ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν στα 90: Ο βασιλιάς της τηλεόρασης ζει εδώ και χρόνια χωρίς μυστικά

Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν στα 90: Ο βασιλιάς της τηλεόρασης ζει εδώ και χρόνια χωρίς μυστικά Facebook Twitter
Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν το 1960. Φωτ.: Getty Images/Ideal Images
0

Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν υποδυόταν με μεγάλη επιτυχία το στρέιτ αντικείμενο του πόθου μέχρι το 2003, όταν στα 69 του πλέον, και θεωρώντας ότι δεν είχε τίποτα να χάσει, αποφάσισε να «βγει από την ντουλάπα» μέσω της αυτοβιογραφίας του που είχε τίτλο Shattered Love. «Σκεφτόμουν όλα αυτά τα χρόνια ότι υπήρχε κάτι πολύ βαθιά λάθος με μένα», είχε δηλώσει τότε στο CNN. «Και ήθελα να το καλύψω. Δεν ήθελα να το μάθει ποτέ κανείς. Θυμάμαι ότι έκανα μια συμφωνία με τον εαυτό μου ότι ποτέ, μα ποτέ δεν θα αποκάλυπτα αυτό το μυστικό». Υπέθεσε ότι μια τέτοια εξομολόγηση θα επισκίαζε το υπόλοιπο περιεχόμενο του βιβλίου και είχε δίκιο. Κανείς δεν ενδιαφέρθηκε για την κακοποίηση που υπέστη από τον αλκοολικό πατέρα του, ούτε για τις επιπλοκές της επιτυχημένης καριέρας του: ο κόσμος ήθελε απλώς να μάθει περισσότερα για τον σεξουαλικό του προσανατολισμό, και από την πλευρά του, ήταν έτοιμος πλέον να ζήσει ανοιχτά.

Για πάρα πολύ καιρό φοβόταν να δημοσιοποιήσει κάτι που ήταν ήδη ένα ανοιχτό μυστικό στη σόουμπιζ. «Τα περιοδικά κατά κάποιο τρόπο το είχαν υποψιαστεί και μου έκαναν ερωτήσεις του τύπου "Πότε θα παντρευτείς και θα κάνεις παιδιά;"», θα έλεγε αργότερα. Το 1989, ένα γαλλικό περιοδικό αποκάλυψε την αλήθεια, αλλά ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του Τσάμπερλεϊν διέψευσε το δημοσίευμα. Δεκαπέντε χρόνια μετά από εκείνη τη στιγμή, η οποία θα μπορούσε να καταστρέψει την καριέρα του, ο ηθοποιός εμφανίστηκε στην εκπομπή του Λάρι Κινγκ δηλώνοντας ότι ανακάλυψε την ομοφυλοφιλία του όταν ήταν δέκα ετών και ότι η πρώτη του σχέση με άντρα έγινε λίγο πριν κλείσει τα 23 του χρόνια.

Τα στούντιο έψαχναν για ένα νέο, φρέσκο πρόσωπο για τον ρόλο του Δρ. Κιλντέρ στην ομώνυμη τηλεοπτική σειρά του 1961, όταν το μάτι ενός εκ των παραγωγών έπεσε πάνω του σε ένα γουέστερν που δεν κυκλοφόρησε ποτέ.

Ο Τσάμπερλεϊν γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Μπέβερλι Χιλς. Αφού αποφοίτησε από το λύκειο, πολέμησε στον πόλεμο της Κορέας (όπου έφτασε μέχρι το βαθμό του λοχία) και μετά την επιστροφή του άρχισε να σπουδάζει υποκριτική. Τα στούντιο έψαχναν για ένα νέο, φρέσκο πρόσωπο για τον ρόλο του Δρ. Κιλντέρ στην ομώνυμη τηλεοπτική σειρά του 1961, όταν το μάτι ενός εκ των παραγωγών έπεσε πάνω του σε ένα γουέστερν που δεν κυκλοφόρησε ποτέ. Παρότι δεν είχε σχεδόν καθόλου εμπειρία, κατέληξε να ενσαρκώσει τον χαρακτήρα για τους πέντε κύκλους μιας σειράς που κατοχύρωσε παγκοσμίως την αυξανόμενη ισχύ της τηλεόρασης (είχε παιχτεί με μεγάλη επιτυχία και στην Ελλάδα). Ο Τσάμπερλεϊν δεν μπορούσε να βγει έξω από το σπίτι χωρίς να τον κυνηγάει μια ορδή θαυμαστών, ενώ λάμβανε πάνω από 12.000 επιστολές την εβδομάδα από θαυμαστές. Η δημοτικότητά του ήταν τέτοια που το NBC προσπάθησε να τον μετατρέψει σε ποπ σταρ, και έτσι ο νεαρός ηθοποιός είχε το προνόμιο να είναι ο πρώτος καλλιτέχνης που ηχογράφησε το τραγούδι Close To You του Burt Bacharach, η οποία κατέληξε να γίνει το πιο επιτυχημένο single των Carpenters.

Richard Chamberlain sings Close To You

Οι παραγωγοί αξιοποίησαν το μουσικό του ταλέντο για τις κινηματογραφικές μεταφορές παραστάσεων του Μπρόντγουεϊ, αλλά η τηλεόραση του χτυπούσε ξανά και ξανά την πόρτα. Στο BBC, πρωταγωνίστησε στη διασκευή του «Πορτρέτου μιας κυρίας» (1968) ενώ μοιράστηκε την οθόνη με την Κάθριν Χέμπορν στην «Τρελή του Σαγιό» (1969). Ήθελε να πετύχει στο θέατρο, αλλά ήταν στην μικρή και στη μεγάλη οθόνη εκεί όπου καρπώθηκε τις μεγαλύτερες επιτυχίες του. Ήταν ο Αράμις στους «Τρεις σωματοφύλακες» του Ρίτσαρντ Λέτσερ (1973), καθώς και ο αμελής μηχανικός στον «Πύργο της κολάσεως» (1974). Έξι χρόνια αργότερα θα ερχόταν ο ρόλος που τον έκανε διάσημο στα πέρατα του κόσμου στο «Σογκούν», την τηλεοπτική μεταφορά στην τηλεοπτική μεταφορά του ομώνυμου μπεστ σέλερ του James Clavell για τις περιπέτειες ενός Άγγλου ναυτικού στη μεσαιωνική Ιαπωνία.

Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν στα 90: Ο βασιλιάς της τηλεόρασης ζει εδώ και χρόνια χωρίς μυστικά Facebook Twitter
Με τον Τοσίρο Μιφούνε στο "Σογκούν" (1980)

Οι δρόμοι άδειαζαν την ώρα που προβαλλόταν η σειρά και ο Τσάμπερλεϊν βρέθηκε στο εξώφυλλο όλων των περιοδικών του πλανήτη. Αν όμως πίστευε ότι αυτό ήταν το αποκορύφωμα της καριέρας του, έκανε λάθος. Όταν έκλεισε τα πενήντα του, μπήκε στη ζωή του ο κεντρικός χαρακτήρας της σειράς «Τα πουλιά πεθαίνουν τραγουδώντας» (1983). Ο κόσμος ξετρελάθηκε για τον πατέρα Ραλφ και τον απαγορευμένο έρωτά του για τη Μέγκι (Ρέιτσελ Γουόρντ). Όμως, η τηλεοπτική διασκευή δεν άρεσε σε όλους: Η συγγραφέας του βιβλίου Κόλιν ΜακΚόλοου την είχε αποκαλέσει «άμεσο εμετό». Η χημεία όμως μεταξύ της Ρέιτσελ Γουόρντ και του Τσάμπερλεϊν ήταν τόσο έντονα αισθητή που τα ΜΜΕ διέδιδαν φήμες για ένα υποτιθέμενο ειδύλλιο μεταξύ των δύο πρωταγωνιστών. Η αλήθεια είναι ότι τότε ξεκινούσε η Ρέιτσελ Γουόρντ την σχέση της με τον Αυστραλό ηθοποιό Μπράιαν Μπράουν, η οποία διαρκεί μέχρι σήμερα, όπως και η φιλία της με τον Τσάμπερλεϊν. Λίγα χρόνια αργότερα, εκείνος θα συναντούσε τον ηθοποιό Μάρτιν Ράμπετ με τον οποίο έμεινε μαζί μέχρι το 2010.

Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν στα 90: Ο βασιλιάς της τηλεόρασης ζει εδώ και χρόνια χωρίς μυστικά Facebook Twitter
Με την Ρέιτσελ Γουόρντ στα "Πουλιά πεθαίνουν τραγουδώντας" (1983)

Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν αποσύρθηκε το 2019 στα 85 του, αφού ολοκλήρωσε ένα τελευταίο στάδιο της καριέρας του, με μια σειρά από γκέι ρόλους. Εμφανίστηκε στις σειρές Five Brothers, Chuck, Nip/Tuck και στο τελευταίο Twin Peaks, όπου ήταν σαφές ότι ο παλιός του μαγνητισμός ήταν ακόμα πολύ ακέραιος. Στο κατώφλι των 90 ετών, τα οποία συμπληρώνει στις 31 Μαρτίου, ο Τσάμπερλεϊν περνάει ήσυχα τον καιρό του στη Χαβάη, ως ευτυχισμένος συνταξιούχος χωρίς κανένα μυστικό.

Με στοιχεία από El Pais.

Οθόνες
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ