Πού είσαι Φρίντα Κάλο; Ποια ήσουν πραγματικά;

Πού είσαι Φρίντα Κάλο; Ποια ήσουν πραγματικά;  Facebook Twitter
Η Φρίντα Κάλο δεν θα μπορούσε να φανταστεί ίσως ότι μια μέρα θα ήταν μία από τα πιο αναγνωρίσιμες μορφές στον πλανήτη.
0

ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕ Η ΦΡΙΝΤΑ ΚΑΛΟ, λίγες μέρες αφού είχε κλείσει τα 47 της χρόνια, δεν θα μπορούσε να φανταστεί ίσως ότι μια μέρα θα ήταν μία από τα πιο αναγνωρίσιμες μορφές στον πλανήτη – πανταχού παρούσα και ανεξίτηλα ραμμένη εδώ και πολλές δεκαετίες στο ύφασμα της μαζικής κουλτούρας. Ή μήπως θα μπορούσε;

Σε αυτό το νέο (ακόμα ένα) ντοκιμαντέρ για τη ζωή και την τέχνη της, που προβάλλεται στην πλατφόρμα Amazon Prime και βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα ημερολόγια, τις επιστολές  και τα σημειωματάριά της, την «ακούμε» να δηλώνει λίγο πριν από το τέλος: «Δεν φοβάμαι τον θάνατο. Πρέπει ωστόσο να αντιμετωπίσω το πικρό γεγονός ότι ακόμα κι αν είχα πολλές ζωές να ζήσω, και πάλι δεν θα ήταν αρκετές για να ζωγραφίσω όλα αυτά που θέλω… Τι είναι χαρά; Είναι η δημιουργία που γεννιέται από την ανακάλυψη. Πιστεύω ότι μετά τον θάνατό μου, θα γίνω το μεγαλύτερο "σκατό" [caca] στον κόσμο…». 

Το σώμα της θα αποτελούσε μια μόνιμη πηγή πόνου για όλη της την ζωή, αλλά το ελεύθερο πνεύμα και η ψυχή της παγιδεύτηκαν μόνο προσωρινά.

Η φωνή που ακούγεται σε όλη τη διάρκεια του ντοκιμαντέρ δεν ανήκει στη σπουδαία Μεξικάνα ζωγράφο αλλά στην ηθοποιό Φερνάντα Ετσεβαρία ντελ Ριβέρο και αποδίδει με συναισθηματική αμεσότητα τις χαρές, τις λύπες, τους καημούς, τους πόθους, την άγρια ευφυΐα και το αθυρόστομο πνεύμα της Κάλο, σε μια εξαιρετική δουλειά που συνδυάζει το πλούσιο, ασπρόμαυρο αρχειακό υλικό (η Φρίντα στην Αμερική, με ή χωρίς τον Ντιέγκο Ριβέρα, η Φρίντα με τον Τρότσκι, η Φρίντα στο Παρίσι, η Φρίντα στο εργαστήριό της, ένα με τα έργα της) με την πολύχρωμη φαντασμαγορία της ζωγραφικής της, η οποία εδώ ζωντανεύει με ευαισθησία και κομψότητα μέσα από τις τεχνικές του animation: η ουρά ενός τσιουάουα κουνιέται, τα φύλλα ενός φυτού ξεδιπλώνονται και λικνίζονται, η γη ραγίζει.

Καθ' όλη τη διάρκεια της ταινίας, υπάρχει μια ζωηρή αλληλεπίδραση μεταξύ των vintage ασπρόμαυρων πλάνων και της αιώνιας ακτινοβολίας της παλέτας της. 

Η αφήγηση είναι γραμμική και ξεκινά από την αρχή. Από τον άθεο, καλλιεργημένο πατέρα και την βαθιά θρησκευόμενη μητέρα, από την πολιομυελίτιδα που την χτύπησε μικρή, με αποτέλεσμα το ένα της πόδι να είναι μικρότερο από το άλλο και ημιπαράλυτο και από το σφοδρότατο ατύχημα που της συνέβη το 1925 και παραλίγο να την αποτελειώσει στα 18 της.

Το σώμα της θα αποτελούσε μια μόνιμη πηγή πόνου για όλη της την ζωή, αλλά το ελεύθερο πνεύμα και η ψυχή της παγιδεύτηκαν μόνο προσωρινά. Θα ακολουθούσε η αγάπη για τη ζωγραφική, η πολυκύμαντη σχέση με τον Ριβέρα, ο ακόρεστος ερωτικός της οίστρος, η επαναστατική φλόγα που δεν έσβησε ποτέ, οι μικροί θρίαμβοι, οι μεγάλες απογοητεύσεις, η βαθιά δυσανεξία προς τους πάσης φύσεως προνομιούχους έχοντες και κατέχοντες, από τους «πλούσιους και ηλίθιους gringos» μέχρι τους επαναστάτες της πολυθρόνας και την «παρακμιακή μπουρζουαζία» των πιο επιφανών εκπροσώπων του Σουρεαλισμού.

FRIDA - Official Trailer | Prime Video

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Όλα είναι λαϊκισμός

Daily / Όλα είναι λαϊκισμός

Δεν επιτρέπεται να συμβαίνουν αντικυβερνητικά γεγονότα. Δεν είναι σωστό. Είναι αχαριστία, είναι cringe, είναι λαϊκισμός. Η αμφισβήτηση είναι λαϊκισμός. Η διαμαρτυρία είναι λαϊκισμός. Η επίκληση του θυμικού είναι λαϊκισμός. Τα μνημόσυνα είναι λαϊκισμός.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Eno: Ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ για έναν μέγα οραματιστή και δημιουργό

Daily / Eno: Ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ για έναν μέγα οραματιστή και δημιουργό

Η εκδοχή του ντοκιμαντέρ για τον Brian Eno που είδαμε στις Νύχτες Πρεμιέρας ήταν μοναδική και αποκλειστική για τη συγκεκριμένη προβολή, αυτό που μένει όμως σε κάθε περίπτωση είναι η μαγνητικά χαρισματική και πάντα προσηνής προσωπικότητά του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τι είδους άτομο υποστηρίζει το Ισραήλ του Νετανιάχου;

Daily / Τι είδους άτομο υποστηρίζει το Ισραήλ του Νετανιάχου;

Με αφορμή της επέτειο της 7ης Οκτωβρίου, οι εγχώριοι αυτόκλητοι θεματοφύλακες των «δυτικών αξιών» διατράνωσαν για μια ακόμη φορά τη θερμή στήριξή τους στην «ιερή αποστολή» του Ισραήλ, σύμφωνα με την ορολογία του πρωθυπουργού του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Will & Harper: Μαθήματα αποδοχής, συμπερίληψης και βαθιάς φιλίας

Daily / Will & Harper: Μαθήματα αποδοχής, συμπερίληψης και βαθιάς φιλίας

Όταν η παλιά του φιλική επαφή από το Saturday Night Live αποκάλυψε στον έκπληκτο Γουίλ Φέρελ ότι έχει ξεκινήσει διαδικασία φυλομετάβασης, ο διάσημος κωμικός είχε την ιδέα να κάνουν μαζί ένα ταξίδι στην αμερικανική ενδοχώρα και να καταγράψουν την εμπειρία τους σ’ αυτή την ταινία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Εφηβική βία: Σαν να μην πέρασε μια μέρα από τα «Τσακάλια» του Δαλιανίδη

Daily / Εφηβική βία: Σαν να μην πέρασε μια μέρα από τα «Τσακάλια» του Δαλιανίδη

Ένας συρφετός υστερίας, ηθικού πανικού, κοινωνικού κανιβαλισμού, αμφίβολων μαρτυριών και βαρυσήμαντων αναλύσεων από «ειδικούς» της συμφοράς. Κάπως έτσι αντιμετωπίζεται το ζήτημα της έξαρσης της εφηβικής βίας από τα τηλεοπτικά μέσα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το συναξάρι του Κρις Κριστόφερσον

Daily / Το συναξάρι του Κρις Κριστόφερσον

Πάνω απ’ όλα ίσως, ο σπουδαίος τραγουδοποιός και σταρ του σινεμά υπήρξε η επιτομή του «είναι και φαίνεται». Η μορφή του πιστοποιούσε την αυθεντικότητα της εμπειρίας και λειτουργούσε καθησυχαστικά, ακόμα κι όταν τα λόγια των τραγουδιών σε κάνουν να θέλεις να κατεβάσεις απνευστί μισό μπουκάλι ουίσκι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ