Πέντε ξεχωριστές ταινίες του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που θα δούμε προσεχώς στις αίθουσες

CHECK ΤΕΤΑΡΤΗ 5 καλές ταινίες του 63ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που θα δούμε προσεχώς στους κινηματογράφους Facebook Twitter
0

Το 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης έριξε τους τίτλους τέλους του την περασμένη Κυριακή με την προβολή του «Corsage», μιας αναθεωρητικής εκδοχής της Αυτοκράτειρας Σίσι που αποτελεί φαβορί για οσκαρική υποψηφιότητα στην κατηγορία της Διεθνούς Ταινίας και βγαίνει στις αίθουσες αυτή την Πέμπτη 17 Νοεμβρίου.

Πλάι σε διαμαντάκια, αλλά και τερατάκια που είχαν την τύχη ή την ατυχία αντίστοιχα να παρακολουθήσουν οι φεστιβαλιστές τις μέρες του φεστιβάλ και πιθανότατα δεν θα ξαναδούμε ποτέ σε ελληνική αίθουσα, προβλήθηκαν και αρκετές ταινίες που έχουν εξασφαλίσει ήδη διανομή και αναμένεται να βγουν στους κινηματογράφους μέσα στους επόμενους μήνες.

Επιλέξαμε πέντε από αυτές που μας άφησαν θετικές εντυπώσεις και αξίζει να σημειώσετε στην ατζέντα σας. Πέντε ταινίες που έρχονται για να ενισχύσουν τον (ευτυχώς ποιοτικότερο σε σχέση με πέρυσι) χειμερινό προγραμματισμό των εταιρειών διανομής και να κάνουν τις κινηματογραφικές μας βραδιές λίγο καλύτερες.   

Les Passagers de la Nuit (Νυχτερινοί Επισκέπτες)

Βρισκόμαστε στη Γαλλία των ‘80s. Mια διαζευγμένη γυναίκα με δυο παιδιά στο κατώφλι της ενηλικίωσης στέλνει εξομολογητική επιστολή σε μια νυχτερινή εκπομπή λόγου, ενθουσιάζει την παρουσιάστρια –μια Εμανουέλ Μπεάρ που μας υπενθυμίζει πόσο λείπει το (δικό της) star quality από το γαλλικό σινεμά– και προσλαμβάνεται ως υπεύθυνη τηλεφωνικού κέντρου. Εκεί θα γνωρίσει μια μέρα την Ταλούλα, μια συνεσταλμένη νεαρή που ζει στους δρόμους και βρέθηκε στο στούντιο για να αφηγηθεί την ιστορία της, και θα την προσκαλέσει σπίτι τους.

Με προϋπάρχουσα tracklist διαλεχτή, έναν πρωτότυπο synth ονειρότοπο που υφαίνει με τα πλήκτρα του ο Νεοϋορκέζος συνθέτης Άντον Σάνκο και με το νυχτερινό μπλε να κυριαρχεί στη χρωματική παλέτα, ο Μάικλ Χερς χτίζει μια γοητευτική ‘80s «φούσκα», αφιερώνεται σε στιγμές που μπορεί να διαρκούν μια νύχτα, αλλά  αρκούν για να μας κρατήσουν ζωντανούς σε αυτό μας το «ταξίδι» για όλες τις νύχτες που θα ακολουθήσουν, και αποσπά από τη Σαρλότ Γκενσμπούργκ την πιο ανθρώπινη ερμηνεία της, χιλιόμετρα μακριά από τα νευρωσικά ερμηνευτικά τικ που έχει αναπτύξει μέσα στα χρόνια.

Αν η ιδέα μιας ταινίας με highlight μια ομαδική αγκαλιά υπό τους ήχους του «Et si tu n’existais pas» του Τζο Ντασέν σας έχει κερδίσει με το καλημέρα (ή μάλλον με το καληνύχτα), επιβιβαστείτε άφοβα. (Από 15/12)

Boy From Heaven (Η Συνωμοσία του Καΐρου)

Αν το «Nile Hilton Incident» ήταν η αραβική κατάθεση στο νεο-νουάρ, με το «Boy From Heaven» ο Ταρίκ Σαλέχ επιχειρεί κάτι αντίστοιχο στο είδος του κατασκοπικού και του συνωμοσιολογικού θρίλερ.

Το «Αγόρι από τον Παράδεισο» του τίτλου είναι ένας αθώος, φτωχός νεαρός φοιτητής που απλά σπουδάζει σε θεολογική σχολή. Όταν ο ιμάμης πεθαίνει, ο ήρωας στρατολογείται παρά τη θέλησή του από ανθρώπους της κρατικής μυστικής υπηρεσίας για να ενεργήσει ως κατάσκοπος και να βοηθήσει στην εκλογή προσώπου της αρεσκείας των εντολέων του.

Η σύγκρουση με τα πιστεύω του και η αγωνία του να μην έχει την τύχη του προκατόχου του, τον οποίο δολοφόνησαν μπροστά στα μάτια του, εξυπηρετούν το σκέλος της αγωνίας, ενώ την ίδια ώρα ξετυλίγεται μπροστά μας μια σύγκρουση ανάμεσα στον λόγο του (όποιου) Θεού και στα έργα των ανθρώπων, με τον ήρωα να βρίσκεται στη μέση.

Η ανάδειξη των ηθών και των διάφορων συνιστωσών της ισλαμικής θρησκείας αποτελούν ένα πρόσθετο δέλεαρ για το δυτικό μάτι. Ο Σαλέχ, που εξελίσσεται διαρκώς ως σεναριογράφος, εδώ αφήνει ακόμα περισσότερες υποσχέσεις για τη μεγάλη ταινία, όταν τελειοποιήσει και την ικανότητα διαχείρισης του ρυθμού. (Από 22/12)

Living (Αισθάνομαι Ζωντανός)

5 καλές ταινίες του 63ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που θα δούμε προσεχώς στους κινηματογράφους Facebook Twitter
Ένας σχεδόν αγνώριστος Μπιλ Νάι, ο οποίος θαρρείς πως φύλαγε ό,τι είχε και δεν είχε για να το δώσει εδώ.

Ο νομπελίστας Καζούο Ισιγκούρο μεταφέρει επιτυχώς το «Ikiru» του Ακίρα Κουροσάβα στη μεταπολεμική Αγγλία, ο Νοτιοαφρικανός Όλιβερ Χερμάνους και οι συνεργάτες στήνουν καλλιγραφία περιωπής και κάπως έτσι το «Living» δεν είναι μόνο η καλύτερη ταινία που είδαμε στο φεστιβάλ, αλλά πιθανότατα και η καλύτερη ταινία που έχουμε δει πάνω στη βρετανική εγκράτεια από την εποχή του «Remains of the Day» – η σκηνή στον σταθμό του τρένου στην αρχή, όπου οι παλιοί επιπλήττουν τον ενθουσιώδη νέο συνάδελφο, είναι ενδεικτική.

Με εμπνευσμένη πλανοθεσία που ενισχύει και εμπλουτίζει τη δραματουργία –στα εισαγωγικά πλάνα στη δημόσια υπηρεσία π.χ. οι άνθρωποι κινηματογραφούνται σχεδόν πάντα πίσω από φακέλους γεμάτους έγγραφα–, έναν σχεδόν αγνώριστο Μπιλ Νάι, ο οποίος θαρρείς πως φύλαγε ό,τι είχε και δεν είχε για να το δώσει εδώ, ένα σάουντρακ από εκείνα που θα επισκεπτόμαστε ξανά και ξανά κι ένα τελευταίο ημίωρο που, όπως και το πρωτότυπο, υπενθυμίζει ότι η καλοσύνη είναι μεταδοτική, φτάνει να μην έχουμε αναπτύξει ισχυρά αντισώματα απέναντί της, το «Living» είναι το ωραιότερο κινηματογραφικό δώρο που μπορείτε να κάνετε στον εαυτό σας φέτος τις γιορτές. (Από 29/12)  

A Love Song (Ένα Τραγούδι Αγάπης)

5 καλές ταινίες του 63ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που θα δούμε προσεχώς στους κινηματογράφους Facebook Twitter
Η συγκίνηση προκύπτει (και) από την καταγραφή της γεωγραφίας του ανθρώπινου προσώπου, το  οποίο εδώ φέρει την πολυκαιρισμένη όψη της καρατέριστα Ντέιλ Ντίκι.

Σε ένα κάμπινγκ κάπου στην αμερικανική ενδοχώρα μια γυναίκα περιμένει να την επισκεφτεί στο τροχόσπιτό της ο παιδικός της έρωτας, αβέβαιη όχι μόνο για τις προθέσεις του, αλλά και για την ίδια την έλευσή του.

Αν και καθηλωμένη στην ίδια τοποθεσία, η ταινία του Μαξ Γουόκερ - Σίλβερμαν δίνει την αίσθηση ενός κανονικού road movie, με τις στάσεις του, τους ανθρώπους του, τα απρόοπτά του και τη συγκίνηση να προκύπτει (και) από την καταγραφή της γεωγραφίας του ανθρώπινου προσώπου, το  οποίο εδώ φέρει την όψη της καρατέριστα Ντέιλ Ντίκι.

Οι φαν του σινεμά του Αλεξάντερ Πέιν έχετε μια ταινία για να περιμένετε τους επόμενους μήνες, ο τίτλος της οποίας είναι ακριβέστατος: πρόκειται για ένα (φιλμικό) ερωτικό τραγούδι, όχι για ένα τραγούδι για τον έρωτα. Αν σε πιάσει στην κατάλληλη φάση μπορεί να σε τσακίσει σαν κλαράκι, υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες να θες να το βάλεις να το ξανακούσεις, μόλις τελειώσει, καθώς και να παρακαλάς να αγοράσεις κάποτε ένα ραδιόφωνο σαν εκείνο της ταινίας το οποίο, όταν ανοίγεις, παίζει πάντα το κατάλληλο τραγούδι. Πραγματικά, μια πολύ ευχάριστη έκπληξη. (Φεβρουάριος)

Τhe Beasts (O Εχθρός Δίπλα Μου)

5 καλές ταινίες του 63ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που θα δούμε προσεχώς στους κινηματογράφους Facebook Twitter
Το «Τhe Beasts» διαδραματίζεται σε ένα ορεινό επαρχιακό χωριό της Γαλικίας.

Ίσως ο πιο υποσχόμενος σκηνοθέτης του ισπανικού κινηματογράφου αυτήν τη στιγμή, ο Ροντρίγκο Σορογκόγιεν έχει βρει έναν κώδικα επικοινωνίας με το ελληνικό κοινό, το οποίο αγκάλιασε τα «Kανείς δεν μπορεί να μας σώσει», «Έκπτωτος» και «Εξαφανισμένος».

Το «Τhe Beasts» αναμένεται να συνεχίσει αυτή την καλή σχέση, μεταφέροντας τη δράση σε ένα ορεινό επαρχιακό χωριό της Γαλικίας. Ένας Γάλλος και η σύζυγός του, που μετακόμισαν στο μέρος πριν από δυο χρόνια, καλλιεργούν τη γη και επισκευάζουν σπίτια με στόχο τον εποικισμό του χωριού, ενώ οι γείτονές τους, δυο αδέρφια που ζουν εκεί από τότε που γεννήθηκαν, θέλουν να πουλήσουν την ιδιοκτησία τους σε ιδιώτες που έχουν στόχο να στήσουν ανεμογεννήτριες. Η άρνησή των πρώτων να πράξουν το ίδιο μπλοκάρει το έργο και εντείνει τη σύγκρουση ανάμεσά τους. 

Πέρα από τη μισαλλοδοξία και την ξενοφοβία, την κατάδειξη του κτήνους μέσα μας κι ένα πορτρέτο της επαρχίας, ευρισκόμενο κάπου ανάμεσα στα «Αδέσποτα Σκυλιά» του Σαμ Πέκινπα και στον «Βασιλιά» του Νίκου Γραμματικού, το φιλμ του Σορογκόγιεν έχει ένα δεύτερο, εντελώς φεμινιστικό επίπεδο ανάγνωσης, με τους πρωταγωνιστές της σύγκρουσης από την πρώτη στιγμή να επιχειρούν να επιβεβαιώσουν τον ανδρισμό τους – σκεφτείτε ότι ο χαρακτήρας που υποδύεται ο Ντενίς Μενοσέ έχει ονομάσει τον σκύλο του «Τιτάνα». Μια γενναία αφηγηματική στροφή στην τρίτη πράξη τοποθετεί το έργο στην κορυφή των ισπανικών θρίλερ που έχουμε δει εδώ και αρκετό καιρό. (Φεβρουάριος)

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Οθόνες / Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Ξεκίνησε ως εφηβικό είδωλο στα ’80s, πρωταγωνίστησε σε δύο εμβληματικές ταινίες του Κόπολα και έχτισε την καριέρα του επιλέγοντας ταινίες με γνώμονα τα ενδιαφέροντά του. Στα 60 του έχει συνδεθεί με μερικές από τις πιο αγαπημένες καλτ ταινίες διεθνώς, δηλώνει ζωγράφος και διατηρεί σημαντική συλλογή τέχνης. Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει έναν τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οθόνες / Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο για σεξουαλική κακοποίηση έβαλαν στον γύψο όχι μόνο την καριέρα του στο Χόλιγουντ αλλά και τη στενή φιλία του με τον επί εικοσαετίας κολλητό και συνεργάτη του.
THE LIFO TEAM