Πέντε ξεχωριστές ταινίες του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που θα δούμε προσεχώς στις αίθουσες

CHECK ΤΕΤΑΡΤΗ 5 καλές ταινίες του 63ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που θα δούμε προσεχώς στους κινηματογράφους Facebook Twitter
0

Το 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης έριξε τους τίτλους τέλους του την περασμένη Κυριακή με την προβολή του «Corsage», μιας αναθεωρητικής εκδοχής της Αυτοκράτειρας Σίσι που αποτελεί φαβορί για οσκαρική υποψηφιότητα στην κατηγορία της Διεθνούς Ταινίας και βγαίνει στις αίθουσες αυτή την Πέμπτη 17 Νοεμβρίου.

Πλάι σε διαμαντάκια, αλλά και τερατάκια που είχαν την τύχη ή την ατυχία αντίστοιχα να παρακολουθήσουν οι φεστιβαλιστές τις μέρες του φεστιβάλ και πιθανότατα δεν θα ξαναδούμε ποτέ σε ελληνική αίθουσα, προβλήθηκαν και αρκετές ταινίες που έχουν εξασφαλίσει ήδη διανομή και αναμένεται να βγουν στους κινηματογράφους μέσα στους επόμενους μήνες.

Επιλέξαμε πέντε από αυτές που μας άφησαν θετικές εντυπώσεις και αξίζει να σημειώσετε στην ατζέντα σας. Πέντε ταινίες που έρχονται για να ενισχύσουν τον (ευτυχώς ποιοτικότερο σε σχέση με πέρυσι) χειμερινό προγραμματισμό των εταιρειών διανομής και να κάνουν τις κινηματογραφικές μας βραδιές λίγο καλύτερες.   

Les Passagers de la Nuit (Νυχτερινοί Επισκέπτες)

Βρισκόμαστε στη Γαλλία των ‘80s. Mια διαζευγμένη γυναίκα με δυο παιδιά στο κατώφλι της ενηλικίωσης στέλνει εξομολογητική επιστολή σε μια νυχτερινή εκπομπή λόγου, ενθουσιάζει την παρουσιάστρια –μια Εμανουέλ Μπεάρ που μας υπενθυμίζει πόσο λείπει το (δικό της) star quality από το γαλλικό σινεμά– και προσλαμβάνεται ως υπεύθυνη τηλεφωνικού κέντρου. Εκεί θα γνωρίσει μια μέρα την Ταλούλα, μια συνεσταλμένη νεαρή που ζει στους δρόμους και βρέθηκε στο στούντιο για να αφηγηθεί την ιστορία της, και θα την προσκαλέσει σπίτι τους.

Με προϋπάρχουσα tracklist διαλεχτή, έναν πρωτότυπο synth ονειρότοπο που υφαίνει με τα πλήκτρα του ο Νεοϋορκέζος συνθέτης Άντον Σάνκο και με το νυχτερινό μπλε να κυριαρχεί στη χρωματική παλέτα, ο Μάικλ Χερς χτίζει μια γοητευτική ‘80s «φούσκα», αφιερώνεται σε στιγμές που μπορεί να διαρκούν μια νύχτα, αλλά  αρκούν για να μας κρατήσουν ζωντανούς σε αυτό μας το «ταξίδι» για όλες τις νύχτες που θα ακολουθήσουν, και αποσπά από τη Σαρλότ Γκενσμπούργκ την πιο ανθρώπινη ερμηνεία της, χιλιόμετρα μακριά από τα νευρωσικά ερμηνευτικά τικ που έχει αναπτύξει μέσα στα χρόνια.

Αν η ιδέα μιας ταινίας με highlight μια ομαδική αγκαλιά υπό τους ήχους του «Et si tu n’existais pas» του Τζο Ντασέν σας έχει κερδίσει με το καλημέρα (ή μάλλον με το καληνύχτα), επιβιβαστείτε άφοβα. (Από 15/12)

Boy From Heaven (Η Συνωμοσία του Καΐρου)

Αν το «Nile Hilton Incident» ήταν η αραβική κατάθεση στο νεο-νουάρ, με το «Boy From Heaven» ο Ταρίκ Σαλέχ επιχειρεί κάτι αντίστοιχο στο είδος του κατασκοπικού και του συνωμοσιολογικού θρίλερ.

Το «Αγόρι από τον Παράδεισο» του τίτλου είναι ένας αθώος, φτωχός νεαρός φοιτητής που απλά σπουδάζει σε θεολογική σχολή. Όταν ο ιμάμης πεθαίνει, ο ήρωας στρατολογείται παρά τη θέλησή του από ανθρώπους της κρατικής μυστικής υπηρεσίας για να ενεργήσει ως κατάσκοπος και να βοηθήσει στην εκλογή προσώπου της αρεσκείας των εντολέων του.

Η σύγκρουση με τα πιστεύω του και η αγωνία του να μην έχει την τύχη του προκατόχου του, τον οποίο δολοφόνησαν μπροστά στα μάτια του, εξυπηρετούν το σκέλος της αγωνίας, ενώ την ίδια ώρα ξετυλίγεται μπροστά μας μια σύγκρουση ανάμεσα στον λόγο του (όποιου) Θεού και στα έργα των ανθρώπων, με τον ήρωα να βρίσκεται στη μέση.

Η ανάδειξη των ηθών και των διάφορων συνιστωσών της ισλαμικής θρησκείας αποτελούν ένα πρόσθετο δέλεαρ για το δυτικό μάτι. Ο Σαλέχ, που εξελίσσεται διαρκώς ως σεναριογράφος, εδώ αφήνει ακόμα περισσότερες υποσχέσεις για τη μεγάλη ταινία, όταν τελειοποιήσει και την ικανότητα διαχείρισης του ρυθμού. (Από 22/12)

Living (Αισθάνομαι Ζωντανός)

5 καλές ταινίες του 63ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που θα δούμε προσεχώς στους κινηματογράφους Facebook Twitter
Ένας σχεδόν αγνώριστος Μπιλ Νάι, ο οποίος θαρρείς πως φύλαγε ό,τι είχε και δεν είχε για να το δώσει εδώ.

Ο νομπελίστας Καζούο Ισιγκούρο μεταφέρει επιτυχώς το «Ikiru» του Ακίρα Κουροσάβα στη μεταπολεμική Αγγλία, ο Νοτιοαφρικανός Όλιβερ Χερμάνους και οι συνεργάτες στήνουν καλλιγραφία περιωπής και κάπως έτσι το «Living» δεν είναι μόνο η καλύτερη ταινία που είδαμε στο φεστιβάλ, αλλά πιθανότατα και η καλύτερη ταινία που έχουμε δει πάνω στη βρετανική εγκράτεια από την εποχή του «Remains of the Day» – η σκηνή στον σταθμό του τρένου στην αρχή, όπου οι παλιοί επιπλήττουν τον ενθουσιώδη νέο συνάδελφο, είναι ενδεικτική.

Με εμπνευσμένη πλανοθεσία που ενισχύει και εμπλουτίζει τη δραματουργία –στα εισαγωγικά πλάνα στη δημόσια υπηρεσία π.χ. οι άνθρωποι κινηματογραφούνται σχεδόν πάντα πίσω από φακέλους γεμάτους έγγραφα–, έναν σχεδόν αγνώριστο Μπιλ Νάι, ο οποίος θαρρείς πως φύλαγε ό,τι είχε και δεν είχε για να το δώσει εδώ, ένα σάουντρακ από εκείνα που θα επισκεπτόμαστε ξανά και ξανά κι ένα τελευταίο ημίωρο που, όπως και το πρωτότυπο, υπενθυμίζει ότι η καλοσύνη είναι μεταδοτική, φτάνει να μην έχουμε αναπτύξει ισχυρά αντισώματα απέναντί της, το «Living» είναι το ωραιότερο κινηματογραφικό δώρο που μπορείτε να κάνετε στον εαυτό σας φέτος τις γιορτές. (Από 29/12)  

A Love Song (Ένα Τραγούδι Αγάπης)

5 καλές ταινίες του 63ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που θα δούμε προσεχώς στους κινηματογράφους Facebook Twitter
Η συγκίνηση προκύπτει (και) από την καταγραφή της γεωγραφίας του ανθρώπινου προσώπου, το  οποίο εδώ φέρει την πολυκαιρισμένη όψη της καρατέριστα Ντέιλ Ντίκι.

Σε ένα κάμπινγκ κάπου στην αμερικανική ενδοχώρα μια γυναίκα περιμένει να την επισκεφτεί στο τροχόσπιτό της ο παιδικός της έρωτας, αβέβαιη όχι μόνο για τις προθέσεις του, αλλά και για την ίδια την έλευσή του.

Αν και καθηλωμένη στην ίδια τοποθεσία, η ταινία του Μαξ Γουόκερ - Σίλβερμαν δίνει την αίσθηση ενός κανονικού road movie, με τις στάσεις του, τους ανθρώπους του, τα απρόοπτά του και τη συγκίνηση να προκύπτει (και) από την καταγραφή της γεωγραφίας του ανθρώπινου προσώπου, το  οποίο εδώ φέρει την όψη της καρατέριστα Ντέιλ Ντίκι.

Οι φαν του σινεμά του Αλεξάντερ Πέιν έχετε μια ταινία για να περιμένετε τους επόμενους μήνες, ο τίτλος της οποίας είναι ακριβέστατος: πρόκειται για ένα (φιλμικό) ερωτικό τραγούδι, όχι για ένα τραγούδι για τον έρωτα. Αν σε πιάσει στην κατάλληλη φάση μπορεί να σε τσακίσει σαν κλαράκι, υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες να θες να το βάλεις να το ξανακούσεις, μόλις τελειώσει, καθώς και να παρακαλάς να αγοράσεις κάποτε ένα ραδιόφωνο σαν εκείνο της ταινίας το οποίο, όταν ανοίγεις, παίζει πάντα το κατάλληλο τραγούδι. Πραγματικά, μια πολύ ευχάριστη έκπληξη. (Φεβρουάριος)

Τhe Beasts (O Εχθρός Δίπλα Μου)

5 καλές ταινίες του 63ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που θα δούμε προσεχώς στους κινηματογράφους Facebook Twitter
Το «Τhe Beasts» διαδραματίζεται σε ένα ορεινό επαρχιακό χωριό της Γαλικίας.

Ίσως ο πιο υποσχόμενος σκηνοθέτης του ισπανικού κινηματογράφου αυτήν τη στιγμή, ο Ροντρίγκο Σορογκόγιεν έχει βρει έναν κώδικα επικοινωνίας με το ελληνικό κοινό, το οποίο αγκάλιασε τα «Kανείς δεν μπορεί να μας σώσει», «Έκπτωτος» και «Εξαφανισμένος».

Το «Τhe Beasts» αναμένεται να συνεχίσει αυτή την καλή σχέση, μεταφέροντας τη δράση σε ένα ορεινό επαρχιακό χωριό της Γαλικίας. Ένας Γάλλος και η σύζυγός του, που μετακόμισαν στο μέρος πριν από δυο χρόνια, καλλιεργούν τη γη και επισκευάζουν σπίτια με στόχο τον εποικισμό του χωριού, ενώ οι γείτονές τους, δυο αδέρφια που ζουν εκεί από τότε που γεννήθηκαν, θέλουν να πουλήσουν την ιδιοκτησία τους σε ιδιώτες που έχουν στόχο να στήσουν ανεμογεννήτριες. Η άρνησή των πρώτων να πράξουν το ίδιο μπλοκάρει το έργο και εντείνει τη σύγκρουση ανάμεσά τους. 

Πέρα από τη μισαλλοδοξία και την ξενοφοβία, την κατάδειξη του κτήνους μέσα μας κι ένα πορτρέτο της επαρχίας, ευρισκόμενο κάπου ανάμεσα στα «Αδέσποτα Σκυλιά» του Σαμ Πέκινπα και στον «Βασιλιά» του Νίκου Γραμματικού, το φιλμ του Σορογκόγιεν έχει ένα δεύτερο, εντελώς φεμινιστικό επίπεδο ανάγνωσης, με τους πρωταγωνιστές της σύγκρουσης από την πρώτη στιγμή να επιχειρούν να επιβεβαιώσουν τον ανδρισμό τους – σκεφτείτε ότι ο χαρακτήρας που υποδύεται ο Ντενίς Μενοσέ έχει ονομάσει τον σκύλο του «Τιτάνα». Μια γενναία αφηγηματική στροφή στην τρίτη πράξη τοποθετεί το έργο στην κορυφή των ισπανικών θρίλερ που έχουμε δει εδώ και αρκετό καιρό. (Φεβρουάριος)

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ