Αν και υπάρχουν άνθρωποι που μιλούν με ευκολία για ζητήματα σχετικά με κάποια ψυχική ασθένεια, για μια μεγάλη μερίδα κόσμου παραμένει ένα θέμα ταμπού, ειδικά αν πρόκειται για άντρες. Γενικά, το ποσοστό αυτοκτονιών ανδρών είναι ανησυχητικά υψηλό. Στη Νέα Ζηλανδία για παράδειγμα, καταγράφεται περίπου ένας αυτόχειρας την ημέρα και σε ολόκληρο τον κόσμο αυτοκτονεί ένας άνδρας κάθε λεπτό της ημέρας.
Η 10η Σεπτεμβρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα κατά της Αυτοκτονίας (World Suicide Prevention Day- WSPD) με απόφαση της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας και το Movember, το ετήσιο κίνημα που ξεκίνησε το 2004 για να αυξηθεί η ευαισθητοποίηση για θέματα υγείας των ανδρών, με αφορμή την συγκεκριμένη ημέρα κυκλοφόρησε ένα βίντεο προκειμένου να εστιάσει την προσοχή στο θλιβερή αυτή πραγματικότητα.
Στο βίντεο με τίτλο "Suicide Notes Talk Too Late" (σ.σ. Τα σημειώματα αυτοκτονίας μιλούν πολύ αργά) εμφανίζονται άνδρες διαφόρων ηλικιών και μοιράζονται την εμπειρία τους με την αυτοκτονία, στέλνοντας στο τέλος ένα απλό αλλά ηχηρό μήνυμα: "Άντρες, ας μιλάμε όταν τα πράγματα δυσκολεύουν". Είναι όλοι τους άνθρωποι που κάποτε μπήκαν στην διαδικασία να γράψουν κάποιο σημείωμα αυτοκτονίας, αλλά σήμερα βρίσκονται ακόμη εδώ- απλώς και μόνο χάρη στο ότι αποφάσισαν να μιλήσουν για το πως ένιωθαν.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Movember, η πρόθεση της συγκεκριμένης καμπάνιας είναι να δώσει στις αυτοκτονίες ανδρών την προσοχή που αρμόζει και να σταθεί δυνατά απέναντι στην ψυχική υγεία τους. "Όλα έχουν να κάνουν με την πυροδότηση του διαλόγου. Ενός σημαντικού διαλόγου σχετικά με την αυτοκτονία, τα συμπλέγματα που την περιβάλλουν και τι μπορεί να κάνει οποιοσδήποτε για να το αντιμετωπίσει. Διάλογος που ελπίζουμε πως θα σώσει αμέτρητες ζωές και θα εμποδίσει τις εκτεταμένες και οδυνηρές συνέπειες για τις οικογένειες, τους φίλους και τις κοινωνίες των ανδρών που χάνονται τραγικά κάθε μέρα. Είναι μια άβολη συζήτηση, αλλά και μία που ξέρουμε πως πρέπει να κάνουμε" σημειώνεται κάτω από το βίντεο.
Το Movember Foundation επιθυμώντας περαιτέρω ανάπτυξη της συζήτησης γύρω από το θέμα, απευθύνει κάλεσμα σε όσους θέλουν να μιλήσουν για την εμπειρία τους ανεβάζοντας βίντεο στα social media.
Δείτε το βίντεο της καμπάνιας του Movember: