2o Parthenώn Film Festival – Ένα κινηματογραφικό φεστιβάλ σε ένα χωριό της Χαλκιδικής

2o Parthenώn Film Festival – Ένα κινηματογραφικό φεστιβάλ σε ένα χωριό της Χαλκιδικής Facebook Twitter
Πέρυσι αποφασίσαμε να οργανώσουμε ένα φεστιβάλ κινηματογράφου. Η επιλογή της τοποθεσίας ήταν αυτόματη. Δεν μπορούσαμε να σκεφτούμε πιο ιδανικό σκηνικό από την πλατεία του Παρθενώνα, αυτού του πανέμορφου παραδοσιακού οικισμού της Χαλκιδικής.
0

Ο παραδοσιακός οικισμός του Παρθενώνα βρίσκεται απέναντι σε όλα τα στερεότυπα που γνωρίζουμε για την Χαλκιδική. Χτισμένος σε μικρό υψόμετρο, 5 χιλιόμετρα περίπου μακριά από τον Νέο Μαρμαρά, έφτασε στις αρχές της δεκαετίας του '80 να εμφανίζεται πλήρως εγκαταλειμμένος. Τα επόμενα χρόνια όμως, τα περισσότερα κτίσματα του οικισμού αναστηλώθηκαν και αναπαλαιώθηκαν, ενώ σήμερα έχει ανακηρυχθεί διατηρητέος παραδοσιακός οικισμός και διαθέτοντας παράλληλα σύγχρονες υποδομές φιλοξενίας. Είναι επίσης το μέρος καταγωγής 5 ατόμων που εκεί πρωτοείδαν σινεμά και είχαν την ιδέα να ξαναζωντανέψουν αυτή τη μνήμη, ελπίζοντας πως θα συμπαρασύρει τους μεγαλύτερους και θα συντροφεύσει τα όνειρα των σημερινών παιδιών της περιοχής στο μέλλον. Κάπως έτσι γεννήθηκε το πέρυσι το Parthenώn Film Festival – Σινεμά στο Χωριό.


Μετά την περσινή πετυχημένη διοργάνωση, οι δημιουργοί του (Μάγδα Βλάχου, Στράτος Αλεξόπουλος, Φώτης Πολίτης, Άγγελος Μαλλίνης, Χρήστος Πολίτης) ανανεώνουν το ραντεβού τους με το κοινό της περιοχής το προσεχές τριήμερο (8-10 Ιουλίου) και μας μιλούν για την ιδέα του Σινεμά στο Χωριό, τις φετινές ταινίες αλλά και τα μελλοντικά τους σχέδια.

Τα κριτήρια με τα οποία επιλέγουμε τις ταινίες πέρα από την διαχρονικότητα, είναι το κατά πόσο μια νεότερη γενιά θα λάβει ερεθίσματα μέσα από τις συγκεκριμένες ταινίες ή πόσο νοσταλγικά θα αισθανθεί ένας μεγαλύτερος ξαναβλέποντας αυτές τις ταινίες στο σινεμά.

—Πως ξεκίνησε η ιδέα για τη δημιουργία αυτού του Φεστιβάλ;

Φώτης Πολίτης: Καταρχήν μας ένωσε η αγάπη μας για το σινεμά, και ιδιαίτερα το θερινό σινεμά, που θυμόμαστε με νοσταλγία και δεν έχουμε πια τη δυνατότητα να απολαύσουμε στον τόπο μας. Η ιδέα να οργανώσουμε μια δική μας πολιτιστική δράση στο χωριό μας υπήρχε εδώ και αρκετό καιρό στην παρέα. Από την πρώτη στιγμή καταλήξαμε ομόφωνα ότι θέλουμε να κάνουμε κάτι που να αφορά τον κινηματογράφο. Και έτσι πέρυσι αποφασίσαμε να οργανώσουμε ένα φεστιβάλ κινηματογράφου. Η επιλογή της τοποθεσίας ήταν αυτόματη. Δεν μπορούσαμε να σκεφτούμε πιο ιδανικό σκηνικό από την πλατεία του Παρθενώνα, αυτού του πανέμορφου παραδοσιακού οικισμού της Χαλκιδικής.


—Από την ιδέα στην υλοποίηση, πόσο δύσκολο είναι να πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο σήμερα;

Στράτος Αλεξόπουλος: Αρχίσαμε να συζητάμε την ιδέα του φεστιβάλ τον Φεβρουάριο του 2015 και μέσα σε 5 μήνες καταφέραμε να κάνουμε το όνειρό μας πραγματικότητα και να ανοίξουμε για πρώτη φορά τον προβολέα για το Parthenώn Film Festival τον Ιούλιο του 2015. Φέτος είναι η δεύτερη χρονιά και νιώθουμε την ίδια αγωνία, αλλά και την ίδια όρεξη για Σινεμά στο χωριό. Γνωρίζουμε πως στις δύσκολες εποχές που ζούμε οι ομάδες κάνουν τη διαφορά. Το μεράκι και η αγάπη μας για το φεστιβάλ ξεπερνούν οποιοδήποτε εμπόδιο. Βέβαια, σημαντική είναι και η βοήθεια που μας προσφέρουν ο χορηγός, οι φίλοι, οι εθελοντές, οι τοπικοί φορείς και όλοι όσοι αγαπούν το σινεμά. Σε όλους αυτούς χρωστάμε ένα μεγάλο ευχαριστώ.

2o Parthenώn Film Festival – Ένα κινηματογραφικό φεστιβάλ σε ένα χωριό της Χαλκιδικής Facebook Twitter
Ο γενικός μας «κανόνας» σχετικά με την επιλογή του προγράμματός μας είναι να προτείνουμε στο κοινό, ταινίες που έχουν βρει την αναγνώρισή τους μέσα στο χρόνο και πλέον θεωρούνται «κλασσικές».


—Πόσο ικανοποιημένοι ήσασταν από την ανταπόκριση του κόσμου πέρυσι;

Μάγδα Βλάχου: Πέρυσι το φεστιβάλ συνέπεσε με κρίσιμες πολιτικές εξελίξεις για τη χώρα μας, καθώς έλαβε χώρα το τριήμερο του δημοψηφίσματος. Παρόλα αυτά η ανταπόκριση του κόσμου ήταν συγκινητική και η προσέλευση ανέλπιστα μεγάλη. Ήταν λες και όλοι ήθελαν να φύγουν από την δύσκολη πραγματικότητα και να μεταφερθούν σ' έναν άλλο κόσμο, αυτόν του κινηματογράφου. Κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ «συμπράξαμε», γίναμε για λίγο «κοινότητα». Τα χαμόγελα των ανθρώπων μετά το τέλος των προβολών μας αντάμειψαν όσο τίποτα άλλο.


—Με βάση ποια κριτήρια έγινε φέτος η επιλογή των ταινιών;

Χρήστος Πολίτης: Όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος, ο γενικός μας «κανόνας» σχετικά με την επιλογή του προγράμματός μας είναι να προτείνουμε στο κοινό, ταινίες που έχουν βρει την αναγνώρισή τους μέσα στο χρόνο και πλέον θεωρούνται «κλασσικές». Θέλοντας να παρουσιάσουμε τόσο Ευρωπαϊκό, όσο και Αμερικάνικο σινεμά –που σαφώς θα ήταν πιο γνωστό στο ευρύ κοινό, ακόμα και από την τηλεόραση- πέρυσι κινηθήκαμε στο τρίπτυχο Τριφό-Χίτσκοκ-Λότον και προβάλλαμε τα «400 Χτυπήματα», τα «Πουλιά» και τη «Νύχτα του Κυνηγού» πλάι στο «Κόκκινο Μπαλόνι» του Αλμπέρ Λαμορίς.


Το φετινό μας πρόγραμμα κινείται στα ίδια ρεύματα, ξεκινώντας από τον «Κλέφτη Ποδηλάτων» του Βιτόριο ντε Σίκα, ένα νοσταλγικό νεοραεαλιστικό παραμύθι στου ασπρόμαυρους δρόμους της γειτονικής Ιταλιάς, συνεχίζουμε με το «Πάρτυ» του Μπλέικ Έντουαρντς με τον Πίτερ Σέλερς –όπου θα ακολουθήσει και ένα πάρτι εμπνευσμένο από κινηματογραφικές μελωδίες- και κλείνουμε με το δυστοπικό «La Jetee» του Κρις Μαρκές και το εξαντλητικά ρομαντικό Βρετανικό δράμα του Ντέιβιντ Λιν, «Σύντομη Συνάντηση».

2o Parthenώn Film Festival – Ένα κινηματογραφικό φεστιβάλ σε ένα χωριό της Χαλκιδικής Facebook Twitter
Αυτό που επιδιώκουμε είναι να δώσουμε τη δυνατότητα στους θεατές, και κυρίως στους νέους, να παρακολουθήσουν ταινίες που έχουν αφήσει το σημάδι τους στην κινηματογραφική ιστορία, ταινίες που ίσως δεν έχει κάποιος εύκολα τη δυνατότητα να παρακολουθήσει στο πανί.


Παράλληλα, θέλοντας να στηρίξουμε τη νέα γενιά Ελλήνων δημιουργών, προβάλλουμε μικρού μήκους ταινίες, ξεκινώντας περύσι με το «Dust» του Θανάση Τσιμπίνη και τη «Νικολέτα» της Σόνιας Λίζα Κέντερμαν, ενώ φέτος θα προβληθούν το «Dream Toy» του Χρήστου Χουλιάρα και η «Βαλσαμωμένη Γιαγιά» της Έφης Παππά.


Τα κριτήρια με τα οποία επιλέγουμε τις ταινίες πέρα από την διαχρονικότητα, είναι το κατά πόσο μια νεότερη γενιά θα λάβει ερεθίσματα μέσα από τις συγκεκριμένες ταινίες ή πόσο νοσταλγικά θα αισθανθεί ένας μεγαλύτερος ξαναβλέποντας αυτές τις ταινίες στο σινεμά.


Εμείς αυτό που θέλαμε και συνεχίζουμε να θέλουμε είναι να γίνουμε μια μεγάλη παρέα που θα βλέπει καλό σινεμά.


Το σινεμά είχε αποκοπεί πλήρως από την επαρχία, πολλά χρόνια πριν τη σημερινή εποχή της κρίσης. Φεστιβάλ όπως αυτό μπορούν να πάρουν τη θέση της μόνιμης αίθουσας και να αποτελέσουν τη βάση για τη δημιουργία μιας κινηματογραφικής κουλτούρας στα σημερινά παιδιά της επαρχίας;

Φώτης Πολίτης: Συμφωνώ απόλυτα ότι το σινεμά έχει αποκοπεί πλήρως από την επαρχία. Μέχρι και τις αρχές του 2000 λειτουργούσαν θερινά σινεμά στο χωριό μας, στο Νέο Μαρμαρά. Εκεί εμείς πρωτοείδαμε σινεμά σαν παιδιά. Υπήρχε μία περίοδος μάλιστα που λειτουργούσε κινηματογραφική αίθουσα και το χειμώνα. Πλέον ελάχιστα θερινά σινεμά λειτουργούν στη Χαλκιδική και το χειμώνα οι κοντινότερες αίθουσες βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη . Μέσω του φεστιβάλ θέλαμε να καλύψουμε ακριβώς αυτή την έλλειψη. Να φέρουμε το σινεμά ξανά πίσω στο χωριό, όπως είναι και το όνομα του φεστιβάλ, να συνδέσουμε τη ζωή του τόπου με την κινηματογραφική τέχνη. Αυτό που επιδιώκουμε είναι να δώσουμε τη δυνατότητα στους θεατές, και κυρίως στους νέους, να παρακολουθήσουν ταινίες που έχουν αφήσει το σημάδι τους στην κινηματογραφική ιστορία, ταινίες που ίσως δεν έχει κάποιος εύκολα τη δυνατότητα να παρακολουθήσει στο πανί. Με αυτό σαν δεδομένο, θέλουμε να πιστεύουμε ότι το φεστιβάλ θα είναι έναυσμα για τη δημιουργία κινηματογραφικής κουλτούρας στον τόπο και στα νέα παιδιά.

2o Parthenώn Film Festival – Ένα κινηματογραφικό φεστιβάλ σε ένα χωριό της Χαλκιδικής Facebook Twitter


—Υπάρχουν σχέδια για διεύρυνση ή μετεξέλιξη του φεστιβάλ στο μέλλον;

Άγγελος Μαλλίνης: Ιδέες υπάρχουν πολλές και πρωτότυπες. Σε πρώτη φάση το Parthenώn Film Festival διευρύνεται με παράλληλες δράσεις. Φέτος εγκαινιάζουμε μια συνεργασία με το Τμήμα Εικαστικών Εφαρμογών της Σχολής Καλών Τεχνών Φλώρινας. Πρόκειται για το ομαδικό εικαστικό project Ερείπια-Παράθυρα. Στις 8-10/7 παράλληλα με το Parthenώn Film Festival στα παράθυρα εγκαταλειμμένων σπιτιών του παραδοσιακού οικισμού θα εκτεθούν έργα των σπουδαστών του τμήματος με αφορμή το ποίημα του Κ. Π. Καβάφη «Τα Παράθυρα». Επίσης, τον Νοέμβριο σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης πρόκειται να ετοιμάσουμε μια προβολή έκπληξη.

Πρόγραμμα & Ώρες Προβολών

Παρασκευή 8 Ιουλίου

21.30 | Dream Toy (2015) του Χρήστου Χουλιάρα (μικρού μήκους)

21.45 | Κλέφτης Ποδηλάτων (1948) του Vittorio De Sica

Σάββατο 9 Ιουλίου

21.30 | Η Βαλσαμωμένη Γιαγιά (2014) της Έφης Παππά (μικρού μήκους)

21.45 | Το Πάρτυ (1968) του Blake Edwards

Κυριακή 10 Ιουλίου

21.30 | La Jetée (1962) του Chris Marker

22.00 | Σύντομη Συνάντηση (1945) του David Lean

Η είσοδος για όλες τις προβολές είναι ελεύθερη.

2o Parthenώn Film Festival – Ένα κινηματογραφικό φεστιβάλ σε ένα χωριό της Χαλκιδικής Facebook Twitter
Πέρυσι αποφασίσαμε να οργανώσουμε ένα φεστιβάλ κινηματογράφου. Η επιλογή της τοποθεσίας ήταν αυτόματη. Δεν μπορούσαμε να σκεφτούμε πιο ιδανικό σκηνικό από την πλατεία του Παρθενώνα, αυτού του πανέμορφου παραδοσιακού οικισμού της Χαλκιδικής.
2o Parthenώn Film Festival – Ένα κινηματογραφικό φεστιβάλ σε ένα χωριό της Χαλκιδικής Facebook Twitter
2o Parthenώn Film Festival – Ένα κινηματογραφικό φεστιβάλ σε ένα χωριό της Χαλκιδικής Facebook Twitter
Ξεκινώντας από τον «Κλέφτη Ποδηλάτων» του Βιτόριο ντε Σίκα, ένα νοσταλγικό νεοραεαλιστικό παραμύθι στου ασπρόμαυρους δρόμους της γειτονικής Ιταλιάς, συνεχίζουμε με το «Πάρτυ» του Μπλέικ Έντουαρντς με τον Πίτερ Σέλερς –όπου θα ακολουθήσει και ένα πάρτι εμπνευσμένο από κινηματογραφικές μελωδίες.

Info:

http://parthenonfilmfestival.tumblr.com

https://www.facebook.com/parthenonfilmfestival

Περισσότερες πληροφορίες για το χωριό και προτάσεις διαμονής στον Παρθενώνα μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα http://parthenonas.org

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ