«Είναι δύσκολο να αγαπήσεις τον άνθρωπο Ντιέγκο Μαραντόνα, δεν σ’ αφήνει!»

«Είναι δύσκολο να αγαπήσεις τον άνθρωπο Ντιέγκο Μαραντόνα, δεν σ’ αφήνει!» Facebook Twitter
Ο Ντιέγκο στην παραλία ανάμεσα στους γονείς του, αρχές της δεκαετίας του '80
3

Το ντοκιμαντέρ για τον κατά πολλούς κορυφαίο ποδοσφαιριστή («με την μπάλα κάτω») όλων των εποχών με  τίτλο απλώς "Diego Maradona" - κάνει πρεμιέρα αυτές τις μέρες σε πολλές κινηματογραφικές αίθουσες του πλανήτη ενώ τα δικαιώματα για την τηλεοπτική προβολή της ταινίας έχει πάρει το κανάλι HBO. Δημιουργός της ταινίας, ο σκηνοθέτης των πρόσφατων βραβευμένων κινηματογραφικών βιογραφιών των αείμνηστων Άιρτον Σένα ("Senna") και Έιμι Γουάινχαουζ ("Amy"), Ασίφ Καπάντια. Αντίθετα όμως από τα δύο προηγούμενα εξίσου θρυλικά «αντικείμενά» του, ο Ντιέγκο Μαραντόνα δεν είναι «αδικοχαμένος», αν και έχει φτάσει πολύ κοντά κάποιες φορές.

Παραμένει ζωντανός στα 58 του, και σχετικά ακμαίος, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς τους κατά καιρούς εθισμούς και τα ποικίλα προβλήματα υγείας που είχε να αντιμετωπίσει στην περιπετειώδη εξωαγωνιστική πορεία του, την οποία συνεχίζει ακάθεκτος. Φέτος μόλις, υποχρεώθηκε να αναγνωρίσει ότι είναι πατέρας τριών παιδιών στην Κούβα, τα οποία φαινομενικά «έκανε» στο διάστημα που βρισκόταν εκεί μεταξύ 2000 και 2005 στο πλαίσιο θεραπείας απεξάρτησης από την κοκαΐνη.

Ο σκηνοθέτης της ταινίας μίλησε πριν από λίγες μέρες στο νεοσύστατο site του ιστορικού περιοδικού The Face που έχει κάνει "reboot" εδώ και μερικούς μήνες, για την ταινία που όπως και οι προηγούμενες του, βασίστηκε κυρίως στην επιμελή διαχείριση πλούσιου υλικού αλλά και την εμπειρία του με έναν από τους πιο διάσημους και πιο αμφιλεγόμενους ανθρώπους στον πλανήτη...

«Είναι δύσκολο να αγαπήσεις τον άνθρωπο Ντιέγκο Μαραντόνα, δεν σ’ αφήνει!» Facebook Twitter
35 χρόνια συμπληρώνονται από την ημέρα που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό της Νάπολης, τον Ιούλιο του 1984.

 

Ο Μαραντόνα πριν και μετά τη Νάπολη είναι δύο διαφορετικά άτομα

«Εστίασα κυρίως στα ένδοξα χρόνια του Μαραντόνα στη Νάπολη, από το 1984 ως το 1991. Προσπαθήσαμε να δείξουμε τον Μαραντόνα πριν ...την αλλαγή, πριν γίνει η φιγούρα που γνωρίζουμε εδώ και δύο δεκαετίες. Αλλιώς ξεκινά στην αρχή της ταινίας, και αλλιώς καταλήγει. Όταν φεύγει από τη Νάπολη, είναι ένα διαφορετικό άτομο. Και εξακολουθεί να είναι αυτό το άτομο. Είναι σα να υπάρχει πλέον μόνο η σκοτεινή εκδοχή του μύθου του Μαραντόνα – εκείνη η ελαφράδα έχει χαθεί για πάντα...»

«Δε νοιώθει πολύ καλά σήμερα, αύριο ίσως»

«Τον συνάντησα για πρώτη φορά στο Ντουμπάι τον Σεπτέμβριο του 2016, όπου διέμενε τότε σ' αυτό το γιγαντιαίο νησί - συγκρότημα που έχει σχήμα φοίνικα. Πέντε μέρες είχαν περάσει και κάθε μέρα λαμβάναμε το ίδιο μήνυμα: 'Δε νοιώθει πολύ καλά σήμερα, αύριο ίσως'. Την τελευταία μέρα όμως, ενώ ήμουν έτοιμος να πάω στο αεροδρόμιο, μου παραχώρησε πέντε λεπτά και δώσαμε ραντεβού στο επανιδείν για τις συνεντεύξεις του. Είχα ήδη συνειδητοποιήσει ότι θα έκανα την ταινία περίπου όπως το "Senna" και "Amy": σα να μην βρίσκεται πια μαζί μας το κεντρικό πρόσωπο».

«Μη μου ξαναμιλήσεις για τη γυναίκα μου και για τον ατζέντη μου!»

«Κάναμε μαζί του τρεις τρίωρες συνεντεύξεις. Στην πρώτη, σκέφτηκα να το πάω σε πιο 'εύκολα', όπως νόμιζα, θέματα, και του ζήτησα να μου μιλήσει για την Κλάουντια, την μητέρα των παιδιών του. Έγινε έξαλλος: 'Μην τολμήσεις να μου αναφέρεις αυτό το όνομα ποτέ ξανά!'. 'ΟΚ, πες μου τότε για τον πρώτο σου ατζέντη...'. 'Ούτε ν΄ ακούσω δεν θέλω γι' αυτόν τον αλήτη που μου έκλεψε τόσα λεφτά!'. Ακολούθως, ο Μαραντόνα και η πρώην σύζυγός του πλακωνόντουσαν διαρκώς στα δικαστήρια ενώ γυριζόταν η ταινία. Την πετύχαμε όμως τελικά, ακούγεται η φωνή της στην ταινία, πέρα από το αρχειακό υλικό που σε κάνει να ξεχάσεις το 2017 και το 2018 που φαίνονται να μισούν θανάσιμα ο ένας τον άλλον και σε πηγαίνει πίσω στα '80s όταν ακόμα ήταν ερωτευμένοι.

DIEGO MARADONA Facebook Twitter
Ως αρχηγός της Νάπολι αλώνει το Τορίνο τον Μάρτιο του 1986 (πίσω αριστερά διακρίνεται με σχισμένη μπλούζα ο Αντόνιο Καμπρίνι της Γιουβέντους). © David Cannon/ Getty Images/ Ideal Image

 

Πόσο συμπαθής είναι τελικά από κοντά ο Ντιέγκο Αρμάντο Μαραντόνα;

«(Παύση)... Κοίτα, είναι τύπος της πιάτσας. Δεν ήταν εύκολο να τον αγαπήσω όπως αγάπησα τον Άιρτον Σένα και την Έιμι Γουάινχαουζ. Είναι κάπως θλιβερό. Ο ίδιος επιζητεί με λαχτάρα την αγάπη αλλά επίσης αντιδρά με τρόπο που διώχνει τους άλλους μακριά. Είδα όμως και την καλή πλευρά του. Είδα στο μάτια του πόσο ευάλωτος είναι. Έχει ένα ωραίο χαμόγελο. Και όταν πάρει μπρος, διαπιστώνεις πόσο αληθινά χαρισματικός είναι. Μόνο να φανταστώ μπορώ πώς μπορεί να ήταν να ανήκεις στο στενό κύκλο του και να βγαίνεις μαζί του για χορό τις νύχτες της δεκαετίας του '80 στη Νάπολη! Όταν όμως του γυρίσει η διάθεση, γίνεται απότομα σκοτεινός και τότε μπορεί να σε εξορίσει από τη ζωή του διά παντός. Είναι πολλοί οι άνθρωποι που βρέθηκαν πολύ κοντά του και ξαφνικά μια μέρα κόπηκε μαχαίρι από τον ίδιο κάθε επαφή. Τους συναντάς και μπορείς να καταλάβεις τον πόνο τους όταν σου λένε ότι οι καλύτερες στιγμές στην ζωή τους ήταν τότε που υπήρξαν κολλητοί με τον Ντιέγκο Μαραντόνα. Υπ 'αυτή την έννοια, υπάρχουν πολλές ομοιότητες με την περίπτωση της Έιμι». 

 

Με στοiχεία από το The Face

Οθόνες
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Είδες πουθενά να λέω πως δεν ήταν αυτήν η δουλειά του?Το να κλωτσάει καποιος μια μπάλα (ας ειναι και ο καλύτερος του κόσμου )αυτομάτως δικαιολογεί το να ειναι ένας άξεστος απαράδεκτος τοξικός τύπος ?εχει κάποιου είδους ασυλία ας πούμε;