Η cult περσόνα της Μόνικα Βίτι στην ταινία «Modesty Blaise» του Τζόζεφ Λόουζι

Η cult περσόνα της Μόνικα Βίτι στην ταινία «Modesty Blaise» του Τζόζεφ Λόουζι Facebook Twitter
Η Monica Vitti στην ταινία του Joseph Losey “Modesty Blaise” (1966)
0

Με την ονομασία “Modesty Blaise” αναγνωρίζεται ένα διάσημο βρετανικό κόμικ της δεκαετίας του ’60, που, την ίδια εποχή, θα γινόταν δημοφιλές και στην Ελλάδα. Το κόμικ, που είχε να κάνει με την ηρωίδα Modesty Blaise, δημιούργημα του συγγραφέα Peter O'Donnell και του σκιτσογράφου Jim Holdaway, θα εμφανιζόταν για πρώτη φορά στην λονδρέζικη εφημερίδα “Evening Standard”, στις 13 Μαΐου 1963, και θα γινόταν αγαπητό από την αρχή.

Το κόμικ έπαιρνε αφορμή από αληθινά γεγονότα του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Λογικό. Είχαν περάσει μόλις 18 χρόνια από τη λήξη του και πολλές ιστορίες στην λογοτεχνία, στον κινηματογράφο, στο θέατρο κ.ά., φώτιζαν συγκεκριμένες πτυχές αυτής της οδυνηρής περιόδου.

Η Modesty Blaise ήταν, στην αρχή, ένα ανώνυμο κορίτσι, με προβλήματα μνήμης, που ζούσε εκτοπισμένο σ’ έναν καταυλισμό στην Ελλάδα, στο (ανύπαρκτο) μέρος Kalyros – πριν αποδράσει και αρχίσει να περιπλανιέται σε μια ευρεία περιοχή, που εκτεινόταν από τη Μέση Ανατολή έως και τις ακτές της Βόρειας Αφρικής, μαθαίνοντας να επιβιώνει κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Δίπλα της θα βρεθεί ένας άλλος εκτοπισμένος, ο Ούγγρος Lob, που θα την πάρει υπό την προστασία του, δίνοντάς της το όνομα Modesty (δηλαδή σεμνότητα, μετριοφροσύνη). Ο Lob κάποια στιγμή πεθαίνει, με την Modesty, που πλέον ακούει και στο επώνυμο Blaise, να ηγείται μιας εγκληματικής οργάνωσης στην Ταγγέρη. Τότε είναι, όταν γνωρίζει το δεξί της χέρι, τον Willie Garvin, κάνοντας μάλιστα κι ένα γάμο στην πορεία, μ’ έναν Άγγλο κάπου στη Βυρηττό, προκειμένου να αποκτήσει τη βρετανική υπηκοότητα. Η Modesty Blaise έχει βγάλει πολλά λεφτά από τις έκνομες δραστηριότητές της, κι έτσι, κάποια στιγμή αποφασίζει να «τα φάει» στην Αγγλία, μαζί με τον Garvin (με τον οποίον δεν είναι ζευγάρι, καθώς η σχέση τους είναι πλατωνική). Εκεί, στο νέο περιβάλλον, και μπαϊλντισμένοι από την απραξία, η Modesty Blaise και ο Willie Garvin θα αποφασίσουν να βοηθήσουν έναν (άγγλο) πράκτορα, μπλέκοντας σε νέες περιπέτειες. Απ’ αυτό το σημείο ξεκινά να εκτυλίσσεται το κόμικ.

Παρόλη τη διάχυση της Modesty Blaise στην ελληνική πραγματικότητα, το καλοκαίρι του ’66, η ταινία του Joseph Losey, με την Monica Vitti, δεν θα προβληθεί στη συγκεκριμένη συγκυρία, ως ένα καλοκαιρινό και ευχάριστο θέαμα, μα στο τέλος Νοεμβρίου εκείνης της χρονιάς, όταν ο ντόρος είχε πλέον κάπως «κάτσει». Και αυτό είναι κομματάκι περίεργο.

Ώθηση στον «μύθο» της Modesty Blaise θα έδινε βεβαίως η ταινία, με τον ίδιο τίτλο», σε σκηνοθεσία του σπουδαίου Joseph Losey, με την Monica Vitti στον κεντρικό ρόλο και με συμπρωταγωνιστές τους Terence Stamp και Dirk Bogarde (απίθανο καστ!), η οποία προβάλλεται στο 19ο κινηματογραφικό φεστιβάλ των Καννών, στις 7 Μαΐου 1966. Η ταινία περνάει μάλλον απαρατήρητη στο φεστιβάλ –ίσως να ήταν πολύ ποπ, για τα δεδομένα του θεσμού–, αλλά η περσόνα της Modesty Blaise, όπως θα ενσαρκωνόταν από την Vitti, θα γινόταν αντικείμενο θαυμασμού. Έτσι, και πριν ακόμη προβληθεί η ταινία στην Ελλάδα, θα έγραφαν γι’ αυτήν τα μίντια. Διαβάζουμε στην εφημερίδα «Εμπρός» της 4ης Ιουνίου 1966:

«Ένας νέος τύπος γυναίκας στον ορίζοντα. Η κόρη του διαστήματος. Ανεξάρτητη, αισθηματική, δίχως κόμπλεξ, δραστήρια στη δουλειά της την ημέρα, και γεμάτη θηλυκότητα τις νύχτες.(...) Ακριβώς αυτό τον τύπο γυναίκας (που μιμούνται τώρα εκατομμύρια τριαντάρες της Ευρώπης) ενσαρκώνει η Μόνικα Βίττι στον ρόλο της “Μόντεστυ Μπλαίηζ” του Γιόζεφ Λόουζυ. Είναι ένα γυναικείο στυλ αξιοθαύμαστα ελκυστικό, είναι μια μόδα πιο καινούργια από τα “γιεγιεδάκια” και τα συναφή. Μια μόδα που γεννήθηκε τούτη την άνοιξη: η μόδα της κόρης του διαστήματος».

Η cult περσόνα της Μόνικα Βίτι στην ταινία «Modesty Blaise» του Τζόζεφ Λόουζι Facebook Twitter
Η Monica Vitti στην ταινία του Joseph Losey “Modesty Blaise” (1966)

Είναι προφανές πως τα μίντια ψάχνονταν για να λανσάρουν νέα πρότυπα και πως η αεροδιαστημική, που βρισκόταν τότε στο φόρτε της, δημιουργούσε καινούρια δεδομένα. Άσχετα εν πολλοίς με την φυσιογνωμία της Modesty, αλλά αυτό δεν έχει σημασία...

Στις 10 Ιουνίου 1966 η ιστορία της Modesty Blaise θα εμφανισθεί για πρώτη φορά στις «Εικόνες», με την «χάρτινη» ηρωίδα να παρουσιάζεται κάπως σαν τον θηλυκό James Bond. Ποια ήταν λοιπόν η ταυτότητά της; Όπως διαβάζουμε στο περιοδικό:

«Προέλευση: Τόπος γεννήσεως άγνωστος, ημερομηνία γεννήσεως άγνωστη, ηλικία πάντως... 26 ετών περίπου. Σπουδαί: Αυτοδίδακτη. Επάγγελμα: Εισοδηματίας. Προηγούμενο επάγγελμα: Αρχηγός του “Δικτύου”, ενός διεθνούς εγκληματικού συνδικάτου με έδρα την Ταγγέρη. Οικονομική κατάσταση: Βαθύπλουτη. Παρούσα διεύθυνση: Λονδίνο W1. Στενοί φίλοι: Μόνον ένας, ο Ουίλλη Γκάρβιν, τυχοδιώκτης. Χόμπυ: Πολύτιμες πέτρες. Μελλοντικά σχέδια: ;;; Αυτά είναι τα μόνα γνωστά για την Μόντεστυ Μπλαίηζ. Αλλά ποιος μπορεί να είναι ποτέ βέβαιος για τον θηλυκό αυτόν σατανά, που μπροστά της ο Τζαίημς Μποντ μοιάζει με παιδάκι;».

Η cult περσόνα της Μόνικα Βίτι στην ταινία «Modesty Blaise» του Τζόζεφ Λόουζι Facebook Twitter
Από την ελληνική μεταφορά του κόμικ των Peter O'Donnell και Jim Holdaway “Modesty Blaise” στις «Εικόνες» της Ελένης Βλάχου
Η cult περσόνα της Μόνικα Βίτι στην ταινία «Modesty Blaise» του Τζόζεφ Λόουζι Facebook Twitter
Από την ελληνική μεταφορά του κόμικ των Peter O'Donnell και Jim Holdaway “Modesty Blaise” στις «Εικόνες» της Ελένης Βλάχου

Από την 17η Ιουνίου 1966, το ελληνικό αναγνωστικό κοινό θα έβλεπε τις «χάρτινες» περιπέτειες της Modesty Blaise, κατ’ αποκλειστικότητα, στις «Εικόνες». Και στις «Εικόνες» της Ελένης Βλάχου (δηλαδή μέχρι και το τεύχος #600, της 21ης Απριλίου 1967), όταν θα δημοσιεύονταν οι περιπέτειες “La Machine” (Η Μηχανή) και “The Long Lever” (Ο Μεγάλος Μοχλός), αλλά και στις «Εικόνες» επί Παπύρου Πρεςς (Πουρνάρας) όταν στο τεύχος #602 (15 Μαρ. 1968) θα ξεκινούσε η δημοσίευση της περιπέτειας “The Mind of Mrs. Drake” (Το Μυαλό της Κυρίας Ντρέηκ).

Η cult περσόνα της Μόνικα Βίτι στην ταινία «Modesty Blaise» του Τζόζεφ Λόουζι Facebook Twitter
Από την ελληνική μεταφορά του κόμικ των Peter O'Donnell και Jim Holdaway “Modesty Blaise” στις «Εικόνες» της Πάπυρος Πρεςς

Το καλοκαίρι του ’66, πάντα πριν από την προβολή της ταινίας του Joseph Losey στη χώρα μας, η περσόνα της Modesty Blaise είναι πλέον τόσο ισχυρή, ώστε να περνά χαλαρά και στο ελληνικό θέατρο, και δη στην επιθεώρηση! Αναφερόμαστε, βεβαίως, στο έργο «Η Πεπονόφλουδα» των Μ. Βασιλειάδη-Γ. Κατσάμπη-Λ. Μιχαηλίδη-Κώστα Στολίγκα-Σ. Δόξα, οι οποίοι ενσωματώνουν ανάλογο σκετς στο έργο, έχοντας ως Ελληνίδα Modesty Blaise την Μάρθα Καραγιάννη! Μια μελαχρινή; Φυσικά, καθότι και η ορίτζιναλ Modesty Blaise, στο πρωτότυπο κόμικ των Peter O'Donnell και Jim Holdaway, ήταν επίσης μελαχρινή.

Και κάπως έτσι, ξανά το «Εμπρός», θα έσκαγε στις 9 Ιουλίου 1966, με πηχυαίους τίτλους στη σελίδα 7 τού τύπου... «Η Μάρθα Καραγιάννη αναστατώνει την Αθήνα / Μια σέξυ κοπέλα με μίνι-φούστα στο δρόμο, στη σκηνή, στη θάλασσα», ενώ πιο κάτω, θα περιγράφονταν και σκηνές από την παράσταση:

«Βράδυ περίπου 11. Στο Θέατρον Αττικόν της Οδού Κοδριγκτώνος παίζεται η επιθεώρηση “Η Πεπονόφλουδα”. Το έργο έχει προχωρήσει. Έφθασε η ώρα για το νούμερο της Μάρθας “Μόντεστυ Μπλαίηζ, ο θηλυκός Τζαίημς Μποντ”. Μουσική, ημίφως, χειροκροτήματα. Η Μάρθα εμφανίζεται εντυπωσιακά. Χρυσόμαυρο, φανταχτερό, σέξυ κοστούμι. Ημίψηλο καπέλλο, μπαστουνάκι α λα Δόκτωρ Τζέκυλ και πιστόλι α λα Τζαίημς Μποντ. Χορεύει, τραγουδάει, γοητεύει. Οι άνδρες σέρνονται στα πόδια της. Σέξυ σταρ, σέξυ ρόλος. Επιτυχία».

Η cult περσόνα της Μόνικα Βίτι στην ταινία «Modesty Blaise» του Τζόζεφ Λόουζι Facebook Twitter
Η Monica Vitti στην ταινία “Modesty Blaise” (1966) σε σκηνοθεσία Joseph Losey

Παρόλη τη διάχυση της Modesty Blaise στην ελληνική πραγματικότητα, το καλοκαίρι του ’66, η ταινία του Joseph Losey, με την Monica Vitti, δεν θα προβληθεί στη συγκεκριμένη συγκυρία, ως ένα καλοκαιρινό και ευχάριστο θέαμα, μα στο τέλος Νοεμβρίου εκείνης της χρονιάς, όταν ο ντόρος είχε πλέον κάπως «κάτσει». Και αυτό είναι κομματάκι περίεργο.

Δεν είχαν εξασφαλισθεί εγκαίρως τα δικαιώματα; Φοβήθηκαν οι εισαγωγείς την «περίεργη», και έξω από τα τυπικά, ταινία του Losey; Υπήρχαν άλλοι λόγοι; Ίσως... Πάντως δεν πόνταραν οι εισαγωγείς ούτε στην απαστράπτουσα Monica Vitti, που ήταν ήδη αρκετά γνωστή και αγαπητή στο εγχώριο κινηματογραφικό κοινό –μπορεί σε άλλου τύπου ταινίες, αλλά αυτό δεν έχει σημασία– και που μόνο με τις φωτογραφίες της, από την “Modesty Blaise”, θα μπορούσε να φέρει κόσμο στις αίθουσες. Θυμήθηκα, επί τη ευκαιρία, και κάτι, που είχε διηγηθεί ο Διονύσης Σαββόπουλος στην έντυπη LiFO (τον Δεκέμβριο του 2009), μιλώντας για τα πρώτα χρόνια του στην Αθήνα, στην αρχή του ’63, όταν οι φοιτητικές αναταραχές ήταν, τότε, στην ημερησία διάταξη:

«(...) Μάλιστα, την ημέρα της μεγάλης διαδήλωσης του Χημείου την άνοιξη του ’63, που είχε απαγορευτεί από την Αστυνομία, κατά σύμπτωση είχε βγει η καινούργια “Πανσπουδαστική” (σ.σ. το περιοδικό), η οποία είχε αφιέρωμα στον Αντονιόνι, η “Περιπέτεια” ήταν τότε νομίζω. Στο εξώφυλλο ήταν η Μόνικα Βίτι. Οπότε έβλεπες εκατοντάδες διαδηλωτές να επιτίθενται στην Αστυνομία ανεμίζοντας τη Μόνικα Βίτι. Σουρεαλιστικό».

Και όντως, αφού το τεύχος της Πανσπουδαστικής, με την Vitti στο εξώφυλλο (το υπ’ αριθμόν #42) κυκλοφορούσε από τον Δεκέμβριο του 1962.

Η cult περσόνα της Μόνικα Βίτι στην ταινία «Modesty Blaise» του Τζόζεφ Λόουζι Facebook Twitter
Το τεύχος #42 του φοιτητικού περιοδικού «Πανσπουδαστική», με την Monica Vitti στο εξώφυλλο, από τον Δεκέμβριο του 1962

Μπορεί η μεγάλη ιταλίδα ηθοποιός να είχε γράψει ιστορία με την περίφημη «τριλογία της αλλοτρίωσης», δηλαδή τις ταινίες του Michelangelo Antonioni “L'avventura” (H Περιπέτεια) (1960), “La Notte” (Η Νύχτα) (1961) και “L'eclisse” (Η Έκλειψη) (1962), όμως είχε πρωταγωνιστήσει και σε άλλα φιλμ, πιο «ελαφρά», έως και κωμωδίες. Μάλιστα η ίδια σε συνέντευξή της είχε προσδιορίσει όψεις του χαρακτήρα της, και από ’κει και πέρα το τι της άρεσε αληθινά να παίζει στον κινηματογράφο. Μιλώντας, λοιπόν, με αφορμή τις ταινίες του Antonioni, είχε πει η Monica Vitti [«Επίκαιρα», Νοε. 1972]:

«Με δυσαρεστεί το γεγονός ότι πρέπει να ερμηνεύω πάντα τραγικούς ρόλους. Θα ήθελα τόσο να κάνω τους ανθρώπους να γελούν! Θα πρέπει να καταλάβουν ότι είμαι φτιαγμένη ακριβώς γι’ αυτό».

Η Vitti έπαιζε και σε «διασκεδαστικές» ταινίες λοιπόν, ήδη από το μέσο του ’60 και μια τέτοια ήταν οπωσδήποτε και η περιγραφόμενη ως «τζεϊμσμποντική» “Modesty Blaise”.

Η cult περσόνα της Μόνικα Βίτι στην ταινία «Modesty Blaise» του Τζόζεφ Λόουζι Facebook Twitter
Η Monica Vitti στην ταινία “Modesty Blaise” (1966) σε σκηνοθεσία Joseph Losey

Η ταινία ήταν παράξενη και είναι σίγουρο πως ο Losey δεν θα σκηνοθετούσε κάτι προφανές και επίπεδο, και πως θα περνούσε τέλος πάντων τις δικές του αισθητικές απόψεις, ακόμη και σε μια κατασκοπική, ποπ παρωδία της εποχής τού Swinging London – με την Vitti, πάντως, να είναι λίγο έξω από τα νερά της... ίσως γιατί «μιλούσε» αγγλικά ή ίσως πάλι γιατί την είχε από πολύ κοντά ο Antonioni και την καθοδηγούσε κρυφά από τον Losey! Εν ολίγοις...

Μια όψιμη κατάσκοπος, η Modesty Blaise, που δουλεύει για την βρετανική κυβέρνηση, έχοντας πάντα δίπλα της τον κολλητό της Willie Garvin (Terence Stamp), καλείται να προστατεύσει μια αποστολή με διαμάντια, που προορίζονται για ένα σεΐχη, αλλά μια συμμορία με αρχηγό τον Gabriel (υποδύεται ο Dirk Bogarde) έχει βάλει στο μάτι την αποστολή και... εκεί κάπου χάνεται η μπάλα... Όπως θα έγραφε και ο Μπάμπης Ακτσόγλου στο βιβλίο του «Τζόζεφ Λόουζυ» [Αιγόκερως, 1985]:

«Είναι αλήθεια ότι ο σκηνοθέτης δεν φαίνεται καθόλου προικισμένος για την παρωδία: το Μόντεστυ Μπλαίηζ έχει ένα τρελό και παράλογο χιούμορ, που προαναγγέλλει τη σημερινή εποχή της κωμωδίας, αλλά ελάχιστα γκαγκ είναι λειτουργικά. Η ταινία παραείναι εγκεφαλική σαν κατασκευή και δεν έχει το πηγαίο και αυθόρμητο χιούμορ μιας αυθεντικής μπουρλέσκ κωμωδίας. Αν υπάρχει ένας τομέας που εντυπωσιάζει είναι το σκηνογραφικό και ενδυματολογικό ντελίριό της, ηθελημένη αποθέωση του κιτς, από τον Ρίτσαρντ Μακ Ντόναλντ, αλλά αυτό δεν στάθηκε αρκετό για το πλατύ κοινό, που αδιαφόρησε μπροστά σ’ αυτή την πανάκριβη παραγωγή της Φοξ, μικρό ψυχαγωγικό διάλειμμα ενός εγκεφαλικού, διανοούμενου σκηνοθέτη».

Η cult περσόνα της Μόνικα Βίτι στην ταινία «Modesty Blaise» του Τζόζεφ Λόουζι Facebook Twitter
Η Monica Vitti στην ταινία “Modesty Blaise” (1966) σε σκηνοθεσία Joseph Losey

Σίγουρα η ταινία του Losey αξίζει για τα χρώματά της, τα ντεκόρ της, ίσως για την lounge μουσική της, συντεθειμένη από τον καλό βρετανό τζάζμαν John Dankworth και βεβαίως (αξίζει) για την χάρμα ιδέσθαι Monica Vitti, που χειρίζεται τα διάφορα πρακτορικά γκάτζετ με χαρακτηριστική ευκολία, παίζοντας με την αυτοπεποίθηση της γυναίκας που ξέρει να ορίζει τον εαυτό της, παίρνοντας εκείνο που θέλει με τη θέληση και την εξυπνάδα της.

Μπορεί η ταινία να μην έκανε μεγάλη διαδρομή ούτε στη χώρα μας, τελικά, όμως το 1971 δύο βιβλία τσέπης με τις περιπέτειες της Μόντεστυ, δηλαδή με τις νουβέλες του Peter O'Donnell, θα εμφανίζονταν στα περίπτερα, από τις εκδόσεις Άγκυρα. (Εδώ να πούμε πως ο σχεδιαστής Holdaway θα πέθαινε την προηγούμενη χρονιά, το 1970, σε ηλικία μόλις 43 ετών). Το πρώτο βιβλίο ήταν το «Σαλαμάντρα 4» (Σεπτ. ’71), με την γραπτή υπενθύμιση «για πρώτη φορά στην Ελλάδα», ενώ το δεύτερο είχε τίτλο «Ο Σαδιστής» (Νοέ. ’71).

Η cult περσόνα της Μόνικα Βίτι στην ταινία «Modesty Blaise» του Τζόζεφ Λόουζι Facebook Twitter
Τα δύο βιβλία του Peter O'Donnell, με τις ιστορίες της Modesty Blaise, όπως τυπώθηκαν στις εκδόσεις «τσέπης άγκυρας», το 1971

Και όπως μαθαίνουμε από το greekcomics.gr οι περιπέτειες της Modesty Blaise δεν θα λησμονούνταν μέσα στα χρόνια, καθώς θα εμφανίζονταν ξανά, στη δεκαετία του ’80 πια, στην εφημερίδα «Απογευματινή» και πιο μετά, στα 90s, στο περιοδικό «Κατερίνα»...

Modesty Blaise (1966) Trailer

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μόνικα Βίτι (1931-2022): Η αγέρωχη κυρία και μοιραία κωμική ηθοποιός του ιταλικού σινεμά

Απώλειες / Μόνικα Βίτι (1931-2022): Η αγέρωχη κυρία και μοιραία κωμική ηθοποιός του ιταλικού σινεμά

Η κατ’ εξοχήν ερμηνεύτρια της θεμελιώδους ψυχικής απουσίας αποθεώθηκε από τους κριτικούς για τις σπαρτιάτικες επιδόσεις της στις καλύτερες ταινίες του Αντονιόνι, λατρεύτηκε από το, ιταλικό κυρίως, κοινό, για τις συμμετοχές της σε ανενδοίαστα λαϊκές κωμωδίες κι έφυγε σαν σήμερα από τη ζωή στα 90 της χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ