Έρευνα: Νωρίς το πρωί οι άνθρωποι σκέφτονται πιο λογικά, ενώ το βράδυ πιο συναισθηματικά

Έρευνα: Νωρίς το πρωί οι άνθρωποι σκέφτονται πιο λογικά, ενώ το βράδυ πιο συναισθηματικά Facebook Twitter
1

Ο τρόπος σκέψης των ανθρώπων μεταβάλλεται, μέσα στο 24ωρο.

Οι άνθρωποι σκέφτονται πιο αναλυτικά και λογικά νωρίς το πρωί, ενώ όταν πέφτει το βράδυ, αρχίζουν να σκέπτονται με πιο συναισθηματικό και υπαρξιακό τρόπο.

Αυτό αποκαλύπτει μια νέα μεγάλη βρετανική επιστημονική μελέτη, που ανέλυσε επτά δισεκατομμύρια λέξεις σε 800 εκατομμύρια «τιτιβίσματα» στο Twitter στη διάρκεια μιας τετραετίας.

Η ανάλυση του περιεχομένου των μηνυμάτων σε ωριαία βάση δείχνει ότι μέσα στο 24ωρο συμβαίνουν διακριτές μεταβολές στον τρόπο σκέψης και έκφρασης των ανθρώπων.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ, με επικεφαλής τον καθηγητή τεχνητής νοημοσύνης Νέλο Κριστιανίνι, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "PLoS One", χρησιμοποίησαν το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης AΙmethods για να αναλύσουν το περιεχόμενο του Twitter με βάση 73 ψυχομετρικούς δείκτες.

Η ανάλυση δείχνει ότι η γλώσσα μεταβάλλεται δραματικά μεταξύ μέρας και νύχτας, κάτι που πιθανώς σχετίζεται με τις ορμονικές αλλαγές και τις μεταβολές του βιολογικού ρολογιού.

Περίπου στις 6 ώρα το πρωί η αναλυτική-λογική σκέψη βρίσκεται στο αποκορύφωμά της και παραμένει σε αυτή τη «συχνότητα» έως περίπου τις δέκα το πρωί.

Οι χρήστες τείνουν να χρησιμοποιούν λέξεις που σχετίζονται με αυξημένο δείκτη νοημοσύνης, ανώτερο μορφωτικό επίπεδο, μεγαλύτερη τάση για ατομικότητα, αποδοτικότητα, κυνήγι χρημάτων και εξουσία, καθώς και πιο θετική ψυχική διάθεση.

Από την άλλη, με το που πέφτει το σκοτάδι, το «πάνω χέρι» παίρνει ο πιο συναισθηματικός τρόπος σκέψης και οι άνθρωποι χρησιμοποιούν λεξιλόγιο που προδίδει μια πιο παρορμητική, ευαίσθητη, κοινωνική, αλλά και αρνητική ψυχική διάθεση.

Σκέφτονται συχνότερα για το σεξ και τις σχέσεις τους. Αργά το βράδυ, μετά τα μεσάνυχτα, οι άνθρωποι σκέφτονται συχνότερα για τα υπαρξιακά προβλήματα της ζωής όπως το θάνατο.

Με την καλύτερη ψυχική διάθεση και με τα πιο θετικά συναισθήματα, οι περισσότεροι φαίνεται ότι βρίσκονται μετά το πρωινό ξύπνημα τις Κυριακές. Τότε νιώθουν λιγότερο φόβο, λύπη, θυμό κ.α.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Millennials και Gen Zers αναζητούν το ιδανικό workplace το 2025

Living / Το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον του 2025: Τι ψάχνουν οι Millennials και οι GenZers;

Οι διαφορετικές γενιές που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια στην αγορά εργασίας περιγράφουν τις συνθήκες που θα τους έκαναν να νιώθουν τη δουλειά τους περισσότερο σαν το σπίτι τους.
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Living / Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Οι άνθρωποι έχουν την τάση να βλέπουν «με ροζ γυαλιά» ακόμα και τις πιο αντίξοες περιόδους της ζωής τους, ακόμα κι αν πρόκειται για συνθήκες οικονομικής ύφεσης, πανδημίας ή πολέμου.
THE LIFO TEAM
O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Living / O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Στον απόηχο της πανδημίας, οι πολιτικές «εργασίας από το σπίτι» έμοιαζαν να δείχνουν τον δρόμο για τον χώρο εργασίας του μέλλοντος, αλλά πλέον οι αποκλειστικά remote θέσεις είναι είδος προς εξαφάνιση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗΣ
«Προτιμώ να δώσω τον σκύλο, παρά να είναι μαζί σου»: Όταν χωρίζεις (και) από το κατοικίδιό σου

Living / «Προτιμώ να δώσω τον σκύλο, παρά να είναι μαζί σου»: Όταν χωρίζεις (και) από το κατοικίδιό σου

Ποιο είναι το νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τα ζώα συντροφιάς; Ιστορίες –με αίσιο και μη τέλος– για ανθρώπους που χώρισαν εκτός από τους συντρόφους τους και από το κατοικίδιό τους.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
ΕΠΕΞ CHECK «Ο τρόπος που βλέπω το ντύσιμο καθορίστηκε απ’ τον αυτισμό μου»

Living / «Δεν ήμουν το παράξενο παπί, απλώς δεν ήμουν ποτέ πάπια»: Όταν μια γυναίκα της μόδας διαγνώστηκε με αυτισμό στα 50

Για τη Ζ. τα ρούχα δεν είναι απλώς αισθητική επιλογή – είναι μια γλώσσα. Η διάγνωση της νευροδιαφορετικότητάς της την έκανε να ξαναδεί τη ζωή της, την αφοσίωσή της στα υλικά και την υφή τους μέσα από αυτό το πρίσμα.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ο μήνας μπαίνει, ο μισθός φεύγει: Tips και κόλπα για να εξοικονομήσετε χρήματα

Living / Ο μήνας μπαίνει, ο μισθός φεύγει: Tips και κόλπα για να εξοικονομήσετε χρήματα

Με αφορμή το ο νέο microtrend «no buy challenge» του TikTok, τέσσερις άνθρωποι εξιστορούν τι έκοψαν και πώς, για να εξοικονομήσουν χρήματα και να κάνουν τους μικρούς οικονομικούς τους στόχους πραγματικότητα.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ

σχόλια

1 σχόλια
Εεελα δεν το πιστευω, λες το 90% των εργασιων να γινοταν το πρωι ενω όλες οι κοινωνικοποιησεις απο απογευμα και μετα απο... βιτσιο;Οι αγορες είναι ανοιχτες το πρωι και τα μπαρ το βραδι....χιλιαδες χρονια τωρα.Γεια βρε Μπριτσολ με τις ερευνες σου, θελω να μαθω επισης ποτε κοιμωμαστε καλυτερα, μερα ή νυχτα;