Κάτω από το βλέμμα του εξολοθρευτή αγγέλου

Κάτω από το βλέμμα του εξολοθρευτή αγγέλου Facebook Twitter
0

Πριν δύο χρόνια όλο το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης μιλούσε για μία ταινία με αστείο τίτλο, αστεία πλοκή, αλλά για ένα καθόλου αστείο θέμα! Πώς ένα τζάνκι περιφέρεται απελπισμένα, Δεκαπενταύγουστο σε μια άδεια Αθήνα, για να βρει τη δόση του. Όποιος αναφερόταν στο Τσίου (θα το έχετε δει γραμμένο σε πολλούς τοίχους) έσκαγε ένα χαμόγελο για την ευχάριστη έκπληξη, διηγούταν με γλυκύτητα την ιστορία, χαιρόταν για το αισιόδοξο τέλος της! Έτσι γλυκός, χαμογελαστός και απέραντα αισιόδοξος είναι και ο δημιουργός του Μάκης Παπαδημητράτος. Δεν γκρινιάζει για έλλειψη χρημάτων, δεν μπλέκεται σε ίντριγκες, δεν είναι φερέφωνο κανενός. Αυθόρμητος, με ειλικρίνεια και ανθρωπιά, πορεύεται με όπλο του την αγάπη του για το σινεμά, το ταλέντο του να γράφει σενάρια και να διηγείται ιστορίες, την αγωνία του να πει κάτι μέσα από αυτές, να στείλει ένα μήνυμα, να πάρει θέση απέναντι σε πράγματα που μας καίνε όλους. Έτσι έφτασε στη δεύτερή του ταινίαΟι Κλέφτες, και έμελε να αποδειχτεί ο θρίαμβος του τελευταίου διημέρου του φετινού φεστιβάλ! Βραβεία δεν πήρε την επόμενη ημέρα στα «ελληνικά Όσκαρ», αλλά είναι σίγουρο ότι θα πάρει ένα μικρό Όσκαρ στην καρδιά σας σαν το Τσίου.

Ξεκίνησες ως ηθοποιός και, απ' όσο ξέρω, δεν έχεις καθόλου σπουδές κινηματογράφου στο ενεργητικό σου...

Ναι, θέατρο έχω σπουδάσει, αλλά στο θέατρο έχω παίξει μόνο μία φορά, και κομπάρσος στην όπερα.

Στη Λυρική;

Στο Μέγαρο, σε πέντε μεγάλες παραγωγές, ήμουν και στη Λυσιστράτη του Θεοδωράκη. Μου αρέσει η όπερα, έχω κάνει και πιάνο μικρός, ενδέχεται να ξαναδουλέψω τώρα...

Στον κινηματογράφο έχεις παίξει;

Πολύ περισσότερο, μικρά περάσματα, αλλά και δύο μικρούς ρόλους στις ταινίες του Δημήτρη Μακρή, που έμελε να είναι και ο παραγωγός του Τσίου.

Πώς βρέθηκες πίσω από την κάμερα;

Ήταν κάτι που πάντα το ήθελα. Στα γυρίσματα σαν ηθοποιός καθόμουν με τις ώρες στο σετ να βλέπω τι γίνεται, έχω δουλέψει σκριπτ, φροντιστής, σε μικρές παραγωγές και σε μια μεγάλη αγγλική όπου έμαθα πολλά .Έχω καθίσει πολλές ώρες στον υπολογιστή μου να μοντάρω φωτογραφίες, βίντεο, παλιότερα που ήμουν πολιτικά ενεργός τραβούσα βιντεάκια από πορείες και τα έβαζα στο internet, βιντεοακτιβισμός...

Πού ήσουν ενεργός πολιτικά;

Ήμουν ενταγμένος σε μια αναρχοσυνδικαλιστική ομάδα, την ΕΣΕ. Ελεύθερη Συνδικαλιστική Ένωση.

Νομίζω ότι οι ταινίες σου είναι άκρως πολιτικές, χωρίς να επικαλείσαι συγκεκριμένες ιδεολογίες. Βέβαια μου έκανε εντύπωση το ηθικοπλαστικό τέλος στο Τσίου...

Είναι ένα θέμα στο οποίο οφείλεις να δώσεις ελπίδα. Αναλύεις ένα θέμα πάρα πολύ ευαίσθητο, δηλαδή είναι σαν να λέω, προσπάθησε να βγεις από αυτό, μην αφήσεις να σε αποτελειώσει. Αλλά και στην υπόλοιπη κοινωνία θέλεις να πεις ότι ο Τσίου είναι κι αυτός άνθρωπος! Να σεβαστεί το πρόβλημά του και να τον βοηθήσει...

Ποια είναι η σχέση σου με το περιθώριο;

Κοίταξε, δεν έχω ταμπού στο κεφάλι μου σε σχέση με ποιον συναναστρέφομαι και σε τι χώρους κινούμαι. Θέλω να πιστεύω ότι είμαι, και αν δεν είμαι, προσπαθώ πάρα πολύ να είμαι, ανεκτικός και να συμπεριφέρομαι παντού χωρίς προκαταλήψεις.

Δείχνεις να ξέρεις πολύ καλά τους ανθρώπους που δεν είναι στην αποδεκτή πλευρά της ζωής...

Έχω το «κουσούρι» των ηθοποιών, να παρατηρώ και να αναρωτιέμαι για τους ανθρώπους γύρω μου και τις κινήσεις τους. Είμαι γενικώς ανοιχτός σε ερεθίσματα. Από την άλλη, δεν είμαι παιδί, έχω αρκετές εμπειρίες, ιστορίες έχω ακούσει πολλές, συν τις ταινίες που έχω δει και με γοήτευσαν. Ας πούμε το Μίσος του Κασοβίτς ήταν μία από αυτές..

Η Αθήνα θυμίζει το Παρίσι του Μίσους;

Είναι θέμα χρόνου! Αυτήν τη στιγμή έχουμε αρκετούς ξένους και σίγουρα δεν περνάν καλά. Τους καταπιέζουμε, τους κρατάμε σε καταστολή, για να μην ξεσηκωθούνε. Ήδη, αν πιάσουν οι αστυνομικοί έναν μαύρο με cd, τον σπάνε στο ξύλο χωρίς πολλά πολλά. Μοιάζει λίγο σαν Μεσαίωνας, οι στολές έχουν αλλάξει...

ΣτουςΚλέφτες ο «Μεσαίωνας» αυτός υπονοείται απολύτως....

Οι μεν κλέφτες έπρεπε να συμβολίζουν τον μέσο απολιτίκ Έλληνα που το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι η πάρτη του, το δε ζευγάρι να είναι μορφές που συμβολίζουν τον αστυνομικό που χαστουκίζει, που βρίζει, τον εφοριακό που κλέβει, τον πολιτικό που λέει ψέματα. Γι' αυτό οι πρώτοι βγαίνουν πιο νατουραλιστικοί και οι δεύτεροι πιο γκροτέτσκοι. Χρειάστηκαν πρόβες ενός χρόνου για να βγει αυτό και ήταν πολύ τολμηρό για ελληνική ταινία...

Ξέρεις, εμένα όλο αυτό μου θύμιζε πολύ Μπουνιουέλ.

Λατρεύω τον Μπουνιουέλ, ο Εξολοθρευτής Άγγελοςείναι η αγαπημένη μου ταινία!

Ακριβώς! Το ζευγάρι της ταινίας είναι βγαλμένο από εκεί! Πιστεύεις στον κινηματογράφο; Δεν είναι μια τέχνη που έχει πεθάνει;

Είμαι αισιόδοξος. Οι ελληνικές ταινίες κόβουν τα τελευταία χρόνια εισιτήρια, το δίκτυο βοηθάει πολύ την προώθηση τους επίσης. Στο Google το Τσίου είχε 250.000 επισκέψεις. Άσε που οι μαύροι το διακινήσαν πάρα πάρα πολύ, ενώ ακόμα δεν έχει βγει κανονικά σε dvd...

Δεν σε ενοχλεί ότι χάνεις λεφτά από την πειρατεία;

Μα είναι το βραβείο κοινού του φεστιβάλ χωρίς τα ευρώ! Με τιμά που η πειρατεία κάνει αυτό για την ταινία μου. Και με δικαιώνει. Είναι πολύ κουραστική τέχνη το σινεμά, αλλά είναι και το μόνο που μένει!

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

OSCARS 2025 / H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

Ο Σον Μπέικερ έσπασε τα κοντέρ κερδίζοντας 4 προσωπικά Όσκαρ για την άγρια κωμικοτραγική κινηματογραφική του χειροτεχνία. Η Μάϊκι Μάντισον χάλασε το πάρτι της Ντέμι Μουρ. Και η ιστορία της σεξεργάτριας, έδωσε ηχηρό μήνυμα για την ανάγκη του σινεμά να φτιάχνει ταινίες θαρραλέες και αυθεντικές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching

Οθόνες / 11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching (και πού να τις δείτε)

Καθώς πλησιάζει η 97η απονομή των Όσκαρ, επιλέγουμε 11 νικήτριες του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας που μπορείτε να βρείτε σε streaming πλατφόρμες και στη συνδρομητική τηλεόραση, για να κάνετε προθέρμανση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
CHECK Gene Hackman 1930-2025

Απώλειες / Τζιν Χάκμαν (1930-2025): Ο πιο ευαίσθητος σκληρός του αμερικανικού σινεμά

Ήθελε να τον θυμούνται ως τίμιο ηθοποιό, που έντυσε με ειλικρίνεια τους χαρακτήρες που υποδύθηκε. Ο Τζιν Χάκμαν πέτυχε πολύ περισσότερα, αφού κατάφερε να γίνει ο σπουδαιότερος καρατερίστας του αμερικανικού σινεμά από την εποχή του Σπένσερ Τρέισι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στην καρδιά του ταύρου - στην κοιλιά του καλλιτέχνη

Οθόνες / «Η καρδιά του ταύρου»: Ένα ντοκιμαντέρ για την πίστη στην ψευδαίσθηση

Σε παραγωγή Onassis Culture, η Εύα Στεφανή επιχειρεί μια κατάδυση στον σαγηνευτικό κόσμο του Δημήτρη Παπαϊωάννου και της προετοιμασίας της παράστασής του «Εγκάρσιος Προσανατολισμός».
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Oscar stories: Οι «ξένοι» στα Όσκαρ

Pulp Fiction / Οι «ξένοι» στα Όσκαρ

Από το αριστούργημα του Ζαν Ρενουάρ μέχρι τη σαρωτική διάκριση της Εμίλια Πέρεζ με τις 13 υποψηφιότητες, η πορεία των ξενόγλωσσων ταινιών στα Όσκαρ είναι γεμάτη από σταθμούς που αμφισβητούν και αναμορφώνουν τα όρια του κινηματογράφου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μετά τα 35 κατάλαβα τον Αντονιόνι»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Βεσλεμέ

Μυθολογίες / «Μετά τα 35 κατάλαβα τον Αντονιόνι»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Βεσλεμέ

Παραγνωρισμένα διαμάντια, ένας Σουηδός ημίθεος και χαρακτήρες που ξεπερνούν τα βιβλία από τα οποία γεννήθηκαν: ο σκηνοθέτης μοιράζεται τις ταινίες που τον σημάδεψαν καθώς και την αγαπημένη του αφίσα για καθεμιά από αυτές.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
12 ταινίες κάτω των 90 λεπτών για streaming

Οθόνες / 12 ταινίες κάτω των 90 λεπτών για streaming

Για όσους δεν έχουν αρκετό χρόνο, αλλά θέλουν να τηρήσουν τη σινεφιλική τους δίαιτα, και για παραπονούμενους ότι η διάρκεια των ταινιών «έχει μεγαλώσει πολύ», ξεψαχνίσαμε τις πλατφόρμες και τους καταλόγους τους και παρουσιάζουμε 12 ταινίες που δεν υπερβαίνουν τη μιάμιση ώρα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Sly Lives!: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκηπα

Daily / «Sly Lives!»: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκιπα

Ένα εξαιρετικό μουσικό ντοκιμαντέρ στο Disney+ για τη διαστημική άνοδο και την αργόσυρτη πτώση του ιδιοφυούς Sly Stone, ηγέτη της πιο εντυπωσιακά πολυμορφικής μπάντας όλων των εποχών, τόσο ηχητικά όσο και εμφανισιακά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Daily / The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Σ’ ένα πολυτελές θέρετρο στην Ταϊλάνδη μεταφέρεται ο νέος κύκλος της επιτυχημένης σειράς που μόλις ξεκίνησε, φανερώνοντας κάποια σημεία κόπωσης, παρά το πάντα εντυπωσιακό στήσιμό της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η μυθώδης Μαριόν Κοτιγιάρ είναι η βασίλισσα του χιονιού στο εικαστικά υποβλητικό, παγωμένο Ice Tower της Λουσίλ Χατζιχαλίλοβιτς

Berlinale 75 / «Τhe Ice Tower»: Η μυθώδης Μαριόν Κοτιγιάρ είναι η βασίλισσα του χιονιού

Η Λουσίλ Χατζιχαλίλοβιτς σπάει αθόρυβα την ψευδαίσθηση του παραμυθιού, δημιουργώντας μια τεράστια, παγωμένη φιλμική επιφάνεια με στραφταλιστές αντανακλάσεις και κενή ψυχή, όπως ακριβώς είναι στην ουσία της η snow queen.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM