Οι συγγενείς κολλάνε περισσότερο το χασμουρητό και οι γυναίκες είναι πιο επιρρεπείς

Οι συγγενείς κολλάνε περισσότερο το χασμουρητό και οι γυναίκες είναι πιο επιρρεπείς Facebook Twitter
0

Γυναίκες και άνδρες χασμουριούνται το ίδιο από μόνοι τους, όμως όταν το χασμουρητό τους είναι κολλητικό, επειδή βλέπουν άλλους γύρω τους να χασμουριούνται, τότε οι γυναίκες είναι πιο επιρρεπείς σε αυτό, σύμφωνα με μια νέα ιταλική επιστημονική έρευνα.

Το χασμουρητό είναι πιο κολλητικό μεταξύ φίλων και συγγενών παρά μεταξύ ξένων, ενώ συμβαίνει και σε πιθήκους που είναι συγγενείς των ανθρώπων, όπως οι χιμπατζήδες. Επίσης οι άνθρωποι μπορούν να χασμουρηθούν ακόμη κι αν απλώς διαβάζουν ή σκέφτονται για κάποιον άλλο που χασμουριέται.

Η νέα μελέτη, με επικεφαλής την Ελιζαμπέτα Παλάγκι του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Πανεπιστημίου της Πίζα, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό "Open Science" της Βασιλικής Εταιρείας επιστημών της Βρετανίας, σύμφωνα με το "Science" και τη βρετανική «Ιντιπέντεντ», ανέλυσαν πάνω από 4.000 χασμουρητά σε τρένα, αεροπλάνα, εστιατόρια, γραφεία κ.α.

Οι ερευνητές παρακαλουθούσαν αν κάποιος ή κάποια χασμουριόταν και κάτα πόσο οι γύρω του τον μιμούνταν μέσα στο επόμενο τρίλεπτο. Όπως διαπιστώθηκε, οι γυναίκες «κολλάνε» το χασμουρητό σε ποσοστό περίπου 55% (δηλαδή πάνω από τις μισές φορές θα χασμουρηθούν αν κάποιος γύρω τους χασμουριέται), ενώ στους άνδρες το αντίστοιχο ποσοστό είναι μόνο 40%.

Όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ, το χασμουρητό θεωρείται σημάδι ενσυναίσθησης για τον άλλο και με δεδομένο ότι, όπως έχουν δείξει προηγούμενες έρευνες, οι γυναίκες τείνουν να νιώθουν τα συναισθήματα των άλλων περισσότερο από τους άνδρες, το «κόλλημα» του χασμουρητού εντάσσεται μάλλον σε αυτή ακριβώς την αυξημένη ευαισθησία απέναντι στους γύρω τους.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Millennials και Gen Zers αναζητούν το ιδανικό workplace το 2025

Living / Το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον του 2025: Τι ψάχνουν οι Millennials και οι GenZers;

Οι διαφορετικές γενιές που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια στην αγορά εργασίας περιγράφουν τις συνθήκες που θα τους έκαναν να νιώθουν τη δουλειά τους περισσότερο σαν το σπίτι τους.
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Living / Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Οι άνθρωποι έχουν την τάση να βλέπουν «με ροζ γυαλιά» ακόμα και τις πιο αντίξοες περιόδους της ζωής τους, ακόμα κι αν πρόκειται για συνθήκες οικονομικής ύφεσης, πανδημίας ή πολέμου.
THE LIFO TEAM
O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Living / O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Στον απόηχο της πανδημίας, οι πολιτικές «εργασίας από το σπίτι» έμοιαζαν να δείχνουν τον δρόμο για τον χώρο εργασίας του μέλλοντος, αλλά πλέον οι αποκλειστικά remote θέσεις είναι είδος προς εξαφάνιση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗΣ
«Προτιμώ να δώσω τον σκύλο, παρά να είναι μαζί σου»: Όταν χωρίζεις (και) από το κατοικίδιό σου

Living / «Προτιμώ να δώσω τον σκύλο, παρά να είναι μαζί σου»: Όταν χωρίζεις (και) από το κατοικίδιό σου

Ποιο είναι το νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τα ζώα συντροφιάς; Ιστορίες –με αίσιο και μη τέλος– για ανθρώπους που χώρισαν εκτός από τους συντρόφους τους και από το κατοικίδιό τους.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
ΕΠΕΞ CHECK «Ο τρόπος που βλέπω το ντύσιμο καθορίστηκε απ’ τον αυτισμό μου»

Living / «Δεν ήμουν το παράξενο παπί, απλώς δεν ήμουν ποτέ πάπια»: Όταν μια γυναίκα της μόδας διαγνώστηκε με αυτισμό στα 50

Για τη Ζ. τα ρούχα δεν είναι απλώς αισθητική επιλογή – είναι μια γλώσσα. Η διάγνωση της νευροδιαφορετικότητάς της την έκανε να ξαναδεί τη ζωή της, την αφοσίωσή της στα υλικά και την υφή τους μέσα από αυτό το πρίσμα.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ο μήνας μπαίνει, ο μισθός φεύγει: Tips και κόλπα για να εξοικονομήσετε χρήματα

Living / Ο μήνας μπαίνει, ο μισθός φεύγει: Tips και κόλπα για να εξοικονομήσετε χρήματα

Με αφορμή το ο νέο microtrend «no buy challenge» του TikTok, τέσσερις άνθρωποι εξιστορούν τι έκοψαν και πώς, για να εξοικονομήσουν χρήματα και να κάνουν τους μικρούς οικονομικούς τους στόχους πραγματικότητα.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ