[ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ] Ο Κώστας Βαξεβάνης στα δικαστήρια της Ευελπίδων

[ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ] Ο Κώστας Βαξεβάνης στα δικαστήρια της Ευελπίδων Facebook Twitter
3

1.

2.

[ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ] Ο Κώστας Βαξεβάνης στα δικαστήρια της Ευελπίδων Facebook Twitter
©Αλέξανδρος Κατσής/ FOS photos

3.

[ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ] Ο Κώστας Βαξεβάνης στα δικαστήρια της Ευελπίδων Facebook Twitter
©Αλέξανδρος Κατσής/ FOS photos

4.

[ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ] Ο Κώστας Βαξεβάνης στα δικαστήρια της Ευελπίδων Facebook Twitter
©Αλέξανδρος Κατσής/ FOS photos

5.

[ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ] Ο Κώστας Βαξεβάνης στα δικαστήρια της Ευελπίδων Facebook Twitter
©Αλέξανδρος Κατσής/ FOS photos

6.

[ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ] Ο Κώστας Βαξεβάνης στα δικαστήρια της Ευελπίδων Facebook Twitter
©Αλέξανδρος Κατσής/ FOS photos

7.

[ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ] Ο Κώστας Βαξεβάνης στα δικαστήρια της Ευελπίδων Facebook Twitter
©Αλέξανδρος Κατσής/ FOS photos

8.

[ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ] Ο Κώστας Βαξεβάνης στα δικαστήρια της Ευελπίδων Facebook Twitter
©Αλέξανδρος Κατσής/ FOS photos

9.

[ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ] Ο Κώστας Βαξεβάνης στα δικαστήρια της Ευελπίδων Facebook Twitter
©Αλέξανδρος Κατσής/ FOS photos

10.

[ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ] Ο Κώστας Βαξεβάνης στα δικαστήρια της Ευελπίδων Facebook Twitter
©Αλέξανδρος Κατσής/ FOS photos

11.

[ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ] Ο Κώστας Βαξεβάνης στα δικαστήρια της Ευελπίδων Facebook Twitter
©Αλέξανδρος Κατσής/ FOS photos

12.

[ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ] Ο Κώστας Βαξεβάνης στα δικαστήρια της Ευελπίδων Facebook Twitter
©Αλέξανδρος Κατσής/ FOS photos

13.

[ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ] Ο Κώστας Βαξεβάνης στα δικαστήρια της Ευελπίδων Facebook Twitter
©Αλέξανδρος Κατσής/ FOS photos

14.

[ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ] Ο Κώστας Βαξεβάνης στα δικαστήρια της Ευελπίδων Facebook Twitter
©Αλέξανδρος Κατσής/ FOS photos

15.

[ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ] Ο Κώστας Βαξεβάνης στα δικαστήρια της Ευελπίδων Facebook Twitter
©Αλέξανδρος Κατσής/ FOS photos

[ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ] Ο Κώστας Βαξεβάνης στα δικαστήρια της Ευελπίδων Facebook Twitter
©Αλέξανδρος Κατσής/ FOS photos
Φωτογραφία
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

3 σχόλια
Είναι απίστευτο σε αυτή τη χώρα, πως οι έννοιες ηθική, δικαιοσύνη, δημόσιο συμφέρον ή προσωπικά δεδομένα δεν είναι έννοιες στέρεες και σαφείς, αλλά διαστρεβλώνονται κάτω από το εκάστοτε πρίσμα που θέτουμε εμείς. Το θύμα μπορεί να είναι ταυτόχρονα και ο θύτης, ενώ μια καταδικαστέα παράνομη ενέργεια, μπορεί να ταυτόχρονα να αναγνωστεί σαν ηρωική ενέργεια ορμώμενη από αγαθά και δίκαια ελατήρια. Ίλιγγος. Η παραπάνω υπόθεση μου φέρνει στο μυαλό τις αυθόρμητες διαλεκτικές που λαμβάνουν μέρος στην Πλάκα, όπου ο 'φιλόσοφος' προσπαθεί να εξετάσει την κρίση του μαθητευόμενου σχετικά με την ορθότητα αλλά και την διαστροφή της ηθικής:1)Στο πάρκο, ένα παιδάκι κλαίει γιατί ένας άντρας το μαλώνει. - Το κλάμα του παιδιού μας το κάνει αυθόρμητα συμπαθές ενώ ο άντρας γίνεται ο 'κακός' της υπόθεσης. 2)Στο πάρκο, ένα παιδάκι κλαίει γιατί ένας άντρας, ο πατέρας του, το μαλώνει. - Όσο και εάν βλέπουμε με συμπάθεια στο μικρό που κλαίει, βρίσκουμε ότι ο πατέρας του έχει δικαίωμα να τον μαλώνει αν χρειαστεί, κατά την κρίση του, όπως θα κάναμε εμείς στο δικό μας παιδί.3)Στο πάρκο, ένα παιδάκι κλαίει γιατί ένας άντρας, ο πατέρας του, το μαλώνει, επειδή προηγουμένως ο μικρός επιτέθηκε και χτύπησε ένα άλλο μικρό παιδάκι. -Σε αυτή την περίπτωση, ο πατέρας έχει απόλυτο δίκαιο να μαλώνει το άτακτο παιδί του για την καταδικαστέα ενέργεια του στο άλλο παιδάκι.Που καταλήγει η λογιστική αυτή; Καταλήγει στην διαπίστωση ότι όταν κρίνουμε ένα γεγονός, θα πρέπει να λαμβάνουμε υπ’όψιν όλες τις πληροφορίες και τα δεδομένα που είναι δυνατόν να πέσουν στην αντίληψη μας. Οι αμερικανοί έχουν μια έκφραση που χρησιμοποιούν σε τέτοιες περιπτώσεις: 'Look at the big picture'. Μπορούμε λοιπόν στ’ αλήθεια να δούμε την μεγάλη εικόνα στο μεγάλο θέμα της επικαιρότητας για την λίστα Λαγκάρντ και τον δημοσιογράφο Κώστα Βαξεβάνη; Η βλέπουμε μόνο μια μεγάλη διαστρέβλωση; Έπρεπε ο δημοσιογράφος να βγάλει στη δημοσιότητα, μέσα από το περιοδικό του, μια λίστα με ονόματα καταθετών της Ελβετίας; Οι λόγοι της ' Υπεράσπισης του Δημοσιου Συμφέροντος’ ισχύουν, δηλαδή τώρα αυτά τα ονόματα, οι 'προδότες' μεγαλοκαταθέτες θα κυνηγηθούν από το Υπουργείο Οικονομικών και θα σωθεί η Ελλάδα; Η λίστα είναι σίγουρα πλήρης και διαφανής ή θα μπορούσε να συμπεριελάμβανε και ονόματα πολιτικών μέσα σε αυτήν τα οποία ‘προστατεύτηκαν’; Ο δημοσιογράφος μέσα στη φούρια του για αδέκαστη και μαχητική δημοσιογραφία έγινε ήρωας και βοήθησε το κράτος ή παρασυρμένος και ακούσια, δημοσιοποίησε ονόματα που στοχοποιήθηκαν και σκυλευτήκαν χωρίς κανείς να είναι σίγουρος για το εάν η αναφορά του ονόματος τους αναφέρεται σε ενεργούς λογαριασμούς, έκνομες ενέργειες και παλιότερες καταθέσεις; Αν π.χ. η λίστα ανέφερε το όνομα των κυρίων Κουβέλη, ή του Βενιζέλου ή του Τσίπρα ή του Χατζηνικολάου, ποιος θα μπορούσε να υπερασπιστεί ποιον και να διαψεύσει τι, και με ποια επιχειρήματα?Το πολιτικό παιχνίδι που παίζεται είναι τεράστιο και η εικόνα, η ‘Big Picture’ που έχουμε εδώ, δεν είναι αρκετή για σαφή συμπεράσματα. Η καταγραφή και η απόδοση των ευθυνών δυστυχώς γίνεται, όπως πάντα, στο επίπεδο πολιτικών συσχετισμών και πολιτικών συμπαθειών και όχι σε επίπεδο δικαιοσύνης και κάθαρσης, και αυτό συνεχίζεται με ευθύνη απόλυτη του Κράτους. Ο κύριος Μπαξεβάνης καλά έκανε και δημοσιοποίησε μια λίστα με ανθρώπους που θεωρητικά έχουν κάνει κάτι επιλήψιμο - έστω και ηθικά μόνο- αφού το κράτος δεν μπορεί να αναλάβει τις ευθύνες του και να κάνει αυτή τη δουλειά από μόνο του. Ας βγάλουμε τότε στη δημοσιότητα και λίστες με τα ονόματα όλων αυτών που έπαιρναν παράνομα επιδόματα τύφλωσης, αναπηρίας κτλ, που στο κάτω-κάτω αυτοί ήταν απόλυτα παράνομοι και νομικά και ηθικά, αφού το Κράτος δεν μπορεί να προστατεύσει τους νόμιμους δικαιούχους που ζημιώνονται τώρα. Με την ίδια λογική και ο νεαρός από την Παιανία, καλά έκανε και προστάτευσε την οικογένεια του στους διαρρήκτες, αφού το Κράτος δεν μπορεί να προστατεύσει τους πολίτες του. Όμως, όλες αυτές οι λογικές είναι λάθος αν τις συμψηφίζουμε. Κάθε κατηγορία πρέπει να την εξακριβώνουμε και να την κρίνουμε κατάλληλα με την περίπτωση, αλλιώς ο κάθε ένας από εμάς θα μπορεί στο όνομα του ‘ανύπαρκτου Κράτους' και της 'πουλημένης κυβέρνησης' να αυτοκατωχυρώσει, να δημαγωγήσει και να καπηλευτεί την Δικαιοσύνη, την Ηθική και να φαντάζει ως ‘σωτήρας του λαού’, όπως πολύ πετυχημένα κάνουν από παρουσιαστές της t.v. ως και πολιτικά κόμματα.Η δημοσιογραφία σίγουρα θα ήταν σε καλύτερη μοίρα εάν είχε και άλλους Βαξεβάνηδες στους κόλπους της. Όμως η Ελλάδα θα είχε ακόμα καλύτερη μοίρα, εάν το Κράτος της έκανε απλώς αυτό που έπρεπε να κάνει, ώστε να μην χρειάζεται πια κανένα από αυτούς τους Βαξεβάνηδες.
Ε, οχι κι ετσι, ρε παιδια. Αυτη η στηλη εχει φιλοξενησει αριστουργηματα. Κι εμεις καλουμαστε τωρα να παρακολουθησουμε πως γελαει ο Βαξεβανης, πως εστιαζει το βλεμμα, πως συνοφρυωνεται, πως χαιρετα τους διασημους "φιλους" του, πως κοιταει το κινητο του, πως λεει το "τι" και το "πως". "Κυνηγησαμε τις τιγρεις, διωξαμε τα λιονταρια και στο τελος μας φαγαν οι κοριοι", που ελεγε κι ο φιλος Μπρεχτ.