Τα άλογα του Γιάννη Κουνέλη στο Μανχάταν

 Τα άλογα του Γιάννη Κουνέλη στο Μανχάταν Facebook Twitter
4

Η αναβίωση του έργου του Γιάννη Κουνέλη "Untitled (12 άλογα)", που άνοιξε για μόνο λίγες μέρες στην γκαλερί Gavin Brown, ξεσήκωσε και αυτή τη φορά αντιδράσεις μεγαλύτερες από το αναμενόμενο.

Η αναβίωση του έργου του Κουνέλη με αυτό το έργο του 1969, δημιούργησε ένα νέο γύρο συζήτησης. Γιατί τα ζώα είναι δεμένα μέσα στη γκαλερί; Είναι επιτρεπτές αυτές οι συνθήκες; Βέβαια, αυτά ακριβώς τα ερωτήματα είναι που έκαναν τον κόσμο να σχηματίζει ουρές έξω από την γκαλερί. «Είναι απλώς τέχνη, δεν είναι κάτι άλλο, ο τύπος αντιδρά υπερβολικά», λέει ο ιδιοκτήτης της γκαλερί. «Η έκθεση εξάλλου διήρκεσε μόνο λίγες μέρες».

Βέβαια τίποτα υπερβολικό δεν είχε συμβεί καθώς τα άλογα ήταν δεμένα με τον ίδιο τρόπο που θα ήταν και σε ένα στάβλο και οι συνθήκες, π.Χ. η τροφή ή το πάτωμα για τις οπλές τους τηρούσαν όλες τις προϋποθέσεις καλής φύλαξης και σταυλισμού.

Οι επισκέπτες παρακαλούνται στη είσοδο να χαμηλώνουν την ένταση της φωνής τους και να παραμένουν σε απόσταση από τα ζώα. Υπάρχει φυσικό φως που μπαόνει από τους φεγγίτες και τεχνητό ειδικά για το χώρο. Το έργο του Κουνέλη εκτέθηκε για πρώτη φορά στη Ρώμη, στην Galleria L’Attico. Η αλήθεια είναι ότι στο Μανχάταν δε βλέπει συχνά κανείς άλογα!  

 Τα άλογα του Γιάννη Κουνέλη στο Μανχάταν Facebook Twitter
 Τα άλογα του Γιάννη Κουνέλη στο Μανχάταν Facebook Twitter
 Τα άλογα του Γιάννη Κουνέλη στο Μανχάταν Facebook Twitter
 Τα άλογα του Γιάννη Κουνέλη στο Μανχάταν Facebook Twitter
 Τα άλογα του Γιάννη Κουνέλη στο Μανχάταν Facebook Twitter
 Τα άλογα του Γιάννη Κουνέλη στο Μανχάταν Facebook Twitter
 Τα άλογα του Γιάννη Κουνέλη στο Μανχάταν Facebook Twitter

 Τα άλογα του Γιάννη Κουνέλη στο Μανχάταν Facebook Twitter

 

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το νέο μουσείο του Έντβαρντ Μουνκ στο Όσλο μαγνητίζει

Πέθανε Σαν Σήμερα / Έντβαρντ Μουνκ: Αυτό το μουσείο στο Όσλο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του

Ένα κάπως αμφιλεγόμενο αλλά σίγουρα εντυπωσιακό κτίριο-ορόσημο, δημιούργημα των Estudio Herreros, φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων ενός από τους σπουδαιότερους και πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες των μοντέρνων καιρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Los Caprichos - Goya

Εικαστικά / «Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

80 χαρακτικά που σατιρίζουν τη διαφθορά, τη θρησκευτική υποκρισία, την απληστία, την αμάθεια και τη δεισιδαιμονία. Έργα που μπορεί να αποτέλεσαν μια οικονομική καταστροφή για τον μεγάλο Ισπανό ζωγράφο, αλλά θεωρούνται πρόδρομοι της μοντέρνας τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη

Εικαστικά / Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη που δείχνουν τη δουλειά τους τώρα

Οι αθηναϊκές γκαλερί και οι ανεξάρτητοι χώροι μοιάζουν αυτή την περίοδο να βρίσκονται σε μια διαρκή περίοδο δοκιμών, θέλοντας να προτείνουν και νεότερους καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σημαντικές εικαστικές εκθέσεις - Χειμώνας 2025

Εικαστικά / 10 νέες εικαστικές εκθέσεις για το επόμενο τρίμηνο

Καθώς το επόμενο διάστημα αποτελεί μεταβατική περίοδο εν αναμονή σημαντικών εκθέσεων που θα δούμε την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2025, κάνουμε μια σύντομη επισκόπηση των επόμενων εβδομάδων, στις οποίες κυριαρχεί η ελληνική εικαστική σκηνή, με σημαντικούς ζωγράφους και γλύπτες, ενώ επιστρέφει στην Εθνική Πινακοθήκη η περίφημη σειρά χαρακτικών του Γκόγια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Τα χρήματα είναι δευτερεύον πράγμα»: Ο Τζεφ Κουνς στα 70

Εικαστικά / «Τα χρήματα είναι δευτερεύον πράγμα»: Ο πολυεκατομμυριούχος Τζεφ Κουνς στα 70

Λίγο πριν τα 70ά του γενέθλια, ο διάσημος και αμφιλεγόμενος εικαστικός συμμετέχει σ’ έναν «διάλογο» με το ίνδαλμά του, τον Πάμπλο Πικάσο. Υπάρχουν όμως κοινά στοιχεία ανάμεσά τους;
THE LIFO TEAM

σχόλια

3 σχόλια
"Η αλήθεια είναι ότι στο Μανχάταν δε βλέπει συχνά κανείς άλογα!", γράφετε. Αν κάπου βλέπουν συχνά (συχνότατα) άλογα, είναι στο Μανχάταν. Εκτός από τις τουριστικές άμαξες (κάρα), έχουν και έφιππη Αστυνομία, που κάνει συνεχώς περιπολίες στο κέντρο.