40 τολμηρούτσικες φωτογραφίες από την καταπακτή της Φίνος Φιλμς

40 τολμηρούτσικες φωτογραφίες από την καταπακτή της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
11

H  Finos Films, δημιούργημα ενός ευφυούς και παθιασμένου παραγωγού, που όμοιός του δεν υπήρξε ποτέ στην Ελλάδα, ήταν μια εταιρεία που στόχευσε στα τεράστια οικογενειακά κοινά, μετά τον πόλεμο. Έχτισε συνεπώς την «γραμματική» της πάνω σε απλοϊκά και διαρκή μοτίβα που, τότε, τους απασχολούσαν όλους και συνήθως εμπριείχαν μορφές της «ταξικής πάλης»: τον έρωτα του φτωχού για την πλούσια, την αποκατάσταση της μνηστής, το γάμο, το μεροκάματο, το φιλότιμο του λαϊκού απέναντι στον αμοραλισμό του πλούσιου, τον ερχομό από το χωριό στην πόλη, την εθνική περηφάνεια για μια «αδικημένη» χώρα, τον ζεστό κλοιό της γειτονιάς απέναντι στο κάπως φοβηχτερό χτυποκάρδι μιας Αθήνας που μεγαλώνει βίαια με αντιπαροχή –και ούτω καθ’ εξής.

Το ωραίο ήταν, ότι όλη αυτή η μικροαστική γλώσσα ενδύθηκε την φαντασία μεγάλων μαστόρων –που ήξεραν πραγματικά να κρατάνε την κάμερα, να γράφουν μεγαλειώδους απλότητας διαλόγους (που συχνά γινόντουσαν παροιμιώδεις), να γράφουν τη μουσική που σφύριζαν τ΄αλάνια κι οι αστοί. Σε αυτούς οφείλεται η παράξενη διάρκεια εκείνων των ταινιών, σήμερα.

Μόνο ένα θέμα, εξ ίσου βαθύ, διαρκές και πάνδημο με τα προηγούμενα, δεν μπορούσε εκ των πραγμάτων να αγγίξει ο Φίνος: την γενετήσια ορμή, το σεξ, το γυμνό. Ειδικά εκείνη την εποχή, που η λογοκρισία εμαίνετο και η μοιχεία ήταν ποινικό αδίκημα, οτιδήποτε σεξουαλικό ενείχε την αχλή του σκανδάλου. Η υποψία ενός γυμνού στήθους μπορούσε να αφήσει άγρυπνες ολόκληρες συνοικίες ή να προκαλέσει πλήθος θιγμένων δημοσιευμάτων από τις σιγανοπαπαδιές των εντύπων. 

Οπότε, το σεξ, έπρεπε να πλησιαστεί (όταν πλησιαζόταν) με τρόπο υπαινικτικό, φιλοπαίγμονα ή δήθεν τυχαίο. Γυρίστηκαν βέβαια δυό τρείς ταινίες με καταφανή αισθησιακό χαρακτήρα. Και επενδύθηκαν πολλά πάνω στο ακαταμάχητο σεξ απίλ της νεαρής Ζωής Λάσκαρη. Ακόμη και η Βουγιουκλάκη γύμνωσε τα στήθη της, μεγαλωμένη πια, και τα μπαλέτα που πάντα πλαισίωναν τα σχηματικά έπη του Δαλιανίδη λειτουργούσαν όπως ακριβώς και τα καμπαρέ της εποχής: ως κυριλέ οφθαλμολαγνεία. Όμως, όλα αυτά, είχαν ανέκαθεν τον χαρακτήρα του συμπτωματικού στον κόσμο του Φίνου. Το σεξ, παρά την δύναμή του, ποτέ δεν μπήκε στο επίκεντρο της μυθολογίας του μεγαλύτερου Έλληνα παραγωγού.

Ποτέ;

Ψάξαμε τα αρχεία της Finos Films για να βρούμε τις λίγες στιγμές που διέλαθαν του κώδικα της εποχής. Η ψαριά είναι, τω όντι, απολαυστική, ακριβώς επειδή είναι σπάνια:

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Αμόκ. Μια από τις λίγες καθαρόαιμα αισθησιακές ταινίες της Finos Film. Οκτώ κορίτσια δραπετεύουν από το αναμορφωτήριο και στη συνέχεια καταφεύγουν σε ένα ερημονήσι. Στο νησί όμως βρίσκεται και μια ομάδα μισθοφόρων, με αρχηγούς έναν πρώην αξιωματικό των Ες-Ες και τον γιο του.... Καταλαβαίνετε.


 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Η Αλίκη, από την αρχή της καριέρας της ήξερε ότι το σεξ απίλ είναι ένα ισχυρό της όπλο, καλά κρυμμένο κάτω από τα νιαουρίσματά της. Εδώ, στην "Ψεύτρα"
 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Ένα λαϊκό παιδί ψωνίζεται από δυό αστές. Πρωτόγνωρα πράγματα για τον Φίνο, πρώτη εμφάνιση του Χρήστου Νομικού, πολύ γυμνό και "Οι Αμαρτωλοί" του Δαλιανίδη.
 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Η Ζωή Λάσκαρη ήταν από την αρχή η κορυφαία σεξόβομβα του Φίνου, αφήνοντας πολύ πίσω την χυμώδη, αθώα σεξουαλικότητα της Μάρθας Καραγιάννη.
 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Ακόμα και σε άσχετες κωμωδίες, όπως στη "Βίλλα των Οργίων", μπορούσαν να μπουν μεζεδάκια με λίγο μάτι.
 
 

 

 

 

 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Δήθεν αθώα, δήθεν συμπτωματικά. "Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο κοντός" (1961)
 
 

 

 

 

 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Ακόμη μια απόπειρα της Αλίκης να δημιουργήσει αθωότητα γεμάτη υποσχέσεις
 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Ζωή Λάσκαρη
 
 

 

 

 

 
 

 

 

 

 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Στην ταινία "Δάκρυα για την Ηλέκτρα" (πολύ της μόδας τότε το όνομα) η Ζωή Λάσκαρη αποφασίζει να εκδικηθεί την μάνα της και τον εραστή της για το χαμό του πατέρα της, ρισκάροντας την ίδια της τη ζωή.Οι αληθινές στιγμές της έντασης όμως είναι οι συχνές ημίγυμνες σκηνές της
 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Η "Ψεύτρα" Βουγιουκλάκη, ξανά.
 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
"Οι Αμαρτωλοί". Με τον Χρήστο Νομικό, η Μπέττυ Λιβανού.
 
 

 

 

 

 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Σοφόν το σαφές.
 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Το αρσενικό της Λάσκαρη. Σεξ απίλ που δεν κραυγάζει, τα είπαμε πριν.
 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Δάκρυα για την Ηλέκτρα
 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Οι Αμαρτωλοί
 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Γνωρίζοντας αισθησιακές δόξες με το ξεκίνημά του ο Φαίδων Γεωργίτσης, ήταν επόμενο να διολισθήσει μετά από λίγο σε καθαρόαιμα soft-core φιλμ με την Γκοζέλα Ντάλι, και άλλους λιγότερο επιφανείς παραγωγούς.

 

 
 
 

 

 
 

 

 

 

 

 
 
 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Τα ασαφώς μπαϊσέξουαλ μπαλέτα του Δαλιανίδη
 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Σε αυτή τη σκηνή από το συμπαθέστατο "Ταξίδι" του Δημόπουλου, το 1962, διακρίνει κανείς πώς το σεξ υποδηλωνόταν τότε με τόση διακριτικότητα, που καταντούσε ακόμη πιο αβάσταχτη η αποσιώπησή του
 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Παρτούζες στη "Στεφανία" του Δαλιανίδη
 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Στεφανία (1967). Η Στεφανία, μια όμορφη και ευκατάστατη κοπέλα, καταλήγει στο αναμορφωτήριο εξαιτίας της διεφθαρμένης ζωής στην οποία την έχει οδηγήσει ο πατριός της. Πρόθεσή της είναι η απόδραση, αλλά όταν εμφανίζεται ο γιατρός Δαπόντε, με τον οποίο ήταν ερωτευμένη στα μαθητικά της χρόνια, αλλάζει γνώμη και γίνεται βοηθός στο ιατρείο του... Απολαυστικό!
 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Οι Αμαρτωλοί
 
 

 

Οθόνες
11

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Εύα Κοταμανίδου μιλά για τα γυρίσματα του «Θιάσου» και για το μεγαλείο του Θόδωρου Αγγελόπουλου

Σαν Σήμερα / Εύα Κοταμανίδου: «Όλοι είχαμε μια έγνοια, ότι γυρίζοντας την ταινία αυτή κάναμε μια ουσιαστική αντίσταση»

Η ηθοποιός που γεννήθηκε σαν σήμερα το 1936 είχε καταγράψει τις αναμνήσεις της από την ιστορική ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου στην οποία πρωταγωνιστούσε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οθόνες / «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οι σημερινοί έφηβοι μεγαλώνουν σε ένα τρομακτικό χάος πληροφορίας και επιρροών που τους διαμορφώνουν, χωρίς τον έλεγχο της οικογένειάς τους. Μια βρετανική σειρά στο Netflix θέτει ερωτήματα για τους λόγους που οδηγούν σε ακραίες καταστάσεις - προσοχή, περιέχει spoiler.
M. HULOT
Ariane Labed: «Δεν με ενδιαφέρει να σκίσω το γυναικείο σώμα στις ταινίες μου, το σέβομαι»

Οθόνες / Ariane Labed: «Δεν με ενδιαφέρει να σκίσω το γυναικείο σώμα στις ταινίες μου· το σέβομαι»

Με αφορμή την κυκλοφορία της πρώτης της μεγάλου μήκους ταινίας -στην οποία υπογράφει το σενάριο και τη σκηνοθεσία-, την κινηματογραφική διασκευή του γοτθικού μυθιστορήματος Sisters της Ντέιζι Τζόνσον, η Ariane Labed μιλάει στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για το σινεμά που την εξιτάρει και την κάνει να ρισκάρει.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι ταινίες της εβδομάδας: O Σόντερμπεργκ ξαναχτυπά και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: O Σόντερμπεργκ ξαναχτυπά και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή η κινηματογραφική εβδομάδα έχει να μας δώσει το φοβερό δίδυμο Μπλάνσετ-Φασμπέντερ, την αδικημένη από τα Όσκαρ ερμηνεία της Μαριάν Ζαν-Μπατίστ στο Hard Truths και ένα αριστουργηματικό ντοκιμαντέρ που ήταν υποψήφιο για αγαλματίδιο.
THE LIFO TEAM
«Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Οθόνες / «Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Μια σειρά τεσσάρων επεισοδίων υπενθυμίζει μία από τις μεγαλύτερες δικαστικές αδικίες στη βρετανική ιστορία, όταν εκατοντάδες αθώοι υπεύθυνοι ταχυδρομείων κατηγορήθηκαν για κλοπή και απάτη εξαιτίας ενός ελαττωματικού πληροφοριακού συστήματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Είμαστε εθισμένοι, θέλουμε παραπάνω λεφτά, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη»

Οθόνες / «Είμαστε εθισμένοι, θέλουμε παραπάνω λεφτά, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη»

Με αφορμή το αφιέρωμα του 27ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης στο έργο της, μια δημιουργός που ξέρει πώς να φτιάχνει σωστά crowdpleasers, η Λόρεν Γκρίνφιλντ μιλά στη LiFO για την απροθυμία μας να διδαχτούμε από τις οικονομικές κρίσεις και εξηγεί γιατί βλέπει τις ταινίες τεκμηρίωσης ως μηχανές ενσυναίσθησης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bong Joon Ho: «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μπονγκ Τζουν-Χο / «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μετά τα πολυβραβευμένα «Παράσιτα», ο Μπονγκ Τζουν-Χο επιστρέφει με το «Mickey 17», μια σάτιρα επιστημονικής φαντασίας, και μιλά στη LiFO για τις ιστορίες που επιλέγει να αφηγείται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Μυθολογίες / «To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης μοιράζεται μια λίστα με ταινίες που έχει δει δεκάδες φορές και του έχουν προκαλέσει έντονα συναισθήματα, όπως εκείνη που κάνει τη ζωή του πιο υποφερτή και αυτή που τον έφερε αντιμέτωπο με τη φθορά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Movies

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: «Mickey 17» και 7 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μαζί με τον Μπονγκ Τζουν-Χο που επιστρέφει δυναμικά μετά τα «Παράσιτα», αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες προβάλλεται ένα καλοδουλεμένο θρίλερ, και ένα ντοκιμαντέρ που θα μιλήσει στην καρδιά των Αθηναίων – και δη των Εξαρχειωτών και των σκακιστών.
THE LIFO TEAM
15 επιλογές από το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, 6-16/3/25

Οθόνες / 15 πολύ καλά ντοκιμαντέρ που έρχονται στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Το φεστιβάλ-θεσμός επιστρέφει από τις 6 έως τις 16 Μαρτίου με μια ποικιλία από συναρπαστικά ντοκιμαντέρ, που καλύπτουν επίκαιρα και διαχρονικά κοινωνικά ζητήματα, καθώς και προσωπικές ιστορίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Οθόνες / «Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Παρά τη μεταγραφή της στη Disney από το Netflix, η σειρά διατηρεί τον βλοσυρό τόνο και τα αιματοβαμμένα set-pieces, επιχειρώντας, παράλληλα, να μιλήσει για κάτι πέρα από το είδος της – σπάνιο αυτό για δημιουργία της Marvel.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Οθόνες / «Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Γοητεύτηκε ξαφνικά από το θέατρο και διάβαζε γι' αυτό ενώ εργαζόταν σε ένα περίπτερο. Όταν, δίχως να ξέρει τι τον περιμένει, ο Γιάννης Καράμπαμπας βρέθηκε μπροστά από την κάμερα της Πέννυς Παναγιωτοπούλου στο «Wishbone», διακρίθηκε με το βραβείο του πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ