπλες δυνάμεις του Ισραήλ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Daily / Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Έξι δεκαετίες μετά από την κλασική ταινία του Βισκόντι, το ιταλικό έπος του Τζουζέπε Τομάζι ντι Λαμπεντούζα αναβιώνει στο Netflix, σε μια άρτια και πολυτελή σειρά έξι επεισοδίων, λουσμένη στο σικελικό φως 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Daily / Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Μια εικοσαετία μετά την πρώτη έκδοση του βιβλίου, κυκλοφορεί ξανά σε αναθεωρημένη μορφή, η ενθουσιώδης, στοχαστική, λυρική μελέτη του έργου του σπουδαίου όσο και «πολωτικού» Έλληνα τραγουδοποιού από τον Δημήτρη Καράμπελα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ