Κατά καιρούς οι millennials έχουν «κατηγορηθεί» για διάφορα, όπως για παράδειγμα πως έχουν ξεχάσει λόγω των social media να κάνουν offline συζητήσεις και πως γενικά ο τρόπος ζωής τους επηρεάζει αρνητικά την οικονομία- οι περισσότεροι δεν ενδιαφέρονται για ακριβά ρούχα, πίνουν λιγότερο και τρώνε πιο υγιεινά.
Το τελευταίο είναι και που έχει αρχίσει να ανησυχεί τους γεωργικούς ειδικούς, οι οποίοι θεωρούν πως τα άτομα ηλικίας 18 έως 24 ετών ευθύνονται επίσης και για την δραματική πτώση στις πωλήσεις πατάτας, καθώς σύμφωνα με νέα έρευνα έχουν κατακρημνιστεί εντελώς ξαφνικά.
Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο The Grocer, αναφέρει πως οι πωλήσεις πατάτας έχουν σημειώσει πτώση 5.4% από το 2015, όταν την ίδια στιγμή οι πωλήσεις ρυζιού έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια κατά 30%, καθώς κι εκείνες των noodles σε διάφορες γεύσεις.
Το περιοδικό αναφέρει πως η πτώση οφείλεται στο ότι οι millennials προτιμούν πλέον «υγιεινές, πρόχειρες και εξωτικές» τροφές αντί για υδατάνθρακες, τους οποίους θεωρούν παχυντικούς.
Επίσης οι πατάτες γενικά χρειάζονται περισσότερο χρόνο προετοιμασίες, κάτι διόλου βολικό για τους ίδιους, που έχουν γίνει πολύ πιο ανυπόμονοι σε όλα.
Σύμφωνα με τα επιμέρους αποτελέσματα, το ρύζι που φτιάχνεται σε φούρνο μικροκυμάτων και ετοιμάζεται σε μόλις δύο λεπτά, αποφέρει σήμερα έσοδα ύψους 250 εκατ. δολαρίων το χρόνο.
Για το λόγο αυτό, το βρετανικό Agriculture and Horticulture Development Board (AHDB) ξεκίνησε σχετική καμπάνια με στόχο να προωθήσει την πατάτα στους νεαρούς καταναλωτές, ειδικά τις γυναίκες ηλικίας μεταξύ 25 και 44 ετών, σε μια προσπάθεια να πείσει το νεαρό κοινό πως δεν είναι ανθυγιεινές, αλλά αντιθέτως «ευέλικτες» και εύκολες στη χρήση στη μαγειρική.
Παρόλο που πολλοί αφαιρούν την πατάτα από το διαιτολόγιό τους στο πλαίσιο της χαμηλής κατανάλωσης υδατανθράκων, οι διατροφολόγοι υποστηρίζουν πως το συγκεκριμένο λαχανικό μπορεί να λειτουργήσει κομβικά στην υγιεινή διατροφή και να βοηθήσει ακόμη και στην απώλεια βάρους.