Ο Ντίνος Καρύδης και η μοίρα του «ξανθού» στο σταρ σύστεμ του παλιού ελληνικού σινεμά

Ο Ντίνος Καρύδης και η μοίρα του «ξανθού» στο σταρ σύστεμ του παλιού ελληνικού σινεμά Facebook Twitter
Κανένας ξανθός δεν έγινε ποτέ σταρ στην «χρυσή» εποχή του βιομηχανικού ελληνικού σινεμά.
0


ΣΤΗΝ ΥΠΕΡ-ΚΑΛΤ ελληνική ταινία «Αναζήτησις» του 1972, ο Ντίνος Καρύδης υποδύεται τον επιθεωρητή Πλατή, ο οποίος αναλαμβάνει την εξιχνίαση του θανάτου της Τζένης, ενός μοντέλου / κολ γκερλ που τελικά δεν είναι η Έλενα Ναθαναήλ (it’s complicated) παρότι χρησιμοποιεί το όνομα και την ιδιότητά της για να προσεγγίσει έναν γοητευτικό, πλούσιο και πολυάσχολο άνδρα (Άγγελος Αντωνόπουλος) που ξεδίνει από τον φόρτο των υποχρεώσεών του με περιστασιακές ερωτικές συνευρέσεις στην καμπάνα του στο Λαγονήσι.

Όλοι σχεδόν οι βασικοί χαρακτήρες – συμπεριλαμβανομένου του επιθεωρητή – φοράνε εξαιρετικά (και σε κάποιες περιπτώσεις, εξωφρενικά) δείγματα της μόδας της εποχής.

Τέσσερα χρόνια αργότερα εμφανίστηκε στον ίδιο περίπου ρόλο σε μια ταινία αντίστοιχου είδους και ύφους (αστυνομικό softcore πολυτελείας σε τζετ σετ φόντο με εξαιρετικό lounge σάουντρακ) «Το αγκίστρι» και πάλι σε σκηνοθεσία Ερρίκου Ανδρέου και παραγωγή Κλέαρχου Κονιτσιώτη. Το επίθετό του, όπως αναφέρεται στα credits, ήταν και πάλι Πλατής, αυτή τη φορά όμως αναφέρεται ως υπαστυνόμος.

Ο Ντίνος Καρύδης ήταν «φίλος» στο Facebook – όχι ότι σημαίνει κάτι αυτό, και σίγουρα όχι κάποια αληθινή γνωριμία ή σχέση – και μου έκανε πάντα εντύπωση πόσο συγκινητικά περήφανος ήταν για την καριέρα της κόρης του (Σμαράγδα Καρύδη), την οποία αφορούσαν σχεδόν όλες οι αναρτήσεις του.

Σε μια άλλη εποχή ίσως – και σε μια άλλη χώρα – θα μπορούσε να είναι αυτή η διπλή εμφάνιση στο πετσί του ίδιου χαρακτήρα να είναι η αφετηρία μιας τηλεοπτικής σειράς με πρωταγωνιστή τον Ντίνο Καρύδη στο ρόλου του αστυνόμου Πλατή.

Παρότι όμως ο εκλιπών υπήρξε ένας ηθοποιός που κέρδιζε τις εντυπώσεις ανεξαρτήτως ρόλου (θυμάμαι τον πατέρα μου να δηλώνει την εκτίμησή του όποτε τον έβλεπε στην τηλεόραση), έμοιαζε καταδικασμένος να είναι πάντα «δεύτερος». Ίσως επειδή ήταν ξανθός. Και κανένας ξανθός δεν έγινε ποτέ σταρ στην «χρυσή» εποχή του βιομηχανικού ελληνικού σινεμά – από τον Φούντα, τον Αλεξανδράκη και τον Παπαμιχαήλ ως τον Καζάκο, τον Γεωργίτση, τον Φέρτη και τον Κούρκουλο.

Πιο κοντά έφτασε ο Λάκης Κομνηνός, αλλά κι εκείνος ήταν υποχρεωμένος να θητεύσει ως Ναζί στην οθόνη λόγω της «εξωτικής» για τα ελληνικά κριτήρια (τα παλιά χρόνια ειδικά) ξανθής του κώμης, μοίρα που δεν απέφυγε και ο Ντίνος Καρύδης, ο οποίος υποδύθηκε τον «λοχαγό Φίσερ» στην ταινία «Αυτοί που μίλησαν με τον θάνατο».

Ο Ντίνος Καρύδης ήταν «φίλος» στο Facebook – όχι ότι σημαίνει κάτι αυτό, και σίγουρα όχι κάποια αληθινή γνωριμία ή σχέση – και μου έκανε πάντα εντύπωση πόσο συγκινητικά περήφανος ήταν για την καριέρα της κόρης του (Σμαράγδα Καρύδη), την οποία αφορούσαν σχεδόν όλες οι αναρτήσεις του.

Πριν από δυο-τρία χρόνια είχε πέσει και θύμα hoax που διέδιδε πρόωρα τον θάνατό του. Νομίζω μάλιστα ότι δεν ήταν η πρώτη φορά και βέβαια, δεν ήταν ο πρώτος επώνυμος κάποιας ηλικίας που βρέθηκε στα τελετουργικά RIP του διαδικτύου όντας ακόμα εν ζωή. «Δεν έφυγα τελικά…γιατί είναι ακριβά τα διόδια» ήταν η απόκριση του τότε στη μακάβρια φήμη.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ