Η Μάντισσα από το Croydon

14

Τώρα που ηρέμησε λίγο ο παροξυσμός και άρχισαν κάπως να καταλαγιάζει η μανία για το βίντεο της Μάντισας της Μαρίνας Σάττι (το οποίο κοντεύει τα 13,5 εκατομμύρια views!), ορίστε το βίντεο που φαίνεται να έχει κοπιάρει σκηνή-σκηνή.

Βέβαια, το Skwod της Nadia Rose από το Croydon δεν έχει κάνει ούτε το 1/3 των views, και η Nadia δεν πιάνει μία μπροστά στη Μαρίνα, αλλά επειδή έγινε πολύς ντόρος για το βίντεο που της έδωσε την ιδέα... 

Μουσική
14

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

12 σχόλια
Urban-Μάντισσα vs Ethnic Μάντισσα = 1-1Και τα δυο ειναι καλογυρισμένα. Το ότι το ένα είναι αντιγραφή του άλλου είναι μάλλον προφανές. Αλλά τουλάχιστον καλή αντιγραφή. Διότι ακόμα θυμάμαι την Πρωτοψάλτη ως Bjork στο All is full of love :-( με τραγικά αποτελέσματα
Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο κάτι τέτοιο είναι μεμπτό...Ναι, δανείστηκε την ιδέα, ίσως & κάποιες κινήσεις επειδή της άρεσε, επειδή πίστευε ότι ταιριάζει επειδή επειδή επειδή και την εξέλιξε, την τροποποίησε & την διαμόρφωσε ώστε να καλύπτει τις ανάγκες του δικού της τραγουδιού & κατά τη γνώμη μου τα κατάφερε μια χαρά.Μπορεί να μην ήταν καν δίκη της ιδέα αλλά του σκηνοθέτη του βίντεο κλιπ. Μπορεί να μην ήταν καν ενήμερη για αυτό το βίντεο. Μπορεί μπορεί μπορεί... Τι σημασία έχει;Δεν νομίζω ότι ζήτησε τα εύσημα η κοπέλα για την πρωτοτυπία, απλά επειδή έγινε γνωστή & έκανε επιτυχία μέσω αυτού ψάχνουμε μανιωδώς να βρούμε κάτι κακό, κάποιο ψεγάδι για να τροφοδοτούμε τον κομπλεξισμό & την ανάγκη μας να "ψοφίσει η κατσίκα του διπλανού".
"Βέβαια, το Skwod της Nadia Rose από το Croydon δεν έχει κάνει ούτε το 1/3 των views, και η Nadia δεν πιάνει μία μπροστά στη Μαρίνα"... σοβαρά; συγκρίνετε ένα είδος ελληνικής μουσικής με την underground σκηνή του Λονδίνου;
Μια χαρά κορίτσαρος είναι η Nadia. Είπαμε να παινέψουμε το σπίτι μας, αλλά το "δεν πιάνει μια μπροστά στη Μαρίνα" είναι στην καλύτερη, απλά υπερβολή.
Ε, εντάξει, ας μην τρελαινόμαστε. Το κόνσεπτ "έτυχε να να χορεύουμε και να τραγουδάμε στο δρόμο και κάνουμε βίντεοκλιπ επιμελώς ατιμέλητα" το έκαναν μέινστριμ οι Μάικλ και Τζάνετ Τζάκσον, ενώ συνέχισε και με Run DMC και άλλους τέλη '90s και προς '00s.Η Σάττι και το συνεργείο της έβαλαν την πινελιά του σύγχρονου χύμα urban style μ'ένα *τσικ* ελληνικού alternative και μια φευγαλέα εσάνς από έντεχνο στον ήχο.Να ανατριχιάζουμε που τα μονδέρνα μέινστριμ μουσικά βραβεία επιβραβεύουν wannabe white-washed niggas από τα lidl, οι οποίοι πλασάρουν στίχους μηδενικού νοήματος και επαφής με την ελληνική κοινωνική πραγματικότητα. Και όλα αυτά σε κλίμα λεξιπενίας, φτήνιας, μισογυνισμού και ψευδαισθήσεις φεράρι και αμερικανικού γκέτο-χουντ...Η Μάντισσα, με τις επαναλήψεις της ή τις όποιες επιρροές/αντιγραφές της και ίσως ακόμα και το όποιο "κενό buzz" της, μια χαρά είναι!
Καλά, το να μπαίνουν δυο-δυο οι χορευτές δεν είναι δα και η φοβερή ανακάλυψη - ούτε το να μπαίνουν ***συνεχώς*** δύο-δύο σημαίνει πως το ένα βίντεο κοπιάρει το άλλο σκηνή με σκηνή.
Μα στην Ελλάδα αυτή είναι η συνταγή της επιτυχίας. Τα πάντα είναι αντιγραφές από το εξωτερικό. Η μουσική, τα τηλεοπτικά προγράμματα... μέχρι και τα τουίτ που κάνουν θραύση είναι μεταφράσεις από το εξωτερικό