Εδώ, στο Βόρειο Πόλο, φυλάσσονται οι σπόροι κάθε ξεχωριστού φυτού της γής

Εδώ, στο Βόρειο Πόλο, φυλάσσονται οι σπόροι κάθε ξεχωριστού φυτού της γής Facebook Twitter
0

 

Εδώ, στο Βόρειο Πόλο, φυλάσσονται οι σπόροι κάθε ξεχωριστού φυτού της γής Facebook Twitter
Εδώ, στο Βόρειο Πόλο, φυλάσσονται οι σπόροι κάθε ξεχωριστού φυτού της γής Facebook Twitter

Εδώ, στο Βόρειο Πόλο, φυλάσσονται οι σπόροι κάθε ξεχωριστού φυτού της γής Facebook Twitter

Εδώ, στο Βόρειο Πόλο, φυλάσσονται οι σπόροι κάθε ξεχωριστού φυτού της γής Facebook Twitter

Η τράπεζα αυτή είναι αναγκαία και χωρίς την απειλή φυσικής καταστροφής γιατί το ήμισυ των τραπεζών σπόρων σε αναπτυσσόμενες χώρες βρίσκεται σε κίνδυνο λόγω γενικής αστάθειας. Ο Cary Fowler, εκτελεστικός διευθυντής της τράπεζας, λέει ότι η γη χάνει ένα σημαντικό ποσοστό της βιοποικιλότητας «σε καθημερινή βάση». «Όταν μια ποικιλία σπόρου εξαφανίζεται, χάνουμε τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούμε το μοναδικό χαρακτηριστικό της στο μέλλον. Κάποια από αυτές τις ποικιλίες ίσως αποδειχτεί ότι κατέχει το κλειδί για την αντίσταση σε ένα συγκεκριμένο επιβλαβές έντομο ή ασθένεια, ή ότι είναι πραγματικά ανθεκτική στη θερμότητα. Έτσι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στο μέλλον για να μας βοηθήσει να προσαρμοστούμε στις κλιματικές αλλαγές». Ακόμη και μια φαινομενικά απλή καλλιέργεια, όπως το σιτάρι, μπορεί να έχει 200.000 ποικιλίες και κάθε ποικιλία έχει μια σειρά από ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που καθορίζουν τον τρόπο αντίδρασης σε υψηλές ή χαμηλές θερμοκρασίες, ή σε ορισμένες ασθένειες ή παράσιτα.

Εδώ, στο Βόρειο Πόλο, φυλάσσονται οι σπόροι κάθε ξεχωριστού φυτού της γής Facebook Twitter
Εδώ, στο Βόρειο Πόλο, φυλάσσονται οι σπόροι κάθε ξεχωριστού φυτού της γής Facebook Twitter

«Ακόμα και οι συντηρητικές προβλέψεις σχετικά με την κλιματική αλλαγή δείχνουν ότι μέχρι τα μέσα του αιώνα τεράστιες περιοχές της Αφρικής, για παράδειγμα, θα αντιμετωπίσουν ένα είδος κλίματος που είναι σε αντίθεση με τις μεθόδους καλλιέργειας που έχουν αναπτυχθεί μέχρι σήμερα. Πώς θα γίνει να προσαρμοστούν αυτές οι χώρες στο μελλοντικό κλίμα; Ένας τρόπος είναι να πειραματιστούν χρησιμοποιώντας αυτή την πλούσια αποθήκη με σπόρους που θα κάνουν δυνατές τις καλλιέργειες. Είναι σημαντικό για το μέλλον της επισιτιστικής ασφάλειας», δήλωσε ο Fowler. Σπόροι που παραμένουν βιώσιμοι για μικρό χρονικό διάστημα, όπως αυτός του μαρουλιού, μπορούν να αντέξουν για περίπου 50 χρόνια. Όμως πειραματικά αποτελέσματα δείχνουν ότι άλλοι σπόροι – όπως το σόργο (τύπος σιταριού) μπορούν να αποθηκευτούν με ασφάλεια για σχεδόν 20.000 χρόνια.

Εδώ, στο Βόρειο Πόλο, φυλάσσονται οι σπόροι κάθε ξεχωριστού φυτού της γής Facebook Twitter
Εδώ, στο Βόρειο Πόλο, φυλάσσονται οι σπόροι κάθε ξεχωριστού φυτού της γής Facebook Twitter

To θησαυροφυλάκιο σπόρων λειτουργεί με την αρχή του χρηματοκιβωτίου σε μια τράπεζα. Το κτίριο ανήκει στην τράπεζα και το κουτί και τα περιεχόμενά του ανήκουν στον καταθέτη. Κάθε καταθέτης υπογράφει μια συμφωνία ασφαλείας με τη NordGen, η οποία ενεργεί εξ ονόματος της Νορβηγίας. Κανένας καταθέτης δεν έχει πρόσβαση σε κανένα άλλο «χρηματοκιβώτιο» άλλου καταθέτη και η βάση δεδομένων και των καταθετών είναι ευθύνη της NordGen.

Εδώ, στο Βόρειο Πόλο, φυλάσσονται οι σπόροι κάθε ξεχωριστού φυτού της γής Facebook Twitter
Εδώ, στο Βόρειο Πόλο, φυλάσσονται οι σπόροι κάθε ξεχωριστού φυτού της γής Facebook Twitter

Τα τρία δωμάτια αποθήκευσης που βρίσκονται στο πίσω μέρος σφραγίζονται με αεροστεγείς πόρτες. Κάθε δωμάτιο μπορεί να χωρέσει περίπου 1,5 εκατομμύρια μικρές συσκευασίες σπόρων. Η παρακολούθηση πραγματοποιείται ηλεκτρονικά: δεν υπάρχουν υπάλληλοι που δουλεύουν εκεί σε καθημερινή βάση. Το θησαυροφυλάκιο μπορεί να αποθηκεύσει μέχρι και 4,5 εκατομμύρια δείγματα, τα οποία συντηρούνται στους -18° C, αλλά ακόμα και αν το σύστημα συντήρησης καταστραφεί, το κλίμα της Αρκτικής θα κρατήσει τους σπόρους ζωντανούς για χιλιάδες χρόνια.

 

Εδώ, στο Βόρειο Πόλο, φυλάσσονται οι σπόροι κάθε ξεχωριστού φυτού της γής Facebook Twitter

 

Εδώ, στο Βόρειο Πόλο, φυλάσσονται οι σπόροι κάθε ξεχωριστού φυτού της γής Facebook Twitter

 

 

Οι καταθέτες δεν συμμετέχουν οικονομικά στην προσπάθεια και η συντήρηση γίνεται με δωρεές ιδρυμάτων και επιχειρήσεων, καθώς και από την ίδια τη Νορβηγία. Κάθε χρόνο απαιτούνται 14 εκατομμύρια δολάρια και ενώ έχει εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα της τράπεζας μέχρι το 2020, η παγκόσμια οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τις δωρεές. Όμως ο διευθυντής τονίζει πόσο σημαντική είναι η προσπάθεια: «πιστεύουμε ότι αυτό είναι το φθηνότερο ασφαλιστήριο συμβόλαιο που μπορεί να φανταστεί κανείς για τον πολυτιμότερο φυσικό πόρο του πλανήτη».

 

Εδώ, στο Βόρειο Πόλο, φυλάσσονται οι σπόροι κάθε ξεχωριστού φυτού της γής Facebook Twitter

 

 

 

Άλλωστε, το πετρέλαιο δεν τρώγεται...

 

Φωτογραφία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ