Όταν η Ανδριάνα Μπάμπαλη τραγούδησε μέσα απ' τη ντουλάπα

 Όταν η Ανδριάνα Μπάμπαλη τραγούδησε μέσα απ' τη ντουλάπα Facebook Twitter
Το ''Μαζί είναι δρόμος'' της Ανδριάνας Μπάμπαλη, ναι μεν την έβαλε στη...ντουλάπα χάριν ευφωνίας (κυριολεκτικά), την έριξε όμως και στα βαθιά ως τραγουδοποιό...
2

 Όταν η Ανδριάνα Μπάμπαλη τραγούδησε μέσα απ' τη ντουλάπα Facebook Twitter

Ο μουσικός και ενορχηστρωτής Άκης Κατσουπάκης, σύντροφος της Ανδριάνας Μπάμπαλη στη ζωή και την τέχνη, έκανε κάτι ιδιαίτερο και ενδεχομένως όχι συνηθισμένο για εγχώρια δισκογραφική παραγωγή: Έβαλε την τραγουδοποιό και ερμηνεύτρια μέσα σε μια ντουλάπα γεμάτη ρούχα, προκειμένου το τραγούδισμα της να αποκτήσει ένα άλλο ηχητικό background. Κατά ένα τρόπο μού θύμισε έτσι τον περίφημο producer των Beatles, George Martin, που έστηνε τα μικρόφωνα πολύ ψηλά μεσ'στο στούντιο αναγκάζοντας τα Σκαθάρια να τεντώνουν τους λαιμούς τους την ώρα των ηχογραφήσεων!

Η αλήθεια είναι πως το τελευταίο CD της Μπάμπαλη ξεχωρίζει απ' την άποψη του ήχου, εκτός από το περιεχόμενο του: Δώδεκα τραγούδια σε ερμηνεία, μουσική και στίχους δικούς της (4) και σε στίχους βασικά του Νίκου Μωραΐτη (8). Με πολλές ετερόκλητες συμμετοχές, επίσης, από τον Γιάννη Κότσιρα και τον Haig Yazdjian μέχρι τους Onirama, τη Τζώρτζια Κεφαλά των Μπλε και τους Dub Colours. Το πώς όλοι αυτοί εντάχθηκαν άψογα - ειδικά ο Yazdjian - σε ένα καθαρόαιμο pop project, οφείλεται πρωτίστως στο υλικό της Μπάμπαλη και κατόπιν στον ήχο του Κατσουπάκη.

Η Μπάμπαλη φανερώνει πόσο καλοχωνεμένα έχει τα διεθνή μουσικά ρεύματα στο πλαίσιο της δημιουργίας ενός σύγχρονου ελληνικού τραγουδιού.

Εκτιμώ τη Μπάμπαλη ως καλλιτέχνιδα κι ας μην την έχουν ακολουθήσει ποτέ βαρύγδουποι χαρακτηρισμοί του τύπου ''φαινόμενο''. Εδώ και μία 15ετία που εμφανίστηκε στο ελληνικό τραγούδι, ξεχώρισε με τις προσωπικές δουλειές της, τις συνεργασίες της, όπως και με το ζεστό φωνητικό της ηχόχρωμα που παραπέμπει σε νέες ερμηνεύτριες της pop και της jazz του εξωτερικού - κατά τη γνώμη μου θα μπορούσε να τραγουδήσει εξαιρετικά και το δημοτικό τραγούδι, αλλά αυτό δεν είναι της παρούσης. Θα σταθώ στις συνεργασίες της, λέγοντας πως η παρουσία της σε δουλειές συναδέλφων της ξεφεύγει απ' αυτό που λέμε ''φιλική συμμετοχή'' και αγγίζει την ουσία. Δεν είναι τυχαίο που δύο αγαπημένα μου κομμάτια, τα οποία δεν ανήκουν κιόλας στις πιο θορυβώδεις συμμετοχές της, είναι τα ντουέτα της με τον Γιώργη Χριστοδούλου στη μπόσα - νόβα ''Είσαι αλλού, είμαι εδώ'' και με τον Παντελή Θεοχαρίδη στην pop - rock μπαλάντα ''Σταγόνες'' του Λάζαρου Σαμαρά.

 Όταν η Ανδριάνα Μπάμπαλη τραγούδησε μέσα απ' τη ντουλάπα Facebook Twitter
Η Ανδριάνα Μπάμπαλη στο στούντιο με τους Dub Colours

Με το καινούργιο CD της, η Μπάμπαλη φανερώνει πόσο καλοχωνεμένα έχει τα διεθνή μουσικά ρεύματα στο πλαίσιο της δημιουργίας ενός σύγχρονου ελληνικού τραγουδιού. Οι συνθετικές ιδέες της είναι πρωτότυπες κι ας μην κομίζουν καμία μουσική πρωτοπορία. Από το πρώτο όμως μέχρι το τελευταίο track, συστήνουν ένα αισθαντικό κλίμα που διασπάται επιτυχώς με τα σουινγκάτα ''Πέντε βήματα'', το ροκάδικο ''Τ'ακουστικά'', το ομότιτλο ''Το μαζί είναι δρόμος'' που αποτελεί την πιο ηλεκτρισμένη lounge στιγμή του άλμπουμ, τον jazzy ''Αχινό'' και το εξόδιο ''Άντε γεια'', ακουστική μπαλάντα με χρήση εγχόρδων.

Στιχουργικά, ο Νίκος Μωραΐτης είναι και πάλι το άκρον άωτον της ανισότητας. Υπάρχουν έτσι κομμάτια σαν το ''Στον αόριστο'' που είναι έως και συγκλονιστικός (Αυτή η χώρα μού μιλάει στον αόριστο/ τι ήμουνα, τι έκανα παλιά/ μπροστά σε ένα μέλλον ακαθόριστο/ σκουπίδια και αγάλματα αγκαλιά), εκεί που σε άλλα, όπως στα ''Πέντε βήματα'' λόγου χάριν, οι εικόνες του θυμίζουν κοριτσίστικο λεύκωμα δημοτικού (Όπως βγαίνω το πρωί απ' το σπίτι/ βήματα δικά σου ακούω στη σκάλα/ γίνομαι όλη τότε μια τρεχάλα/ να προλάβω την καρδιά πριν φύγει). Σε γενικές γραμμές, πάντως, επενδύοντας τις μουσικές της Μπάμπαλη, οι στίχοι του κινούνται σε αξιοπρεπές επίπεδο. Πάλι δεν ξέρω, ίσως εγώ να είμαι πολύ απαιτητικός στο θέμα του στίχου και να μη συγχωρώ την ελαφρότητα στο πεδίο ακόμη και της pop κουλτούρας.

Εν κατακλείδι, το ''Μαζί είναι δρόμος'' της Ανδριάνας Μπάμπαλη, ναι μεν την έβαλε στη...ντουλάπα χάριν ευφωνίας (κυριολεκτικά), την έριξε όμως και στα βαθιά ως τραγουδοποιό. Οι συνθέσεις της αναζητούν την αλήθεια και την ουσία τους στο παρόν χωρίς να αναμοχλεύουν μουσικά το παρελθόν. ''Το μαζί είναι δρόμος'', ακόμη και ως τίτλος, δεν κρύβει καμία δεικτικότητα. Είναι ένα σύνθημα - έναυσμα για ενότητα στη νεότερη γενιά που μπορεί να ψάξει τη συνειδητότητα της μέσα από δώδεκα καλόγουστα pop τραγούδια. Η έκδοση συνοδεύεται από τα όμορφα σκίτσα της Ελένης Σακαλή.

* Ευχαριστούμε τον Άκη Κατσουπάκη για την αποκλειστική παραχώρηση των φωτογραφιών κατά την ηχογράφηση του ''Μαζί είναι δρόμος'' της Ανδριάνας Μπάμπαλη

Μουσική
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια