Πώς ο Μαδούρο ακύρωσε την περιοδεία ενός Βενεζολάνου μαέστρου επειδή τον κατέκρινε

Πώς ο Μαδούρο ακύρωσε την περιοδεία ενός Βενεζολάνου μαέστρου επειδή τον κατέκρινε Facebook Twitter
2

Ο μαέστρος τόλμησε να μιλήσει και ο Πρόεδρος τον κατέβασε από το πόντιουμ. Η ανταλλαγή "πυρών" που ξεκίνησε ήδη από τον Μάιο μεταξύ του διάσημου μαέστρου Γκουστάβο Ντουνταμέλ και του Προέδρου της Βενεζουέλας Νικολάς Μαδούρο φαίνεται να καταλήγει σε μια "περιποιημένη" λογοκρισία. Η περιοδεία που προγραμμάτιζε η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων της χώρας σε τρεις αμερικανικές Πολιτείες (από μία συναυλία σε Ιλινόις, Βιρτζίνια και δύο στην Καλιφόρνια) με μαέστρο τον Ντουνταμέλ, ακυρώθηκε με εντολή του Προεδρικού γραφείου της χώρας, γράφουν τα διεθνή πρακτορεία.  "Το όνειρό μου να παίξω με αυτούς τους σπουδαίους μουσικούς, αυτή τη φορά δεν θα πραγματοποιηθεί. Θα συνεχίσουμε να παίζουμε και να αγωνιζόμαστε για μια καλύτερη Βενεζουέλα και για έναν καλύτερο κόσμο", έγραψε στο Twitter του ο Ντουνταμέλ και χαρακτήρισε την ακύρωση μια "θλιβερή" στιγμή. 

Καλλιτέχνης που επί χρόνια εργάστηκε σε όλα τα κοινωνικά προγράμματα του κράτους, ο 36χρονος μαέστρος παραμένει σήμερα στυλοβάτης του μουσικού προγράμματος El Sistema, αυτού του πολυσυζητημένου και πρωτότυπου συστήματος εκπαίδευσης το οποίο επιχείρησε -με όχημα την δύναμη της μουσικής- να καταπολεμήσει την ανέχεια και την εγκληματικότητα στις πιο βίαιες και φτωχές περιοχές της χώρας.

Εξωστρεφής, δυναμικός και δημοφιλής για το παροιμιώδες πάθος με το οποίο διευθύνει όταν ανεβαίνει στο πόντιουμ, ο Ντουνταμέλ είναι αναμφισβήτητα το πρόσωπο πίσω από το σημαντικότερο πολιτιστικό προϊόν της Βενεζουέλας: την Ορχήστρα Νέων «Σιμόν Μπολιβάρ». Καλλιτέχνης που επί χρόνια εργάστηκε σε όλα τα κοινωνικά προγράμματα του κράτους, ο 36χρονος μαέστρος παραμένει σήμερα στυλοβάτης του μουσικού προγράμματος El Sistema, αυτού του πολυσυζητημένου και πρωτότυπου συστήματος εκπαίδευσης το οποίο επιχείρησε -με όχημα την δύναμη της μουσικής- να καταπολεμήσει την ανέχεια και την εγκληματικότητα στις πιο βίαιες και φτωχές περιοχές της χώρας. Από το 1975, που ο μαέστρος και συνθέτης Χοσέ Αντόνιο Αμπρέου έκανε τις πρώτες απόπειρες να δημιουργήσει μια ορχήστρα όπου οι μουσικοί πρωτίστως θα συνυπήρχαν και θα μελετούσαν όλοι μαζί δεκάδες χιλιάδες παιδιά στην Βενεζουέλα και στην συνέχεια σε όλον τον κόσμο έμαθαν μουσική και συμμετείχαν σε ορχήστρες και χορωδίες. 


Προσωπικότητα διεθνούς ακτινοβολίας, μουσικός διευθυντής της Φιλαρμονικής του Λος Άντζελες και της Συμφωνικής Ορχήστρας της Βενεζουέλας Σιμόν Μπολιβάρ, ο Γ.Ντουνταμέλ μετά τις ατελείωτες διακρίσεις πρόσθεσε φέτος άλλη μία στο βιογραφικό του, αφού έγινε ο νεότερος μαέστρος που διεύθυνε ποτέ την περίφημη Πρωτοχρονιάτικη συναυλία της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Βιέννης -που μεταδίδεται κάθε 1η του χρόνου ζωντανά σε περισσότερες από 90 χώρες. Αλλά οι περγαμηνές του δεν σταματούν τον Μαδούρο. 

 


Κι ενώ για καιρό -και παρά τα όσα δραματικά συμβαίνουν στη Βενεζουέλα- ο νεαρός μαέστρος απέφευγε εντέχνως να πάρει θέση (σε σημείο που δέχτηκε σφοδρή κριτική για την σιωπή του), πλέον συγκαταλέγεται στους πολλούς εχθρούς του προέδρου. Το γεγονός που πυροδότησε μια σειρά από επικριτικές δηλώσεις εναντίον του καθεστώτος ήταν η δολοφονία του Armando Canizales. Ο 17χρονος βιολιστής, από τα παιδιά που ευεργετήθηκαν από το El Sistema, σκοτώθηκε τον περασμένο Μάιο κατά τη διάρκεια αντικυβερνητικής διαμαρτυρίας σε μια περιοχή ανατολικά του Καράκας. Τότε ήταν που ο Ντουνταμέλ εξαπέλυσε την πρώτη επίθεση και ανέβασε στην προσωπική του σελίδα στο Facebook μια επιστολή σημειώνοντας: "Υψώνω τη φωνή μου ενάντια στη βία. Υψώνω τη φωνή μου ενάντια σε κάθε μορφή καταστολής. Τίποτα δεν δικαιολογεί αιματοχυσία...  Ήρθε η ώρα να ακούσετε τους ανθρώπους: Αρκετά πια. Καλώ επειγόντως τον Πρόεδρο της χώρας και την κυβέρνηση να ανακαλέσουν και να ακούσουν τη φωνή του λαού της Βενεζουέλας. Οι καιροί δεν μπορούν να οριστούν από το αίμα του λαού μας. Οφείλουμε στη νεολαία μας έναν  κόσμο ελπίδας, μια χώρα στην οποία θα μπορούμε να περπατάμε ελεύθεροι ακόμα κι αν διαφωνούμε. Μια χώρα με σεβασμό, ανοχή, διάθεση διαλόγου, χώρο να ονειρευτούμε, να χτίσουμε τη Βενεζουέλα που όλοι επιθυμούμε...". 


Στη δήλωσή του, επίσης κάλεσε τους πολιτικούς ηγέτες να σταματήσουν τη βία, αλλά, όπως ήταν λογικό τα περισσότερα πυρά στρέφονταν στον Μαδούρο που ήταν αποφασισμένος να κάνει αναθεώρηση του Συντάγματος της χώρας. ""Η δημοκρατία δεν μπορεί να φτιάχνεται στα μέτρα μιας συγκεκριμένης κυβέρνησης γιατί παύει να είναι δημοκρατία". 

Λάδι στην φωτιά, έριξε εκ νέου και τον περασμένο μήνα, γράφοντας ένα άρθρο γνώμης στους New York Times και την Ισπανική El País με τα οποία καταδίκαζε τα σχέδια της κυβέρνησης να πραγματοποιήσει ψηφοφορία για την αναθεώρηση του Συντάγματος της χώρας. Από την πλευρά του ο Μαδούρο εννοείται πως σήκωσε το γάντι. Το πρακτορείο Associated Press ανέφερε πως σε τηλεοπτική εμφάνιση την περασμένη Παρασκευή ο Πρόεδρος απευθύνθηκε στον μαέστρο με ειρωνεία λέγοντας: "Καλώς ήλθατε στην πολιτική" και στη συνέχεια ευχήθηκε να "τον συγχωρήσει ο Θεός". Δεν παρέλειψε, δε, να τον κατηγορήσει εμμέσως ακόμα και για την επιλογή του να ζει μακριά από την πατρίδα: "Εγώ δεν μένω στο εξωτερικό. Κανένας από μας δεν ζει στο εξωτερικό, στη Μαδρίτη ή στο Λος Άντζελες. Πού ζούμε; Στη Βενεζουέλα και εργαζόμαστε για τους κατοίκους της χώρας». 

       
___________
 Με πληροφορίες από The Guardian, New York Times, Los Angeles Times, BBC

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT
Autow Nite Superstore: Ελληνική dance electronica διεθνών προδιαγραφών

Μουσική / Autow Nite Superstore: Ελληνική dance electronica διεθνών προδιαγραφών

Το άλμπουμ του ανερχόμενου παραγωγού από τη Θεσσαλονίκη, που προκάλεσε διεθνές ενδιαφέρον, φέρνει έναν νέο, πιο προσωπικό ήχο στη σκηνή της ελληνικής ηλεκτρονικής μουσικής, που δεν προορίζεται απαραίτητα για τα clubs.
M. HULOT

σχόλια

2 σχόλια
Μη μπερδεύεστε παιδιά.Αυτά ΔΕΝ τα κάνουν οι αριστεροί ηγέτες. Τα κάνουν μόνον οι φασίστες.Έτσι όπως το πάτε, θα εξισώσετε και το Σταλινισμό με το Ναζισμό! Ε ρε ιδεολογική αναμόρφωση σε γκουλάγκ που θέλετε, αμάν πια!
Έχουμε δε και εκτιμήσει και εδώ στο Ηρώδειο την ορχήστρα. Και έπαιξε ρόλο στην προσέλευση του κόσμου ΚΑΙ ο "κοινωνικός χαρακτήρας" της ορχήστρας.Τα "παιδιά του δρόμου" είναι παντού και πάντα ίδια, σε όλες τις χώρες, άσχετα αν οι κυβερνήσεις τους είναι αριστερές ή δεξιές.Και οι ανίκανοι πολιτικοί κυβερνήτες, πάντα θα προσπαθούν να φιμώσουν κάθε πολιτικά ελεύθερη δημιουργική φωνή που τους κριτικάρει. Και πάντα προσπαθούν να τους αντικαταστήσουν με συνήθως χυδαίους "στρατευμένους", που πουλάνε την τέχνη τους για μια καρέκλα.Έχει αποδειχθεί, είτε με την δεξιά, είτε με την αριστερά.