Το εντυπωσιακό γκράφιτι του Dreyk the Pirate για το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας

Το εντυπωσιακό γκράφιτι του Dreyk the Pirate για το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας Facebook Twitter
Φωτο: Κώστας Καλλιπολίτης / Phi Factor Studio
0

Αρχικά, οφείλω να παραδεχτώ ότι έχω ιδιαίτερη αδυναμία στον Dreyk the Pirate για δύο λόγους: α) γιατί είναι φίλος μου και έχουμε περάσει πολλά χρόνια σε διπλανά γραφεία και β) γιατί θεωρώ πως είναι ένας από τους πιο ταλαντούχους street artists σε αυτή την πόλη. 

Έτσι, όταν έμαθα για το φιλόδοξο πρότζεκτ του στο Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας (ΕΚΕΑ), περίμενα πώς και πώς να το ολοκληρώσει για να μπορέσει να μου πει δυο λόγια.

Όπως μου εξήγησε, αρχικά εποικοινώνησαν μαζί του ο κ. Κώστας Σταμούλης, επιστημονικός διευθυντής του ΕΚΕΑ, και ο Νίκος Πεκιαρίδης, με αφορμή το γεγονός ότι η χώρα μας έχει αναλάβει τη διοργάνωση του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Εθελοντή Αιμοδότη 2018, που έχει καθιερωθεί να γίνεται στις 14 Ιουνίου.

«Συνολικά, μου πήρε 12 μέρες να το ολοκληρώσω, επειδή το δούλεψα αποκλειστικά μόνος μου. Συνήθως, τέτοιου μεγέθους τοιχογραφίες, για πρακτικούς λόγους, χρειάζονται και δεύτερο άτομο»

«Η τοιχογραφία αποτελείται από δύο επιφάνειες 6 μέτρα μήκος επί 10 μέτρα ύψος και μία επιφάνεια 3 επί 10. Το ζητούμενο ήταν να συμβολίζει και να περιλαμβάνει το μότο "Be there for someone else / Να είσαι εκεί για κάποιον άλλο" και το διεθνές φετινό μότο της καμπάνιας "Give blood. Share life / Δώσε αίμα. Μοιράσου τη ζωή" λέει ο Dreyk και μου εξηγεί το concept πίσω από το εντυπωσιακό σχέδιο.

«Αυτό που μου ήρθε αμέσως ήταν δύο φιγούρες, ενός αιμοδότη στη μια πλευρά και ενός αιμολήπτη στην άλλη, οι οποίοι ενώνονται με ένα σωληνάκι που σχηματίζει καρδιά και απεικονίζεται στο μεσαίο τμήμα της τοιχογραφίας. Κάτι απλό, άμεσο και κατανοητό από όλους».

Στη συνέχεια, έφτιαξε ένα προσχέδιο και προχώρησε στην υλοποίηση, αν και στην πράξη δεν αποδείχτηκε τόσο εύκολο. 

«Συνολικά, μου πήρε 12 μέρες να το ολοκληρώσω, επειδή το δούλεψα αποκλειστικά μόνος μου. Συνήθως, τέτοιου μεγέθους τοιχογραφίες χρειάζονται, για πρακτικούς λόγους, και δεύτερο άτομο» λέει.

Το εντυπωσιακό γκράφιτι του Dreyk the Pirate για το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας Facebook Twitter
Φωτό: Νίκος Πεκιαρίδης

Τι ήταν αυτό, όμως, που τον δυσκόλεψε περισσότερο; «Μάλλον οι καιρικές συνθήκες. Μία είχε απίστευτη ζέστη και μία φυσούσε, είχε συννεφιά και έκανε κρύο, με αποτέλεσμα να είμαι με μια ζακέτα που έβγαζα και ξανάβαζα συνεχώς. Η αποτύπωση του σχεδίου ήταν, επίσης, κάτι δύσκολο, γιατί η επιφάνεια ήταν μεγάλη και το έκανα με το μάτι, οπότε ανεβοκατέβαινα συχνά στη σκαλωσιά».

«Tα μότο γράφτηκαν στην αγγλική γλώσσα, ώστε να είναι αναγνωρίσιμα σε οποιαδήποτε χώρα και να λάβουν, έτσι, μεγαλύτερη προβολή. Επίσης, η χρωματική παλέτα που διάλεξα ήταν παρόμοια με τα χρώματα του κτιρίου, ώστε το γκραφίτι να μη μοιάζει ξένο με το περιβάλλον» επισημαίνει ο Dreyk και όταν τον ρωτάω αν έμεινε ικανοποιημένος από την τελική εικόνα, του ξεφεύγει ένα χαμόγελο. 

«Ναι, ρε, πολύ. Νομίζω ότι είναι σπάνιο να ζητάει ένας ελληνικός οργανισμός, όπως το ΕΚΕΑ, από έναν street artist να φτιάξει ένα γκραφίτι για το κτίριό του. Νιώθω περήφανος γι' αυτό». 

Το εντυπωσιακό γκράφιτι του Dreyk the Pirate για το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας Facebook Twitter
Φωτό: Νίκος Πεκιαρίδης
Το εντυπωσιακό γκράφιτι του Dreyk the Pirate για το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας Facebook Twitter
Φωτό: Νίκος Πεκιαρίδης
Το εντυπωσιακό γκράφιτι του Dreyk the Pirate για το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας Facebook Twitter
Φωτο: Κώστας Καλλιπολίτης / Phi Factor Studio
Το εντυπωσιακό γκράφιτι του Dreyk the Pirate για το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας Facebook Twitter
Φωτο: Κώστας Καλλιπολίτης / Phi Factor Studio
Urban Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Living / Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Σύμφωνα με νέες έρευνες, παράγοντες όπως η ηλικία, η ροπή στην ενδοσκόπηση, ακόμα και οι εποχές του χρόνου αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά την ικανότητα να ανακαλούμε τα όνειρά μας.
THE LIFO TEAM
Ο γάτος του μαγαζιού

Living / Ο γάτος του μαγαζιού

Υπεύθυνοι face control, ταμείες, props στη βιτρίνα, support στον πελάτη, επιθεωρητές. Παίρνουν το ρόλο τους στα σοβαρά και είναι φυσικά λόγος για να ξαναπάει κανείς. Γυρίσαμε το κέντρο της Αθήνας, βρήκαμε τις γάτες που ζουν στα μαγαζιά της, τις φωτογραφίσαμε και τις παρουσιάζουμε.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
«Συστήνεται και η κράτηση τραπεζιού». Τα πιο δημοφιλή Game night events της πόλης.

Living / H Aθήνα παίζει Bingo: Αυτά είναι τα πιο δημοφιλή game night events της πόλης!

Από bingo nights, όπου έχει «εμφανιστεί» η Μπρίτνεϊ Σπίαρς, μέχρι γεωγραφικά κουίζ που μπορεί να καταλήξουν σε ζεϊμπέκικα, αυτές είναι οι πιο παιχνιδιάρικες βραδιές της πόλης – και έχουν και τους μόνιμους θαμώνες τους.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
 Vinted over Instagram: Η μανία του reselling αλλάζει το παιχνίδι στα social media

Living / Η μανία με τα ηλεκτρονικά βιντατζάδικα και η παγίδα της δήθεν «καθαρής» ντουλάπας

Δύο κορίτσια που ξέρουν απ' έξω και ανακατωτά το Vinted και το Vestiaire Collective μας αποκαλύπτουν μυστικά που θα κάνουν τις αγορές μας πιο στοχευμένες και έξυπνες, καθώς και τις αδυναμίες τους που προκύπτουν κατά το κυνήγι του επόμενου θησαυρού.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Living / Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Ζούμε στην εποχή του φυσικού μακιγιάζ, του συνδυασμού αρωμάτων και της σύνθετης ρουτίνας περιποίησης. Από την υπερβολή των ’80s μέχρι το σήμερα, η ομορφιά αποτυπώνει την κοινωνική εξέλιξη και τη μοναδικότητα κάθε γυναίκας.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
«Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Ζούμε, ρε! / «Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Μπορούν τα τυφλά άτομα να ζήσουν μόνα; Χρειάζονται τα σπίτια τους κάποια ειδική προσαρμογή; Τι είναι η εκπαίδευση στις καθημερινές δεξιότητες; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν για το θέμα με την εκπαιδεύτρια κινητικότητας και προσανατολισμού και ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Σκύλοι βοηθοί Ελλάδας», Πέννυ Στούμπου.
THE LIFO TEAM
Millennials και Gen Zers αναζητούν το ιδανικό workplace το 2025

Living / Το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον του 2025: Τι ψάχνουν οι Millennials και οι GenZers;

Οι διαφορετικές γενιές που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια στην αγορά εργασίας περιγράφουν τις συνθήκες που θα τους έκαναν να νιώθουν τη δουλειά τους περισσότερο σαν το σπίτι τους.
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Living / Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Οι άνθρωποι έχουν την τάση να βλέπουν «με ροζ γυαλιά» ακόμα και τις πιο αντίξοες περιόδους της ζωής τους, ακόμα κι αν πρόκειται για συνθήκες οικονομικής ύφεσης, πανδημίας ή πολέμου.
THE LIFO TEAM
O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Living / O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Στον απόηχο της πανδημίας, οι πολιτικές «εργασίας από το σπίτι» έμοιαζαν να δείχνουν τον δρόμο για τον χώρο εργασίας του μέλλοντος, αλλά πλέον οι αποκλειστικά remote θέσεις είναι είδος προς εξαφάνιση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗΣ