O Γιώργος Φάκαρος πιστεύει ότι η φωτογράφηση ενός έργου αποτελεί το επόμενο πιο σημαντικό κομμάτι μετά την αρχιτεκτονική δημιουργία, αφού η εικόνα είναι η μόνη μαρτυρία που μένει αναλλοίωτη, αλλά και ένα εργαλείο marketing για την ανάδειξη και προώθηση της δουλειάς του δημιουργού του έργου, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Το να έχεις πλήρη πρόσβαση σε κτίρια και κατοικίες που οι περισσότεροι από εμάς θαυμάζουμε εξωτερικά ή βιαστικά και να απεικονίζεις την καλύτερη μορφή τους σε κάδρα που περιγράφουν την αρχιτεκτονική και το design είναι κάτι συναρπαστικό που ο ίδιος απολαμβάνει εδώ και πολλά χρόνια. Οι φωτογραφίες του έχουν δημοσιευτεί σε πολλά διεθνή και ελληνικά έντυπα και οι πελάτες του είναι γνωστά αρχιτεκτονικά γραφεία, ξενοδοχεία, διακοσμητές, αρχιτεκτονικά περιοδικά και διαφημιστικές εταιρίες. Από το 2014 και μετά τη δημοσίευση της δουλειάς του στα ξενοδοχεία Vedema και Mystique στη Σαντορίνη, έγινε ο πρώτος Έλληνας επίσημος φωτογράφος της πολυεθνικής εταιρίας Starwood Hotels & Resorts.
Οι εικόνες του αποκωδικοποιούν τον κάθε χώρο και φέρνουν στην επιφάνεια τις όψεις, που αποκαλύπτουν το μοναδικό χαρακτήρα του κάθε έργου που καλείται να αποτυπώσει. Την αποκωδικοποίηση της αρχιτεκτονικής του χώρου και τη μετάφρασή της σε εικόνες την επιτυγχάνει με την περιπλάνηση, την εξέταση και το συσχετισμό φωτός, σχημάτων και διαστάσεων. Δίνει μεγάλη βαρύτητα, σε κάθε λήψη του, στη σύνθεση του κάδρου του. Κάθε εικόνα πρέπει να έχει δομή για να μπορεί να αφηγηθεί με επιτυχία τη δική της εκδοχή της πραγματικότητας. «Mε γοητεύει το ότι κάθε χώρος και κτίριο είναι ξεχωριστός, έχει τόσες όψεις και γωνίες που ακόμα και ο αρχιτέκτονας που έχει «γεννήσει» τον χώρο πολλές φορές δεν έχει δει, παρά μόνο στις τελικές εικόνες που του παραδίδονται», αναφέρει ως προς το τι βρίσκει πιο γοητευτικό στη δουλειά του.
Μιλώντας για τις προκλήσεις της δουλειάς του και τι μπορεί να τον δυσκολέψει ή να τον ενθουσιάσει αναφέρει:«Μετά από 15 χρόνια ενασχόλησης με την αρχιτεκτονική φωτογραφία οι προκλήσεις έχουν ελαχιστοποιηθεί. Αυτό που μετράει πιο πολύ είναι πως θες να αποδώσεις ένα χώρο ή κτίριο, με τι φωτισμό θα το αναδείξεις περισσότερο και πως θα το εναρμονίσεις οπτικά με τον χώρο-τόπο-χρόνο που το περιβάλλει».
Του ζητήσαμε να ανοίξει το πορτφόλιό του για το LIFO.gr και να διαλέξει 10 από τα πιο ενδιαφέροντα, καινοτόμα και ξεχωριστά πρότζεκτς που έχει φωτογραφίσει στην Αττική.
«Η τελευταία φωτογράφηση που με ενθουσίασε ήταν στην Πάρο όταν φωτογραφίζαμε ένα σπίτι του γνωστού Βρετανού αρχιτέκτονα John Pawson και καθώς ήρθε η νύχτα το σπίτι μεταμορφώθηκε με το φως του φεγγαριού. Ελέγχοντας τον εσωτερικό και εξωτερικό φωτισμό του σπιτιού wireless μπορούσαμε να δούμε άμεσα το αποτέλεσμα, δημιουργώντας έτσι μία δική μας σκηνογραφία».
«Η αρχιτεκτονική ειδικά στο κέντρο της Αθήνας είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Ευτυχώς υπάρχουν εξαιρέσεις, δεν είναι όμως αρκετές για να αντισταθμίσουν την αντιαισθητική πολλές φορές γεύση που σου αφήνει η πόλη. Η περιοχή που μου αρέσει πιο πολύ είναι το Γκάζι γιατί έχει μια Industrial ατμόσφαιρα. Η κατοικία ως κύτταρο της πόλης, αποτελεί δείγμα του πολιτισμού ενός τόπου»
σχόλια