Μέρες και νύχτες στο 71ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας

Μέρες και νύχτες στο 71ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας Facebook Twitter
<b>Στοίχημα Κυρίων.</b> Ο Jude Law και ο Giancarlo Giannini, δύο μεγάλοι ηθοποιοί διαφορετικής σχολής και γενιάς, συναντήθηκαν για πρώτη φορά στα γυρίσματα της 6λεπτης ταινίας του Johnnie Walker Blue Label, της ταινίας που μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα απέκτησε 9 εκατομμύρια views στο YouTube με τίτλο «Gentleman's Wager» («Στοίχημα Κυρίων») που γύρισε ο Jake Scott.
0


 

Οι δύο κύριοι φαίνονται να απολαμβάνουν το ποτό τους σε ένα υπέροχο γιoτ, κατασκευασμένο το 1928, αλλά από τον Jude Law δεν ξεκολλά η ιδέα πως το σκάφος αυτό πρέπει οπωσδήποτε να γίνει δικό του. Γνωρίζοντας πως μερικά αντικείμενα, σπάνια, πολύτιμα και μοναδικά, δεν έχουν τιμή, προσκαλεί τον Giancarlo Giannini σε μια βραδιά-έκπληξη, ταυτόχρονα προκαλώντας τον να αλλάξει γνώμη και να του το παραχωρήσει, αν όντως του αρέσει ό,τι θα δει. Ο Giannini αποδέχεται, περισσότερο από περιέργεια, έχοντας πάντα το πλεονέκτημα εκείνου που διαθέτει ένα περιζήτητο κι αξιοζήλευτο απόκτημα. Ο Jude Law βρίσκει ένα παλιό κλαμπ και ξεκινά εντατικές πρόβες για να πείσει τον φίλο του. Το αποτέλεσμα είναι ακαταμάχητο: ο Jude Law σκηνοθετεί ένα ατμοσφαιρικό πρόγραμμα, χορεύοντας στο ρυθμό μιας τζαζ ορχήστρας. Ο κύβος ερρίφθη, το στοίχημα κερδήθηκε και το γιοτ άλλαξε χέρια. Οι δυο τους ξανασυναντιούνται στο ίδιο μέρος και αυτήν τη φορά είναι η σειρά του Giannini να σκεφτεί έναν τρόπο για να αποκτήσει εκ νέου το σκάφος που μέχρι πρότινος του ανήκε. Επιλέγει να διηγηθεί μια ιστορία και το στοίχημα σφραγίζει ο ήχος των κρυστάλλινων ποτηριών του Johnnie Walker Blue Label. Θα είναι, άραγε, τόσο συναρπαστική όσο ο μεθυστικός χορός του φίλου του;


Ο Giancarlo Giannini, υποψήφιος για Όσκαρ και αγαπημένος ηθοποιός της Lina Wertmüller και των σπουδαίων Ιταλών σκηνοθετών της δεκαετίας του '70, πιστεύει ακράδαντα στη δύναμη των ιστοριών και στη χρησιμότητα των ηθοποιών στην επικοινωνία τους με το ενήλικο κοινό. Το πρωινό της συνάντησής μας στην προκυμαία του ξενοδοχείου Cipriani στην Giudecca της Βενετίας, ο σταρ που γνωρίσαμε από τον Μίμη τον Σιδερά και τον Πασκουαλίνο και τις 7 Καλλονές ήταν ευδιάθετος και ομιλητικότατος, διανθίζοντας με τέλειο κωμικό timing τις απόψεις του για την τέχνη που υπηρετεί επί 50 χρόνια, παραθέτοντας τις διαπιστώσεις του Φεντερίκο Φελίνι, όταν γύριζαν τον Καζανόβα: «"Giancarlino", μου έλεγε, "το σινεμά έχει πεθάνει προ πολλού!". Είχε δίκιο. Η ψηφιακή τεχνολογία άλλαξε τα πάντα».

Μέρες και νύχτες στο 71ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας Facebook Twitter
Ο Giancarlo Giannini πιστεύει ακράδαντα στη δύναμη των ιστοριών και στη χρησιμότητα των ηθοποιών στην επικοινωνία τους με το ενήλικο κοινό...


Ο Jude Law, χαλαρός και χαμογελαστός, παραδέχτηκε πως του αρέσουν οι προκλήσεις που τον ξεβολεύουν. Φοβόταν τα ύψη, αλλά έμαθε να ελέγχει τον φόβο και πλέον απολαμβάνει τις αναρριχήσεις. «Όταν γίνεσαι 40 ετών, η αίσθηση του χρόνου μετατοπίζεται» λέει. «Δεν μου συνέβαινε αυτό όταν ήμουν νεότερος. Το μειονέκτημα του να αναλύεις τον χρόνο που περνάει είναι πως θεωρείς ότι στα νιάτα σου ξόδεψες τον καιρό σου αναίτια». Παρομοιάζει το επιχείρημά του με τον σαιξπηρικό κανόνα που θέλει έναν ολοκληρωμένο ηθοποιό να ερμηνεύει τους σημαντικούς ρόλους που έγραψε ο Άγγλος δραματουργός ανάλογα με την ηλικία του: «Όπως μου έλεγε ένας συνάδελφός μου, κάποιας ηλικίας βέβαια, "έχω παίξει τον Λαέρτη, τον Άμλετ, τον Πολλώνιο και τον Λιρ. Μόνο ο Γιόρικ μου έμεινε". Το κρανίο του νεκρού στον Άμλετ δηλαδή» συμπληρώνει γελώντας.
Στον Law, ο οποίος μόλις είχε επιστρέψει από διακοπές στη Γαλλία, αρέσει πολύ να επισκέπτεται γκαλερί τέχνης, να βλέπει ταινίες και θεατρικά, να κάνει γυμναστική, να πηγαίνει σε εστιατόρια με καλό φαγητό και, κυρίως, να ξυπνάει τα παιδιά του για να τα πάει στο σχολικό, αλλά να ξεκλέβει κι ένα έξτρα ημίωρο πρωινού ύπνου, λίγο πριν ξεκινήσει τις δουλειές του: «Μέσα από τα παιδιά μου μαθαίνω ποιος πραγματικά είμαι. Αυτά τα εξαιρετικά πλάσματα αποκαλύπτουν τον εσωτερικό μου κόσμο με τη δύναμη και τη ζωντάνια τους» ομολογεί.


Την ικανότητα των καλών ηθοποιών εμπιστεύεται σχεδόν τυφλά ο Jake Scott, αφήνοντας να παίξουν στις ταινίες του όπως νομίζουν εκείνοι. Χαρακτήρισε τον Law γοητευτικό, με χάρη παλαιάς κοπής, έναν έντονο, αλλά άμεσο ηθοποιό, και τον Giancarlo παιγνιώδη και άτακτο. «Οι δυο τους ταίριαξαν σαν αδελφές ψυχές, αν και δεν γνωρίζονταν πριν από το γύρισμα».


Ο Jake έδειξε το Gentleman's Wager στον πατέρα του, τον θρυλικό σκηνοθέτη του Alien, του Blade Runner και του Μονομάχου, sir Ridley Scott (που, συν τοις άλλοις, έχει τεράστια πείρα στη διαφήμιση), κι εκείνος ξετρελάθηκε, λέγοντάς του πως είναι ό,τι καλύτερο έχει γυρίσει! Στην ερώτηση αν είχε δίλημμα για το πώς θα τοποθετούσε το Johnnie Walker Blue Label, έτσι ώστε να μη διαταραχθεί η καλλιτεχνική και αφηγηματική ισορροπία της ταινίας, που σημειωτέον γυρίστηκε στα UK Virgin Islands, σε ένα σκάφος-αντίκα, σπάνιο σαν το blend του Johnnie Walker Blue Label, ο Scott είπε πως υπάρχουν, ούτως ή άλλως, παντού στοιχεία που παραπέμπουν στο γαλανό χρώμα του προϊόντος και κανείς δεν είχε πρόθεση να το βλέπει συνεχώς στα πλάνα. «Θεωρώ τα διαφημιστικά μου ταινίες μικρού μήκους, προτιμώ να διηγούμαι καθαρές ιστορίες και, αν γίνεται, να κάνω τους θεατές να γελάνε».

 

To πάρτι του Vanity Fair και η συνεργασία του Rankin με το Johnnie Walker Gold Label Reserve

 

Κορυφαίες διασημότητες απ' όλο τον κόσμο συγκεντρώθηκαν στο πάρτι του «Vanity Fair», στο πλαίσιο του 71ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας. Στην εκδήλωση ο παγκοσμίου φήμης φωτογράφος Rankin και το Johnnie Walker Gold Label Reserve ένωσαν τις δυνάμεις τους στην αναζήτηση για μια γενιά από ανερχόμενα αστέρια.

Μέρες και νύχτες στο 71ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας Facebook Twitter
Aπό αριστερά προς τα δεξιά οι Rising Stars απ' όλη την Ευρώπη: Blanca Suarez, Μάνος Γαβράς, Eleonora Carisi, Paola Stella, Rankin, Gwendoline Christie, Bejna Bruijning, Marie Nasemann.

Το Johnnie Walker Gold Label Reserve, το σκωτσέζικο ουίσκι που είναι συνώνυμο της γιορτής, σε συνεργασία με τον Rankin δημιούργησαν ένα πρωτότυπο photobooth με στόχο να ανακαλύψουν τους αυριανούς Rising Stars ανάμεσα στο κοινό όλης της Ευρώπης, ανάμεσα σ' εσένα κι εμένα. Ο νικητής, που θα επιλεγεί από τον Rankin, θα έχει τη δυνατότητα να μοιραστεί τις δικές του στιγμές γιορτής, καθώς θα πρωταγωνιστήσει στην online καμπάνια του Johnnie Walker Gold Label Reserve για το 2015. Τα αποκαλυπτήρια του photobooth έγιναν από τον ίδιο τον Rankin στο πάρτι του «Vanity Fair» και σηματοδότησαν την έναρξη της πορείας του σε μια σειρά εκδηλώσεων σε όλη την Ευρώπη που θα διαρκέσει έξι μήνες και, φυσικά, θα κάνει στάση και στην Ελλάδα.
Rising Stars απ' όλη την Ευρώπη φωτογραφήθηκαν στο photobooth του Johnnie Walker Gold Label Reserve, μαζί τους και ο δικός μας Μάνος Γαβράς, που έδωσε το «παρών» στο ξενοδοχείο Westin Europa and Regina, εκπροσωπώντας τη χώρα μας στη γιορτή που πλαισιώθηκε από μία μοναδική έκθεση της δουλειάς του Rankin και σηματοδότησε την έναρξη της αναζήτησης του Johnnie Walker για τον νέο ανερχόμενο σταρ στην Ευρώπη. Ο Μάνος Γαβράς δήλωσε: «Είναι κάποιες στιγμές που η ευκαιρία είναι μπροστά σου και το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να την αρπάξεις! Μια τέτοια ευκαιρία δίνει το Johnnie Walker Gold Label Reserve, σε συνεργασία με τον παγκοσμίου φήμης φωτογράφο Rankin, με το photobooth που θα κάνει τον γύρο της Ευρώπης, δίνοντας τη δυνατότητα σε όλους να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό και στον καλύτερο να κερδίσει».

Μέρες και νύχτες στο 71ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας Facebook Twitter
To photo booth του Johnnie Walker Gold Label Reserve που θα είναι σύντομα στην Ελλάδα


Ο Rankin διευκρίνισε σε δηλώσεις του στη LifO τον σκοπό του πολυτελούς, χρυσαφένιου photobooth: «Έχω φωτογραφίσει πολλές διασημότητες στην πορεία τους προς την καταξίωση, έτσι, όταν πληροφορήθηκα αυτή την ενέργεια που απευθύνεται στο κοινό, αποφάσισα να συνεισφέρω, βάζοντας τη σφραγίδα μου. Αναζητούμε κάποιον με πνεύμα και πάθος, μια προσωπικότητα με ποιότητα όμοια μ' εκείνην που διέγνωσα στους σταρ που απαθανάτισα στην άνοδό τους. Σχεδιάσαμε ένα luxury photobooth, όπου επίδοξοι "ανερχόμενοι αστέρες" έχουν τη δυνατότητα να βγάλουν τη δική τους φωτογραφία και να την ανεβάσουν στο Ιnstagram, χρησιμοποιώντας το hashtag #GoldCelebration, με σκοπό να αποκτήσουν την ευκαιρία να φωτογραφηθούν από εμένα. Μπορείτε να βρείτε το πλησιέστερο σ' εσάς photobooth στο www.johnniewalker.com»

Μέρες και νύχτες στο 71ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ