Υποστηρίζεις την εκεχειρία και τους Παλαιστίνιους; Απολύεσαι!

Υποστηρίζεις την εκεχειρία και τους Παλαιστίνιους; Απολύεσαι! Facebook Twitter
«Ο κόσμος, το μέλλον, οι καρδιές μας – τα πάντα μικραίνουν και σκληραίνουν από αυτόν τον πόλεμο».
0

ΚΑΘΩΣ Η ΤΕΛΕΤΗ ΠΛΗΣΙΑΖΕ στο τέλος της στα National Book Awards (τα λογοτεχνικά βραβεία της Αμερικής) την περασμένη Τετάρτη, ο μεγάλος φετινός νικητής στην κατηγορία της μυθοπλασίας Τζάστιν Τόρρες (στα ελληνικά έχει κυκλοφορήσει το βιβλίο του «Εμείς τα θηρία» από τις εκδόσεις Πατάκη) ανακοίνωσε ότι θα ήταν σύντομος στην ομιλία του, καθώς οι υποψήφιοι είχαν αποφασίσει συλλογικά να κάνουν μια δήλωση. Στη συνέχεια, παρέδωσε το μικρόφωνο στη συγγραφέα Aaliyah Bilal, η οποία διάβασε το εξής κείμενο:

«Εκ μέρους των υποψηφίων, είμαστε αντίθετοι στους συνεχιζόμενους βομβαρδισμούς της Γάζας και ζητούμε κατάπαυση του πυρός για την αντιμετώπιση των ανθρωπιστικών αναγκών των Παλαιστινίων αμάχων, ιδίως των παιδιών. Είμαστε αντίθετοι στον αντισημιτισμό όσο και στο αντι-παλαιστινιακό συναίσθημα και την ισλαμοφοβία, αποδεχόμενοι την ανθρώπινη αξιοπρέπεια όλων των μερών, γνωρίζοντας ότι η περαιτέρω αιματοχυσία δεν συμβάλλει στην εξασφάλιση διαρκούς ειρήνης στην περιοχή». 

Μοιάζει εξωφρενικό για τον λεγόμενο «ελεύθερο κόσμο» να αντιμετωπίζουν άνθρωποι απολύσεις και κάθε είδους κυρώσεις μόνο και μόνο επειδή ζητούν να σταματήσει η αιματοχυσία που μοιάζει χωρίς τέλος, επειδή ζητούν αυτό που εκλιπαρούν καθημερινά να γίνει ο επικεφαλής του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και ο Γενικός Γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών.

Την επόμενη μέρα όμως, μία συνάδελφός τους, η Anna Boyer, κάτοχος του βραβείου Πούλιτζερ, ποιήτρια, δοκιμιογράφος και αρχισυντάκτρια ποίησης στο New York Times Magazine, κοινοποιούσε την παραίτησή της από την εφημερίδα μέσω μιας επιστολής όπου, μεταξύ άλλων, γράφει τα εξής για τον πόλεμο στη Γάζα: 

«Ο κόσμος, το μέλλον, οι καρδιές μας – τα πάντα μικραίνουν και σκληραίνουν από αυτόν τον πόλεμο. Πρόκειται για έναν διαρκή πόλεμο κατά των ανθρώπων της Παλαιστίνης, ανθρώπων που έχουν αντισταθεί σε δεκαετίες κατοχής, βίαιου εκτοπισμού, πολιορκίας, φυλακίσεων και τρόμου. Αν το status quo των δημιουργών είναι η αυτο-έκφραση, τότε κάποιες φόρες ο πιο αποτελεσματικός τρόπος διαμαρτυρίας των καλλιτεχνών είναι η άρνηση. Μου είναι αδύνατο να γράφω για ποίηση ανάμεσα σε όλες αυτές τις φωνές της "λογικής" που στόχο έχουν να εγκλιματιστούμε σ’ αυτόν τον παράλογο ζόφο… Αν αυτή η παραίτηση αφήσει μια τρύπα στην επικαιρότητα, εκεί που υπήρχε η ποίηση, τότε αυτή είναι η μορφή της ποίησης στην τρέχουσα πραγματικότητα». 

Τουλάχιστον, πρόλαβε και παραιτήθηκε, όπως προηγουμένως η συνάδελφός της στους New York Times, Jazmine Hughes, πριν ενταχθούν κι αυτές στη λίστα των απολυμένων στα αμερικανικά media επειδή εξέφρασαν την ανησυχία τους για την σφαγή στη Γάζα – λίστα που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τον Mike Eisen, διευθυντή του επιστημονικού περιοδικού eLife, και τον David Velasco, διευθυντή μέχρι πρότινος του Artforum, επειδή δημοσίευσε στο περιοδικό μια επιστολή την οποία υπέγραφαν επιφανείς εκπρόσωποι του εικαστικού χώρου ζητώντας άμεση εκεχειρία. 

Μοιάζει εξωφρενικό για τον λεγόμενο «ελεύθερο κόσμο» να αντιμετωπίζουν άνθρωποι απολύσεις και κάθε είδους κυρώσεις μόνο και μόνο επειδή ζητούν να σταματήσει η αιματοχυσία που μοιάζει χωρίς τέλος, επειδή ζητούν αυτό που εκλιπαρούν καθημερινά να γίνει ο επικεφαλής του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και ο Γενικός Γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών.

Πρόκειται για ξεκάθαρη και βαθιά ανησυχητική «κρίση της ελευθερίας του λόγου», όπως την χαρακτήρισε ο New Yorker σε άρθρο που δημοσιεύτηκε προ ημερών.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το κίνημα Standing Together θέλει Ισραηλινούς και Άραβες να «στέκονται μαζί»

Οπτική Γωνία / Το κίνημα Standing Together θέλει Εβραίους και Άραβες να «στέκονται μαζί»

Ο Uri Weltmann, μέλος της Γραμματείας της Εθνικής Συντονιστικής Ομάδας μιας συλλογικότητας που αγωνίζεται για ειρήνη και κοινωνική δικαιοσύνη και συναποτελείται από Εβραίους και Παλαιστίνιους Άραβες, μιλά γι’ αυτήν, αναφέρεται επίσης σε όσα χωρίζουν τις δύο κοινότητες αλλά και σε εκείνα τα πολύ περισσότερα που πρέπει, λέει, να τις ενώνουν.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γάζα: Τελικά πόσα πρόωρα βρέφη από το νοσοκομείο Αλ Σίφα έφτασαν στην Αίγυπτο;

Διεθνή / Γάζα: Τελικά, πόσα νεογνά από το νοσοκομείο Αλ Σίφα έφτασαν στην Αίγυπτο;

Αρχικά, είχε γίνει γνωστό ότι θα μεταφέρονταν 31 νεογνά, όμως, τις τελευταίες ώρες, τα διεθνή Μέσα κάνουν λόγο για μικρότερο αριθμό, χωρίς να δίνονται διευκρινίσεις αναφορικά με το τι μπορεί να συνέβη
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ