Καζαντζίδης: «Μια ζωή βλάκας ήτανε ο Μπιθικώτσης. Κουτοπόνηρος και επιδειξίας»

Καζαντζίδης: «Μια ζωή βλάκας ήτανε ο Μπιθικώτσης. Κουτοπόνηρος και επιδειξίας» Facebook Twitter
Καζαντζιδης, Μπιθικώτσης
11

Για τον Σαββόπουλο, τι γνώμη έχετε;
Δεν ξέρω πολλά γράμματα, είμαι της Δ' Δημοτικού. Και πρέπει να ρωτάω ανθρώπους που ξέρουν μερικά γράμματα για να μου αναλύσουν τον στίχο πολλών μουσικοσυνθετών, ώστε να βγάλω συμπεράσματα.

Θέλετε να πείτε ότι βρίσκετε δύσκολο κι ακατανόητο τον στίχο τον;
Νομίζω ότι οι περισσότεροι κοιτάζουν να κάνουν σήμερα δύσκολο τραγούδι κι ύστερα του κολλάνε μια ρετσινιά - έντεχνο, κουλτουριάρικο, ποιοτικό- για να καπηλευτούν και να κερδίσουν μια μερίδα κόσμου. Φτάσαμε να θεωρούμε ποιοτικό το ακατανόητο, ενώ θα ’πρεπε να θεωρούμε το απλό, το κατανοητό. Κι όλα αυτά τα βάζουνε κάτω από την ταμπέλα «λαϊκό τραγούδι». Προς Θεού, είναι δυνατόν να λες «λαϊκό τραγούδι» κι ο μόνος που δεν το καταλαβαίνει να είναι ο λαός;

Πείτε μου ένα συνθέτη που δέχεστε ανεπιφύλακτα.
Ό Άκης Πάνου. Είναι ένας μεγάλος συνθέτης και στιχουργός.

Ποιες είναι οι φωνές που ξεχωρίζετε;
Για μένα, η θηλυκιά φωνή της δεκαετίας είναι η Χάρις Αλεξίου. Κι απ’ τις αρσενικές φωνές, αυτός που με συγκινεί, παρόλο που λέει ερωτικό τραγούδι, είναι ο Γιάννης Πάριος.
 

Για τον Μπιθικώτση ποια γνώμη έχετε; Είχε πει κάποτε ότι σεις είστε... τραγουδιστικά ο αρχηγός της Χωροφυλακής κι αυτός της Αστυνομίας Πόλεων. 
Καλά, βλακείες του Μπιθικώτση. Ήθελε να πει ότι εγώ είμαι ο τραγουδιστής των επαρχιωτών κι αυτός των αστών, που τον ακούνε οι κυρίες. Μια ζωή βλάκας ήτανε.

Εννοούσα ως φωνή.
Φωνή ωραία είναι. Το μυαλό του είναι κακό. Κουτοπόνηρος κι επιδειξίας. Βγήκε στην τηλεόραση κι έκανε επίδειξη των περιουσιακών του στοιχείων. Ένας τραγουδιστής που καταξιώθηκε από τον λαό, δεν μπορεί να είναι προκλητικός Εμένα ο κόσμος με θεωρεί τον πιο δικό του τραγουδιστή γιατί με βλέπει με παντελόνι ίδιο με το δικό του και μπορεί να με πλησιάσει ο καθένας.

Ο Τόλης Βοσκόπουλος υπήρξε ένα τραγουδιστικό είδωλο κάποια εποχή. Τι πιστεύετε γι' αυτόν;
Εμένα δεν με συγκίνησε ποτέ. Καμιά φράση του.

Καζαντζίδης: «Μια ζωή βλάκας ήτανε ο Μπιθικώτσης. Κουτοπόνηρος και επιδειξίας» Facebook Twitter
Από αριστερά: Νταλάρας, Άκης Πάνου, Καζαντζίδης, Μπιθικώτσης, Γιώργος Λιάνης


Για τον Νταλάρα τι θα λέγατε;
-Έχει πει τραγούδια όπου, σε ορισμένα σημεία, η προσπάθεια του τραγουδιστή είναι συγκλονιστική. Και η χροιά της φωνής του είναι ωραία

Ποιά είναι η γνώμη σας για τη Φαραντούρη;
Είναι μια επαναστατική φωνή. Δεν ξέρω αν της είπαν να τραγουδάει έτσι ή αν έχει βιώματα επαναστατικά μέσα της. Της λείπει, πάντως, η άρθρωση.

-Για τη Μοσχολιού;
Έχει πει κατά καιρούς τραγούδια που ήταν γάντι στον λαιμό της. Αλλά πειραματίστηκε με πολλά πράγματα, που την έκαναν να ξεφύγει απ’ το στοιχείο της. 

Ήθελα, τέλος, να μου πείτε τη γνώμη σας για τη Μαρινέλλα.
Είναι μεγάλη καλλιτέχνις, είναι μεγάλη αρτίστα. Όσα επαινετικά λόγια μπορεί να πει κανείς για μια τραγουδίστρια, χωράνε στο όνομα Μαρινέλλα.

Η σχέση σας με τη Μαρινέλλα είναι ένα κεφάλαιο του μύθου σας. Ο κόσμος θέλει να πιστεύει σ' ένα μεγάλο έρωτα, που σας έκανε να εγκαταλείψετε τα πάντα, που σας άφησε αθεράπευτα πληγωμένο, όταν η ιστορία σας τέλειωσε.
Με τη Μαρινέλλα γνωριστήκαμε όταν πρωτοδούλεψα στη Θεσσαλονίκη το ’56, δεθήκαμε," κατεβήκαμε στην Αθήνα και συνεργαστήκαμε κάπου δέκα χρόνια. Σαν ζευγάρι καλλιτεχνικό οπωσδήποτε διαπρέψαμε, δεν υπήρχαν μεταξύ μας ζήλιες, καβγάδες, είχαμε συνεννόηση με τα μάτια. Στη ζωή όμως δεν ταιριάζαμε. Ο γάμος μας κράτησε απ’ το '63 ως το *65 κι αιτία του χωρισμού μας ήταν η απόφασή μου να σταματήσω απ’ τα κέντρα. Η Μαρινέλλα μού είχε δηλώσει πως δεν είναι διατεθειμένη ν’ αφήσει την καριέρα της.

Ήταν, ωστόσο, αυτό που λέμε «η γυναίκα της ζωής σας»;
Μπορεί, για ένα διάστημα. Αλλά ότι απομονώθηκα επειδή χωρίσαμε και όλα τ’ άλλα που είπατε, όχι, είναι υπερβολές. Εξάλλου είμαστε φίλοι με τη Μαρινέλλα.

_________

Όλγα Μπακομάρου, Ωσεί παρόντες, 26 συνεντεύξεις, εκδ. Αρμός.

 

Βιβλίο
11

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζούλια Τσιακίρη

Οι Αθηναίοι / Τζούλια Τσιακίρη: «Οι ταβερνιάρηδες είναι ευεργέτες του γένους»

Με διαλείμματα στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, έχει περάσει όλη της τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας - το ξέρει σαν την παλάμη της. Έχει συνομιλήσει και συνεργαστεί με την αθηναϊκη ιντελεγκέντσια, είναι άλλωστε κομμάτι της. Εδώ και 60 χρόνια, με τη χειροποίητη, λεπτολόγα δουλειά της στον χώρο του βιβλίου και με τις εκδόσεις «Το Ροδακιό» ήξερε ότι δεν πάει για τα πολλά. Αλλά δεν μετανιώνει για τίποτα απ’ όσα της επιφύλαξε η μοίρα «εις τον ρουν της τρικυμιώδους ζωής της».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«H woke ατζέντα του Μεσοπολέμου», μια έκδοση-ντοκουμέντο

Βιβλίο / Woke ατζέντα είχαμε ήδη από τον Μεσοπόλεμο

Μέσα από τις «12 queer ιστορίες που απασχόλησαν τις αθηναϊκές εφημερίδες πριν από έναν αιώνα», όπως αναφέρει ο υπότιτλος του εν λόγω βιβλίου που έχει τη μορφή ημερολογιακής ατζέντας, αποκαλύπτεται ένας ολόκληρος κόσμος βαμμένος στα χρώματα ενός πρώιμου ουράνιου τόξου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χυδαιότητα, ένα ελάττωμα της νεωτερικότητας

Βιβλίο / Χυδαιότητα, ένα ελάττωμα της εποχής μας

Το δοκίμιο «Νεωτερικότητα και χυδαιότητα» του Γάλλου συγγραφέα Μπερτράν Μπιφόν εξετάζει το φαινόμενο της εξάπλωσης της χυδαιότητας στην εποχή της νεωτερικότητας και διερευνά τη φύση, τα αίτια και το αντίδοτό της.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
«Μαθαίνεις να υπάρχεις μέσα στο γράψιμο και αυτό είναι επικίνδυνο»

Βιβλίο / «Μαθαίνεις να υπάρχεις μέσα στο γράψιμο και αυτό είναι επικίνδυνο»

Μια κουβέντα με τη Δανάη Σιώζιου, μία από τις πιο σημαντικές ποιήτριες της νέας γενιάς, που την έχουν καθορίσει ιστορίες δυσκολιών και φτώχειας και της οποίας το έργο έχει μεταφραστεί σε πάνω από 20 γλώσσες.
M. HULOT
«Τα περισσότερα περιστατικά αστυνομικής βίας εκδηλώνονται σε βάρος ειρηνικών διαδηλωτών»  

Βιβλίο / «Τα περισσότερα περιστατικά αστυνομικής βίας εκδηλώνονται σε βάρος ειρηνικών διαδηλωτών»  

Μια επίκαιρη συζήτηση με την εγκληματολόγο Αναστασία Τσουκαλά για ένα πρόβλημα που θεωρεί «πρωτίστως αξιακό», με αφορμή την κυκλοφορία του τελευταίου της βιβλίου της το οποίο αφιερώνει «στα θύματα, που μάταια αναζήτησαν δικαιοσύνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Η διαμάχη ανάμεσα στην Τζόαν Ντίντιον και την Ιβ Μπάμπιτζ συνεχίζεται και μετά θάνατον σε μια «διπλή» βιογραφία

Βιβλίο / Τζόαν Ντίντιον vs. Iβ Μπάμπιτζ: Μια διαμάχη που συνεχίζεται και μετά θάνατον

Η Ντίντιον και η Μπάμπιτζ πέθαναν με διαφορά έξι ημερών τον Δεκέμβριο του 2021: «Θέλω να πιστεύω ότι η Τζόαν Ντίντιον έζησε μια επιπλέον εβδομάδα από κακία», είχε γράψει τότε μια δημοσιογράφος σε ένα tweet που έγινε viral.
THE LIFO TEAM
Τα ημερολόγια του Αλέξη Ακριθάκη σε μια νέα έκδοση

Βιβλίο / Τα ημερολόγια του Αλέξη Ακριθάκη σε μια νέα έκδοση

Με αφορμή τη συμπλήρωση τριάντα χρόνων από τον θάνατο του καλλιτέχνη κυκλοφορεί το βιβλίο «Γράφοντας τη ζωγραφική - Ημερολόγια 1960-1990» που αφηγείται τη δημιουργική αγωνία και τον σύντομο, πλην πλούσιο και ταραχώδη βίο του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Μην πεις λέξη»: Ένα καταιγιστικό βιβλίο για την άλλη «ματωμένη» Κυριακή

Βιβλίο / «Μην πεις λέξη»: Ένα καταιγιστικό βιβλίο για την άλλη «ματωμένη» Κυριακή

Το πολυβραβευμένο βιβλίο του Patrick Radden Keefe που έγινε μίνι σειρά στο Disney+, εκτός από τη συγκλονιστική ιστορία της Jean McConville που απήχθη και δολοφονήθηκε από τον IRA, φέρνει και ένα παράδειγμα έντασης γραφής και έρευνας που δεν το συναντούμε συχνά.
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΑΒΑΛΛΙΕΡΑΚΗΣ

σχόλια

6 σχόλια
Μιλάει για τον Μπιθικώτση αυτός που το έπαιζε και καλά το παιδί του λαού, ο εκμεταλευτής των εκμεταλευτών, αυτός που η Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου τον έλεγε Σατανά και και παλιάνθρωπο και ένα σωρό άλλα στην αυτοβιογραφία της, αρκεί να διαβάσει κανείς το βιβλίο η γιαγιά μου η Ευτυχία της Ρέας Μανέλη που ήταν εγγονή της. Της έπαιρνε τα τραγούδια μπιτ παρά που την εκβίαζε χύμα και ήταν ένας ελεϊνός σαν άνθρωπος και ένας αλήτης σύμφωνα με την Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου που όταν πήγαινε σπίτι της για τραγούδια έλεγε πάλι ήρθες Σατανά παλιάνθρωπε να μου πιεις το αίμα; για να μην αναφέρω τον Τσιτσάνη που καρπώθηκε τα καβουράκια που δεν ήταν δικό του τραγούδι αλλά της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου που το έγραψε σε ένα πακέτο τσιγάρα καθώς και το απόψε στις στις ακρογιαλιές, ακρογιαλιές δειλινά είναι κλεμμένα τραγούδια του Τσιτσάνη δεν είναι δικά του είναι ξένα απλά το μόνο που έκανε είναι να παίζει τις χαμηλές νότες δυνατά δηλαδή τις ψηλές και τα τις μπάσες απαλά απαλά αυτή ήταν η καινοτομία του στο Ρεμπέτικο αλλιώς έκλεψε πανπολλα τραγούδια της Σμύρνης και άλλων συνθετών εκτός της Ευτυχία Παπαγιαννοππύλου.
Κάτσε-κάτσε...Δανίκας ήταν μπήξε και δείξε επειδή έβγαλε τον Παπαδόπουλο να μιλάει για το μουνί αλλά όταν βγαίνουν τα άπλυτα και τα ξεμαλλιάσματα της show-biz είναι δημοσιογραφική επιτυχία και διαμάντι;
Τεραστια φωνη ο Καζατζιδης αλλα υπαρχουν και γουστα. Για μενα πχ η φωνη του Μπιθικωτση ειναι ανωτερη. Οσο για τον χαρακτηρα θεωρω τον Καζατζιδη δυστροπο με κολληματα και απωθημενα, ουδείς αλανθαστος.Αν εχει πει πχ 100 τραγουδια τα 10 ακουγονται. Αυτο βεβαια ισχυει για ολους. Γενικα στις συνεντευξεις του ο Καζατζιδης βγαζει μια ξυνιλα σχεδον για ολους κατι που τον κατεβαζει σαν χαρακτηρα. Δεν ειναι αυτο που λεμε γεματος απτη ζωη και ανοιχτοχερης στα συναισθηματα.
«Μια ζωή βλάκας ήτανε ο Μπιθικώτσης. Κουτοπόνηρος και επιδειξίας» Πηγή: www.lifo.grΚρίμα (εφόσον αποδίδονται τα λόγια του Καζαντζίδη με ακρίβεια).Γιατί, ο Καζαντζίδης μπορεί να αγαπήθηκε πάρα πολύ - και δίκαια - σαν τραγουδιστής, αλλά και αυτός σαν άνθρωπος δεν ήταν τέλειος για να μιλάει έτσι.Ας θυμηθούμε τι του έχει προσάψει η Μοσχολιού και την διαμάχη/καπηλεία του Νικολόπουλου.Ουδείς "θεός" για να ψέγει τους άλλους αφ' υψηλού.
Από τη στιγμή που λατρεύτηκε και συνεχίζει να λατρεύεται σαν "Θεός", είχε το δικαίωμα να μιλάει.Και μάλιστα κρίνοντας άλλους "Θεούς" και "Θεές".Δεν «χάιδευε» αυτιά.Και ναι ο Καζαντζίδης είχε την δική του φιλοσοφία και κοσμοθεωρία, αλλά (και) για όλο αυτό ήταν ο Καζατζίδης.Δεν θα ξεχάσω την κουταμάρα που ξεστόμισε ο Μπιθικώτσης, όταν τον ρώτησαν τι έκανε τα χρόνια της δικτατορίας, απαντώντας ότι δεν θυμάται γιατί τότε ήταν ερωτευμένος...!Όμως μην αρπαζόμαστε από μια και μόνο, συγκεκριμένη φράση. Έκρινε και πολλούς άλλους, δίκαια.Υ.Γ.: Κανείς δεν είναι τέλειος. Και συνήθως όσοι έχουν κάνει προσωπικά λάθη είναι εκείνοι, εκ πείρας, που τα διακρίνουν στους άλλους.
Τα "θεϊλίκια" μας φάγανε αλλά μυαλό δεν βάζουμε.Π.χ. Τσίπρας-Μητσοτάκης χθες, που ξεφτίλισαν το επίπεδο της Πολιτικής.Αλλά σε κάποιους απευθύνονται, που τους αρέσει αυτό το επίπεδο της ψευτομαγκιάς. Της ιδεολογικής ή κοινωνικής ψευτομαγκιάς. Και εκλέγουν από τον Τσίπρα και - εσχάτως - τον Μητσοτάκη, μέχρι τον Πολλάκη και τον Ψινάκη ! Και βλέπουμε τα χάλια μας, αλλά νόηση μηδέν. Όσο για τον Μπιθικώτση, επιτέλους, ό, τι και να έκανε ή είπε αυτός και δίκαια κατηγορείται, τώρα κρίνεται ο Καζαντζίδης, δεν κάνουμε συμψηφισμούς σε μεσημεριανάδικο ! Και είναι διαφορετικό να διακρίνεις τα λάθη των άλλων βασιζόμενος στην εμπειρία των προσωπικών σου λαθών και άλλο να το λες δημόσια και προσβλητικά.Νομίζω μιλάμε σαν ενήλικοι ! Και που - παρεμπιπτόντως - δεν "κάναμε και δυο χρόνια στο Αιγάλεω", αλλά γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε σε λαϊκή συνοικία που ο Καζαντζίδης ερχόταν και τα 'πινε. Αλλά όχι και να τον θεοποιήσουμε !