El Conde: Το αιώνιο Κακό ξαποσταίνει, αλλά δεν πεθαίνει

EL CONDE Facebook Twitter
Η οικογένειά του δεν τον αφήνει να… αγιάσει σε αυτή την υφολογικά μαύρη και τεχνικά ασπρόμαυρη κωμωδία.
0

Ο Πάμπλο Λαραΐν όχι μόνο δεν έχει ξεχάσει τον τύραννο και άρπαγα της πατρίδας του, Αουγκούστο Πινοσέτ, αλλά παραμένει απαρηγόρητος για την ατιμωρησία του, αφού είναι γεγονός πως, παρά τις ύστατες προσπάθειες της Δικαιοσύνης, δεν βρέθηκε ποτέ τυπικά ένοχος πριν από τον θάνατό του από καρδιακή προσοβολή στα 91 του, το 2006, ή δεν πρόλαβε να του απαγγελθεί συγκεκριμένη κατηγορία για σωρεία κακουργημάτων για τα οποία κατηγορήθηκε (και για τα οποία, στο απόγειο της άνοιάς του, απάντησε πως ακόμη κι αν συνέβησαν, δεν τα θυμάται!), όπως είναι αλήθεια και πως η εικόνα της Χιλής αμαυρώθηκε άπαξ και δια παντός όταν καλύφθηκε ζωντανά από τα κρατικά τηλεοπτικά δίκτυα η επιστροφή του από το εξωτερικό, ειδικά η σκηνή όπου σηκώνεται από το αναπηρικό αμαξίδιο για να χαιρετήσει τους οπαδούς του, αλλά και την υφήλιο μέσω της κάμερας, γερασμένος και με τον τρόπο του ακλόνητος στη θέση του.

Γι’ αυτόν τον λόγο στο «El Conde» τον φαντάζεται ως Κόμη Δράκουλα της Χιλής, ένα αιμοβόρο βαμπίρ ηλικίας 200 και πλέον ετών με ρίζες στη Γαλλική Επανάσταση (κάτι που είναι περίπου σωστό, αφού ο Πινοσέτ είχε διαπιστωμένα καταγωγή από τη Γαλλία και περνιόταν για Πρώσος και γαλλοτραφής) και μεγάλο ταξίδι ως τα χρόνια της δικής του πατέντας σύγχρονης στρατιωτικής βασιλείας, που κουράστηκε από τη ζωή και αποφάσισε να σταματήσει τις συνεχείς πτήσεις προς άγραν φρέσκιας σάρκας και να πεθάνει με την ελάχιστη αξιοπρέπεια που του απομένει.

Το concept του αιώνιου Κακού, που δεν πεθαίνει αλλά ξαποσταίνει ώσπου να ξαναχτυπήσει σε άλλη μορφή, είναι το επίκεντρο ενός επινοητικού σεναρίου που βραβεύτηκε στη συγκεκριμένη κατηγορία στο πρόσφατο 80ό Φεστιβάλ Βενετίας, όπου το «El Conde» έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του.

EL CONDE Facebook Twitter
Μια καλόγρια με κλίση στα λογιστικά έχει κληθεί να τον παλουκώσει τον Πινοσέτ με την πρώτη ευκαιρία.

Η οικογένειά του δεν τον αφήνει να… αγιάσει σε αυτή την υφολογικά μαύρη και τεχνικά ασπρόμαυρη κωμωδία, κυρίως τα ανεπρόκοπα παιδιά του, που απελπισμένα κοιτάζουν να αρπάξουν την κλεμμένη περιουσία του, έχοντας εξαντλήσει τους πόρους τους, παρά το βόλεμα που τους επιφύλαξε ο απόμακρος, αν και υπεύθυνος μπαμπάς τους, με τα διεφθαρμένα δωράκια του. Το πρόβλημα είναι ο πιστός Ρώσος θαλαμηπόλος/μακελάρης, μια καλόγρια με κλίση στα λογιστικά που έχει κληθεί να τον παλουκώσει με την πρώτη ευκαιρία, καθώς και η ιστορικά θεμελιωμένη σχέση του Πινοσέτ με την Αγγλία. Ο Λαραΐν κάνει μια ακροβασία με τη χώρα που αγάπησε περισσότερο ο δικτάτορας, και τον προστάτευσε στα πέτρινα χρόνια της εξορίας του, από την αφήγηση μέχρι την παρέμβαση-έκπληξη που εξηγεί πολλά και ενισχύει το συνεχές του φασισμού.

Το concept του αιώνιου Κακού, που δεν πεθαίνει αλλά ξαποσταίνει ώσπου να ξαναχτυπήσει σε άλλη μορφή, είναι το επίκεντρο ενός επινοητικού σεναρίου που βραβεύτηκε στη συγκεκριμένη κατηγορία στο πρόσφατο 80ό Φεστιβάλ Βενετίας, όπου το «El Conde» έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του, αλλά σίγουρα δεν αρκεί σε μια ταινία που εξαντλεί το εύρημα και το συρρικνώνει σε μια θεματική μονοτονία από την οποία απουσιάζουν οι ευκρινείς κορυφώσεις. 

Το «El Conde» προβάλλεται αποκλειστικά από την πλατφόρμα του Netflix από τις 15/09

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Οθόνες / «Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Με αφορμή τη δεύτερη απονομή των βραβείων Stratos, που τιμούν το ελληνικό animation, o πρόεδρος της ASIFA HELLAS Κωνσταντίνος Κακαρούντας μιλά για την άνθηση της σκηνής, τις προκλήσεις και για το πώς η Ελλάδα μπορεί να πετύχει μια παραγωγή οσκαρικού επιπέδου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ