ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

Ένα παλιό πέτρινο σπίτι στα Τζουμέρκα

Ένα παλιό πέτρινο σπίτι στα Τζουμέρκα Facebook Twitter
3

[Από τον Θανάση Χαραμή]

Ένα παλιό πέτρινο σπίτι στα Τζουμέρκα Facebook Twitter

Η παρούσα μελέτη αφορά τον σχεδιασμό μιας προσθήκης σε ένα παλιό λιθόχτιστο κτίσμα στα Τζουμέρκα της Ηπείρου, σε ένα προνομιούχο οικόπεδο με εντυπωσιακή θέα στα γύρω βουνά.

Το κτίσμα δεν αποτελεί κύρια κατοικία αλλά την προσαρμογή όλων των αναγκών της στέγασης σε μια συνολική εμπειρία διαβίωσης. Κύρια συστατικά αυτής της εμπειρίας, στην οποία στοχεύει η αρχιτεκτονική σύνθεση, είναι η ένταξη στο φυσικό τοπίο και στην παράδοση του τόπου με χειρισμό σύγχρονο και λιτό.

Ένα παλιό πέτρινο σπίτι στα Τζουμέρκα Facebook Twitter
Ένα παλιό πέτρινο σπίτι στα Τζουμέρκα Facebook Twitter

Η κεντρική ιδέα της πρότασης πηγάζει από την τοπική παραδοσιακή αρχιτεκτονική. Η ομοιογένεια των οικισμών με τις τετράριχτες στέγες που εδράζονται πάνω στα στιβαρά πέτρινα κελύφη αποτέλεσε το ερέθισμα. Μια ελαφριά μεταλλική κατασκευή «ντυμένη» με τιτανιούχο ψευδάργυρο αντικαθιστά την υπάρχουσα ετοιμόρροπη στέγη και συνιστά την προσθήκη στην κατοικία, δημιουργώντας τους επιπλέον απαιτούμενους χώρους.

Το XT ARCHITECTURE STUDIO προσπάθησε να διαφοροποιηθεί ως προς τα υλικά και να διατηρήσει την τοπική ογκοπλασία, εμπλουτίζοντάς τη με ένα νέο αρχιτεκτονικό λεξιλόγιο, σε αρμονία με την αισθητική του τόπου.
Ο νέος όγκος φέρει δύο επίπεδα επιφάνειας 40 τ.μ., τα οποία οργανώνουν τους επιπλέον χώρους του σπιτιού. Το ισόγειο, επιφάνειας 70 τ.μ., αποκτά επιπλέον ύψος και φιλοξενεί το καθιστικό, το κυρίως υπνοδωμάτιο και το λουτρό, ενώ τα επιπρόσθετα πατάρια τους χώρους ύπνου και παιχνιδιού.

Ένα παλιό πέτρινο σπίτι στα Τζουμέρκα Facebook Twitter
Ένα παλιό πέτρινο σπίτι στα Τζουμέρκα Facebook Twitter

 Όλοι οι χώροι επικοινωνούν οπτικά μεταξύ τους και όπου και όποτε κρίνεται απαραίτητο η διαχείρισή τους βασίζεται στη χρήση ελαφριών κατασκευών και κουρτινών. Στις δύο απέναντι πλευρές τις προσθήκης δύο μεγάλα γραμμικά ανοίγματα αφήνουν το φως να διεισδύει από ψηλά σε όλο το σπίτι, δημιουργούν παιχνίδια σκιάς με τους λιθόχτιστους τοίχους και προσδίδουν μια γοητευτική, οικεία ατμόσφαιρα.

Ένα παλιό πέτρινο σπίτι στα Τζουμέρκα Facebook Twitter

Ιδιαίτερη εμπειρία αποτελεί η μετατροπή του τελευταίου παταριού σε μια ανοιχτή βεράντα με υπέροχη θέα προς το σύνθετο ορεινό ανάγλυφο των Τζουμέρκων.

Ένα παλιό πέτρινο σπίτι στα Τζουμέρκα Facebook Twitter
Ο Χάρης Τσίσικας του XT architecture studio

XT ARCHITECTURE STUDIO


Το αρχιτεκτονικό γραφείο ΧΤ με έδρα τα Ιωάννινα ιδρύθηκε από τον αρχιτέκτονα Χάρη Τσίτσικα το 2009. Το γραφείο δραστηριοποιείται στα πεδία της αρχιτεκτονικής, της πολεοδομίας και της έρευνας και ασχολείται με την εκπόνηση μελετών ποικίλης κλίμακας και την κατασκευή ιδιωτικών έργων. Προσεγγίζοντας την αρχιτεκτονική σύνθεση μέσα από τον αστικό της ρόλο, στοχεύουν σε δυνατές και απλές λύσεις που λειτουργούν διαδραστικά με την πόλη, προσφέροντας κάθε φορά μια καινούργια εμπειρία στον χώρο. Η απλότητα, η καθαρότητα των μορφών και η ανθρωπογνωστική διάθεση στον σχεδιασμό αποτελούν βασικά στοιχεία της αρχιτεκτονικής τους φιλοσοφίας. Έχουν συμμετάσχει και διακριθεί σε εγχώριους και διεθνείς αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς και σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Το έργο τους έχει παρουσιαστεί σε επιστημονικά συνέδρια και έχει δημοσιευτεί στον διεθνή αρχιτεκτονικό Τύπο.

 

 

 

Projects του αρχιτεκτονικού γραφείου ΧΤ

Ένα παλιό πέτρινο σπίτι στα Τζουμέρκα Facebook Twitter
Αποκατάσταση και προσθήκη σε εξοχική κατοικία σε χωριό των Ιωαννίνων
Ένα παλιό πέτρινο σπίτι στα Τζουμέρκα Facebook Twitter
Αrchitectural Workspace Iωάννινα: Ο χώρος επιλέχθηκε και εκτέθηκε στην 6η Μπιενάλε Νέων Ελλήνων Αρχιτεκτόνων στο Μουσείο Μπενάκη
Ένα παλιό πέτρινο σπίτι στα Τζουμέρκα Facebook Twitter
Αretha: Ξενοδοχείο στις όχθες του Αώου ποταμού / συνεργάτης αρχιτέκτονας Ιωάννης Οικονόμου
Ένα παλιό πέτρινο σπίτι στα Τζουμέρκα Facebook Twitter
Alea: Ανάπλαση του χώρου του παλιού ΓΣΠ της Λευκωσίας / διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός /συνεργάτης αρχιτέκτονας Δήμος Μωυσιάδης.
Design
3

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
Η αλλόκοτη, εντυπωσιακή κεραμική της Δάφνης Χριστοφόρου

Design / Η αλλόκοτη, εντυπωσιακή κεραμική της Δάφνης Χριστοφόρου

Συνδυάζοντας τον τρόπο που διακοσμούσαν τα αρχαία ελληνικά αγγεία με τεχνικές που χρησιμοποιούνται στις κινεζικές πορσελάνες και φέρνοντάς τα όλα αυτά στο σήμερα, η βραβευμένη Κύπρια εικονογράφος δημιουργεί κεραμικά έργα που δεν μοιάζουν με άλλα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ

σχόλια

1 σχόλια
Αυτό φίλοι/ες μου ονομάζεται Επανάχρηση.Αναλαμβάνεις να δώσεις νέα χρήση σε έναν παλιό χώρο-κτίριο,στην προκειμένη περίπτωση παραδοσιακό, ζωντανεύοντάς το και δίνοντάς του νέα αξία.Δεν καταστρέφεις το κτίριο, ίσα ίσα που το αναδηκνύεις χρησιμοποιώντας μοντέρνα διακριτικά υλικά.Άλλωστε ποιό το νόημα να διατηρείς ένα τέτοιο κτίριο ανέπαφο το οποίο δεν έχει χρήση και επισκεψημότητα?