Πόσο Netflix μπορεί να απορροφήσει ο πλανήτης; Η «ισχυρή κυρία» της πλατφόρμας απαντά

Πόσο Netflix μπορεί να απορροφήσει ο πλανήτης; Η ‘ισχυρή κυρία’ της πλατφόρμας απαντά Facebook Twitter
Κόρη Ινδών από την Ανατολική Αφρική, η Bajaria γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1970.
0

Ο προβλεπόμενος προϋπολογισμός περιεχομένου του Netflix για το 2023 είναι ο ίδιος με τον περσινό –  δεκαεπτά δισεκατομμύρια δολάρια, ένα κολοσσιαίο ποσό αναμφισβήτητα, σύμφωνα όμως με τα στρεβλά πρότυπα που έχει θέσει η ίδια η πλατφόρμα για τον εαυτό της, οτιδήποτε δεν αποτελεί ταχεία επέκταση, μοιάζει με στασιμότητα. Μια μεγάλη πρόκληση είναι ο φαινομενικός κορεσμός της αμερικανικής αγοράς streaming. Μόλις πριν από λίγα χρόνια, το Netflix ήταν ουσιαστικά αυτό που λένε «ο μοναδικός παίκτης στην πιάτσα». Σήμερα, με την άνοδο, μεταξύ άλλων, παικτών όπως το Prime Video, το Peacock, το Paramount+ και το τρομερό τριπλό "πακέτο" Disney+, ESPN+ και Hulu (για να μην αναφέρουμε τον ανταγωνισμό από εταιρείες όπως το YouTube και το TikTok), είναι πολύ πιο δύσκολο να κρατήσει αποκλειστικά κανείς τους θεατές απασχολημένους. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της εταιρείας ανάλυσης streaming, Antenna, μόνο το πενήντα πέντε τοις εκατό των συνδρομητών του Netflix στις ΗΠΑ που εγγράφηκαν τον περασμένο Ιανουάριο παρέμειναν για περισσότερους από έξι μήνες.

Η Bela Bajaria πάντως, η υπεύθυνη πρωτότυπου περιεχομένου τόσο για τις αγγλόφωνες όσο και για τις διεθνείς παραγωγές του Netflix – πόστο που κρατά από την «ένδοξη» για την πλατφόρμα περίοδο του lockdown – και θεματοφύλακας της επιθετικής προσέγγισης του γίγαντα του streaming, δηλώνει στο New Yorker, ότι η επιτυχία έχει να κάνει με το «να αναγνωρίζεις ότι οι άνθρωποι θέλουν όλο και πιο πολλά». Της αρέσει επίσης να επαναλαμβάνει την φράση που έχει γίνει το σύνθημα ενός παγκοσμιοποιημένου Netflix: «Πιστεύουμε πραγματικά ότι η καλή αφήγηση μπορεί να έρθει από οπουδήποτε και να αγαπηθεί παντού».

Κόρη Ινδών από την Ανατολική Αφρική (οι γονείς της γνωρίστηκαν και παντρεύτηκαν στην Κένυα) η Bajaria γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1970. Μια εικοσαετία μετά, κατά τη διάρκεια των σπουδών της στο Πανεπιστήμιο Pepperdine, στο Μαλιμπού, δήλωσε συμμετοχή στα καλλιστεία για τον τίτλο της Μις Ινδία Καλιφόρνια, έναν διαγωνισμό για γυναίκες ινδικής καταγωγής, μετά από πρόταση ενός οικογενειακού φίλου. Όχι μόνο κέρδισε τον τίτλο, αλλά στη συνέχεια αναδείχτηκε Μις Ινδία ΗΠΑ και τελικά, Μις Ινδία Κόσμος. Δεν επεδίωξε πάντως κάποιου είδους καριέρα μπροστά από τις κάμερες, αντιθέτως βρέθηκε από νεαρή ηλικία να δουλεύει ως στέλεχος σε παραδοσιακά τηλεοπτικά δίκτυα όπως το CBS και το NBC, πριν καταλήξει στο Netflix.

«Είμαι οπαδός της τηλεόρασης», λέει. «Δουλεύω στην τηλεόραση. Παρακολουθώ τα πάντα. Οι άνθρωποι έχουν πολύ διαφορετικά γούστα και δεν περιφρονώ τίποτα. Πού ακριβώς βρίσκεται η ποιότητα; Τι είναι καλό και τι όχι; Όλα αυτά είναι υποκειμενικά. Θέλω απλώς να εξυπηρετήσω το κοινό».

Παραδέχεται όμως ότι δεν υπάρχει κάποια επιστημονική φόρμουλα για να κάνεις ένα παγκόσμιο σουξέ, όπως το "Squid Game", η τεράστια διεθνής επιτυχία του οποίου εξέπληξε τους πάντες στην πλατφόρμα. Στην αντίπερα όχθη, λίγο πριν από την Πρωτοχρονιά, οι υπεύθυνοι της σειράς φαντασίας του Netflix "1899" βρέθηκαν στην δυσάρεστη θέση να ανακοινώσουν «με βαριά καρδιά» ότι η σειρά ματαιώθηκε λίγο καιρό μετά την κυκλοφορία του πρώτου κύκλου.

Παραμένουν πάντως σχετικές φτηνές οι ‘ξένες΄ παραγωγές της πλατφόρμας. Ένα μόνο επεισόδιο της πιο πρόσφατης σεζόν του "Stranger Things" φημολογείται ότι κόστισε στο Netflix τριάντα εκατομμύρια δολάρια ενώ ολόκληρο το "Squid Game" φέρεται να κόστισε μόλις 21,4 εκατομμύρια δολάρια. Καθώς άλλοι μεγάλοι παίκτες στον λεγόμενο αμερικανικό πόλεμο του streaming αναζητούν νέες πηγές εσόδων, ακολουθούν όλο και περισσότερο την πορεία του Netflix στο εξωτερικό. Το Apple TV+ θα παρουσιάσει σύντομα την πρώτη του γαλλική παραγωγή, τη σειρά θρίλερ "Liaison", με πρωταγωνιστή τον Βενσάν Κασέλ, έναν από τους μεγαλύτερους σταρ της χώρας.

Σύμφωνα με την Bajaria, ωστόσο, λίγη υπομονή έχει πλέον το Netflix για προϊόντα που δεν αποδίδουν άμεσα. «Κάποια στιγμή σκέφτεσαι ότι είναι καλύτερα να ξοδευτούν λεφτά σε κάτι καινούριο», λέει. «Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να είμαστε πάντα επικεντρωμένοι στο κοινό. Αν το κοινό αποδέχεται τις εναλλακτικές προτάσεις που του παρέχουμε, τότε ανεβαίνει και η μετοχή της πλατφόρμας». Πάντως, η τιμή της μετοχής του Netflix δεν φαίνεται να έχει ανακάμψει μετά την ανοιξιάτικη πτώση της. Η Bajaria όμως σπεύδει να μας υπενθυμίσει ότι τρεις πρόσφατες σειρές της πλατφόρμας – ο νέος κύκλος του "Stranger Things", το "Dahmer" και το "Wednesday" του Tim Burton, αναδείχτηκαν στο τέλος της χρονιάς ως οι επιτυχημένες αγγλόφωνες κυκλοφορίες όλων των εποχών. «Κοίτα το ποσοστό επιτυχίας», τονίζει. «Μόνο αυτό λέω».

Πηγή: The New Yorker

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ