El Conde: Το αιώνιο Κακό ξαποσταίνει, αλλά δεν πεθαίνει

EL CONDE Facebook Twitter
Η οικογένειά του δεν τον αφήνει να… αγιάσει σε αυτή την υφολογικά μαύρη και τεχνικά ασπρόμαυρη κωμωδία.
0

Ο Πάμπλο Λαραΐν όχι μόνο δεν έχει ξεχάσει τον τύραννο και άρπαγα της πατρίδας του, Αουγκούστο Πινοσέτ, αλλά παραμένει απαρηγόρητος για την ατιμωρησία του, αφού είναι γεγονός πως, παρά τις ύστατες προσπάθειες της Δικαιοσύνης, δεν βρέθηκε ποτέ τυπικά ένοχος πριν από τον θάνατό του από καρδιακή προσοβολή στα 91 του, το 2006, ή δεν πρόλαβε να του απαγγελθεί συγκεκριμένη κατηγορία για σωρεία κακουργημάτων για τα οποία κατηγορήθηκε (και για τα οποία, στο απόγειο της άνοιάς του, απάντησε πως ακόμη κι αν συνέβησαν, δεν τα θυμάται!), όπως είναι αλήθεια και πως η εικόνα της Χιλής αμαυρώθηκε άπαξ και δια παντός όταν καλύφθηκε ζωντανά από τα κρατικά τηλεοπτικά δίκτυα η επιστροφή του από το εξωτερικό, ειδικά η σκηνή όπου σηκώνεται από το αναπηρικό αμαξίδιο για να χαιρετήσει τους οπαδούς του, αλλά και την υφήλιο μέσω της κάμερας, γερασμένος και με τον τρόπο του ακλόνητος στη θέση του.

Γι’ αυτόν τον λόγο στο «El Conde» τον φαντάζεται ως Κόμη Δράκουλα της Χιλής, ένα αιμοβόρο βαμπίρ ηλικίας 200 και πλέον ετών με ρίζες στη Γαλλική Επανάσταση (κάτι που είναι περίπου σωστό, αφού ο Πινοσέτ είχε διαπιστωμένα καταγωγή από τη Γαλλία και περνιόταν για Πρώσος και γαλλοτραφής) και μεγάλο ταξίδι ως τα χρόνια της δικής του πατέντας σύγχρονης στρατιωτικής βασιλείας, που κουράστηκε από τη ζωή και αποφάσισε να σταματήσει τις συνεχείς πτήσεις προς άγραν φρέσκιας σάρκας και να πεθάνει με την ελάχιστη αξιοπρέπεια που του απομένει.

Το concept του αιώνιου Κακού, που δεν πεθαίνει αλλά ξαποσταίνει ώσπου να ξαναχτυπήσει σε άλλη μορφή, είναι το επίκεντρο ενός επινοητικού σεναρίου που βραβεύτηκε στη συγκεκριμένη κατηγορία στο πρόσφατο 80ό Φεστιβάλ Βενετίας, όπου το «El Conde» έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του.

EL CONDE Facebook Twitter
Μια καλόγρια με κλίση στα λογιστικά έχει κληθεί να τον παλουκώσει τον Πινοσέτ με την πρώτη ευκαιρία.

Η οικογένειά του δεν τον αφήνει να… αγιάσει σε αυτή την υφολογικά μαύρη και τεχνικά ασπρόμαυρη κωμωδία, κυρίως τα ανεπρόκοπα παιδιά του, που απελπισμένα κοιτάζουν να αρπάξουν την κλεμμένη περιουσία του, έχοντας εξαντλήσει τους πόρους τους, παρά το βόλεμα που τους επιφύλαξε ο απόμακρος, αν και υπεύθυνος μπαμπάς τους, με τα διεφθαρμένα δωράκια του. Το πρόβλημα είναι ο πιστός Ρώσος θαλαμηπόλος/μακελάρης, μια καλόγρια με κλίση στα λογιστικά που έχει κληθεί να τον παλουκώσει με την πρώτη ευκαιρία, καθώς και η ιστορικά θεμελιωμένη σχέση του Πινοσέτ με την Αγγλία. Ο Λαραΐν κάνει μια ακροβασία με τη χώρα που αγάπησε περισσότερο ο δικτάτορας, και τον προστάτευσε στα πέτρινα χρόνια της εξορίας του, από την αφήγηση μέχρι την παρέμβαση-έκπληξη που εξηγεί πολλά και ενισχύει το συνεχές του φασισμού.

Το concept του αιώνιου Κακού, που δεν πεθαίνει αλλά ξαποσταίνει ώσπου να ξαναχτυπήσει σε άλλη μορφή, είναι το επίκεντρο ενός επινοητικού σεναρίου που βραβεύτηκε στη συγκεκριμένη κατηγορία στο πρόσφατο 80ό Φεστιβάλ Βενετίας, όπου το «El Conde» έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του, αλλά σίγουρα δεν αρκεί σε μια ταινία που εξαντλεί το εύρημα και το συρρικνώνει σε μια θεματική μονοτονία από την οποία απουσιάζουν οι ευκρινείς κορυφώσεις. 

Το «El Conde» προβάλλεται αποκλειστικά από την πλατφόρμα του Netflix από τις 15/09

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Μυθολογίες / «Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Ο τραγουδοποιός Ευριπίδης Σαμπάτης επιλέγει 10 ταινίες, καθεμιά απ' τις οποίες για διαφορετικούς λόγους τον ταρακούνησαν τόσο που η ζωή του δεν ήταν ποτέ πια η ίδια.
Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM