«H δράση απαιτεί άλλου είδους ενέργεια!»

«H δράση απαιτεί άλλου είδους ενέργεια!» Facebook Twitter
0

Πώς είναι ο Sam Raimi ως σκηνοθέτης;
Ο Sam ταιριάζει απόλυτα με τον Spider-Man. Έχει λειτουργήσει τόσο καλά γιατί πιστεύει στους ήρωες, ενώ διαθέτει άφθονο, παιδικό ενθουσιασμό. Όταν παρακολούθησα τα dvd για το πώς γυρίστηκε το «Evil Dead», διαπίστωσα ότι είχε το χάρισμα και ότι δεν το είχε χάσει ποτέ. Φαίνεται στο πώς λειτουργεί σε όλες τις ταινίες του Spider-Man, γιατί περιέχουν στοιχεία κωμωδίας, περιπέτειας, δράματος, και εκείνος καταφέρνει να τα συνδυάζει όλα ιδανικά.

Πώς σου φάνηκαν τα γυρίσματα του Spider-Man 3;
Νομίζω ότι έχουμε συνδεθεί πιο πολύ από την πρώτη ταινία. Ιδιαίτερα ο Tobey η Kirsten, o Sam κι εγώ. Το ίδιο έχει συμβεί και στα μέλη του συνεργείου, είμαστε σαν οικογένεια. Αυτό πιστεύω διευκόλυνε ιδιαίτερα τον Sam. Ένιωθε μεγάλη ευθύνη να αποδώσει τους ήρωες πιστά και σε όλο τους το εύρος. Για μένα πάντως ήταν μια θαυμάσια εμπειρία.

Νιώθετε ότι αποκτήσατε μεγαλύτερη εμπειρία;
Έτσι νομίζω. Πάντως είναι η ίδια προσέγγιση που έδωσε ο Sam και την πρώτη φορά. Προσέγγισε αυτό το κόμικ με έναν μοναδικό τρόπο. Ήθελε να το κάνει ρεαλιστικό αλλά επίσης θέλησε να αποδώσει το ίδιο πειστικά τους ήρωες και το δράμα που βιώνουν, όπως σε όλες τις σειρές φαντασίας. Όταν σκηνοθετείς δύο και τρία φιλμ, η διαδικασία γίνεται πιο σημαντική και εμπιστεύεσαι τους ηθοποιούς πιο πολύ. Μας ζητείται να δώσουμε περισσότερα σε ένα ρόλο γιατί παίζουμε αυτούς τους χαρακτήρες τα τελευταία 6 χρόνια. Όσο πιο πολύ συμμετέχεις τόσο πιο περήφανος αισθάνεσαι από το τελικό αποτέλεσμα.

Στο τελευταίο Spider-Man γύρισες περισσότερες σκηνές δράσης απ' ό,τι στα προηγούμενα δύο. Πώς σου φάνηκε;
Ήταν ολότελα νέα εμπειρία για μένα. Τώρα καταλαβαίνω γιατί ο Tobey ήταν τόσο εξαντλημένος μετά τα δύο τελευταία φιλμ. Οι σκηνές δράσης χρειάζονται πολύ περισσότερο χρόνο για να γυριστούν απ' ό,τι οι δραματικές (ή οι υπόλοιπες). Όταν γυρίζω μια δραματική σκηνή σίγουρα δίνω μεγάλη προσοχή - πόσο μάλλον σε μια σκηνή δράσης, στην οποία πρέπει να συνδυάσεις την ηθοποιία σου με στοιχεία ζωντανής δράσης σε μια πράσινη οθόνη. Απαιτεί σίγουρα μεγάλη λεπτομέρεια και παίρνει πολύ χρόνο. Ήμουν χαρούμενος που το έκανα, γιατί γνώριζα από τότε το αποτέλεσμα. Μερικές φορές όμως εύκολα το ξεχνά κανείς. Όταν λ.χ. χρειάζεται να περάσεις από 4 ώρες γύρισμα μόνο και μόνο για να γυρίσεις μια μπουνιά. Είμαι ευγνώμων στον Sam για την ικανότητά του να προκαλεί το γέλιο και να φέρνει κοντά τους ανθρώπους· αυτό σίγουρα διευκόλυνε την κατάσταση!

Ήταν δύσκολο να χειρίζεσαι την ενέργειά σου όταν γυρίζατε σκηνές stunt;
Ήταν διαφορετικό από οποιαδήποτε άλλη σκηνή δράσης έχω γυρίσει. Γίνεται σπαστά. Ενώ σε άλλο φιλμ μπορεί σε μια σκηνή με ξίφος να κάνεις 6-10 κινήσεις σε μια λήψη, στον Spider-Man λόγω της φύσης της δράσης, π.χ. αερομαχίες, πρέπει η λήψη να γίνει σε κομμάτια. Συνήθως κάνω μια με δύο κινήσεις τη φορά. Δεν απαιτεί την ίδια αίσθηση «χορογραφίας» ή ενέργειας. Μοιάζει περισσότερο με το να διοχετεύεις την ενέργεια σου κατά μικρά χρονικά διαστήματα και πρέπει να θυμάσαι τον τρόπο, έτσι ώστε να τη συνταιριάξεις με την προηγούμενη λήψη. Πρόκειται δηλαδή για μικρά διαστήματα αντί για μεγάλες «χορογραφημένες» λήψεις.

Εκτός από δράση, τα Spider-Man επικεντρώνονται στις ανθρώπινες στιγμές των ηρώων τους. Συμφωνείς;
Αυτό νομίζω είναι και ένα από τα μυστικά επιτυχίας τους. Για αυτό και ο Sam ασχολείται τόσο με τη δραματική πλευρά των ταινιών. Ένα από τα καλύτερα κομπλιμέντα που άκουσα για το Spider-Man 2 ήταν ότι κάλλιστα θα μπορούσε να είναι πολύ καλή ταινία ακόμη και χωρίς τα στοιχεία δράσης. Δεν μπορώ να ξέρω αν αυτό ισχύει απόλυτα, νομίζω όμως ότι καταδεικνύει την αμεσότητα της ιστορίας αυτής.

Μπορείς να μας πεις λίγα λόγια για την πλοκή του Spider-Man 3;
Ένα από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα του Sam είναι η δημιουργία του κεντρικού θέματος της κάθε ταινίας. Στο δεύτερο μέρος το κεντρικό θέμα ήταν « τι συμβαίνει σε κάποιον αν δεν έχει κάποιον να αγαπά», Βλέπετε τι συμβαίνει στον Harry όταν χάνει τον πατέρα του. Βλέπετε πως επηρεάζονται η MJ και ο Peter όταν δεν είναι μαζί και τι συμβαίνει στον Doctor Octοpus όταν χάνει τη γυναίκα του. Νομίζω ότι το τρίτο σίκουελ έχει να κάνει με το να μετανιώνεις και να συγχωρείς. Όλοι οι χαρακτήρες κάνουν πράγματα για τα οποία μετανιώνουν, για να προκύψει το ερώτημα ποιος μπορεί να συγχωρήσει και να ξεχάσει. Κάποιοι μπορούν, κάποιοι πάλι όχι. Αυτή τη φορά τα πράγματα πάνε πραγματικά καλά για τον Πίτερ. Ο Ηarry, όπως πάντα, αντιμετωπίζει ζητήματα τα οποία κρατούσε μέσα του στις δύο προηγούμενες ταινίες και που τώρα τα εξωτερικεύει. Το δίλημμα που τον βασανίζει είναι ότι πρέπει να παλέψει για την τιμή του πατέρα του και να προσπαθήσει να γίνει ο άνθρωπος που εκείνος θα ήθελε, ενώ απ' την άλλη ο Peter και η MJ είναι φίλοι του - κάτι που δεν μπορεί να φέρει σε ισορροπία.

Θα γυρίζατε άλλο ένα Spider-Man;
Πέρασα αξέχαστα γυρίζοντας αυτές τις ταινίες. Οι άνθρωποι και το αποτέλεσμα μ' έχουν κάνει τόσο χαρούμενο... Αν συμμετάσχω στην επόμενη ταινία, σίγουρα θα εξαρτηθεί απ' αυτό.

Με τι ασχολείσαι αυτόν τον καιρό;
Αρχικά έφτασα στο Λος Άντζελες για να σπουδάσω στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια - αγγλική φιλολογία. Άφησα την σχολή για να παίξω σε ταινίες του ανεξάρτητου κινηματογράφου. Πριν από ενάμιση περίπου χρόνο ένιωσα πως ήθελα περισσότερα από τη ζωή μου. Πάντα μού άρεσε να γράφω, ακόμα και όταν εγκατέλειψα τη σχολή. Έχω γράψει διάφορα σενάρια με κάποιο συνάδελφο, αλλά χρειάζομαι περισσότερη δομή. Μετάνιωσα που άφησα το κολέγιο και αποφάσισα να επιστρέψω· αυτό κάνω τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, και περνάω υπέροχα. Πραγματικά.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Οθόνες / Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Ξεκίνησε ως εφηβικό είδωλο στα ’80s, πρωταγωνίστησε σε δύο εμβληματικές ταινίες του Κόπολα και έχτισε την καριέρα του επιλέγοντας ταινίες με γνώμονα τα ενδιαφέροντά του. Στα 60 του έχει συνδεθεί με μερικές από τις πιο αγαπημένες καλτ ταινίες διεθνώς, δηλώνει ζωγράφος και διατηρεί σημαντική συλλογή τέχνης. Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει έναν τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οθόνες / Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο για σεξουαλική κακοποίηση έβαλαν στον γύψο όχι μόνο την καριέρα του στο Χόλιγουντ αλλά και τη στενή φιλία του με τον επί εικοσαετίας κολλητό και συνεργάτη του.
THE LIFO TEAM
15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Οθόνες / 15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Πάμελα Άντερσον, Αριάν Λαμπέντ, Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη, σινεφίλ τέρατα και όλη η νέα ελληνική κινηματογραφική παραγωγή της χρονιάς στην 65η διοργάνωση που για δέκα μέρες (31/10-10/11) θα μεταμορφώσει τη Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Απώλειες / Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Αστεία και ανθρώπινη, η αξιαγάπητη, υπερταλαντούχα Τέρι Γκαρ, που απολαύσαμε στο «Young Frankenstein» και το «Τούτσι» και αγαπήσαμε από τις εμφανίσεις της στο βραδινό talk show του Ντέιβιντ Λέτερμαν, ήταν μια από τις πιο λαμπερές σουμπρέτες του αμερικανικού σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Paul Morrissey (1938-2024)

Απώλειες / Ο Paul Morrissey (1938-2024) έδωσε φωνή στα «ανθρώπινα σκουπίδια»

Ο εμβληματικός σκηνοθέτης της cult τριλογίας «Flesh» - «Trash» - «Heat» ταυτίστηκε με τον Άντι Γουόρχολ και το νεοϋορκέζικο αβανγκάρντ των ’60s, ως ο πιο ανεξάρτητος από τους ανεξάρτητους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικά διαμάντια που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Οθόνες / 10 κινηματογραφικά διαμάντια που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Δέκα ταινίες που εξασφαλίζουν δέκα ξεχωριστές προβολές, απαραίτητες για κάθε σινεφίλ, από συγκινητικά δράματα και γαλλικά policier μέχρι καλαίσθητα ντοκιμαντέρ και ατμοσφαιρικά θρίλερ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Παντελής Βούλγαρης: «Δεν έγινα ποτέ κατεστημένο ούτε κατά παραγγελία σκηνοθέτης»

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Παντελής Βούλγαρης: «Δεν έγινα ποτέ κατεστημένο ούτε κατά παραγγελία σκηνοθέτης»

Ένας από τους μεγαλύτερους εν ζωή σκηνοθέτες μας σε μια χορταστική συνέντευξη για τη ζωή, το έργο και τις εμπειρίες που έχει αποκομίσει εδώ και έξι δεκαετίες πίσω από την κάμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ