Η σύγχρονη αρχιτεκτονική συναντά την αρχαία κινεζική φιλοσοφία στο νέο θέατρο της πόλης Xingtai Facebook Twitter
Συνδυάζοντας τη σύγχρονη αρχιτεκτονική με την αρχαία Κινεζική φιλοσοφία, το πρότζεκτ θα σεβαστεί απόλυτα τις παραδόσεις μιας από τις παλιότερες πόλεις της Κίνας. Φωτο: plomp

Η σύγχρονη αρχιτεκτονική συναντά την αρχαία κινεζική φιλοσοφία στο νέο θέατρο της πόλης Xingtai

1

Το αρχιτεκτονικό γραφείο Snøhetta, ύστερα από την πρόσφατη επιτυχία του σε διαγωνισμό, πρόκειται να αναλάβει τον σχεδιασμό του νέου μεγάλου θεάτρου της πόλης Xingtai στην Κίνα. Στόχος αυτού του πρότζεκτ είναι να δημιουργηθεί ένας χώρος-ορόσημο για τα πολιτιστικά δρώμενα στην πόλη, που αποκτά, με την πάροδο των χρόνων, έναν πιο εκσυγχρονισμένο χαρακτήρα. 

Συνδυάζοντας τη σύγχρονη αρχιτεκτονική με την αρχαία κινεζική φιλοσοφία, το πρότζεκτ θα σεβαστεί απόλυτα τις παραδόσεις μιας από τις παλιότερες πόλεις της Κίνας. «Η Xingtai κοιτάζει προς το μέλλον, ενώ παράλληλα παραμένει γειωμένη στην πλούσια ιστορία της» αναφέρει ο αρχιτέκτονας και ιδρυτής του Snøhetta, Κjetil Τrædal Τhorsen. «Το θέατρο αυτό είναι μια σημαντική πολιτιστική πρωτοβουλία που θα λειτουργήσει ως συνέχεια του πολιτισμού και της κουλτούρας της πόλης».

Tο θέατρο ουσιαστικά θα χρησιμοποιηθεί ως χώρος για παραστάσεις από ολόκληρο τον κόσμο, θα απευθύνεται σε όλη την οικογένεια και πρόκειται να αποτελέσει σημείο-ορόσημο τόσο για μελλοντικούς επισκέπτες όσο και για τους μόνιμους κατοίκους της Xingtai.

Βέβαια, ο συγκεκριμένος χώρος δεν θα αποτελεί αποκλειστικά και μόνο θέατρο, αλλά θα στεγάσει επίσης ένα μουσείο τεχνολογίας και επιστήμης, μια κυκλική πλατεία για τη διοργάνωση εκδηλώσεων κι ένα «οικολογικό πάρκο», δίνοντας έτσι στους επισκέπτες μια αρκετά μεγάλη ελευθερία κινήσεων και χώρου για να αλληλεπιδρούν και να είναι πιο δημιουργικοί. 

Παράλληλα, το κυκλικό σχήμα του εξωτερικού χώρου θα επιτρέπει στους επισκέπτες να θαυμάσουν το θέατρο από πολλές οπτικές, ενώ η είσοδός σε αυτόν τον εξωτερικό χώρο δεν θα απαιτεί εισιτήριο. 

Η σύγχρονη αρχιτεκτονική συναντά την αρχαία κινεζική φιλοσοφία στο νέο θέατρο της πόλης Xingtai Facebook Twitter
Φωτο: plomp
Η σύγχρονη αρχιτεκτονική συναντά την αρχαία κινεζική φιλοσοφία στο νέο θέατρο της πόλης Xingtai Facebook Twitter
Φωτο: plomp

Η κινεζική φιλοσοφία από την οποία έχει εμπνευστεί το αρχιτεκτονικό ύφος του θεάτρου ονομάζεται «tian yuan di fang» κι αναφέρεται σε έναν κυκλικό ουρανό και μια τετράγωνη γη. Ο κυκλικός ουρανός αναπαριστά τα κινούμενα στοιχεία, όπως το φεγγάρι και τα αστέρια, ενώ η τετράγωνη γη τη σταθερότητα του εδάφους. 

Συγχρόνως, η κεραμική πρόσοψη του κτιρίου λειτουργεί, κατά κάποιον τρόπο, σαν φόρος τιμής στη μακρά ιστορία της πόλης πάνω στην πορσελάνη, διαχέοντας έτσι το φως στο εσωτερικό του κτιρίου. Ασφαλώς, στα πιο εντυπωσιακά αρχιτεκτονικά στοιχεία του θεάτρου ανήκει και ο λαμπερός χώρος στην οροφή, που απέχει 22,5 μέτρα από το έδαφος.  

Τέλος, το θέατρο ουσιαστικά θα χρησιμοποιηθεί ως χώρος για παραστάσεις από ολόκληρο τον κόσμο, θα απευθύνεται σε όλη την οικογένεια και πρόκειται να αποτελέσει σημείο-ορόσημο τόσο για μελλοντικούς επισκέπτες όσο και για τους μόνιμους κατοίκους της Xingtai.

Η σύγχρονη αρχιτεκτονική συναντά την αρχαία κινεζική φιλοσοφία στο νέο θέατρο της πόλης Xingtai Facebook Twitter
Φωτο: plomp
Η σύγχρονη αρχιτεκτονική συναντά την αρχαία κινεζική φιλοσοφία στο νέο θέατρο της πόλης Xingtai Facebook Twitter
Φωτο: plomp

Με πληροφορίες από design boom

Design
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια