Spray.Bike.

Spray.Bike. Facebook Twitter
Έπειτα από την ολοκλήρωση ενός πρότζεκτ, πολλές φορές μπορεί να βρεις κάποια λάθη, αλλά σε αυτό το συγκεκριμένο απλώς δεν υπήρχαν. Η ανταπόκριση ήταν μόνο θετική. Επίσης, όλο αυτό ξεκίνησε τη χειρότερη δυνατή στιγμή, δεδομένης της οικονομικής κατάστασης της χώρας, και, παρ' όλες τις δυσκολίες, ολοκληρώθηκε άψογα.Φωτο: Freddie F. / LIFO
2

Ο Gareth Jones, γνωστός για το ποδηλατάδικο Vicious Cycles Athens, το αγαπημένο Handlebar και το ανήσυχο πνεύμα του, εδώ και δύο χρόνια καταστρώνει ένα μεγάλο σχέδιο. Μαζί με τον Αχιλλέα Σέγκο, ιδιοκτήτη της βιομηχανίας χρωμάτων Cosmos Lac και εμπνευστή της θρυλικής σειράς graffiti sprays «Sabotage», έφτιαξαν την πρώτη απολύτως diy βαφή ποδηλάτου στον κόσμο, με συνεργάτη και διανομέα την Brick Lane Bikes: πενήντα έξι χρώματα, επιλογή φινιρίσματος και κόστος δέκα ευρώ το δοχείο. Το Spray.Bike παράγεται στην Ελλάδα και είναι κάτι για το οποίο μπορούμε να είμαστε περήφανοι. Μετά την αποκάλυψη του μυστικού πρότζεκτ από τον Gareth κάπου στα μέσα του καλοκαιριού και αφού απαίτησα αποκλειστικότητα στο θέμα κερνώντας σφηνάκια, συναντηθήκαμε ένα απόγευμα Δευτέρας και μιλήσαμε για το θαρραλέο τους εγχείρημα.

Πώς γνωριστήκατε;

Gareth: Γνωριστήκαμε πριν από δύο χρόνια. Η ιστορία έχει ως εξής: είχα ένα ποδήλατο στο μαγαζί, το οποίο είχε μια μικρή σχετικά γρατζουνιά στο χρώμα και, θέλοντας να το επισκευάσω, κατέβηκα στην Αθηνάς, σε ένα μαγαζί με είδη για χόμπι και κατασκευές, για να βρω μια βαφή να σκεπάσω τη γρατζουνιά. Μέσα στο μαγαζί, από την γκάμα των βαφών με τις οποίες βάφονται και τα ποδήλατα, μου απέσπασε την προσοχή ένα σπρέι, κυρίως λόγω της εμφάνισής του αλλά και επειδή ανήκε στην ομάδα βαφών που ονομάζεται RAL και είναι βιομηχανική μπογιά. Το αγόρασα αμέσως και πήγα στο μαγαζί όπου προσπάθησα να το χρησιμοποιήσω, αλλά δυστυχώς δεν μπορούσα να ελέγξω τη βαφή κι έτσι δεν είχα το επιθυμητό αποτέλεσμα. Παρ' όλα αυτά, κοιτώντας το δοχείο, συνειδητοποίησα ότι επρόκειτο για ελληνική εταιρεία κι έτσι αποφάσισα να στείλω ένα mail στην εταιρεία που ήταν η εταιρεία των παιδιών, η CosmosLac, και να ρωτήσω αν μπορούσα να κάνω μια τοποθέτηση στο μαγαζί, πώς θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω σωστά τη βαφή, αν ήταν κατάλληλη τελικά για ποδήλατα και ποια ήταν η γκάμα χρωμάτων. Ο Αχιλλέας μου απάντησε άμεσα και κάπως έτσι ξεκίνησε μια μεγάλη αλληλογραφία μεταξύ μας σχετικά με το προϊόν και το αν τελικά θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στα ποδήλατα από τον οποιονδήποτε, χωρίς να χρειάζεται να πάει σε κάποιον ειδικό και χωρίς να χρειαστεί μετά να ψηθεί σε φούρνο. Ανταλλάσσοντας όλα αυτά τα μηνύματα, λοιπόν, συνειδητοποιήσαμε πως ένα τέτοιο προϊόν δεν υπήρχε στην αγορά, ένα diy spray paint για ποδήλατα δηλαδή. Και από κει η συζήτηση πήγε στο πώς θα μπορούσαμε να φτιάξουμε αυτό το προϊόν μαζί.

Στο παρελθόν, για να αλλάξει κάποιος χρώμα, έπρεπε να πάει το ποδήλατό του για βαφή και μετά ψήσιμο της βαφής σε ειδικό φούρνο, μια διαδικασία με κόστος σε χρόνο και χρήμα. Πλέον μπορεί ο καθένας να βάψει το ποδήλατό του, αγοράζοντας απλώς ένα σπρέι.

Πόσο καιρό πήρε, τελικά, η δημιουργία του Spray.Bike συνολικά;

Αχιλλέας: Την απόφαση ότι θα δημιουργήσουμε το Spray.Bike την πήραμε ίσως και ύστερα από ανταλλαγή δύο mails, η πραγματοποίηση όμως αυτής της απόφασης μας πήρε δύο χρόνια. Για όλους όσοι τελικά συμμετείχαν σε αυτό είμαι πεπεισμένος ότι τελικά αποδείχτηκε το πιο περίπλοκο πρότζεκτ που έχουν αναλάβει. Πέραν του τεχνολογικού κομματιού και της δημιουργίας του, που ανέλαβε και έφερε εις πέρας ο αδερφός μου Βασίλης Σέγκος, και μετά και το branding που ανέλαβε το δημιουργικό γραφείο This Is That, μιλάμε για ένα τελείως νέο προϊόν, το οποίο, μια και δεν έχει άμεσο ανταγωνισμό, πρέπει να θέσει τα στάνταρ από την αρχή όσον αφορά τη φύλαξη και τη διανομή, καθότι είναι μια βαφή υπό πίεση και συνεπώς έχει άλλη νομοθεσία. Έπρεπε, δηλαδή, να επανεφεύρουμε τον τρόπο με τον οποίο το Spray.Bike θα παράγεται στην Ελλάδα και θα φτάνει να πωλείται στα ποδηλατάδικα του Λονδίνου.

Gareth: Η διαδικασία περιλάμβανε το bussiness model, τη δημιουργία του προϊόντος και της ταυτότητάς του και τον σχεδιασμό των διαύλων διανομής. Ήταν εξαιρετικά δύσκολο, αλλά τελικά οι προσπάθειές μας ανταμείφθηκαν.

Spray.Bike. Facebook Twitter
Ένα ποδήλατο μπορεί πλέον να αλλάζει χρώμα κάθε εβδομάδα και αυτό είναι κάτι το οποίο θα αναζωογονήσει τόσο την αγορά όσο και τους δρόμους... Φωτο: Freddie F. / LIFO

Ποιοι βρίσκονται, λοιπόν, πίσω από το Spray.Bike;

Αχιλλέας: Αποτελούμαστε από την Cosmos Lac, το Vicious Cycles Athens, το πασίγνωστο Brick Lane Bikes και τη δημιουργική ομάδα This Is That. Αυτές οι τέσσερις ομάδες έκατσαν και δούλεψαν για το Spray.Bike και μπορώ να πω πως έπειτα από την ολοκλήρωση ενός πρότζεκτ, πολλές φορές μπορεί να βρεις κάποια λάθη, αλλά σε αυτό το συγκεκριμένο απλώς δεν υπήρχαν. Η ανταπόκριση ήταν μόνο θετική. Επίσης, όλο αυτό ξεκίνησε τη χειρότερη δυνατή στιγμή, δεδομένης της οικονομικής κατάστασης της χώρας, και, παρ' όλες τις δυσκολίες, ολοκληρώθηκε άψογα.

Gareth: Όλα είναι δυνατά όταν μια συνεργασία είναι σωστή, τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε δημιουργικό επίπεδο. Μετά την απόφασή μας να ξεκινήσουμε το πρότζεκτ, αυτό που έκανα εγώ ήταν να τεστάρω την ιδέα με το να την κοινοποιήσω στο Brick Lane Bikes, έναν από τους μεγαλύτερους διανομείς ποδηλάτων στην Ευρώπη. Το έκανα μέσα στο πρώτο εξάμηνο μέσω skype call και θυμάμαι να βλέπω την αντίδραση να πηγαίνει από το «για τι ακριβώς πράγμα μιλάει τώρα;» στο «για στάσου, αυτό πραγματικά δεν υπάρχει στην αγορά και θα μπορούσε να φέρει επανάσταση». Αποφάσισαν επιτόπου ότι ήθελαν να συμμετάσχουν και αυτό ήταν μια μεγάλη επιβεβαίωση. Από κει και πέρα, ξέραμε ότι το Spray.Bike είχε θέση στην αγορά πριν ακόμα υλοποιηθεί. Κάπως έτσι δημιουργήσαμε και μια ολόκληρη ομάδα χρωμάτων σχεδιασμένη για την Brick Lane Bikes, όπου το κάθε χρώμα φέρει το όνομα ενός δρόμου του Λονδίνου.

Ποια είναι, λοιπόν, ακριβώς η διαφορά στον τρόπο που ένας ποδηλάτης μπορεί πλέον να βάψει ή και να καστομάρει, να επιδιορθώσει το χρώμα του ποδηλάτου του;

Gareth: Στο παρελθόν, για να αλλάξει κάποιος χρώμα, έπρεπε να πάει το ποδήλατό του για βαφή και μετά ψήσιμο της βαφής σε ειδικό φούρνο, μια διαδικασία με κόστος σε χρόνο και χρήμα. Πλέον μπορεί ο καθένας να βάψει το ποδήλατό του, αγοράζοντας απλώς ένα σπρέι. Το Spray.Bike είναι μια χρωστική ουσία που στεγνώνει με το που έρθει σε επαφή με την επιφάνεια, οπότε δεν στάζει. Όλα τα χρώματά μας είναι ματ, αλλά υπάρχει στη σειρά μας λάκα, με την οποία μπορεί να επιτευχθεί διαφορετικό φινίρισμα, ανάλογα με το πόσες φορές θα περαστεί. Δηλαδή, με ένα πέρασμα έχεις glossy αποτέλεσμα, με δύο satin και με τρία lacquer. Καλύπτουμε όλες τις δυνατές απαιτήσεις.

Spray.Bike. Facebook Twitter
Όλα είναι δυνατά όταν μια συνεργασία είναι σωστή, τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε δημιουργικό επίπεδο... Φωτο: Freddie F. / LIFO

Πέραν του τεχνικού μέρους, έχω την αίσθηση ότι αλλάζει και η σχέση του καταναλωτή με το προϊόν κατά κάποιον τρόπο.

Gareth: Έχουμε όλοι μάθει να αγοράζουμε κάτι, στην περίπτωσή μας ένα ποδήλατο, και να το παίρνουμε τέλειο, γνωρίζοντας ότι θα φθαρεί και κάποια στιγμή απλώς θα το αλλάξουμε. Αυτό που θέλουμε εμείς είναι να καταφέρουμε να αλλάξουμε αυτήν τη δυναμική και να μετατρέψουμε τη ζωή του ποδηλάτου σε ένα συνεχές πρότζεκτ. Ένα ποδήλατο μπορεί πλέον να αλλάζει χρώμα κάθε εβδομάδα και αυτό είναι κάτι το οποίο θα αναζωογονήσει τόσο την αγορά όσο και τους δρόμους.

Πόσες δυσκολίες αντιμετωπίσατε λόγω της κρίσης;

Αχιλλέας: Μετά από είκοσι μήνες ασταμάτητης δουλειάς από όλες τις ομάδες, φτάσαμε να είμαστε έτοιμοι για την παραγωγή και τότε ήταν που έγιναν τα capital controls. Βρήκαμε, όμως, τον τρόπο και η παραγωγή προχώρησε, οπότε και οι χρόνοι κρατήθηκαν, κάνοντας δυνατή την παρουσίαση του προϊόντος στο Eurobike που πραγματοποιείται κάθε Αύγουστο στη Γερμανία.

Gareth: Είναι αυτό που λένε «όπου υπάρχει θέληση, υπάρχει τρόπος».

http://spray.bike/

http://www.urbanfactory.gr/

http://vca.gr/

2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Living / Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Σύμφωνα με νέες έρευνες, παράγοντες όπως η ηλικία, η ροπή στην ενδοσκόπηση, ακόμα και οι εποχές του χρόνου αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά την ικανότητα να ανακαλούμε τα όνειρά μας.
THE LIFO TEAM
Ο γάτος του μαγαζιού

Living / Ο γάτος του μαγαζιού

Υπεύθυνοι face control, ταμείες, props στη βιτρίνα, support στον πελάτη, επιθεωρητές. Παίρνουν το ρόλο τους στα σοβαρά και είναι φυσικά λόγος για να ξαναπάει κανείς. Γυρίσαμε το κέντρο της Αθήνας, βρήκαμε τις γάτες που ζουν στα μαγαζιά της, τις φωτογραφίσαμε και τις παρουσιάζουμε.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
«Συστήνεται και η κράτηση τραπεζιού». Τα πιο δημοφιλή Game night events της πόλης.

Living / H Aθήνα παίζει Bingo: Αυτά είναι τα πιο δημοφιλή game night events της πόλης!

Από bingo nights, όπου έχει «εμφανιστεί» η Μπρίτνεϊ Σπίαρς, μέχρι γεωγραφικά κουίζ που μπορεί να καταλήξουν σε ζεϊμπέκικα, αυτές είναι οι πιο παιχνιδιάρικες βραδιές της πόλης – και έχουν και τους μόνιμους θαμώνες τους.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
 Vinted over Instagram: Η μανία του reselling αλλάζει το παιχνίδι στα social media

Living / Η μανία με τα ηλεκτρονικά βιντατζάδικα και η παγίδα της δήθεν «καθαρής» ντουλάπας

Δύο κορίτσια που ξέρουν απ' έξω και ανακατωτά το Vinted και το Vestiaire Collective μας αποκαλύπτουν μυστικά που θα κάνουν τις αγορές μας πιο στοχευμένες και έξυπνες, καθώς και τις αδυναμίες τους που προκύπτουν κατά το κυνήγι του επόμενου θησαυρού.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Living / Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Ζούμε στην εποχή του φυσικού μακιγιάζ, του συνδυασμού αρωμάτων και της σύνθετης ρουτίνας περιποίησης. Από την υπερβολή των ’80s μέχρι το σήμερα, η ομορφιά αποτυπώνει την κοινωνική εξέλιξη και τη μοναδικότητα κάθε γυναίκας.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
«Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Ζούμε, ρε! / «Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Μπορούν τα τυφλά άτομα να ζήσουν μόνα; Χρειάζονται τα σπίτια τους κάποια ειδική προσαρμογή; Τι είναι η εκπαίδευση στις καθημερινές δεξιότητες; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν για το θέμα με την εκπαιδεύτρια κινητικότητας και προσανατολισμού και ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Σκύλοι βοηθοί Ελλάδας», Πέννυ Στούμπου.
THE LIFO TEAM
Millennials και Gen Zers αναζητούν το ιδανικό workplace το 2025

Living / Το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον του 2025: Τι ψάχνουν οι Millennials και οι GenZers;

Οι διαφορετικές γενιές που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια στην αγορά εργασίας περιγράφουν τις συνθήκες που θα τους έκαναν να νιώθουν τη δουλειά τους περισσότερο σαν το σπίτι τους.
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Living / Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Οι άνθρωποι έχουν την τάση να βλέπουν «με ροζ γυαλιά» ακόμα και τις πιο αντίξοες περιόδους της ζωής τους, ακόμα κι αν πρόκειται για συνθήκες οικονομικής ύφεσης, πανδημίας ή πολέμου.
THE LIFO TEAM
O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Living / O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Στον απόηχο της πανδημίας, οι πολιτικές «εργασίας από το σπίτι» έμοιαζαν να δείχνουν τον δρόμο για τον χώρο εργασίας του μέλλοντος, αλλά πλέον οι αποκλειστικά remote θέσεις είναι είδος προς εξαφάνιση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια